INFO BOX
- DEVELOPER: Klei Entertainment
- PUBLISHER: Electronic Arts
- PLATFORME: Xbox 360, PS3, PC
- ŽANR: Side-scrolling beat’em up
- DATUM IZLASKA: 7.veljače 2012.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PS3
Još od zlatnog doba arkadnih automata, side-scrolling beat’em igre su bile veoma popularne i privlačile su veliku pažnju. Koliko smo samo žetona i novaca za užinu potrošili igrajući nam omiljene igre u zadimljenima igraonicama. Ne baš mali broj, rekao bih. Bila su to neka druga vremena. Sada su igraonice s arkadnim automatima prava rijetkost (kod nas naravno, u Japanu su i dalje veoma popularne), a dolaskom naprednih igraćih konzola, i developeri i igrači su se okrenuli nekim sasvim drugim tipovima igara. Arkadne igre polako su tonule u zaborav, sve do dolaska trenutačne generacije konzola. Zahvaljujući prvenstveno Xbox Live Arcadeu i PlayStation Networku, arkadne igre zadnjih nekoliko godina doživljavaju pravu malu renesansu. Sve češće smo svjedoci “malih-velikih” igara koje prerastaju u velike hitove, koji se hvataju u koštac i s velikim blockbuster hitovima u borbi za dio tržišnog kolača.
Prvi Shank se pojavio krajem 2010. godine, te odmah pokupio simpatije mnogih. Simpatična kombinacija stripovskog izgleda i veoma nasilnog i krvavog beat’em upa privukla je pažnju mnogih. Shank, glavni lik igre kojeg bismo najlakše mogli opisati kao mrzovoljno ćutljivog i ciničnog Rambolikog nasilnika, pokazao se kao pravi potez dizajnera iz malog razvojnog tima Klei Entertainmenta. Svijetu gaminga, koji se u zadnje vrijeme guši od nastavaka i potpune bezidejnosti, očajnički je trebao glavni lik, koji će nas podsjetiti kako je to nekada izgledalo, kada su filmovi i igre bili krcati nemilosrdnim glavnim junacima, koji su se sami suočavali sa stotinama negativaca – sjetite se samo akcijskih filmova s kraja osamdesetih i početka devedesetih godina prošloga stoljeća i znat ćete o čemu govorim (Rambo, Commando i Red Scorpion samo su neki od primjera).
Shank, part two
Nakon nešto više od godinu i pol stigao nam je i drugi nastavak Shanka, još bolji, još veći i još žešći. Klei Entertainment nas je počastio novom Shankovom avanturom koja će nas odvesti u Južnu Ameriku i baciti direktno u pravu malu revoluciju. Shank ne bi ni bio zainteresiran za spašavanje lokalnog stanovništva da prilikom svojeg puta ne biva napadnut od strane diktatorske milicije. Nakon što se na sebi svojstven način riješi zlikovaca, Shank saznaje da je ista frakcija otela njemu dragu osobu. Saznavši to, on odlučuje još jednom krenuti u krvavi pohod, kako bih spasio upravnicu sirotišta Elenu a u njegovoj namjeri neće ga spriječiti ni stotine negativaca, koji ni sami nisu svjesni kome su se zamjerili.
Bjež’te negativci, eto Shanka!
Shank 2 nastavlja stopama svoga prethodnika, tako da će se svi oni koji su igrali prvi dio osjećati kao kod kuće. A vi igrači, koji se po prvi puta susrećete sa opakim Shankom pripremite se za poneko ugodno iznenađenje. Naime, u pitanju je i dalje side-scrolling beat’em up, no ovoga puta Klei Entertainment nam donosi pregršt poboljšanja u odnosu na original.
Nakon što prvi puta pokrenete igru, prvo što će vam privući pažnju jeste lijepo nacrtani izbornik sa sjajnom glavnom glazbenom temom, koja će vas u trenu vratiti u već spomenute, zlatne osamdesete, a odmah po startu single player kampanje bit ćete svjedoci mnogih promjena u odnosu na original. Naravno, promjene su većinom pozitivne, ali ima i nekoliko sitnica, koje bi pojedinim igračima mogle zasmetati. No, krenimo redom….
Prvo što ćete primijetiti jesu Shankove kretnje, koje su sada mnogo fluidnije, a odziv kontrola mnogo je bolji u odnosu na original. Glatka animacija Shanka i protivnika mnogo doprinosi boljem izgledu same igre, a i sama akcija na ekranu djeluje puno dinamičnije i eksplozivnije. Osnova ove igre je i dalje borba, čija brutalnost na momente graniči sa apsurdom. Kao što spomenuh, ovakva količina akcije i surovosti rijetko se viđa i na filmu u posljednjih desetak i više godina. Ukoliko bismo tu apsurdnost usporedili s filmskim ostvarenjima, jedini filmaši koji mi padaju na pamet su Tarantino i Rodriguez, a sam setting igre bi se jedino sa njihovim ostvarenjima mogao identificirati.
Shank će, baš kao i u prvom dijelu igre, morati pobiti pravu malu armiju bad guysa kako bi spasio svoju prijateljicu, a to će činiti na zaista degutantne načine. Naime, i ovoga puta su mu na raspolaganju njegove vjerne oštrice, kao i pištolji, bombe i mnoga druga ultra zabavna oružja, o kojima će još biti riječi. Ponovno će vam na raspolaganju biti light, heavy i ranged napadi, a uvedena je i mogućnost protunapada (tzv. Disarm and Execute sustav). Kada napadne Shanka, u pojedinom trenutku pojavit će se uskličnik iznad protivnikove glave. Ukoliko brzo reagirate i pritisnete određenu tipku, Shank će blokirati protivnikov udarac ili izbiti mu oružje, te ga lišiti života na zaista inventivne načine. Umjetna inteligencija protivnika i dalje nije nešto naročito, što u ovome slučaju i ne predstavlja neku manu, jer ipak je ovo igra u kojoj ćete imati priliku iživljavati se nad protivnicima na bezbroj načina.
Također, Shank više nema mogućnost blokiranja protivnika, već je umjesto bloka uvedena kretnja izbjegavanja protivnikova napada, koja se sastoji od kotrljanja u stranu. Sam sustav borbe je prilično poboljšan u odnosu na original, no našli smo i poneku zamjerku, a jedna od najvećih tiče se nemogućnosti mijenjanja oružja tijekom igre. Što se tiče samog oružja, pred Shankom će se naći pravi mali arsenal. Pred početak svakog levela igrači imaju mogućnost odabira oružja, te su primorani odigrati kompletnu razinu s istim oružjem, jer je iz ovog nastavka izbačen weapon select sustav, koji je igračima u prvoj igri omogućavao da u svakom trenu promijene svoje oružje.
Pored pojedinih oružja koja dobivate napredovanjem kroz igru, postoji i veliki broj onih, koja će protivnik ostaviti za sobom, a koja možete pokupiti. Upravo ta pokupljena oružja mogu stvoriti problem, jer često ćete, onako u žaru borbe, pokupiti neko oružje koje vam baš i neće pomoći pri rješavanju nasrtljivih protivnika. Zamislite samo situaciju u kojoj ste greškom pokupili zaleđenu ribu, a neprijatelji nasrću sa svim strana, naoružani bombama, vatrenim oružjem i noževima. U Takvim situacijama smrt je zagarantirana. Ne mali broj puta će vas pogrešan odabir oružja koštati života. Slično je i pri borbama s bossovima, jer ukoliko na početku levela odaberete npr. pištolj, čija uporaba baš i nema efekta na likvidaciju bossa, vrlo brzo ćete se naći na Retry ekranu, koji na svu sreću donosi opciju “change loadout”, pomoću koje možete promijeniti vaša oružja. Na svu sreću, checkpointi u igri su veoma česti, pa se nikada nećete nači u situaciji da morate odigrati čitavu razinu ponovno, u strahu da bi vas neka kompliciranija situacija i po nekoliko puta mogla vratiti natrag. Zahvaljujući čestim checkpointima igra vam nikada neće biti naporna, te ćete sa guštom jurnuti ka njezinom kraju, ne osvrćući se na česte pogibije.
Kao i u prvoj igri, i ovdje su prisutni platformski elementi, koji baš i nisu najsvjetlija točka ove igre. Tu i tamo ćete preskočiti poneku provaliju ili spustiti se niz konop i to je to. Skakačke dionice jednostavno ne predstavljaju neki izazov, a bilo bi mnogo zanimljivije da su na neki kvalitetniji i smisleniji način implementirane u igru. Tko zna, možda u trećem nastavku dočekamo i to.
Važno je i napomenuti da igra ima i sustav nagrađivanja akcije na ekranu. Izvođenjem što dužih i otkačenijih combo poteza, kombiniranjem raznih oružja i rješavanjem protivnika pomoću raznih enviromental zamki, bivate nagrađeni određenim brojem bodova kojima možete kupovati oružje za multiplayer, ali i uvrstiti se među najbolje igrače. U svakom trenutku možete baciti pogled na leaderboard i vidjeti na kojem se mjestu trenutačno nalazite te koliko vam bodova treba za napredovanje. Na kraju još da spomenemo i vrlo dobre boss borbe, koje su također na tragu starijih arkadnih legendi. Bossovi su jako dobro osmišljeni i odlično se uklapaju u ostatak igre, a osjećaj zadovoljstva lišavanja života svakog od njih jednostavno je sjajan. Iako u borbi sa njima nema previše filozofije, svaki od njih će vas barem jednom vratiti na checkpoint, no ukoliko samo malo obratite pažnju na njihove postupke, veoma brzo ćete pronaći način kako da ih što lakše skratite za glavu. Neke od njih i doslovno. Smrt svakog od njih ispratit će i odgovarajuće animacije, koje će vas dobro nasmijati i dugo ostati u vašem sjećanju.
Šenkovanje u dvoje
Iako ćete se odličnoj, ali prilično kratkoj, single player kampanji sigurno vratiti barem nekoliko puta, ono što bi vam moglo privući pažnju jeste i kooperativni multiplayer. Co-op Survival mode će vam omogućiti da se s još jednim partnerom suočite sa valovima neprijatelja, koje ćete moći eliminirati na još dojmljivije načine. Ovaj co-op Survival mode najlakše bi se mogao opisati kao Horde mode iz Gears Of Wara i mnogih drugih pucačina. Dakle cilj vam je s partnerom odbijati talase protivnika, pri tome sakupljajući razna poboljšanja i oružja. Između talasa nudi vam se prilika da za stečene bodove kupite određena poboljšanja, health i slične stvarčice. Iako bi vas mogao razočarati mali broj mapa (ima ih svega tri), definitivno ćete se zabaviti igrajući i ovaj mod igre. A kad vam i on dosadi, vratit ćete se ponovno single player kampanji, koju ćete moći odigrati i sa nekim drugim likovima, koje možete usput otključati. Eh da su još samo ubacili i mogućnost kooperativnog igranja kampanje…
Bloodbath cartoon
Igra izgleda sjajno. Od već spomenutih uvodnih izbornika, pa sve do samog dizajna igre, sve izgleda odlično. Lokacije po kojima ćete se kretati su sjajno osmišljene i dizajnirane, bez obzira da li se radi o močvari, džungli, tankeru ili industrijskom kompleksu. Cartoonish look igri daje posebnu čar, a odlične animacije će vas u više navrata natjerati da pomislite da gledate veoma brutalan crtani film. Zvuk je također odlično ukomponiran u igru, a maestralne gitarske solaže će vašim ušima odjekivati dugo nakon što završite igru. Odlične kontrole i kompletna prezentacija igre nameću se kao jedan od glavnih razloga za nabavku ove igre.
To be or not to be.. Shank
Korak po korak, došli smo do kraja i ove recenzije. Pa što na kraju reći o ovoj igri? Kako je ocijeniti i kome ju preporučiti? Kompletna prezentacija igre, kao i super zabavna gameplay mehanika, usprkos nekolicini sitnijih propusta i kratkoći njezinog trajanja, glavni su razlozi za kupnju ove igre, koju bih preporučio svakome. Dobro, možda ne onom malenom broju strogih pacifista, kojima bi ogromna količina surovog nasilja mogla ozbiljno zasmetati. S druge strane, ukoliko ste ljubitelj starih arkada, nemojte se uopće dvojiti kada je u pitaju kupnja ove igre, jer za veoma nisku cijenu satima ćete se ludo zabavljati i često joj se vraćati, možda čak i do trećeg nastavka, kojeg sada iščekujemo s još većom dozom nestrpljivosti. Must Play!
Zahvaljujemo se Klei Entertainmentu na ustupljenoj igri.
Leave a Comment