INFO BOX
- DEVELOPER: Frogwares
- PUBLISHER: Focus Home Interactive
- PLATFORME: PS3, PS4, Xbox360, Xbox One, PC
- ŽANR: Avantura
- DATUM IZLASKA: 30. rujna 2014.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PS4
Ukrajinskom razvojnom timu Frogwares u posljednje vrijeme zaista ne ide loše. Glavni razlog za to leži u njihovom Sherlock Holmes avanturističkom serijalu, koji jednostavno juri uzlaznom putanjom. U to smo se mogli uvjeriti prije točno dvije godine, kada smo zaigrali veoma dobri The Testament of Sherlock Holmes, koji nas je prilično oduševio i o kojem slobodno možemo govoriti kao o jednom od najboljih avanturističkih ostvarenja prošle generacije.
Slava i veoma dobre kritike, koje je spomenuta igra dobila, ovome razvojnom timu nisu udarile u glavu, već su ga dodatno motivirale i potaknule da se baci na razvoj nove, sedme po redu igre s poznatim engleskim detektivom u glavnoj ulozi.
Trebale su mu dve pune godine da završi rad na novoj igri, koja se već na prvi pogled znatno razlikuje od dosadašnjih naslova iz serijala, no sada kada je igra konačno vani, pogledajmo zajedno o čemu se zapravo ovdje radi…
ZLOČIN I KAZNA
Sherlock Holmes: Crimes and Punishments, sedma po redu igra s genijalnim čudakom iz Ulice Baker 221b, dijeli svoj naziv s kultnim literarnim djelom ruskog pisca ukrajinskog podrijetla, Fjodora Mihajloviča Dostojevskog (Zločin i kazna), te nas upoznaje sa šest nepovezanih slučajeva, individualnih avantura inspiriranih originalnim pričama Sir Artura Conana Doylea.
Svaki od šest odvojenih slučajeva sadrži sve klasične elemente svakog dobrog krimića (ubojstva, nestanci, krađe..) te predstavlja samostalnu priču i svojevrsno odstupanje od narativnog pristupa dosadašnjih Sherlock Holmes igara koje su, svaka za sebe, predstavljale jednu veliku cjelinu.
Šest iznimno zanimljivih i intrigantnih slučajeva smještenih u viktorijanski London, odvest će Sherlocka Homesa i njegovog partnera doktora Watsona u nove detektivske avanture, prilikom kojih će oni pokušati rasvijetliti brojne misteriozne slučajeve te na taj način pomoći pomalo šeprtljavom inspektoru Lestradeu, koji bi i svoju glavu izgubio da nema spomenutog dvojca.
NOVA ERA SHERLOCK HOLMES AVANTURA
Kada je u pitanju gameplay mehanika, Sherlock Holmes: Crimes and Punishment donosi nekoliko interesantnih noviteta koji unose znatnu količinu svježine u igru i oplemenjuju njezino izvođenje. Pa krenimo redom…
U svojoj biti, Sherlock Holmes: Crimes and Punishment je klasična avantura u kojoj istražujemo lokacije, razgovaramo s likovima, otkrivamo tragove i pronalazimo dokaze, koje potom analiziramo i proučavamo i koristimo pri zaključivanju svakog slučaja. Međutim, ono po čemu se ova igra razlikuje od dosadašnjih igara iz serijala jeste što je zahvaljujući novom „sustavu zaključivanja“ svaki od šest slučajeva moguće riješiti na nekoliko načina.
Naime, Crimes and Punishment nam donosi potpuno novi „Deduction board“, odnosno sustav analiziranja dokaza i donošenja zaključaka. Igrajući The Testament of Sherlock Holmes bili smo svjedoci koliko napredan sustav zaključivanja može doprinjeti zanimljivosti i igrivosti igre. Nešto slično dobili smo i u ovoj igri, no u nekom novom ruhu. Sada je sustav zaključivanja prikazan u formi Sherlockovog uma u kojem se svaki od pronađenih dokaza i tragova arhivira. Iste potom analiziramo i donosimo zaključke koji se, ovisno o našoj interpetaciji, mogu znatno razlikovati te dovesti do nekoliko mogućih rješenja i završetaka svakog slučaja. Zato je svaki dokaz ili trag koji pronađemo tijekom istrage veoma važan za krajnje rješavanje slučaja, jer izostanak nekog od dokaza ili njihovo pogrešno tumačenje, mogu dovesti do pogrešnih zaključaka, koje potom mogu dovesti do „pogrešnog“ zaključenja slučaja.
Na samom završetku svakog slučaja, morat ćete donijeti odluku hoćete li osumnjičenog optužiti ili mu progledati kroz prste. Tu na scenu stupa moralni izbor, koji će nas često proganjati nakon što zaključimo neki slučaj. Upravo zbog takvih moralnih odluka često ćete nakon završetka igre sami sebe zateći u razmišljanju o vašim postupcima. Jesmo li pravilno postupili? Je li ubojstvo ponekad opravdano?
Uspješnost pri donošenju pravih odluka ovisi od igrača, no pohvalno je što je moguće „vratiti malo film unatrag“ i donijeti druge odluke, koje će rezultirati drukčijim završetkom.
Druga velika novost koju ova igra donosi jeste analiza likova na osnovu njihovog izgleda i ponašanja. Naime, prilikom razgovora sa svakim od ključnih likova, igra vam daje mogućnost da detaljnije analizirate te likove. To funkcionira tako što vam igra nudi nekoliko tragova koje morate pronaći na svakom od analiziranih likova. Tako detaljnijom analizom nekog lika možemo uočiti pojedinosti koje nam mogu olakšati rješavanje slučaja (npr. telegraf u džepu jednog od ispitanika, koji je dotični poslao u vrijeme kada je tvrdio da nije napuštao trenutnu lokaciju, jasno nam može dati do znanja da ispitanik ne govori istinu isl..).
Treći značajniji novitet koji ova igra uvodi u serijal jeste Sherlock Vision – svojevrsna verzija Batmanovog Detective moda, koji Holmesu omogućava da uoči pojedije tragove koji nisu vidljivi golim okom (npr. tragovi vozila koji bez Visiona nisu vidljivi itd..). Iako ovaj mod nije previše eksploatiran, pomalo je i beskoristan s obzirom da igra ne nudi nikakav dodatni sadržaj kojeg je potrebno pronalaziti (ponovo ću napraviti usporedbu s Batmanom i Riddlerovim zagonetkama, koje znatno produljuju vijek trajanja igre). Iskoristit ćete njegove pogodnosti nekoliko puta u igri, to će vam pomoći da riješite pojedine zagonetke i to je to.
A kad smo već kod zagonetki, istih svakako ne nedostaje u novome Sherlocku. Između ostalog, kakva bi to bila avantura da u njoj nema barem nekoliko dobrih mozgalica? Crimes and Punishment nam donosi nekoliko tipova zagonetki – od kemijske analize pojedinih predmeta, preko pronalaženja lokacija na velikoj mapi, pa sve do obijanja brava, koje je manifestiranu u obliku zabavne mini-igre u kojoj je potrebno povezati putanju koja se nalazi na rotirajućim elementima brave.
Zagonetke u igri u većini slučajeva prilično su lake, no postoji nekoliko njih koje baš i nisu za one s tankim živcima. To je ujedno jedna od mana ove igre, jer kompleksnost pojedinih zagonetki ne leži u njihovoj težini, već u činjenici da su ponekad totalno nejasne. Na svu sreću, bez obzira jeste li zapeli pri rješavanju nekog od logičkih problema ili vam se jednostavno ne da rješavati iste, baš kao i u prošloj igri, postoji mogućnost preskakanja istih, naravno uz žrtvovanje ponekog trofeja / achievementa.
Zanimljivo je da igra donosi i djelić akcije, jer kraj svakog slučaja zna biti prilično dinamičan (npr. pri vremenski ograničenim sekvencama, isprobat ćemo Watsonove streljačke sposobnosti, Sherlockove boksačke vještine…) – kako god, tijekom igre ni na sekund nam neće biti dosadno.
KAD SE IMA VIŠE PARA…
… sve je lakše, zar ne? Takav je slučaj i s ovom igrom. Naime, na svakom koraku vidljivo je da je u njezin razvoj uloženo znatno više novčanih sredstava nego što je to bio slučaj s prethodnim igrama iz serijala. Prije svega, vizualna strana igre, koja je i ranije bila veoma dobra, sada je podignuta za još jedan stupanj na više, prije svega zahvaljujući dobrom starom Unreal Engineu 3, koji je zamijenio dosadašnji grafički pokretač. Igra izgleda prekrasno, osobito na PlayStationu 4. Likovi su detaljno dizajnirani i mnogo realističnije prikazani , baš kao i lokacije, kojima je posvećena velika pozornost. Viktorijanski London, kakvog smo do sada viđali u igrama iz ovog serijala, dobio je svoj redizajn, a paleta boja koju možemo vidjeti u igri zaista je fantastična. Jedina zamjerka, kada su u pitanju vizualne performanse igre, odnosi se na povremeni pad frameratea, no to je u statičnoj avanturi kao što je ova prilično zanemarivo. Za vizualnom stranom igre ne zaostaje ni ona zvučna. Voice acting je veoma dobar i primjeren gotovo svakoj situaciji na ekranu, a glazba nenametljiva i skoro neprimjetna, uz nekoliko mističnih melodijica koje prate pojedina zbivanja na ekranu.
Veliki značaj posvećen je i najvažnijem segmentu igre – njezinoj priči. Scenaristi su svoj posao odradili veoma dobro. Svih šest slučajeva, svih šest priča odlično su napisane, dijalozi su sjajni i logični, a likovi veoma dobro karakterizirani. Holmesu su scenaristi konačno udahnuli pravu dušu, pa je tako pred nama nešto moderniji, luđi i ekscentričniji Sherlock, možda najbliži onom Cumberbatchovom. Odnos između Sherlocka i Watsona također je dočaran na pravi, pomalo komičan, ali i profesionalan način, a ako već moram cjepidlačiti, usudio bih se reći da je Watsonov lik mogao biti malo više eksploatiran, jer tijekom cijele igre dobri doktor je samo statist koji povremeno uskoči s ponekom dosjetkom ili se umiješa s jednim hicem iz pištolja kako bi spriječio drugo ubojstvo i to je to.
Ukratko rečeno, Sherlock Holmes: Crimes and Punishment je, promatrano s tehničkog stanovišta, korak naprijed za serijal i, unatoč gore navedenim propustima te ponekad predugim učitavanjima, spada među najljepše i najatraktivnije avanture zadnjih nekoliko godina.
ELEMENTARY, MY DEAR WATSON
Frogwares je još jednom uspio! Nakon Jack the Rippera i The Testament of Sherlock Holmesa, uspio nam je isporučiti još jednu hit avanturu, ljepšu i bolju od gore navedenih.
Ukoliko ste u potrazi za dobrom avanturističkom razbibrigom, nemojte tražiti dalje – nabavite Crimes and Punishment, probudite u sebi detektiva i pozabavite se rješavanjem nekog od šest slučajeva koje donosi ova igra – zabava zagarantirana!
Leave a Comment