INFO BOX
- DEVELOPER: Coatsink / Secret Lunch
- PUBLISHER: Coatsink
- PLATFORME: PS4, PS Vita, PC
- ŽANR: Platformer
- DATUM IZLASKA: 4. listopada 2016
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PS4
Neobični platformer Shu trebali smo zaigrati mnogo ranije, no ekipa iz Coatsinka, kojoj su u pomoć priskočili dečki i cure iz razvojnog tima Secret Lunch, odlučila je napraviti brojne izmjene, što je rezultiralo odgodom nešto dužom od godinu dana, a iako je i originalna verzija igre sama po sebi veoma obećavala, njihov dodatni rad i trud ipak je nadmašio istu, tako da je pred nama prilično interesantna i zabavna igra, koja je isto tako uspjela nadmašiti i naša očekivanja.
Skok ‘vamo skok tamo – koga još briga što se u igri događa?
U vrijeme kada većina developera “izmišlja toplu vodu“ ubacujući u svoje igre kojekakve mehanike i elemente (osobito u platformerskom žanru) kojima tamo nije mjesto i koje samo negativno utječu na gameplay istih, pravo je osvježenje vidjeti i one koji se drže dobrog starog provjerenog recepta. Upravo to učinio je i Coatsink s ovim ostvarenjem. Dakle, pred nama je klasični platformer, da klasičniji ne može biti. Nema puno filozofije, samo trči, skači, leti – to je dobitna kombinacija!
Shu je igra u kojoj je priča u potpuno drugom planu. U ovoj igri, potpuno je nebitna priča koja se vrti oko pticolikog glavnog lika koji hita k vhu planine kako bi spriječio monstruoznu oluju koja ga kosntantno proganja, usput spašavajući brojne likove koji mu pomažu u njegovoj „borbi“ s olujom i nastojanju da spriječi propast cijelog svijeta, kojem ta oluja opasno prijeti.
Ride the Wind, never coming back until I touch the midnight sun
Sada kada smo priču igre ostavili po strani, red je da se pozabavimo najvažnijim dijelom igre – gameplayem, naravno.
Shu je manje-više klasični 2,5D sidescrolling speedrunner platformer, koji svoju inspiraciju crpi iz platformerskih legendi kao što su Rayman (novije igre) i Sonic the Hedgehog. Radi se o iznimno brzoj igri vrlo jednostavne premise – bez puno kompliciranja, potrebno je jureći s lijeva nadesno što brže i efikasnije proletjeti kroz level, usput prikupljajući svjetleće leptire i brojne collectiblese. Igra se sastoji od pet svjetova od kojih svaki ima po tri levela, a svaki od levela nudi nam nešto drukčiji stil igranja, budući da ćemo kroz svaki od levela spasavati brojne likove koje ćemo potom voditi sa sobom (odjednom možemo sa sobom voditi maksimalno dva lika), a koji će nam, dok su s nama, omogućiti korištenje jednog od posebnih poteza ili sposobosti (hodanje po vodi, ground pound isl), koji znatno utječu na samu gameplay mehaniku koja prati taj level. Ono što ovu igru svakako čini posebnom jeste i činjenica da te sposobnosti ne ostaju trajno u našem posjedu već ih možemo koristiti samo na levelu na kojem se trenutno nalazimo, što nas konstantno tjera na usvajanje novih gameplay mehanika i poteza, što nadalje igru konstantno čini svježom i pomalo neizvjesnom.
Druga vrlo značajna stvar koja će vam odmah nakon starta igranja zapasti za oko jeste činjenica da u igri uopće nema protivnika. Zaboravite na skakutanje po glava protivnika „a la Mario“ i mlaćenje istih u Crash stilu, jer ovdje ste u većini slučajeva sami sebi protivnik, budući da ćete bezbroj puta izgubiti život, što zbog brzine igre, što zbog preosjetljivosti kontrola. U igri je zaista lako izgubiti jedan od pet života koliko ih imamo na raspolaganju i kada ostanemo bez istih (što će se znati dogoditi, mada ne baš često), bit ćemo primorani vratiti se na početak levela. Na svu sreću, Shu stiže s veoma dobro riješenim checkpoint sustavom, pa je tako dovoljno dovući se do jednog od nekoliko checkpointa koji se nalaze na levelu, kako bismo maksimalno „dopunili“ svoj bilans života (aktiviranjem checkpointa, dobivamo maksimalnih pet života) i nastavili dalje. Pravedno i vrlo korisno osmišljen koncept, koji u posljednje vrijeme zaista rijetko viđamo u platformerima.
Iako ima popriličan broj levela, Shu je veoma kratka igra koju je moguće završiti za samo nekoliko sati, no za one koji uvijek žele više tu je i more collectiblesa razasutih diljem levela, dok će Time Trialse odigrati samo oni najuporniji, budući da su veoma izazovni, uglavnom zbog preosjetljivih kontrola koje igra ima.
Prezentacija kao najjača karika igre
Shu je veoma lijepa igra koju krasi prekrasna rukom crtana 2,5D grafika, koja neodoljivo podsjeća na onu iz posljednje dvije Rayman igre. Svaka lokacija u igri lijepo je dizajnirana i ima svoj prepoznatljivi stil, a svaki od levela moguće je proći na više načina . Likovi u igri veoma dobro su nacrtani i animirani (oluja je osobito lijepo dočarana), no ponekad zbog dubine prikaza, ti likovi na ekranu izgledaju vrlo maleni pa svu raskoš tih detalja često nismo u mogućnosti vidjeti.
Baš kao i vizualna strana igre, glazba je također na veoma visokom nivou. Ovisno od lokacije i situacije na ekranu, soundtrack varira od smirujuće pitomog pa sve do adrenalinski nabrijanog, čineći svaki trenutak u igri posebnim.
Iako je većinom tehnički veoma dotjeran, Shu ipak pati od određenih problema. Tu su prije svega bugovi (dvaput me je tokom igranja u potpunosti izbacilo iz igre), kao i pomalo preosjetljive kontrole koje, iako vrlo jednostavne (imate samo tri tipke za korištenje – jednu za skok, drugu za lebdenje i treću za korištenje specijalnih poteza), ponekad su ipak pretjerano osjetljive, što zna često rezultirati fulanjem platforme na koju trebamo skočiti ili doslovnim klizanjem u smrt, budući da glavni lik često djeluje kao da se kliže po ledu. No, iako prisutni, ovi problemi ne predstavljaju neki značajniji problem i ne utječu značajno na samu igrivost ostvarenja, koja je veoma visoka te drži pažnju sve do samog kraja igre.
Nije Rayman, al poslužit će dok Ubisoft na izda novog
Sveukupno kad zbrojimo i oduzmemo, lako ćemo doći do zaključka da je Shu uglavnom veoma interesantno i zabavno platformersko ostvarenje, koje će se posebno svidjeti klasičarima i onima koji ne vole pretjerano komplicirati. Veoma jednostavna gameplay mehanika ove igre uz njene oku i uhu ugodne atribute trebali bi biti dovoljno dobar razlog za nabavku i igranje ove igre.
Leave a Comment