INFO BOX
- DEVELOPER: rose-engine
- PUBLISHER: Humble Games
- PLATFORME: PS4, Xbox One, PC, Switch
- ŽANR: Survival Horror
- DATUM IZLASKA: 27. listopada 2022.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PC
SIGNALIS je ona klasična survival horor igra koja je inspirirana igrama kao što su Resident Evil i Silent Hill. Osim što je ispunjena bogatom pričom, u njoj također rješavate različite zagonetke koje vam stoje na putu. Igrajući iz trećeg lica, odnosno izometrijske perspektive, istražujemo izolirani planet, bilo to na zemlji ili na svemirskog brodu. Preuzimamo ulogu androida, takozvane Replike Elster koja se probudila iz dubokog sna kako bi pronašla ženu koja joj je draga. E sad, kako ste tamo došli i što se točno dogodilo da je lokalnu populaciju androida i radnika zvanih Gestalp pretvorilo u strašna čudovišta – ostaje misterij tijekom cijele igre. Kao i u svakoj dobroj priči o teroru, nema jednostavnih odgovora. U cipelama glavne protagonistice skupljat ćemo alate i oružja, upravljati resursima i braniti se od čudovišta. Ovo su vrlo poznate komponente survival horor igara, a uistinu je prošlo dosta vremena otkako sam igrao jednu ovako uredno složenu igru i predstavljenu s takvom jedinstvenom vizualnom grafikom.
Prepuna zagonetki za rješavanje
U SIGNALISU prolazite kroz višestruko slična, ali vrlo različita okruženja, poput srušenih svemirskih brodova i postaja prepunih neprijatelja te labirinta s međusobno povezanim sobama i zaključanim vratima koja se moraju otključati. Imate sposobnosti koje biste očekivali od igara ovog žanra: možete hodati, sprintati, komunicirati sa stvarima i pucati. Iako mehanike igre nisu pokazane u samom početku, one su zapravo postepeno objašnjene tijekom igranja. U nekim ćete prilikama također biti prebačeni u način rada u prvom licu, ali ti načini su vrlo osnovni i uključuju samo hodanje i/ili interakciju sa stvarima i obično ne traju dugo. Svoju okolinu ćete morati maksimalno iskoristiti. Tijekom igranja, otkrivate nove stvari, a svaka nova stvar može se iskoristiti do samog kraja igre. Osim toga, možete nadograđivati alate i oružje jer postoji značajka „combine“. Na primjer, vaš život nije prikazan na ekranu u igri, nego u vašem inventaru koji vam točno pokazuje u kakvom ste stanju. Kako ne biste umrli i tako izgubili određeni napredak, tijekom igre skupljate medicinski pribor koji je također moguće nadograditi. Prostor za inventar je precijenjen, liječenje je ograničeno, a igru možete spremiti samo u sigurnim sobama gdje možete sakriti neiskorištene predmete u škrinju za pohranu te ih kasnije iskoristiti.
Zapravo, igra je većinom podijeljena na nekoliko različitih dijelova. Morate dovršiti sve zagonetke u jednom dijelu, što vas onda trajno stavlja u sljedeći. Ti dijelovi mogu biti veliki, obuhvaćati više katova i desetke različitih soba. Većinu ćete vremena provesti u potrazi za ključevima. Najčešće će jedna soba imati hint za rješenje zagonetke u drugoj sobi, koja će vam onda dati ključ od hodnika, koji će vas odvesti do mjesta koja imaju druge predmete koje trebate i tako dalje, i tako dalje.
U SIGNALISU trebate razmisliti o svojim postupcima
Cijela je igra osmišljena s tim na umu da trebate vrlo dobro pripaziti kako se krećete, koliko metaka ste potrošili i jeste li sve sobe dobro istražili. Možete nositi samo 6 predmeta u svom inventaru, što znači da ćete se ili često vraćati unatrag kako biste pohranili stvari ili ćete morati odbaciti potencijalno važne resurse kao što su medicinski pribori ili streljivo samo kako biste imali jedno dodatno mjesto na raspolaganju da provedete malo više vremena istražujući. Ponekad će obje situacije biti slučaj u isto vrijeme. Nadalje, igra vam daje ograničene resurse u smislu streljiva, ali baca puno neprijatelja na vaš put. To znači da morate razmisliti o tome koje predmete želite ponijeti i koje neprijatelje želite ubiti, a koje samo želite izbjeći. Stvarni dio pucanja je rizičan, odnosno nećete uvijek ubiti čudovište nakon jednog ispucanog metka, a igra ima niz dobrih starih standardnih oružja dostupnih za korištenje, kao što su pištolj, revolver i sačmarica.
Postoji još jedan važan aspekt u SIGNALISU koji nisam ni počeo spominjati – njegovi horor elementi. Igra se ipak reklamira kao survival horor igra, pa kako se ponaša u tom smislu? Po mom mišljenju, može proći, ali važno je napomenuti da ovo nije ono strašno iskustvo koje inače nude horor igre. Igra vas ne pokušava uplašiti, pogotovo ne jeftinim taktikama kao što su jumpscareovi. Umjesto toga, elementi horora ovdje ponovno leže u njegovom okruženju, temi, estetici i možda najvažnije sveukupnom faktoru jeze nekih elemenata poput glazbe, a posebno nekih scena. Cilj ove igre nije da vas uplaši, nego da vas baci na rub napetosti.
Soundtrack je većinom ambijentalan, osim pjesme koja se svira svaki put kad vas neprijatelj opazi, ali to vas samo tjera da puno više cijenite stvarne zvukove, pjesme i glasove koje možete čuti tijekom igranja, poput onih tijekom emotivnih scena koji se dogode tijekom igre.
Uz sve do sada rečeno, SIGNALIS nije bez problema
Prva točka koja bi nekima mogla smetati odnosi se na inventar i vraćanje unazad. Iako se radi o programerskoj odluci, znam da neki ljudi neće biti previše uzbuđeni što moraju tako pažljivo kontrolirati što nose, a često će biti spriječeni da pokupe stvari koje su im potrebne jer nemaju mjesta. I dok govorimo o dizajnu, igra bi mogla ubaciti potencijalno više raznolikosti u smislu čudovišta. Sva čudovišta funkcioniraju na isti način, žele vam se približiti i napasti, a do tada imate vremena razmisliti kako ćete postupiti. Također, mogu vas napasti više puta, a da vas ne ubiju, što je zapravo čudno. Vrlo teško im se prišuljati, a gotovo uvijek će vas čuti kada im dođete blizu.
Što se tiče vraćanja unazad, ponekad ćete to morati napraviti kako biste dovršili neka zagonetka, a ono što je meni najviše zasmetalo jeste činjenica da čudovišta mogu ponovno oživjeti čak iako sam ih nekoliko puta ubio. Pa tako ako ste već ubili četiri čudovišta u jednoj sobi i morate se u nju vratiti, postoji mogućnost da će se ta čudovišta vratiti iz mrtvih i ponovno vas probati napasti. Postoji mogućnost da dokrajčite čudovište, ali za to vam treba određen alat koji je vrlo rijedak.
Igra također ima mnogo stvarno zgodnih zaokreta u igranju koje ovdje neću otkrivati. Radijski modul posebno dobiva više ljubavi nego što biste očekivali, u smislu da ga je potrebno koristiti i da nije samo tu eto toliko da bude. Također, bilo bi ljepše da je igranje iz prvog lica bilo više pristupačnije, a ne samo u određenim dijelovima igre. Osim toga, možda su developeri trebali objasniti neke zagonetke koje su dosta teže, a ne ostaviti nas na cjedilu da se sami snađemo (tu se izgubi dosta vremena).
Kako ne bih previše toga rekao, a vama pokvario iskustvo igranja, bacimo se na zaključak. Teško je govoriti o SIGNALISU, a ne spomenuti njegove brojne inspiracije na koje se ovaj survival horror otvoreno i rado poziva. Sve aspekte ove igre možemo pronaći i u igrama kao što su Ghost In The Shell ili Evangelion (ako ne ubrojimo Silent Hill i Resident Evil). Preporučam ovu igru ako volite stare survival horrore u stilu Resident Evila ili distopijske/lovecraftovske horore ili možda samo jednostavno želite isprobati nešto novo. Ako zanemarite neke određene sitne probleme i značajke, nije ni čudno što ova igra dobiva vrlo dobre kritike. Ovo je zapravo indie igra koja svojim vizualima, scenama i načinom igranja predstavlja igru koju biste svakako trebali isprobati.