INFO BOX
- DEVELOPER: Wales Interactive
- PUBLISHER: Wales Interactive
- PLATFORME: PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, PC
- ŽANR: Horror FPS
- DATUM IZLASKA: 18. travnja 2024.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PC
Sker Ritual se može najbolje opisati kao svojevrsni Call of Duty: Zombies s određenim poboljšanjima i nedostacima. Osim toga, važno je napomenuti da je Sker Ritual duhovni nasljednik Maid of Skera, nagrađivanog kultnog horor naslova. Iako nisam osobno igrao Maid of Sker, Sker Ritual se isključivo igra solo ili sa četiri druga igrača. U osnovi, radi se o FPS naslovu u kojem se suočavate s valovima zombija dok istovremeno rješavate razne zadatke koji vam se nude. Na početku, sve je izgledalo obećavajuće i podsjetilo me na dane kada sam provodio sate igrajući Call of Duty, ali neki nedostaci su narušili doživljaj igranja.
Kada igrate Sker Ritual sami, osjećate se kao heroj u filmu koji spašava svijet, ali u biti samo pokušavate preživjeti sljedeći val zombija
Važno je napomenuti da igra trenutačno nudi četiri glavne kampanje koje možete istraživati, svaka s različitim okolinama, atmosferama, misijama i bossevima. Međutim, većinu vremena provest ćete suočavajući se s istim običnim neprijateljima koji nose koplja, sjekire ili bacaju vatru ili struju, što postane monotono nakon nekog vremena. Jednostavna struktura igre diktira tempo – morate eliminirati valove neprijatelja kako biste zaradili novac za nadogradnje i otvorili nova područja na karti, ispunjavajući pritom razne ciljeve. Iako su ciljevi zanimljivi, za njihovo dovršavanje potrebno je puno vremena, bez neke prevelike dinamičnosti.
Na početku svake igre, stvari idu prilično glatko, ali kako se približavate 20. valu, zabava se smanjuje. Valovi traju prekratko i možete se suočiti s njih pet prije nego što uspješno riješite određeni zadatak. Glavni izazov leži u nedostatku jasnih uputa o tome kako riješiti razne zagonetke/zadatke. Na primjer, u prvoj mapi, nakon što uništite početne generatore, spuštate se u podzemnu komoru i dobivate zadatak prikupljanja određenog broja cilindara kako biste napredovali. Da biste ih pronašli, morate istražiti ostatak mape i izvršiti ciljeve vezane za svaki cilindar. Najviše zbunjujući korak ovdje je onaj koji uključuje Blazeslingere ili svjetleće neprijatelje koji bacaju vatrene kugle. Da biste zapalili peć, morate privući Blazeslingere da bacaju vatrene kugle na nju.
Nama igra to nigdje ne govori, pa je potrebno određeno vrijeme da shvatite kako riješiti zadatke. Nadalje, svaka zagonetka ima još nekoliko faza koje je potrebno riješiti pa se stvari još vije zakompliciraju. Osim toga, dosta je zbunjujuće kretanje po mapi, imate crticu na kompasu koja pokazuje gdje trebate biti, a dok se vi snađete, prođe jako puno vremena. Iako je sve dobro osmišljeno i ima mnogo zanimljivih aspekata, jednostavno se puno vremena potroši na sve zajedno, a valovi neprijatelja se brzo resetiraju. Često se znalo dogoditi da sam ostavio zadnjeg zombija na životu kako bih uspio odgonetnuti što igra traži od mene, ali valovi se mogu ponovno pokrenuti ako se ne događa ništa duže vrijeme. Broj zombija postane velik nakon nekog vremena, zbog čega je teško fokusirati se na zadatke.
Sker Ritual je za sve one koji vole igre gdje možete pucati na zombije, ali i razmišljati o smislu života
Nemojte me krivo shvatiti, neprijatelje čak i nije tako teško poraziti, petlja igranja je zabavna, ali previše se baca na vas ako igrate sami. Multiplayer donekle funkcionira, ali i on ima svoje nedostatke. Za oživljavanje, morate nositi žeton do točke respawnanja, a ako ga nemate, morate se osloniti na drugog igrača ili, što se često događa, čekati sljedeći val kako biste se automatski vratili bez svoje opreme. Nadogradnja oružja može vas dovesti do situacije u kojoj više ne možete pratiti ostatak tima. Sve se vrti oko novca, a početni pištolj možda neće biti dovoljno snažan za efikasno ubijanje neprijatelja koji donose novac.
Pored pušaka i oružja za borbu na blizinu kao što je sjekira, imate pristup trima alatima, eliksiru za liječenje, molotovljevoj koktel bombi i moćnom specijalnom pokretu, koji svi imaju cooldown. Ti se alati mogu prilagođavati i nadograđivati u redovitim intervalima putem Miraclesa, koji nudi izbor između tri nasumično odabrana modifikatora. Ovisno o ponuđenim mogućnostima, možete pretvoriti svoj molotov u otrovnu bombu, dobiti pasivna pojačanja od vašeg eliksira, te dobiti vatreni AOE napad ili golema obrambena poboljšanja sa svojim specijalnim pokretom. Oružje u Sker Ritualu doista se ističe i imate mogućnost nadograditi ga kroz razne levele. Sačmarice, obični pištolji, samostrijel i razne puške osjećaju se snažno i učinkovito. Unatoč tome, iskustvo igranja Sker Rituala vrlo malo se može razlikovati između različitih sesija, čak i kada se radi o istim ciljevima priče.
Ono što Sker Ritual izdvaja od ostalih pucačina s hordama neprijatelja kao što je CoD: Zombies je što svaka mapa obiluje ogromnom narativnom komponentom, gdje ispunjavate ciljeve kako biste nastavili priču. Međutim, to je sve dosta šturo; dođe pokoji glasovni dijalog, pokoji tekst za pročitati, pokoja sporedna misija za riješiti, ali pored svega toga, jednostavno brzo izgubite tijek priče zbog vrlo dugog igranja. S druge strane, volim atmosferu, jezive boje i dizajn čudovišta koji se mogu pronaći u igri i zvuk je također dosta jeziv; pun je neugodnog vrištanja.
Jel’ netko spomenuo Overwatch?
Još jedan aspekt koji se čini nedorečenim je sezonski live service element, gdje iskustvene bodove skupljate svakim igranjem i otključavate različite kozmetičke proizvode. Sker Ritual vam nikada ne nameće ovaj aspekt igre, ali čak i da jest, nagrade nisu dovoljno dobre i vrijedne da uložite vrijeme u daljnje igranje. Ne znam zašto ovo uopće i postoji u igri, što mi znači nositi glavu zmaja na sebi? Imam osjećaj da su programeri samo bacili kocku za ideje i onda rekli da će ubaciti live service elemente. Osim toga, grafika nije toliko loša, ali je li to najsvjetlija točka ove igre, dakako da nije.
Sker Ritual ima mnogo pozitivnih aspekata koji čine igranje zanimljivim, ali nažalost veći je broj nedostataka koji narušavaju ukupni dojam. Od problema s balansiranjem do nedostatka jasnih uputa za rješavanje zadataka, teško je reći gdje je zapravo pošlo po zlu. Iako sam pokušao dati šansu ovoj igri zbog obilja sadržaja (live service stvari), na kraju se čini da dodatno igranje nakon glavne kampanje nije vrijedno truda. Multiplayer je možda jedini segment koji može održati igru živom, ali čak ni tu nije uvijek izgledao besprijekorno. Dok nisam imao tehničkih problema, susreo sam se s mnogim izazovima tijekom igranja Sker Rituala. No, vraški je vrijedilo ga igrati zbog nostalgije.