INFO BOX
- DEVELOPER: United Front Games
- PUBLISHER: Square Enix
- PLATFORME: PS3, Xbox 360, PC
- ŽANR: Sanbox akcijska avantura
- DATUM IZLASKA: 14. kolovoza 2012
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: Xbox 360
Igra Sleeping Dogs prošla je fantastičan i uistinu trnovit put do naših igraćih uređaja. Koliko je puta ova igra doživjela odgodu? Koliko je dugo njezin opstanak bio upitan? True Crime 3, True Crime, True Crime: Hong Kong – neka su od imena koje je trebala nositi treća igra iz True Crime serijala, nastalog pod očitim utjecajem velikog GTA serijala. Nakon dvije igre (True Crime: Streets of L.A. i True Crime: New York City) koje su se pojavile na prošloj generaciji konzola, jako dugo se čekalo na novi nastavak. Međutim, nakon prilično slabe prodaje igre True Crime: New York City, Activision je odlučio otkazati rad na planiranom trećem nastavku igre. Spomenuti serijal je polako počeo tonuti u zaborav a s njime i Luxoflux, razvojni tim koji je radio na prve dvije igre. 2008. godine, gotovo tri godine nakon dolaska nove generacije konzola, upravo osnovani razvojni tim United Front Games započinje rad na novom, open world akcijskom projektu, koji je odmah bio povezan sa dugo očekivanim trećim nastavkom True Crime serijala. Iako je dotični projekt prvobitno bio osmišljen kao potpuno novi IP, Activision odlučuje iskoristiti ime True Crime, koje je svakako dodatno trebalo pomoći promociji i popularizaciji buduće igre. Rad na igri bio je već u odmaklom stadiju, kada se pred sam kraj 2009. godine, na Spike Video Games Awardsu, pojavio i prvi trailer za igru, koja je nosila samo naziv True Crime. Jesen iduće godine donijela nam je i nove informacije o igri, koja je sada nosila naziv True Crime: Hong Kong, a koja je u međuvremenu i po prvi puta bila odgođena (datum izlaska pomaknut je za 2011. godinu), kako bi razvojni tim imao dovoljno vremena da sve segmente igre dovede na zavidnu razinu. Dodatno vrijeme United Front Games je iskoristio kako bi usavršio brojne elemente igre, pri čemu se posebno isticao borbeni sustav, koji je izgledao veoma atraktivno. Međutim, prave nevolje po ovu igru počinju početkom 2011. godine, kada Activision donosi odluku o njezinom otkazivanju. Igra je već bila gotova kada je Activision procijenio da se njezino izdavanje neće donijeti dovoljno velik i zadovoljavajući profit. Fanovi i ekipa iz United Front Gamesa bili su vidno razočarani Activisionovim potezom. Polako je nestajala svaka nada da će se igra ikada pojaviti u prodaji. No spas ipak dolazi, i to u vidu velikog Square Enixa, koji otkupljuje prava za izlazak igre, ali ne i za njeno ime. S obizom da je ekipa iz United Front Gamesa imala gotovo dovršenu igru, ostalo je samo da igra dobije novo ime, a Sleeping Dogs je zvučalo prilično dobro…
Igra je nakon svih tih nemilih događaja konačno pred nama, a je li Square Enix napravio pravi potez otkupivši prava za nju, saznaćete uskoro.
GRANICA IZMEĐU ZAKONA I KRIMINALA
Iako na prvi pogled veoma slične GTA serijalu, igre iz True Crime serijala oduvijek su imale ono nešto „svoje“, po čemu su se izdvajale iz mora klonova gore spomenutog serijala. A jedna od glavnih obilježja po kojima je True Crime serijal bio prepoznatljiv jeste činjenica da nam je omogućio igranje sa predstavnicima zakona, dok većina drugih igara ovoga tipa na neki svoj, najčešće ironičan i sarkastičan način promovira kriminial i kriminalne radnje. Da, igrajući igre iz ovoga serijala mogli smo vidjeti kako je sa one „prave“ strane zakona i iskreno rečeno, osjećaj je bio sjajan. A ukoliko vam se više sviđa ideja igranja sa jednim od „dobrih momaka“, onda bi Sleeping Dogs trebala biti prava igra za vas.
Naime, igru prati odlično ispričana priča, očito inspirirana klasičnim američkim i hongkonškim akcijskim filmovima, koje smo redovito gledali krajem prošlog stoljeća, a koji se zadnjih deset godina prilično stidljivo pojavljuju i izviruju iza beskonačnog niza visokoudžetnih blockbustera, koje najčešće zaboravljamo odmah čim izađemo iz kino dvorana. Po uzoru na spomenute filmove, priča igre prati Wei Shena, undercover policajca, koji se nakon godina provedenih u San Franciscu vraća u svoj rodni Hong Kong, kako bi pomogao policiji da smanji stupanj kriminala na ulicama ovog velikog grada. Kako bi u toj namjeri uspio, Wei Shen će se morati infiltrirati u opaku kriminalnu organizaciju Sun On Yee i pokušati njene vođe dovesti pred lice pravde. Pored svog zadatka, Wei Shen ima i osobne razloge, zbog kojih odlučuje prihvatiti ovu samoubilačku misiju, a jedan od njih je svakako i smt njegove sestre. Inflitrirajući se sve dublje i dublje u redove Trijada, kojima sada upravljaju njegovi prijatelji iz prošlosti, Wei će se bezbroj puta naći u situacijama u kojima će balansirati na tankoj niti pravde i bezakonja te će na taj način u više navrata izazivati sumnju i kod trijada i kod policije.
GTA KLON KOJI TO NIJE
Igra Sleeping Dogs bi se u neku ruku mogla smatrati mješancem brojnih hitova, kao što su GTA, Batman (Arkham Asylum ili Arkham City), Yakuza, Stranglehold ili Max Payne. Međutim, unatoč činjenici da je razvojni tim pri njezinom razvoju posudio po nešto od svake od maločas navedenih igara, Sleeping Dogs je ipak jedna od onih igara koje imaju sopstveni identitet. Iako je u pitanju klasičan akcijski sandbox naslov, pojedini njegovi elementi svakako ga izdižu iz hrpetine prosječnih naslova slične tematike. Pa po čemu je ovaj naslov toliko poseban? Kratko i jasno, po mnogo toga, ali krenimo mi redom…
Prva činjenica, zahvaljujući kojoj se Sleeping Dogs razlikuje od igara iz, recimo, GTA ili Saints Row serijala, jeste činjenica da igrate u ulozi policajca. Već smo spomenuli priču igre, tako da se na njoj nećemo pretjerano zadržavati, nego ćemo se odmah baciti na samu gameplay koncepciju. Dakle radi se o klasičnom third person sandbox naslovu, koji se sastoji od reda vožnje, reda tučnjave, reda pucnjave i reda rješavanja raznoraznih sporednih misija, koji nužno i ne moraju uključivati neku od tri prethodno nabrojane radnje. U sklopu glavne radnje igre, postoje misije koje moramo obavljati za trijade kao i misije, koje ćemo obavljati za policiju. Radeći kao undercover policajac, Wei Shen će obavljati razne misije za Trijade, kao što su utjerivanje dugova, reketirenje i obračuni s pripadnicima drugih kriminalnih organizacija, dok se policijske misije sastoje od postavljanja prisluškivača, hakiranja kamera, praćenja signala mobitela, kao i samog nadzora i hapšenja kriminalaca. Pored glavne radnje igre i njezinih pravocrtnih misija (koje sjajno prate priču i koje su ipak toliko raznolike da vam ni u jednom trenutku neće biti dosadne), postoje i brojne sporedne misije i mini igre, koje su tu kako gameplay ne bi bio jednoličan. Dakle, dok se odmarate od glavnog dijela priče i lutate sjajno dočaranim virtualnim Hong Kongom, bit ćete u prilici pomagati brojnim prolaznicima, sakupljati statue zahvaljujući kojima ćete učiti nove borilačke zahvate i udarce, moći ćete pjevati karaoke, posjećivati salone za masažu, zavoditi lijepe žene, kockati se ili kladiti se na borbe pijetlova….
RUMBLE IN HONG KONG
Jedan od najvećih razloga za igranje Sleeping Dogsa svakako je onaj najvažniji element svake igre – gameplay. Jednostavno rečeno, gotovo sve funkcionira na najvišoj razini i bez ikakvih problema, tako da je igranje ove igre pravi užitak. U početku, prateći brojne tutoriale, možda vam se i neće činiti da igrate jednu veliku sandbox igru, ali kada konačno savladate sve ono za što vas igra priprema, shvatit ćete da je pred vama jedno sjajno ostvarenje, koje će vam ukrasti minimum 25 sati slobodnog vremena, ali sasvim sam siguran da nećete zažaliti za potrošenim vremenom.
Gameplay Sleeping Dogsa veoma je dinamičan, tako da ćemo često učestvovati u adrenalinskim jurnjavama, ne pretjerano tako često napucavati se sa brojnim protivnicima, koje ćemo također, s velikim užitkom moći mlatiti goloruki.
Pa krenimo od vožnje… Dakle, baš kao i svaki veći sandbox naslov, i Sleeping Dogs se odvija na velikim lokacijama, ovoga puta lokacijama virtualnog Hong Konga, što znači da je upotreba nekog vida transporta svakako nužna. A da bismo se mogli prevesti s jedne lokacije na drugu, na raspolaganju će nam biti razni automobili, motori, pa čak i gliseri, a vožnja svakog prijevoznog sredstva predstavlja pravo uživanje i dopast će se svima onima koji vole arkadni stil. Bit će tu ilegalnih utrka i driftanja, bježanja od policije i protivničkih bandi, kao i napucavanja iz automobila i otmica istih u tijeku vožnje. Sve ovo, upravo zahvaljujući sjajnim arkadnim kontrolama funkcionira veoma dobro i ni u jednom trenutku vam neće djelovati dosadno ili frustrirajuće. Ono što bi vam u početku moglo malo ići na živce jeste vožnja lijevom stranom ceste, ali kada se naviknete, shvatit ćete da to uopće ne predstavlja neki problem (mnogi su igrali Getaway, zar ne?).
Pored sjajne jurnjave, adrenalinom nabijenoj akciji doprinosi i veoma dobro napucavanje, kojeg i nema baš puno, što i odgovara tradiciji trijada i hongkonške kulture u kojoj ipak hladno oružje vodi glavnu riječ. Ali u svakom slučaju, pucački segmenti igre su svakako na visokom nivou. U svojoj biti napucavanje je identično brojnim third person akcijskim naslovima kao što su recimo, već gore spominjani Max Payne ili Stranglehold. Dakle, radi se o klasičnom cover based napucavanju, sa elementima preskakanja prepreka, usporavanja vremena i atraktivnog uklanjanja protivnika. Iako ni u kojem aspektu revolucionarno, a svakako ne i najbolje u žanru, napucavanje je zaista zabavno i dinamično i predstavlja dobar predah od jurnjave i fenomenalne tučnjave o kojoj ćemo nešto više reći u narednim redovima.
Jedan od najboljih elemenata Sleeping Dogsa svakako je njegova sjajna hand-to-hand borba, koja mnogo podsjeća na onu iz Rocksteadyjevih igara o Batmanu. Baš kao i Batman, i Wei Shen se može suprostaviti brojčano nadmoćnijem protivniku i na jednako atraktivan i prilično brutalan i krvav način riješiti se istoga. U početku vam je na raspolaganju skroman broj poteza, koji ćete tijekom igranja prilično proširiti, učeći ih u školi borilačkih vještina. Pored gotovo identičnog borbenog sustava i načina blokiranja protivničkih udaraca i kontrapoteza onome iz Batmana, Wei Shen će moći koristiti i okolinu kao svoje oružje i na zaista impresivan broj načina atraktivno sređivati svoje protivnike, a takvi potezi svakako nisu za svačiji stomak (guranje protivnikovog lica u upaljeni ventilator ili lupanje njegove glave od zid isl. svakako se neće svidjeti svakome). Ipak, radi se fantastično koreografiranoj tučnjavi u kojoj će uživati svi ljubitelji akcijskih igara. Međutim, postoji nekoliko malenih zamjerki kada već govorimo o tučnjavi, a one se tiču povremenih problema sa kamerom i kontrola, koje ponekad znaju zakazati (dešavalo se da se Wei Shen usred borbe s nekolicinom protivnika, nakon izvođenja nekoliko poteza jednostavno ukoči, što protivniku zna ostaviti sasvim dovoljno vremena da vas pošteno izmlati i pošalje u obližnju bolnicu). No, problem sa kontrolama se ne javlja toliko često tako da je zanemariv.
SKILLOVI, TRIJADE, MURIJA, FEJS?
Sleeping Dogs nam donosi prilično zanimljiv sustav napredovanja glavnog lika. Naime, za uspješno obavljanje misija i brojnih zadataka, dobivaju se experience poeni koje možete iskoristiti za kupovinu novih poteza i vještina. Postoje tri različita tipa skillova – Cop, Triad i Face. Cop vještine se manifestuju u unapređenju vozačkih i pucačkih vještina, a obavljanjem policijskih zadataka dobivate iskustvene bodove, koje potom možete potrošiti na kupovinu neke nove sposobnosti, koja će vam olakšati nastavak igranja. Pomoću Triad vještina pospješujete borilačke sposobnosti. Obavljanje misija za Trijade omogućit će vam kupovinu brojnih novih poteza, uz koje će Wei Shen biti praktički nepobjediv u golorukoj borbi. Face skillove unaprijeđujete pomažući slučajnim prolaznicima i igrajući brojne mini igre, a ti isti skillovi vam omogućavaju pristup ekskluzivnijim odjevnim predmetima koji otključavaju nove Wei Shenove sposobnosti i vještine. Također, diljem Hong Konga nalaze se mnogobrojne prodavnice, fast food restorani i butici, u kojima je moguće kupovati novu odjeću i na taj način uanprijediti pojedine svoje vještine. A izbor odjevnih predmeta i brojnih aktivnosti, kojih je Hong Kong prepun, impresionirao bi i ljubitelje Simsa. Pored svih ovih vještina, u igri će sete nailaziti na brojna svetilišta, čijim aktiviranjem pospješujete svoje health atribute. Također, tu su brojni collectiblesi, vješto skriveni diljem Hong Konga, a čije će vam pronalaženje ukrasti još nekoliko sati slobodnog vremena.
A SAD MALO O TEHNIKALIJAMA…
Sleeping Dogs je jedna od onih igara, u koje se na prvi pogled odmah zaljubite. Veoma dobra grafika, odlični efekti i režija te sjajno dočarani Hong Kong zaista doprinose atraktivnosti igre. Sve izgleda veoma detaljno i zbog toga, velike pohvale idu ekipi iz United Front Gamesa. Ipak, potrebno je naglasiti da igra ima povremenih problema sa teksturama i animacijom likova, pri čemu njihove kretnje i izrati lica na momente djeluju ukočeno i plastično, no i unatoč tome, igra izgleda predivno. Iako baš i nije vjerno prenesen u igru niti je njegova mapa velika kao recimo ona iz Liberty Cityja, virtuelni Hong Kong zaista djeluje živo i prepun je atmosferičnih lokacija, koje igraču neće brzo dosaditi.
Zvuk u igri je odličan. Počevši od zvučnih efekata i glazbe, pa sve do sjajne kombinacije engleskih i kineskih voice overa, sve funkcionira i zvuči odlično. Soundtrack iz igre je zaista raznolik, tako da ćemo pored ambijentalnih zvukova Hong Konga imati priliku čuti i poznate hip hop, rock, pop i techno numere, koje će se vrtjeti na radio stanicama uporedo sa klasičnom kineskom glazbom. Što se tiče samih glasova u igri, tu je posao odrađen maestralno. Likovima iz igre glasove su posudili brojni poznati hollywoodski glumci (Tom Wilkinson, Emma Stone, Lucy Liu ili Kelly Hu, samo su neke od zvijezda čije glasove možete čuti u igri).
Izbornici u igri su jednostavni, a učitavanja kratka i većinom se odvijaju za vrijeme animacija, tako da su gotovo i neprimjetna (ima trenutaka kada će vas dočekatii loading screen, ali zaista, takvi trenuci su veoma rijetki). Ukoliko izuzmemo povremene probleme kočenja tijekom borbe, možemo reći da su kontrole u igri veoma dobre i intuitivne, a umjetna inteligencija protivnika je i više nego dobra, što posebno dolazi do izražaja tijekom borbe.
U ovoj igri gotovo svaki tehnički element je na visokoj razini tako da zaista nemate razloga za brigu, naročito ukoliko ste jedan od onih igrača, kojima su tehničke karakteristike igre na prvom mjestu.
IGRA KOJU VRIJEDI ODIGRATI
Sleeping Dogs spada u sam vrh akcijskih sandbox ostvarenja, a u pojedinim svojim segmentima (prvenstveno zahvaljujući svojoj odličnoj priči) ona daleko iza sebe ostavlja i mnogo veće naslove, kao što su oni iz GTA i Saints Row serijala. Apsloutno svi aspekti igre su na najvišoj razini i, unatoč rijetkim problemima koje ona ima, to je ono što ovu igru čini jednom od najboljih igara ove godine. Kada se krajem godine budu zbrajali utisci i nominacije za igru godine, slobodno možete očekivati glasno spominjanje ove igre, jer ona to uistinu i zaslužuje.
A kada samo pomislimo da je igra već bila otpisana i na korak do košare za otpatke…
[nggallery id=168]
Leave a Comment