INFO BOX
- DEVELOPER: Ironward
- PUBLISHER: Nkidu
- PLATFORME: PS4 i Xbox One (uskoro), PC
- ŽANR: Taktički twin-stick shooter
- DATUM IZLASKA: 26. srpnja 2017.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PC
Prije dvije godine domaći razvojni studio Ironward nam je predstavio The Red Solstice, zanimljiv taktički squad-based akcijski naslov smješten u „marsovskoj“ budućnosti. Potaknut uspjehom svog prvog naslova, studio se upustio u stvaranje nove igre smještene u Solstice svemir, ali ovaj put s nešto intezivnijim akcijskim gameplayem. Podržan krajem ožujka ove godine putem Fig crowdfunding servisa, Solstice Chronicles: MIA pojavio se krajem srpnja na Steamu. Osmišljen kao twin-stick shooter s taktičnijim pristupom prilikom košenja marskovskih mutanata, SC: MIA nudi i zanimljiv pristup kontroliranju težine putem threat mehanike. Stoga pogledajmo kako sve to izgleda u praksi.
Virus, why there’s always has to be virus
Prije nego se upustimo u analizu gameplaya i mehanike, upoznajmo glave protagoniste i kog’ vraga rade na Marsu. Izravno kontroliramo protagonista, jednostavno nazvanog „grunt“. Nalazimo ga odmah u akciji kako odolijeva hordi mutanata u svom „last standu“. Grunt koji je vaš klasični svemirski marinac u maniri Master Chiefa, DOOM guya ili nekog sličnog trećeg, ubrzo upoznaje simpatičnog drona Saffron. Grunt doznaje kako je njegova misija samo početak veće spletke i zajedno sa Saffron odlučuje istražiti što se događa u marsovskoj koloniji. Priča je vrlo jednostavna i izravna. Ne karaktetirizam to kao negativnu stvaku, već kao takva sasvim odgovara žanru akcijskog SF horora. Uključuje klasične motive žanra (virus, anti-virus, korporacije, zakulisne igre) i ne prikriva rasplete, ali pristojno je ukomponirana u single-player iskustvo. Naracija se uglavnom odvija kroz in-game cut scene i dijaloge grunta i Saffron. I dok su cut-scene uredno animirane, voice acting likova odrađuje poseban posao. Odlično odrađeni, u kombinaciji sa zabavnim i duhovitim dijalozima između grunta i drona, odaju priči izniman šarm. Po pitanju simpatičnog odnosa AI i čovjeka, SC:MIA odrađuje bolji posao nego mnogi AAA naslovi koji koriste taj element za produhovljavanje naracije.
Ako možeš biti Terminator, uvijek budi Terminator…Osim ako možeš biti Hellfire
Rekli smo kako igramo u ulozi grunta, sasvim regularnog svemirskog marinca. Ali kakvim će se naoružanjem i vještinama služiti grunt ovisi o našem izboru. Na raspolaganju su nam četiri različite klase. Svaka posjeduje svojstven set skillova koji uz generalne i dronove sačinjavaju alate progresa. Izbor se na prvu čini bezazlenim, ali već na soldier težini jasno je kako će menadžment skillova biti prijeko potreban kako bi nam olakšalo izlaženje iz neugodnih situacija. Skillovi se dijele na tri grane, specijalne (nativne) za klasu, generalne (poput healtha, reloada, adrenalina) i skillove za nadogradnju sposobnosti drona. Dobar menadžment skillova kroz sve tri grane od značajne je pomoći na većim težinama. Ukoliko niste zadovoljni kojim ste razvojnim putem krenuli, postoji opcija resetanja i ponovnog raspoređivanja pointova. Također, oružja se automatski nadograđuju korištenjem. Uz sve spomenute mogućnosti opremanja našeg lika, sposobnosti drona igraju ključnu ulogu u samom ovladavanju igre. Četiri su načina s kojima možemo koristiti drona. Skupljanje municije i nadogradnji oružja, aktiviranje bombe koja uništava sve u određenom radijusu, stvaranje blokirajućeg štita i taunt, pomoću kojeg smanjujemo razinu prijetnje. Svaki način donosi prednost unutar škakljivih situacija i njihovo manipuliranje nam potrebno. Kvaka je što njihovo korištenje (osim taunta) povisuje razinu threat metra. Svi načini mogu se poboljšavati skill pointovima, stoga je preporučljiva pomna raspodjela.
Mars je iznimno negostoljubivo mjesto
Mutanti i ostale spodobe proizašle iz STROL virusa su zaduženi kako bi naš grunt imao jako loš provod na Marsu. Ima ih mnogo, ponekad i više nego što naš grunt ima municije. Kako bi olakšali život našem gruntu morat ćemo pripaziti na threat mehaniku.Na gornjem dijelu sučelja imamo dvije crte/metra. Siva boja prezentira potencijalnukoličinu neprijatelja koja se u tom trenutku mogu spawnati, dok crvena koliko ih je spawnano u tom trenutku. Djelovanje grunta (efikasnost ubijanja, balansiranije sposobnosti drona, istraživanje itd.) balansira threat razinu. Zanimljiv način da se igrača potakne na istraživanje za boljom opremom, dodatnim skill pointovima i otežava rushanje kroz nivo. Jasno, s više municije u klipovima, s nadogradnjama koje pronalazimo na stazama i heavy oružjima, lakše ćemo kositi svoj put prema cilju staze. Isprva se čini jednostavno manipuliranje threat mehanikom, ali s progresom postaje sve teže i frustrirajuće. Pojavit će se staze gdje će zbog te mehanike igra stvarati nelagodan osjećaj neuspjeha, nego li potrebu za vještinom i pronalaženjem načina kako se izvući iz situacija. Konstantno spawnanje protivnika također iritira prilikom istraživanja, naročito u kasnijim stazama kad se jave protivnici koji vas obruše na pod poput Huntera u L4D. U tom slučaju ili u pojedinim borbama protiv bossova, nekakva dodge mehanika bi bila privatljiva. Dosta boss borbi svodi se na trčanje u krug kako bi došli do „zraka“ za upotrebu skillova. „Zraka“ baš i nema jer bossovi su ogromni i threat level je ekstreman.
Da ne duljim s osobnim iskustvom frustriranja, integracija threat mehanike zanimljiv je pokušaj produbljivanja borbe i korištenja skillova, odnosno vještina za twin-stick shooter. Iako imam dojam kako nije najbolje ukomponirana u sam story mod i ponegdje se pokazuje suvislom. Također sam nailazio na problem prilikom korištenja drona. Ukoliko ste aktivirali jedan od načina/skillova, dron nije u mogućnosti izvoditi ostale akcije. Logično jest, ali dok ste okupirani smanjivanjem threata, niste u mogućnosti interaktirati s određenim predmetima za prolaz staze. Rushanje je na kraju bilo jedino riješenje. Također, kako bi imali interakciju s okruženjem, potrebno je stajati par sekundi pored predmeta interakcije. U ovakvom dinamičnom i intezivnom okruženju gdje vas protivnici okruže u nekoliko sekundi, ne vidim tu dizajnersku odluku plauzabilnom.
Što se dogodi na Marsu, ostaje na Marsu (?)
U konačnici, SC: MIA nudi solidnu akciju u svom story modu. Ukoliko se želite okušati u co-op iskustvu, za sada je to jedino moguće kroz lokalni način, ali se nadamo kako će u budućnosti biti moguć i online. Uz Story mod, SC:MIA nudi i survival mod. Nakon nekoliko runnova stekao sam osjećaj kako survival mod bolje odražava threat mehaniku. Unutar tog moda mnogo je smislenija i bolje ukomponirana. Tako se u tom modu igrač može izvještiti u manipuliranju threat mehanike i korištenju različitih vještina.
I na samom kraju da spomenem vizualnu prezentaciju koja je sasvim pristojna i dostatna za jedan twin-stick shooter. Detalji i raznolika okruženja unutar kojih se kreće naš grunt prikazuju posvećenost developera stvaranju atmosfere i ambijenta. Iako ponegdje nedostaje poliranosti te postoje maleni glitchevi koji se konstantno ispravljaju patchevima, vizualna prezentacija odrađuje fantastično svoj posao kako kod narativnosti, tako i pružanju imerzije u ovaj SF akcijski ambijent. Svemu tome dakako pomaže i dobra zvučna podloga kao i nenametljiva glazba. Osobno, odgovara način na koji je postavljena i dodatno podržava cjelokupno iskustvo koje nudi SC:MIA.
I nadamo se kako će se iskustvo nastaviti u sljedećim projektima smještenim u Solstice univerzum.
Leave a Comment