
Nepune četiri godine nakon izlaska vrlo dobrog Soul Calibura IV stiže nam i peti nastavak ove legendarne tučnjave, ujedno i drugi nastavak na ovoj generaciji konzola. Kakve nam novosti donosi u odnosu na prošli nastavak, je li nadmašio i (po mnogima najbolji) drugi dio, moći ćete saznati u ovoj recenziji.
ŠTO NAM TO SOUL CALIBUR V NUDI?
Priča petog nastavka Soul Calibura događa se 17 godina nakon događaja iz četvrtog dijela igre, a vrti se oko Sophitijine djece – sina Patroklosa, koji kreće u avanturu kako bi spasio svoju sestru Pyrrhu i skinuo prokletstvo koje ju je zadesilo, a koje je naravno prouzrokovao poznati mač Soul Edge.
To ujedno i čini Story mod igre, koji obuhvaća 20 poglavlja, u kojima igrate kao Patroklos, i u kojima se u prepoznatljivom SC stilu probijate kroz levele, boreći se brojnim likovima. Prosječnom igraču će biti potrebna nepuna dva sata da ga završi, dok bi oni koji se po prvi put susreću sa serijalom mogli potrošiti još jedan, eventualno dva dodatna sata. Ovaj put u Story modu nećemo naići na neke nezaboravne borbe, kao što je to bio slučaj u SC II ili sa Challenge Towerom iz SC IV, što je pomalo razočaravajuće.
Nakon prelaska prilično kratkog i ne baš naročito zanimljivog Story moda, single player iskustvo produžit će još nekoliko modova, poput Quick Battle, Arcade i Legendary Souls moda. Arcade mod je relativno kratak (sastoji se od samo šest mečeva i ne nudi ništa posebno), Quick Battle nam omogućuje da učestvujemo u ogromnom broju borbi u kojima osvajamo XP-ove pomoću kojih ćemo otvarati nove likove, dodatke za kreiranje likova, kao i nove arene. Legendary Souls mod je moguće otključati tek nakon završetka Story moda, a u njemu ćemo se moći boriti isključivo s bossovima te tako testirati svoje sposobnosti, ali i živce jer su bossovi pakleno teški. : – )
MULTIPLAYER MAKES THE WORLD GO ROUND..
A što kad završimo sve single player modove? Odgovor je jednostavan – multiplayer!
Multiplayer je oduvijek bio srce većine tučnjava pa tako i Soul Calibur serijala. Multiplayer je srce i ovog petog nastavka. Bilo da igrate protiv prijatelja u versus modu ili online, u svakom slučaju su zagarantirani sati zabave, a vrijedi spomenuti i Global Colosseo mod, koji nam daje mogućnost promatranja online mečeva, gdje možemo proučavati svoje eventualne protivnike te ih u svakom trenutku izazvati.
Soul Calibur serijal oduvijek je krasila brza i dinamična borba, a isti je slučaj i sa peticom. Kretnje likova su fluidne, kontrole su kao i uvijek izvrsne, a uvedene su i neke nove kretnje i potezi od kojih svakako treba izdvojiti Critical Gauge. Critical Gauge bi se mogao okarakterizirati kao odgovor na Street Fighterov Ultra Combo System ili X-Ray mod iz Mortal Kombata. Critical Gauge skala se puni zadavanjem i primanjem udaraca, nakon čega je baš kao i u navedenim igrama možemo iskoristiti kako bismo izveli neki specijalni udarac ili se obranili od protivničkog napada. Ne moram ni reći da ti potezi izgledaju veoma atraktivno.
EXTREME MAKEOVER
Svi koji su igrali neki od nastavaka ovog fantastičnog fighting serijala znaju da je SC bio poznat i po svom Create modu u kojem smo kreirali likove koristeći nezamislive kombinacije. E, pa peti dio ide korak dalje. Ovoliko create opcija definitivno niste vidjeli ni u jednoj tučnjavi. Zanimljive opcije kreiranja lika i velika količina dodataka koje skupljamo prelazeći igru daju nam mogućnost kreiranja gotovo svega što nam padne na pamet. Također, bitno je spomenuti da je kreirani lik moguće koristiti u svim modovima igre, osim Story moda.
Serijal Soul Calibur oduvijek je bio poznat po odličnim i upečatljivim likovima za čiji su se dizajn kreatori igre koristili kombinacijom gotičkih elemenata i japanskog stila. Kao i svaki nastavak do sada, i Soul Calibur V obiluje velikim brojem likova (ukupno njih 28), kako onih starih, dobro poznatih likova (poput Ivy, Mitsurugija, Raphaela..), tako i onih novih – od Patroklosa i njegove sestre Pyrrhe, preko Viole, Xibe ili Natsu, pa do meni osobno omiljenog Z.W.E.I. Također, Soul Calibur nastavlja tradicijom pojavljivanja likova iz drugih poznatih serijala (ako se sjetimo npr. SC IV, gdje su nas dočekali likovi iz Star Wars serijala). Ovaj put gost je Ezio Auditore da Firenze iz Assassin’s Creed serijala, koji se sjajno uklopio u igru i vrlo je vjerojatno da će mnogima upravo on postati najdraži lik SC V. Naravno, neće nam svi likovi u početku biti na raspolaganju, jer za otključavanje nekih likova trebat ćemo se vraški potruditi.
OGLEDALCE, OGLEDALCE, TKO JE NAJLJEPŠI NA SVIJETU?
Jedan od glavnih aduta Soul Calibura V je svakako njegova prezentacija. Igra izgleda prekrasno. Grafika je jednostavno fenomenalna, a dizajn likova i arena je za svaku pohvalu. Sve pršti od efekata i detalja, a animacija je fluidna, tako da sa sigurnošću možemo reći da je ovo najljepša tučnjava na ovoj generaciji konzola. Što se tiče zvuka, soundtrack je i dalje odličan, s mnogo epskih tema, efekti borbe su sjajni, samo bih dao malu zamjerku na voice acting koji baš i nije na nivou ostatka igre.
SC V je jako dobra igra. Nakon dobrog četvrtog nastavka i pauze od skoro četiri godine, Project Soul je pametno iskoristio vrijeme i napravio igru vrijednu igranja. Tehnički aspekti igre su za svaku pohvalu, a iako je pomalo siromašna što se tiče single player modova, sjajni multiplayer će vas držati uz ekrane sve do novog nastavka, čiji je izlazak svakako neizbježan, ali za čije ćemo pojavljivanje najvjerojatnije morati sačekati do izlaska nove generacije konzola. Je li ovo i najbolji Soul Calibur do sada i je li ovo najbolja tučnjava na ovoj generaciji konzola? Ne bih se s tim složio, no iako igra nije dostigla vrh ovog žanra kojim suvereno vladaju Street Fighter IV i Mortal Kombat, svakako je preporučujem svim ljubiteljima fighting igara. Nabavite igru, nećete zažaliti.
Leave a Comment