Square Enix je najavio novi srednjoročni poslovni plan, odnosno kompletnu rekonstrukciju koja će obuhvatiti razdoblje od 31. ožujka 2025. do 31. ožujka 2027. godine. Cilj ovog poslovnog plana je riješiti razne izazove koji su se pojavili u prethodnom, a što su sve otkrili, donosimo u nastavku.
Financijski rezultati
Što se tiče financijskih rezultata, istaknuli su prvo smanjenje prodaje u podsegmentima MMO-a i mobilnih igara, kao i povećanje troškova razvoja i određene gubitke. Igre za mobilne uređaje i PC preglednik bile su vodeći podsegment po neto prodaji, dostigavši 651 milijun dolara, ali ipak bilježe pad od 10,6% u odnosu na prethodnu godinu.
Također, naveli su da više novih igara, kao što su Final Fantasy VII Ever Crisis i Dragon Quest Champions, nije uspjelo nadoknaditi slabe performanse postojećih naslova. Naslovi visoke razlučivosti (HD igre) za računala i konzole zauzeli su drugo mjesto po godišnjem prihodu, dosegnuvši 636 milijuna dolara, što predstavlja rast od 26,3% u odnosu na prošlu godinu. Glavne igre lansirane ove fiskalne godine uključivale su Final Fantasy XVI, Final Fantasy Pixel Remaster, Foamstars, Infinity Strash: DRAGON QUEST The Adventure of Dai i Final Fantasy VII Rebirth.
Unatoč brojnim novim izdanjima, operativni gubitak se udvostručio na 52 milijuna dolara. Prihod od MMO podsegmenta iznosio je 303,5 milijuna dolara, te predstavlja pad od 11,2% u odnosu na prethodnu godinu. Glavni naslovi u ovom segmentu i dalje su Final Fantasy XIV i Dragon Quest X.
U fiskalnoj 2024. godini, Square Enix je prodao 26,32 milijuna kopija igara (fizičke i digitalne verzije), što je povećanje u odnosu na 22,44 milijuna prodanih primjeraka prethodne godine. Sjeverna Amerika i Europa su činile 62,2% ukupne prodaje, dok je udio domaće prodaje u Japanu iznosio 25,1%.
Square Enix se ponovno pokreće i budi
Prema analizi poslovanja, Square Enix nije ostvario ciljeve prihoda i dobiti prema svom prethodnom trogodišnjem poslovnom planu. Neto prodaja u fiskalnoj godini 2024. iznosila je 2,29 milijardi dolara, umjesto predviđenih 400 – 500 milijardi jena (što je ekvivalentno 2,57 – 3,21 milijardu dolara), dok je operativni profit iznosio 208,5 milijuna dolara, umjesto očekivanih 385 – 481 milijun dolara.
Tijekom svog prethodnog poslovnog plana, japanski izdavač nije uspio:
- Unaprijediti profitabilnost u razvoju visokokvalitetnih igara
- Proširiti svoj podsegment mobilnih igara
- Kao dio svoje nove filozofije, Square Enix planira proizvoditi igre i IP-eve koji će privući globalnu publiku.
Jedan od ključnih ciljeva je optimizacija procesa razvoja i objavljivanja u segmentu digitalne zabave. Kako bi to postigli, u Square Enixu će:
- Fokusirati se na kvalitetu umjesto kvantitete, odnosno pronaći ravnotežu između podržavanja kreativnih vizija programera i slušanja povratnih informacija igrača.
- Redovito objavljivati AAA igre i dati prioritet profitabilnosti pri stvaranju naslova srednje klase
- Proaktivno provoditi multiplatformsku strategiju objavljivanjem igara na PC-ju, PlayStationu, Xboxu i Nintendo konzolama – prestaje ekskluzivnost s PlayStationom
- Razmotriti mogućnost pokretanja mobilnih igara na osobnim računalima, ne samo na iOS-u i Androidu.
- Uvesti međumedijsku strategiju za iskorištavanje intelektualnog vlasništva u različitim formatima i proširenje na nova tržišta kroz osnivanje novog odjela posvećenog poslovnom razvoju i licenciranju IP-eva.
- Usvojiti strategije usmjerene na privlačenje korisnika PC-a i maksimiziranje digitalne prodaje novih igara, istovremeno proširujući distribuciju naslova iz prethodnog kataloga kako bi produljili njihov životni ciklus.
- Preustrojiti organizaciju prema upravljanju projektima umjesto hijerarhijske strukture, te uspostaviti horizontalnu organizacijsku strukturu kako bi se olakšalo napredovanje i potraga za novim talentima.
- Revitalizirati inozemne poslovne sektore putem temeljitih strukturalnih reformi u europskim i američkim podružnicama s ciljem optimizacije troškova.