INFO BOX
- DEVELOPER: EA Canada
- PUBLISHER: EA Games
- PLATFORME: PS3, Xbox 360
- ŽANR: Simulacija ekstremnog sporta”
- DATUM IZLASKA: 3. ožujka 2014.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: Xbox 360
Zimske sportske igre oduvijek su bile veoma zanimljive i privlačne, ali problem je bio u tome što ih je bilo jako malo. Sjećam se prve skijaške igre koju sam kao klinac igrao na svome C64 tamo negdje krajem osamdesetih godina, koja je bila veoma igriva i zarazna unatoč jednostavnosti voženja običnog slaloma. No, u vrijeme Ghost n’ Goblinsa, Barbariana i sličnih igara potpuno drukčije tematike, koje sam također obožavao, žanr zimskih sportskih igara jednostavno nije prolazio kod igrača. Godine su prolazile, a igara ovakvog tipa bilo je sve manje.
No, nekih desetak godina kasnije stvari su krenule nabolje. Na dobrom starom „sivonji“ pojavila se igra Cool Boarders i podsjetila me da zimske sportske igre mogu biti jako zabavne. Ono što ju je činilo posebnom svakako jest njen kompetitivni duh. Po prvi puta se u ovakvim igrama uvode i bodovi za što bolje izvedene trikove. Rivalstvo među igračima je raslo iz dana u dan, a društvo se svakodnevno okupljalo i pokušavalo srušiti nove rekorde. Popularnost ove igre bivala je sve veća pa se na prvom PlayStationu pojavilo još nekoliko njezinih nastavaka od kojih je svaki bio bolji od prethodnog.
Nekoliko godina kasnije, pojavila se nova i mnogo moćnija konzola – PlayStation 2. Mogućnosti koje je u ono vrijeme ona pružala omogućile su developerima da realiziraju mnoge svoje ideje koje nisu mogli ostvariti na već zastarjelom hardwareu prvoga PlayStationa. Tako je 2000. godine ogranak velikog Electronic Artsa – EA Big odlučio napraviti nešto sasvim novo i totalno ludo. Nova igra za ovu generaciju konzola nosila je ime SSX.
SSX je bila “pakleno dobra” snowboarding igra. Nevjerojatna grafika, prekrasne staze, simpatični likovi i adrenalinska navala pri svakom spustu i izvođenju nemogućih trikova bili su zaslužni za veliki uspjeh ove igre. Igra je dobila još četiri, odnosno, pet nastavaka (ukoliko računamo i SSX Blur koji se pojavio na Wii konzoli). Zadnji nastavak SSX-a izašao je već davne 2007. godine nakon čega je nastupila suša snowboarding igara. Bilo je pokušaja da se takve igre dodatno populariziraju na ovoj generaciji konzola, prvenstveno u vidu igara Stoked i Amped, koje nisu bile loše, ali jednostavno nisu bile kao SSX. Nedostajalo im je “ono pozitivno ludilo” koje je SSX iz nastavka u nastavak redovito isporučivao.
Konačno za ljubitelje snowboarding igara dolaze ljepša vremena. Nakon pet godina pauze EA je odlučio svoj odlični SSX serijal probuditi iz petogodišnjeg sna i vratiti ga tamo gdje mu je i mjesto – na sam vrh gaming ponude. Pred nama je reboot ovog legendarnog serijala, no što nam to novo donosi? Jesu li godine izbivanja sa gamerske scene učinile da ovaj serijal utone u zaborav?
POVRATAK KRALJA
Novi SSX donosi nam već poznate likove u njihovoj novoj adrenalinskoj avanturi u kojoj će pokušati osvojiti devet Deadly Descentsa (smrtonosnih spusteva) te usput raditi najluđe moguće trikove i pri tome se sjajno zabaviti.
Kada igru ubacite u konzolu prvo što će vam privući pažnju jesu odlično dizajnirani izbornici i sjajan tutorial koji svima preporučujem. Kada jednom iskočite iz helikoptera i započnete detaljan tutorial, a ispod sebe ugledate nepregledne planinske masive, znat ćete da od ovog nastavka možete očekivati nešto sasvim novo i originalno. Odmah ćete primijetiti jako dobre i precizne kontrole. Svog snowboardera možete kontrolirati na dva načina. Prvi način su nove kontrole koje obuhvaćaju korištenje oba sticka i ostalih tipki na gamepadu. Kontrole su veoma prirodne i, ukoliko prođete spomenuti tutorial, nikada se nećete naći u situaciji da nećete znati što i kako napraviti. Naravno, za sve one SSX klasičare, koji se ne mogu naviknuti na novo upravljačko sučelje, igra donosi mogućnost izbora klasičnih SSX kontrola. No, nove kontrole su toliko dobre da će se rijetko tko odlučiti za drugi izbor.
TKO VISOKO LETI…VISOKO LETI!
Jedan od glavnih segmenata ovog SSX-a upravo su ti „smrtonosni spustovi“ koji će našem SSX timu predstavljati poseban izazov. U igri postoji devet opasnih planina, od kojih je svaka priča za sebe. Bilo da se spuštamo opasnim liticama Patagonije, jurimo mračnim labirintima Kilimandžara ili izbjegavamo ledene zamke Sibira, osjećaj je jednostavno nevjerojatan. Kao što rekoh, svaka od tih devet planina doista je posebna i zahtijeva veliki respekt, a o tome koliko je pažnje i vremena posvećeno njihovom nastajanju govori činjenica da su pri njihovom kreiranju korišteni NASA-ini satelitski snimci pravih planina.
Smisao Deadly Descenta nije izvođenje što luđih trikova, već jednostavno preživljavanje. A to preživljavanje, vjerujte mi, neće biti nimalo lako. Svaka od planina donosi posebne opasnosti. Za vrijeme igranja prošlih SSX igara kod igrača nije postojao onaj osjećaj opasnosti i napetosti, kao što je slučaj s ovom igrom. U našoj trci s vremenom, gdje će za siguran spust od velikog značaja biti naša spretnost i refleksi, suprotstavit će nam se i prirodne opasnosti poput velikih snježnih lavina, rijetkog zraka teškog za disanje, veoma niskih temperatura ili oštrih stijena i velikog i gustog drveća koje će se često naći baš tamo gdje ne treba.
Svaka staza sadrži jako puno skrivenih putova i prečaca, ali i zamki te ćete svaku morati dobro savladati želite li cijeli doći do njezinog kraja. Ukoliko padnete s litice ili propadnete kroz neku od mnogobrojnih zamki na stazi, igra vas neće samo vratiti na stazu, kao što je to bio slučaj sa ranijim igrama. Umjesto toga, igra donosi opciju „rewind“, koju ćemo moći koristiti kako bismo vrijeme vratili unatrag i uočili zamku i izbjegli pad.
Također, nekoliko Deadly Descentsa zahtjeva i aktivnu uporabu određene opreme, poput simpatičnog wingsuita pomoću kojeg ćemo moći preletjeti opasne litice u Patagoniji, ili pak svjetiljke bez koje je spuštanje po mraku nemoguća misija.
Igrači će do određenih lokacija putovati helikopterom, iz kojeg će onda iskakati i spuštati se niz padine svake od planina. Tu vrijedi spomenuti, ali i pohvaliti pilota helikoptera koji će prilikom vašeg leta nadgledati okolinu i sugerirati vam na određene opasnosti. Nakon određenog vremena i sami ćete znati što, kako i gdje napraviti tako da vam komentar pilota više neće biti potreban te ga jednostavno možete isključiti. Ali u svakom slučaju, ovo je jedna jako zgodna mogućnost za sve one neiskusnije.
IT’S TRICKY!
Naravno, kakva bi to SSX igra bila da nema poznatog izvođenja suludih trikova? Ne brinite, jer trikovi su i dalje tu i to u onoj mjeri u kojoj ne možete ni zamisliti. Sve što ste do sada u proteklim SSX igrama vidjeli slobodno utrostručite i znati ćete o čemu govorim.
Kao i u prethodnim igrama, jezgra je što bolje izvođenje trikova. A ovoga puta, najviše zahvaljujući fenomenalnim kontrolama, trikovi se izvode još lakše i fluidnije. Kombinacijom stickova i tipki moguće je izvesti najluđe combo trikove, koje brže pune “boost meter”. Aktiviranjem boost metera moći ćete određeno vrijeme izvoditi još otkačenije trikove i za njihovo uspješno izvođenje dobiti još više bodova. Staze se mogu smatrati odličnim poligonom za izvođenje trikova. Tu su razni skokovi, metalne konstrukcije i cijevi po kojima možete grindati. Za što bolje izvedene trikove i postignuta vremena dobivate veći broj kredita koji služe kao platežno sredstvo u igri. Njima kupujete novu opremu, kao što su snowboardi, specijalni outfiti koji aktiviraju dodatne pogodnosti i sl. Također, pomoću dobivenih kredita otvarate i nove staze i natjecanja.
Što nam još SSX donosi?
Pored Deadly Descent evenata postoji još nekoliko zanimljivih modova, a tu je, naravno, i neizbježni multiplayer. Race eventi se u suštini svode na potragu za prečacima, kako biste što lakše sredili svoju konkurenciju kojom upravlja jako dobra umjetna inteligencija. Ta umjetna inteligencija protivnika naročito dolazi do izražaja u World Tour modu koji u neku ruku može poslužiti kao dobro zagrijavanje za multiplayer.
Što se tiče multiplayera, SSX nam donosi Global i Explore evente. U Global eventu igrači iz cijelog svijeta mogu na određenoj stazi pokušati ostvariti najbolji rezultat u zadanom vremenu. Explore Event je u suštini utrka s vremenom, a zgodna je stvar to što na stazi možemo vidjeti i druge igrače, doduše u ghost formi. Gledanjem kako drugi igrači prelaze neku dionicu možemo uočiti određene prepreke na stazama. Prilikom igranja Global ili Explore evenata, igrači mogu postavljati Geotagse koje su prethodno kupili stečenim kreditima. Smisao je Geotagse postaviti na što nepristupačnija mjesta, kako bi ih drugi igrači što teže mogli pokupiti, jer što duže geotagsi ostanu netaknuti, više kredita možete osvojiti. Također, moguće je kreirati i custom evente te izazvati svoje prijatelje.
Još jedna od novina koje ovaj SSX donosi je i RiderNet – usluga slična AutoLogu iz Need For Speeda. RiderNet je mjesto gdje ćete pronalaziti prijatelje, zakazivati nove utrke i usporediti svoje rezultate. Ono što je zanimljivo kod RiderNeta je to da se možete fokusirati na samo jednog rivala i natjecati se samo na onim stazama na kojima je on bolji od vas te na taj način sakupiti više bodova od njega.
No, svi oni koji igraju korištene igre, razočarat će se kada čuju da i ova igra zahtjeva online pass koji funkcionira na sličan način kao što je to bio slučaj s igrom Homefront. Naime, i bez online passa moći ćete pristupiti multiplayeru, ali nećete moći sačuvati sva vaša dostignuća koja ste teškom mukom stekli.
YOU ARE SO “BJUTIFUL”
Grafika u igri je fenomenalna. Počevši od svake snježne staze i planine koje su pune detalja, preko svjetlosnih efekata poput sunčevih zraka koje se odbijaju od ledenu stazu pa sve do samih likova koji su sjajno nacrtani, sve izgleda odlično.
Izvođenje igre jako je brzo i fluidno, bez primjetnog pada frame ratea, što je doista pohvalno za igru koja je ovako krcata detaljima. Što se zvučne podloge tiče, mislim da bih danima mogao govoriti o savršenstvu koje je ovdje postignuto. Soundtrack igre obuhvaća odlično ukomponirane varijacije drum and bass, pop, rock i funky R&B mjuze. Zanimljivo je da igra sama miksa pjesme i da to radi jako dobro. Sve zvuči savršeno sinkronizirano. Pokušat ću vam to samo na tren ilustrirati – zamislite, spuštate se niz stazu uz žestoke zvuke Skrillexovog mixa, zalijećete se preko skoka i u trenutku kad se nađete u zraku, glazba se stišava i jedva se čuje. Gotovo da možete osjetiti ledeni zrak koji vam udara u lice dok lebdite i spremate se da aterirate na stazu. Približavate se tlu u tišini, a zatim, pri prvom dodiru s tlom, glazba žestoko nastavlja kao da nije ni stala. Ovakvo nešto stvara sjajan osjećaj i u takvo nešto jednostavno se morate uvjeriti.
ZADNJI SPUST
Ukoliko izuzmemo činjenicu da igra zahtjeva online pass i povremene frustracije prouzrokovane težinom pojedinih dionica, SSX je igra koju su ljubitelji ekstremnih sportova godinama priželjkivali. Zahvaljujući sjajnoj tehničkoj prezentaciji i još boljoj igrivosti, ovo je igra koju ni u kom slučaju ne biste trebali propustiti. Adrenalinski spustovi niz smrtonosne planine, izvođenje nezamislivih trikova i odličan multiplayer držat će vas uz igru mjesecima.
Ukratko rečeno, ovo je jedna od najboljih igara ove godine. Slobodno je nabavite i igrajte, garantiram vam da nećete zažaliti. Vidimo se na nekoj od ledenih staza.
Leave a Comment