INFO BOX
- DEVELOPER: EA DICE
- PUBLISHER: Electronic Arts
- PLATFORME: PS4, Xbox One, PC
- ŽANR: Multiplayer FPS
- DATUM IZLASKA: 17. studeni 2015.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PC (Origin/Windows), Xbox One, Playstation 4
Prije početka, molim uvodnu špicu!
E tako, sad možemo dalje. Ako gornja tema nije prouzročila žmarce po cijelom tijelu i općeniti uplift mood, onda ćete biti užasno iznervirani s ovom recenzijom. Eto, nemojte reći da niste kolektivno upozoreni.
Najbolja Star Wars igra ikada?
Ne, naravno da nije (to je KOTOR bez konkurencije), ali definitivno nije katastrofa (upravo suprotno). Znam, znam… MALO SADRŽAJA grme svi. Ali, ali, nije istina kažem ja (/Vaha mode off). Ako ćemo biti realni pa uspoređivati s ostalim shooterima u opticaju, Battlefront uistinu ima mizeran broj mapa, no ono što ima (a neke su varijacije na prožvakanu temu) jeste lijepa količina modova koje možemo odigrati na tom malom broju mapa. Iako ima mali broj mapa, kvaliteta istih je na zavidnoj razini te predstavlja pravi gušt tumarati istima.
Kad se uzme u obzir veličina i različitost (dizajn, paleta boja, balans i strategija) mapa sve ovo dobije puno višu dimenziju. No, naravno najjača strana Battlefronta jest njegova ispoliranost koja se rijetko viđa u današnje vrijeme (pogotovo iz redova DICE/EA). Sve u svemu, Battlefront predstavlja iznimno kvalitetno multiplayer iskustvo s onim starim štihom di se sve podređuje skillu i brzini a manje na količini vremena provedenog u igri i powerupovima. Svi igrači imaju iste prednosti i mane, te skill i samo skill znači pobjedu ili poraz. Treba spomenuti da igra radi fascinantno na svim dostupnim platformama, premda PC vizualno preuzima vodstvo (kao i uvijek). Na čemu god igrali Battlefront, on će izgledati fantastično.
Najgora Star Wars igra ikada?
Kada bi cijena proizvoda (i količina sadržaja) bila faktor ocjenjivanja, ovdje bismo morali posegnuti za donjim dijelom ljestvice od 1 do 10. Ono što je EA napravio u ovom slučaju je pljuska i hraćak u lice svakom gameru. Star Wars Battlefront će sa svim svojim DLC sadržajem imati paprenu cijenu od (zatvorite oči) 900+kn (ovisno o tečaju eura) zajedno sa Season Passom. Da, pročitali ste dobro, faking 900 kn. Netko u EA uredima je odlučio maksimizirati profit na štetu svih onih koji dolaze sa Star Wars licencom, a to su fanovi. EA je obećao da će osim Season Passa biti i free DLC sadržaja (Jakku je prvi). Na kraju svega i kad sav DLC sjedne na svoje mjesto, vjerojatno ćemo dobiti malo više od onog što smo očekivali u inicijalnom paketu. Nisam u stanju izraziti dovoljno gađenja za ovu činjenicu i muku oko mužnje omiljene nam franšize, ali što bi se reklo u narodu: “što je, tu je”.
Teško je zažmiriti na gornju činjenicu, no kada je igra toliko kvalitetno “odrađena” i zabavna, još je teže biti realan. Pa da odmah razriješimo nedoumice oko mišjljenja o igri (ako nekome do sada već nije jasno iz uvodnika gore), pluseva i minusa, Star Wars Battlefront je igra za fanove (iako ih se pljačka) franšize i kao takva je fenomenalna. Uz bonus činjenicu da ima Star Wars licencu, Battlefront je sam po sebi sjajan multiplayer shooter sa zanimljivim i jako zabavnim modovima. Ali cijena, prokleta cijena. Fuj.
Sadržaj, nekad bio, danas se spominj’o!
Sve niže je sadržaj koji se nalazi u osnovnom paketu + Jakku koji je free za sve. Idemo redom, planeta četiri + 1 (Endor, Hoth, Tatooine, Sullust i kao free DLC Jakku), mape same po sebi ne postoje ili bolje rečeno teško ih je pobrojati jer variraju po modovima te su po potrebi veće ili manje varijacije, službeno na papiru ih je 15 (trenutno). Sukobljene strane u igri su naravno Rebel Scum akhm Alliance i naravno Imperial Stormtrooperi, šok jelda? Uz standardne prašinare, dostupni su nam i heroji iz filmova (nakon powerupa na mapi ili općenitog rulanja u pojedinim modovima). Pa tako možemo bauljati uokolo kao Han Solo, Leia Organa, Bobba Fett, Darth Vader, Luke Skywalker i najvećim smradom među smradovima Darth Sidiusom a.k.a Emperor Palpatine dok se neigrivi R2-D2 i C-3PO ukažu u pojedinim situacijama.
Sami online okršaji mogu “podnijeti” maksimalan broj od 40 igrača (varira od moda do moda). Modova ima devet a oni su:
- Fighter Squadron – mod u kojem samo možemo koristiti letjelice, igra za sebe u biti;
- Supremacy – osvajanje kontrolnih točki na punoj veličini mapa;
- Cargo – CTF varijacija;
- Droid Run – 6 v 6 okršaj s ciljem “osvajanja” GNK Power Droida;
- Walker Assault – 20 v 20 mod na punoj veličini mapa, obrana pobunjenika od napada Empirea;
- Blast – klasični team deathmatch;
- Drop Zone – osvajanje drop podova koji nasumice padaju po mapi;
- Heroes vs Villains – što reći, dobri protiv zlih;
- Hero Hunt – King of the hill varijacija.
Kampanje nema kao takve, što je i bolje iskreno (pogotovo ako se sjetimo Titanfalla), pa umjesto nje za upoznavanje s okolišem i pucanjem imamo co-op misije (u biti survival modovi najčešće) koje možemo igrati offine. Ono što je zgodno jest da co-op misije možemo igrati u split screenu (samo na konzolama) te samim time predstavljaju dobru “party” igru. Naravno, sve “offline” misije možemo igrati i sami ako to baš želimo. Modovi (njih četiri) dostupni u “offline” co-op igranju su:
- Training – učimo osnove letenja, pucanja i sveg što krati Star Wars: Battlefront;
- Survival – zaista ne trebamo trošiti slova na objašnjavanje ovog moda;
- Battles – team deathmatch s AI suborcima;
- Hero Battles – odaberite heroja i krenite u boj (s AI suborcima).
Eh da, oružja ima dovoljno i sva rade prigodni pew-pew, a razlikuju se po fire rateu, rangeu i damageu. Niti jedno nema nikakve nadogradnje tako da svi imamo level playing field što je sjajno i začudo osvježavajuće. Eto ruku na srce, nije da sadržaja nema ali nije ni da puca po šavovima od istog. Sve gore pobrojano je iznimno zabavno, dobro balansirano (čak i Walker Assault o kojem više kasnije), ali eto bilo bi (uvijek) bolje da ga ima više. U biti najbolja stvar od svega je to da manjak sadržaja nije rezultirao manjkom igrača na serverima, već upravo suprotno.
A ako nema nadogradnja oružja, ima pokoji perk. Tako imamo card unlock sa svakim novim levelom kojeg “osvojimo”. Po tri osvojene karte možemo pokeljiti u dve kolumne (lijeva i desna ruka). Karte donose kratkotrajne boostove preciznosti, jačine oružja, posebne tipove granata, tureta i slično. No, valja naglasiti kako ništa od tog ne stvara preveliku razliku u direktnoj borbi već samo dodaje još jednu dimenziju i dinamiku svakoj rundi.
Nije fer, stvarno nije fer?
Mah, lažu …štob’se reklo u narodu. Ovaj podnaslov se odnosi na kukanje i zapomaganje diljem interwebza kako Walker Assault nije balansiran i da je Empireu prelagano osvojiti rundu. Pa gledajte, istina je, Empire ima premoć na svim Walker Assault mapama i to je OK. Da, OK je. A zašto? Pa ono, zato. Ne, zaista, premoć je svakom true Star Wars fanu jasna. Empire ima nesagledivu vojnu mašineriju i kada želi napraviti invaziju, onda to napravi sa stilom i dovede sve živo i neživo iz svog monstruoznog arsenala.
Ono što je netočno u svom tom kukanju igrača jest da Rebel trupe nemaju šanse – o imaju, itekako imaju. Prava ekipa, koja funkcionira koordinirano i štiti svoje objective (koji omogućavaju Y-Bomberima da bombardiraju AT-AT walkere) može bez većih poteškoća svladati Empire i to u solidno kratkom roku. Naravno, naglasak je (kao i u svakom timskoj igri) na timskom radu i izvršavanju objectivea. Jedino što možemo pronaći kao minus u ovom modu jest da nismo u mogućnosti potpuno upravljati s AT-AT walkerima već samo nišaniti i pucati po “mravljim” rebelima na tlu i zraku.
Rogue Squadron ga nije volio!
Za sve one koji su imali prilike letjeti i pucati u Rogue Squadron serijalu (originalno započetom na Nintendo 64 konzoli), mod imena Fighter Squadron će biti točka na “i”. Fighter Squadron je zaista igra za sebe iako se radi o prilično jednostavnom modu. Mi vs Oni stil napucavanja dok se ne dođe do određenog rezultata i onda sve ispočetka. Na raspolaganju imamo po dvije letjelice iz svakog tabora.
Rebel Alliance:
- X- Wing
- A – Wing
Empire:
- Tie Fighter
- Tie Interceptor
Svaka od gore navedenih letjelica ima svoje prednosti i mane, pa tako recimo X-Wing ima jak defensive shield, dok je A-Wing ultra mega mumbo jumbo brz. Isto vrijedi i za suprotnu stranu osim što niti jedna od Tie letjelica nije brza poput A-Winga. Ono što predstavlja dodatni bonus jesu powerupsi koji su razbacani po mapi (dodatni torpedo i slično) a najbolji od njih su oni koji nam daju priliku da sjednemo u cockpit Millenium Falcona (Rebel Alliance), odnosno Slave 1 (Empire).
U svakom slučaju, Fighter Squadron je mini igra za sebe i predstavlja uistinu neopisiv gušt letanja i napucavanja u Star Wars štihu, a dok ne dobijemo neki punokrvni nastavak X-Winga (ili X-Wing Alliancea) i ovo će poslužiti.
A oskar za audio/vizualnu prezentaciju ide?
EA DICE! Bez ikakve konkurencije u bilo kojem pogledu. Razina grafičke kvalitete je toliko visoka da sve igre trenutno dostupno izgledaju kao truli opanak u usporedbi. Čistoća prikaza, tekstura i grafičkih điđabaja izgleda toliko dobro i Star Wars uvjerljivo da je to zaista suludo u nekim trenucima. Ovo vrijedi za sve platforme pa čak i za rezolucijom ponešto zakinut Xbox One. Igra se vrti u zakucanih 60 FPS-a (na PC-u ovisno o mogućnostima) i zaista radi prekrasno bez obzira na platformu. Frostbite engine zaista pokazuje svu svoju moć i raskoš kada se uloži dodatno vrijeme i trud u poliranje igre. DICE je s Battlefrontom pokazao da zaista sjajno barata svim svojim alatima, što je bilo i krajnje vrijeme obzirom da su ih sami i kreirali.
Zvuk koji krasi okršaje (letenje pogotovo) je brutalno dobar, no dobro na ovo nas je DICE naviknuo već kod svih svojih naslova. Svako od oružja ima svoj specifičan pew-pew dok lightsaberi zvuče spektakularno. Millenium Falcon i Slave 1 zvukovi preleta i pucanja daju poseban gušt i Star Wars filing koji će svaki Star Wars fan znati cijeniti. Glazbena kulisa je bez ikakvih rizika te su tu sve bitnije Star Wars teme i na tom polju DICE nije kemijao što pozdravljamo. Za kraj s tehničke strane treba pohvaliti mrežni kod igre koji radi sjajno i nismo primjetili nikakve probleme kako prilikom launcha tako ni nakon istog. Sve u svemu DICE je isporučio paket koji je tehnički usudili bismo se reći savršen.
A ‘ko će to sve da plati?
Hah, nažalost mi igrači. Ne znam koliko ima smisla opet spominjati gađenje odurnom politikom nabijanja cijene finalnom proizvodu koji sa svim svojim dobrim stranama i kvalitetom ipak pokazuje propuh u pogledu sadržaja. Prilika za dodavanjem modova i novih mapa je utkana u Season Pass DLC što će zasigurno dati ovoj sjajnoj ali skupoj igri dosta dugi vijek trajanja. Naravno, to će najviše ovisiti o kvaliteti DLC-a, no nekako sumnjamo da će DICE zakazati po tom pitanju, pogotovo kad se uzme u obzir koliko su do sad kvalitatan posao odradili.
Ocjena je svakako mogla biti puno niža zbog cijene, no smatramo da to ne bi bilo potpuno fer. Kada se dojmovi slegnu i hype magla koja se stvorila oko ove igre povuče, pred nama je okrnjena ali sjajna i zabavna igra koju, iako ne možemo oprostiti ekstremno visoku cijenu, teško možemo ignorirati. Pod ignoriranjem bismo smatrali da vam kažemo da ju zaobiđete, no ako volite FPS žanr, jednostavan i neopterećen rankovima multiplayer (kojeg ima svaki FPS u susjedstvu) ovo je igra za vas (i nas). Na ovo ide dodatni bonus ako ste Star Wars fan, u tom slučaju zaista nema razloga da ne ubodete Battlefront i pridružite se svekolikoj masi igrača. MYTFBWY!
Leave a Comment