Sad kako smo dobili trailer za trenutno jedinu živu (u razvoju) Star Wars igru pod paskom EA-a, bio bi red i da “izredamo” sav info koji je službeno potvrđen na Chicago Star Wars Celebrationu.
Dark Forces, Jedi Outcast, Jedi Academy…?
U biti , nemamo pojma generalno. I dok nam tvorci Titanfall serijala (koji uključuje i Apex Legends) još uvijek ne žele pokazati niti sekunde gameplaya, ono što znamo jest da će Fallen Order imati kompleksne gameplay mehanike koje će se razvijati tijekom igranja. Tako nam se obećavaju duboke jedi (force powers) i lighstaber mehanike koje će se naravno nadograđivati i mjenjati kako napredujemo kroz igru (nadajmo se da ćemo moći utjecati na njih detaljnije nego u Jedi Outcast, Jedi Academy naslovima). Ono što je dodatno naglašeno, je da ćemo u svakom sukobu kroz igru, morati dobro promotriti protivnika i procijeniti koja će nam taktika donijeti uspješan ishod (op.a “pobjedu” i preživljavanje).
Zvuči pomalo kao mix God of War/Souls pristup borbi, nadajmo se da uistinu i je tako. Respawn nas uvjerava da će gameplay biti kompleksan i dubok, ali istovremeno neće imati strmu krivulju u privikavanju na istu. Za kretanja i tumaranja po levelima očekujemo Uncharted šemu (već viđenu u nikad prežaljenom 1313). Za samu premijeru gameplaya ćemo zasigurno morati čekati ovogodišnji E3, na kojem ćemo zasigurno dobiti i širu sliku svega u Fallen Orderu.
Ako bude u stilu iznad prikazanog Star Wars 1313, svakako im nećemo zamjeriti. Vizualni aspekt igre će se odvijati u trećem licu, što nam je na prvu zazvučalo loše, ali mislimo da će to svakako imati više smisla te ćemo svaki detalj motion capturea bolje doživjeti (kao i samu borbu i vitlanje svijetlosnim mačem). Igra će se oslanjati na parkour i free-run kretanje (slično Titanfallu), što ima smisla u Star Wars svijetu (iz Jedi perspektive). Unreal Engine 4 će zasigurno pomoći u ovom aspektu, pogotovo kad uzmemo u obzir koliko dobro igre izgledaju iz perspektive trećeg lica (hint: Gears of War serijal).
Kada, gdje, kako…tko?
O samom vremenskom periodu “odigravanja” Fallen Ordera se već špekuliralo, na SW Celebrationu je dodatno potvrđen. Radi se o “Dark Times” periodu između zloglasnog Order 66 “eventa” s kojim je krenulo masovno istrebljivanje svih Jedia u Galaktičkoj Republici i epizode IV (Nova Nada). Nekako se nadamo da ćemo biti jedan od younglingsa po koje “dolazi” još balav iza ušiju (u kompletu s rukama i nogama) Darth Vader.
Sama igra počinje na nikad do sada viđenom planetu imena Bracca koji je smišljen i kreiran isključivo za potrebe Fallen Ordera. Bracca će biti samo jedan od (više) planeta u igri te će se raditi o “polu-otvorenom” level dizajnu u kojem ćemo imati dosta slobode, no po svemu sudeći ne radi se o open-world tipu gameplaya. Bitnija informacija je da znamo ime i izgled glavnog heroja.
Mladi Jedi Padawan imena Cal Kestis kojeg glumi/tumači glumac Cameron Monaghan (Gotham, Shameless, Mercy Street…) je jedan od rijetkih preživjelih iz Jedi reda te se skriva na Bracci od Imperija u nastajanju. Znamo da će Cal početi kao Jedi koji je tek započeo svoje školovanje kao Jedi u trenutku Order 66 eventa. Društvo kroz otkrivanje tko smo i za što smo sve sposobni će nam praviti droid imena BD-1 za kojeg se nadamo (op.a, za toliko se puno toga nadamo) da neće biti samo bezvezno smetalo, već punokrvni lik.
Obećanje, ludom rado…?
Ekipa u pozadini Fallen Ordera izaziva strahopoštovanje. Respawn Entertainment je trenutno jedan od najomiljenijih razvojnih studija na svijetu. Fantastičan Titanfall serijal (da, čak i prvi) koji je eksplodirao s kvalitetom i podrškom u nastavku je kulminirao trenutno najboljom Battle Royale igrom Apex Legends (koja je protresla pomalo ustajali žanr u smjeru evolucije). Obećanja koja su ispunili s potpuno “besplatnim” DLC paketima za Titanfall 2, kao i podrškom i otvorenošću za community na svim platformama čine Respawn rijetkim draguljem u gaming industriji.
Na sve ovo, kada se uzme da su u potpunom vlasništvu “omraženog” Electronic Artsa, gaming svijet je ostao u čudu na ponovnom obećanju da će Fallen Order biti isključivo singleplayer igra bez ikakvog oblika mikrostransakcija i loot boxeva. Glavni i odgovorni u Respawnu, Vince Zampella je ovo dodatno potvrdio na Star Wars Celebration panelu. No, EA je sve to morao potvrditi čak dva puta službeno, što pokazuje u kakvom je stanju kaosa gaming industrija i kakav tip nepovjerenja trenutno vlada od strane igrača.
Autonomija koju Respawn trenutno uživa zasigurno dolazi iz činjenica da se Vince Zampella opekao dovoljno puta tijekom razvoja Call of Duty franšize (Activision i njegov nekadašnji studio Infinity Ward). Zgodno je spomenuti da je Vince nekada davno radio i na razvoju Medal of Honor serijala pod Electronic Artsom (u sklopu 2015, Inc razvojnog studija), pa vjerojatno i iz tog perioda ima vrijednog iskustva. Dodatna potvrda o autonomiji je i korištenje individualnih grafičkih pokretača koje koriste Respawnove igre. Titanfall serijal (i Apex Legends) tako pokreće modificirani Valveov Source Engine, dok će Fallen Order pokretati Epicov Unreal Engine 4. Svi, pa i ptice na grani znaju da je svim studijima unutar Electronic Artsa go-to grafički pokretač Frostbite, koji je razvio interni DICE studio, čak ga i FIFA serijal koristi.
Uz fantastičnu ekipu iz Respawna, treba izdvojiti i glavne zvijezde ovog pothvata. To bi svakako bili Stig Asmussen (God of War II i III , God of War: Chains of Olympus) kao “game director” i Chris Avellone (Planescape Torment, Icewind Dale, Everquest, Star Wars KOTOR II, Neverwinter Nights 2, Fallout: New Vegas, Prey, Torment: Tides of Numenara…) kao glavni i odgovorni za priču Fallen Ordera. Samo popis naslova za koje su bili zaduženi u prošlosti izaziva divljenje i nećemo se lagati, iznimno visoka (nerealna?) očekivanja.
Visoka očekivanja, vrhunski pedigre developera i ključnih ljudi iza Fallen Ordera su nam svakako hype pojačali na maksimum čak i bez demonstracije gameplaya. Kako će se sve rasplesti, ostaje nam za vidjeti.
Star Wars – Jedi: Fallen Order stiže 15.studenog 2019 godine na Xbox One|Playstation 4|PC.
Leave a Comment