INFO BOX
- DEVELOPER: Terminal Reality
- PUBLISHER: LucasArts
- PLATFORME: Xbox 360
- ŽANR: Akcija
- DATUM IZLASKA: 3. travnja 2012.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: Xbox 360
Jednom davno u dalekoj galaksiji… ma znate već. Tako započinje najveća znanstveno fantastična saga ikada snimljena. Lucasovo celuloidno remek djelo Ratovi zvijezda, godinama privlači gledatelje. Vrijeme kao da nema utjecaja na bezvremensku priču, prožetu junaštvom i plemenitošću. Ultimativni obračun svijetla i tame oduvijek nam je mamio smiješak na lice. Svi smo barem jednom poželjeli biti uzvišeni Jedi vitezovi. Star Wars Kinect pruža osjećaj moći uvodeći nas intuitivnom interakcijom u svijet sile, Sithova, Imperija, Darth Vadera i njegovog mračnog gospodara.
Strah je put do tamne strane. Strah vodi u bijes. Bijes vodi u mržnju. Mržnja dovodi do patnje.
Izbor na početku igre može zbuniti. Nekoliko ponuđenih opcija ne odaje na prvi pogled o čemu se radi. Epizoda Jedi Destiny: Dark side rising osnova je ovog naslova. Pod racing, Galactic dance off, Rancor rampage i Duels of fate nazivi su mini igara baziranih na Star Wars mitologiji. Pa krenimo redom. Jedi Destiny, prvi je na redu.
Nakon što naučite baratati svjetlosnim mačem i silom, nekoliko sati će te rezati droide, zagorčavati život Sithovima i različitim imperijalnim robotima. Ne očekujte previše u smislu priče. Ovo je samo jedan mali dio slagalice u kojem će te upoznati nekoliko novih prijatelja i steći hrpu neprijatelja. Nekolicina starih likova kao da je izvučena iz naftalina. Okolina izgleda poznato, čak možemo prepoznati neke scene iz Clone Warsa no sve djeluje low tech. Zapravo, grafički prikaz više odgovara crtiću nego 3D igri. Gameplay je čista suprotnost. Zabavan do kosti! Ima tu puno skakutanja, mahanja sabljom, gađanja droida silom ili micanja gadnih neprijatelja s puta. Generalno, neprijatelji su sve što se miče. Kada naučite raditi osmice sabljom i upravljati silom, nema povratka. U kombinaciji s izmicanjem i akrobatskim preskakanjem napadača postajete smrtonosni protivnik. Lakoća pokreta manifestira se jednostavnim upravljanjem napravama. Kontrola pokreta je vrlo tečna nebitno radi li se o zemaljskim lebdjelicama ili topu dok letite orbitom u Wookijevskom zvjezdanom brodu.
Upravljanje letjelicom posebno je naglašeno u drugom modusu igranja: Podracingu. Watto, sjećate ga se, leteći lik iz Fantomske prijetnje na kojeg ne djeluje sila, ponuditi će vam staru Anakinovu trkaću letjelicu. Smucati će te se galaksijom ponekad gubeći, a ponekad osvajajući teške utrke. Ovo je arkadni dio Star Wars Kinecta napravljen isključivo za jednog igrača i dobru zabavu. Ako želite, možete se malo švercati. Naime, u ovoj mini igri sjedenje ne predstavlja problem: sve dok Kinect vidi vaše ruke moguće je upravljanje letjelicom. Izbjegavanje prepreka ili osvajanje prvog mjesta u utrci može biti zanimljiv izazov.
Smisao Rancor ramepage kampanje nisam uspio shvatiti. Krećete se planetom Felucia ili Mos Eisley (možete otključati još dva planeta Theed i Mos Espu) razbijajući sve što vam se nađe na putu. Kontrola gigantskog Rancora izvedena je katastrofalno loše. Upravljanje je skoro nemoguće, a kada se uspijete pomaknuti niste posve sigurni kako ste to napravili. Pitate se tko su Rancori? Rancori su čudovišna vrsta golema stasom, snažna, često nasilna, opake ćudi. Krase ih odlične obrambene sposobnosti poput neprobojne, debele kože, otpornost na svjetlosne mačeve i blaster oružja te oštre kandže. Inteligencija nije atribut kojim se diče. Prvi puta smo ih upoznali u filmu povratak Jedia kada je Luke Skywalker u Jabba Huttovoj pećini prevarom upao u jamu s izgladnjelim Rancorom.
Sljedeći dio Star Wars Kinecta nema apsolutno nikakve veze s pričom Star Warsa. Radi se o natjecanju u plesanju. Kroz nekoliko početnih melodija naučiti će te plesne korake pa će podij biti samo vaš. Pratiti ritam muzike sinkronizirajući se s pokretima profesionalnih plesača nije problem. Prateće melodije obrade su nekoliko poznatijih hitova u Star Wars stilu. Simpatično. Ovo je vjerojatno najbolje prezentirani dio igre, a ne razlikuje se značajno od bilo kojeg drugog plesnog naslova. Uzmemo li u obzir koncept Star Warsa, Galactic dance off možemo protumačiti kao nepotrebno silovanje licence. Okovana lancem, polugola princeza Leia plesati će ekranom, a vi se tiho pitate: WTF? Ovo je za djecu? Najviše ćete izbečiti oči na Darth Vadera i njegove Stormroopere kada s blagoslovom Darth Sidiousa krenu repati pozornicom. Smiješna scena, ali… (izraz gađenja na licu)
Duels of fate ne pružaju previše izbora. Branite se od napada svih poznatijih negativaca, a cilj vam je pobjeda. Nažalost, ove borbe su loše izvedene. Ako ste prošli prvi dio igre, onda ste većinu duela odradili. Očekivali ste filmske obračune? Žao mi je, moram vas razočarati. Taktika borbe je vrlo jednostavna: nekoliko obrana, par napada, opet nekoliko obrana pa par napada, kraj. I tako u serijama po tri puta. Izmjena okolina uopće ne doprinosi poboljšanju iskustva. Poput svih prijašnjih epizoda, okruženje izgleda kao da je nabacano bojom. Vrlo brzo naučite pokrete što vam omogućava gotovo rutinsku pobjedu svih izazivača.
Do or do not… there is no try
Mašta je istina unutar laži, kaže Stephen King. Ne znam što je gore, nedostatak mašte ili previše laži. Istina je tužna: nema poštene umjetne inteligencije, priča je kratka, mini igre su besmislene, grafička i zvučna interpretacija djeluje kao na brzinu sklepan poluproizvod. Ubacite DVD u Xbox360 i pustite klince neka troše energiju. Stariji igrači ovdje nemaju što tražiti. Ovo je prvenstveno obiteljska igra. Želite li djetetu približiti svijet Star Warsa, napravili ste dobar posao. Možete zaigrati u dvoje jer je vrlo zabavno mlatiti svjetlosnim mačem hrpetine imperijalnih droida. Dotaknem li se bilo koje druge tematike, frcat će iskre na sve strane: ova igra je veliko razočarenje. Problemi s kontrolama odnosno nemogućnost napredovanja u baratanju silom i svjetlosnim mačem dolaze do izražaja u prvih nekoliko minuta igranja. Kinect jednostavno nije dovoljno brz da bi mogao razlikovati suptilnosti poput različitih stilova borbe ili izvođenja više udaraca u seriji. Drugi, vidljiviji problem je grafička i zvučna prezentacija. Niti jedno poglavlje nije kvalitetno izvedeno. Kašnjenje slike i zvuka primjećujemo na svakom koraku. Sinkronizacija likova je u najmanju ruku smiješna. Yoda nije Yoda, Obi-Wan nije Obi-Wan, Anakin nije Anakin. Veliki promašaj. Grafički engine nije ništa bolji: još jedan totalni promašaj. Ponavljam, da se radilo o animiranoj verziji igre, dojam bi bio bolji. Ovako, sve izgleda nedovršeno, isforsirano. Prijašnja generacija Xboxa imala je bolje vizure. Hoćete li se zabaviti? Hoćete. Hoćete li naučiti nešto novo? Ne baš. Ima li smisla nabaviti Star Wars Kinect? Imate li djecu, svakako. Za sve ostale: okret na peti i dva koraka nazad.
Leave a Comment