INFO BOX
- DEVELOPER: Motive
- PUBLISHER: Electronic Arts
- PLATFORME: PC (Steam/Origin/Epic), PS4, Xbox One
- ŽANR: Space Shooter
- DATUM IZLASKA: 02. listopad 2020.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PC (Origin) / Xbox One
15.06.2020 – Osobno ću biti naivac pa se nahajpati na najjače, čisto da se mogu full razočarati kada ne dobijem što želim i očekujem po viđenom iz trailera.
Paaaa, ne mogu reći da nisam naivac od riječi. Iako, ruku na srce, Star Wars Squadrons je donekle donio očekivano u mizerno malenom paketu. Usudio bih se reći da EA dugo nije isporučio cca 75% igre koju je najavljivao, što je samo po sebi plus za bilo koji igru iz njihovog libraryja. Prilika koju je EA ispustio da sa Squadronsom napravi novi X-Wing vs. TIE Fighter ili barem X-Wing Alliance se vjerojatno neće dogoditi tako skoro. Što je to Motive pod patronatom Electronic Artsa skuhao uz pomoć Star Wars licence?
Permission To Jump In An X-Wing & Blow Something Up?
Za sve one koji inače njurgaju kako dosta naših recenzija “kasni”, disklejmer po tko zna koji put (op.a, ali OK). Recenzije ne kasne, nego su takve “by design”. Ovo se posebno odnosi na igre s izraženom multiplayer komponentom. Star Wars Squadrons bi definitino “upao” u tu kategoriju i samim time uvijek uzmemo više vremena kako bismo efektivno i realno procijenili “život” igre nakon nekog solidnog perioda.
Tako smo za sve vas koji niste zagrizli eventualni metak za neku igru na day one (što bi trebala biti praksa, ne i iznimka), pokušali pružiti što je više moguće realni uvid u stanje same igre, te koliko je igrača uopće ostalo nakon uvodnih cca mjesec dana.
A rezultati nakon tih cca mjesec dana? Paaaa, za Star Wars brand i jednog od najjačih izdavača na planeti, stvari se ne čine najbolje. Već se u uvodnom tjednu mogao osjetiti drastičan pad igrača u multiplayer komponenti (neovisno o modu). Vrijeme čekanja da se skupi dovoljan broj igrača za “rundu” svakim danom se povećavao. U trenutku pisanja ove recenzije, bacili smo pogled na Steam charts i nismo dobili neke pretjerano optimistične brojke (slika iznad). Origin, Epic kao i konzolaške platforme ne izdaju ovakve rezultate, no i na xbox platformi se može osjetiti drastičan pad igrača i sve veće vrijeme čekanja za napucavanje. Ovu igru iznad vode drži još jedino činjenica da nosi Star Wars licencu i jedna stvar, a to je dobro odrađena singleplayer komponenta.
Happy Beeps Here, Buddy
Pa da ne budemo full negativni oko Squadronsa, ima tu i pokoja stvarčica koja vrijedi vaše pažnje. Singleplayer kampanja je zaista dobila masu ljubavi od strane developera, razina detalja, pa čak i solidan razvoj likova s tonom referenci na poznatu Star Wars mitologiju i događaje. Upravo takvi detalji otkrivaju da je razvoju igre pristupio tim koji poznaje Star Wars svijet i samim time nam dao odličnu (op. a iako sramotno kratku) priču u Star Wars canonu.
Kampanju krkamo iz dve perspektive. Pogađate, Imperija (u raspadu) i Rebelsa (Nove republike). Igra će vas bacati svako toliko u kokpit “onog” drugog, pa ćete moći podjednako pratiti motive i razvoj priče s dvije strane što je zaista dobrodošao novitet u igrama općenito. Imperijalci su tako na rubu propasti. No, bez obzira, ne planiraju se samo tako predati. Novoformirana “Nova Republika” pokušava dovršiti rat na način da gradi flotu novih brodova koji će dokrajčiti što je ostalo od Imperija.
Sam storyline je pun klišeja i pročitati ćete priču u prvih pet minuta, ali sve je odrađeno s puno stila i šarma, da vas uistinu neće smetati. Ono što će vas smetati, da taman kad se zagrijete u sjedalu vašeg Tie Fightera, priča kulminira i igra završi. Gameplay i korištenje naših brodova kroz kampanju će nas naviknuti na distribuciju ključnih sistema poput preusmeravanja “energije” s oružja na štitove ili sa štitova na “motore” kako bismo brže šmugnuli iz bitke koja se ne odvija u našu korist. Treba pohvaliti jednostavnost korištenja re-distribucije energije po brodu koja sigurno neće predstavljati nikome poteškoće. Sve to je dobar call-back na stara vremena u kojima ovo nije bila nikakv ekstra stvar već standard u space-shooter žanru.
EA kaže da kampanja traje “solidnih” sedam sati, iako bismo generalno rekli da će vam trebati maksimalnih pet da doslovno sve odradite (op. a ako želite da budemo brutalno iskreni, kampanja ima maksimalnih dva sata gameplaya , ako si date truda). I tako se vraćamo opet na negativni dojam i kiselkast okus u ustima koji Squadrons ostavlja. Šteta, zaista. Priča ima potencijal da se nastavlja u nedogled s hrpetinom DLC-a. No, EA je rekao da ne planira podržavati igru u budućnosti i da je ono što smo dobili, sve što ćemo i dobiti po pitanja Squadronsa.
Then We Go Together.
OK, ok, singleplayer nikada nije ni bio fokus marketinga od prve najave za Squadrons. S druge strane, rečeno nam je da će multiplayer biti glavni adut. Teško je naći pozitivne stvari u generičkim modovima. Dva glavna su klasični deathmatch i fleet battles. Ovaj prvi zaista smatramo da ne treba objašnjavati i da je jasan sam za sebe. Fleet battles je onaj koji je bitan i kojeg vrijedi igrati. Svi modovi se “odrađuju” u režimu 5v5, što je zaista mizerna brojka u današnje vrijeme i kad uzmete u obzir da je “nebo” prepuno botova na obe strane, dodatno se rastužite. Naravno, da nema botova, svaki match bi bio doslovno prazan i igra bi vjerojatno potonula još brže u broju igrača. Zaista šteta,
Deathmatch koristite samo da se izvještite u naganjanju protivnika i testiranju setova modova s kakvom opremom ćete krenuti u bitke. Upravo su modifikacije, odnosno setovi, modovi kojima ćete opremiti brodove jedna od dobrih strana i o njima će uvelike ovisiti vaša efikasnost u bitkama, ali opet ništa originalno što već nismo vidjeli u hrpi space shootera prije. Svaka strana ima četri ponuđena broda za borbu i svaki od njih pruža donekle drugačije iskustvo borbe:
Nova republika:
- T-65 X-Wing Starfighter
- BTL Y-wing Bomber
- RZ-1 A-wing Interceptor
- UT-60D U-WING SUPPORT CRAFT
Imperij:
- TIE/LN Fighter
- TIE/SA Bomber
- TIE/RP Reaper
- TIE/IN Interceptor
Fleet battles je ono gdje ćete provoditi najviše vremena (ukoliko dočekate da se dovoljno igrača skupi). Sve počinje s inicijalnim dog-fightom, koji u slijedećem “valu” evoluira u napad na fregate ili krstarice (ovisno o strani na kojoj ste). Naravno, u trećem i finalnom “valu” napadate kapitalne brodove i to je manje više to. Odabir broda će donekle utjecati na eventualnu pobjedu. Treba naglasiti da će samo s pravim squadronom koji komunicira o svakom aspektu napada i adekvatno “pokriva” nalete, odabir adekvatnog broda biti od presudne važnosti. Dobro uigran squadron doslovno može pregaziti nepovezane protivnike koji igraju samo za osobnu statistiku. Šteta jedino što nema dovoljno igrača kako bi i ovaj plus došao više do izražaja.
All teams, give it everything you’ve got!
I zaista je tako. Sve platforme, neovisno o kojoj se radi, čine Star Wars: Squadrons jednom od vizualno boljih igara. PC naravno predvodi “krdo” kao najdetaljnija verzija. No, na čemu god odabrali igrati, audio/vizualno ćete biti zadovoljni. Glazbena kulisa je standard za Star Wars i na razini bilo kojeg uratka do sada (bilo filma, TV serije ili video igre).
Eh da, Star Wars: Squadrons podržava u potpunosti i VR kao opciju. Moramo priznati da je jedna od rijetkih VR igara koju je zaista fora odigrati, no kao i sve VR igre, nošenje aparature na glavi brzo dojadi i umori. Treba spomenuti da je multiplayer iznimno naporan u VR-u i ako vam je to odabir, pripremite se za umiranje protiv non-VR igrača.
So who talks first? You talk first? I talk first?
Meh, teško se oteti dojmu da je ovdje bilo potencijala za nešto uistinu “veliko”. OK, za četrdesetak eura se ni nije moglo očekivati nešto posebno (op. a. ne sa Star Wars licencom), ali zaista žalimo što se ovdje ne radi o punijem igraćem iskustvu u Star Wars svijetu. Ekipa developera iz Motivea je zaista uložila hvalevrijedan trud u likove i priču koja bez obzira na svoju “kratkoću” daje više Star Warsa nego zadnja tri filma u pogledu kvalitete i smislenosti.
Kad se skupe svi dojmovi, ovo je igra koju želimo voljeti i vidimo potencijal u širem kontekstu više nego što vidimo u samoj igri. Kako god bilo, možda EA napravi zaokret u svojoj odluci i odluči pružiti igračima (onima koji su ostali nakon nepunih mjesec dana) dodatan sadržaj i na taj način privuče druge. Samo to će Star Wars: Squadrons izdignuti iz mora prosječnosti. U protivnom, ubodite na debelim popustima čisto zbog tih par sati singleplayera.
Leave a Comment