INFO BOX
- DEVELOPER: LightBox Interactive
- PUBLISHER: Sony Computer Entertainment”
- PLATFORME: PS3
- ŽANR: Third Person Shooter
- DATUM IZLASKA: 8. svibnja 2012.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PS3
Sjećate li se igre Warhawk? Oni stariji igrači prvo bi mogli pomisliti na futuristčku letačku pucačinu iz 1995. godine, koja se pojavila na prvom PlayStationu a nešto kasnije i na PC-ju. Pored dinamične akcije, ova sada već prastara igra ostala je upamćena po tome što nije imala „save“ i „load“ opciju, već bismo na kraju svakog levela, poput igara sa starijih konzola, dobivali šifru pomoću koje bismo nastavljali igru. Malo mlađa generacija igrača Warhawk pamti kao jednu od prvih PlayStation 3 igara, slične pucačko – letačke tematike. Razvojni tim Incognito Games je 2007. godine stvorio multiplayer-only pucačinu, koja se oslanjala na igranje pomoću Sixaxisa. Zanimljivo je to da je ova igra prvobitno trebala imati i single player i multiplayer modove, no na kraju su Incognitovci bili prilično nezadovoljni single playerom te su ga odlučili potpuno izbaciti iz igre. Na kraju su ponudili samo multiplayer iskustvo, ali pritom prilično zabavno. Warhawk je ostao upamćen i kao prva igra koja se pojavila i u retail i u digitalnom obliku.
Punih pet godina kasnije na red je došao i Starhawk – spiritualni nastavak Warhawka, iza kojeg stoji LightBox Interactive, razvojni tim koji se većinom sastoji od ljudi koji su radili na spomenutoj igri iz 2007. godine. A što nam to novo donosi Starhawk, doznat ćete uskoro…
INTERGALAKTIČKA RIFTERSKA GROZNICA
Iako ga mnogi smatraju spiritualnim nastravkom Warhawka, Starhawk ima prilično malo dodirnih točaka sa spomenutom igrom. Hm, možda i jedinu pravu dodirnu točku s njom predstavlja slično multiplayer iskustvo, ali naravno, o njemu ćemo nešto kasnije…
Već po samom settingu, Starhawk se dosta razlikuje od svog prethodnika i u odnosu na mnoge igre trenutne generacije, ali i općenito, donosi jednu veoma zanimljivu i u svakom slučaju neeskploatiranu kombinaciju znanstvene fantastike i Westerna, stvarajući ugođaj koji dosta podsjeća na Joss Wheadonovu SF seriju Firefly (fanovi serije znaju o čemu govorim, a svim ostalim ljubiteljima znanstvene fantastike, koji još nisu gledali spomenutu TV seriju, predlažem da to svakako učine).
Radnja Starhawka odvija se u dalekoj budućnosti, u kojoj je kolonizacija noih planeta uveliko uzela maha. Otkrivajući nove planete, kolonizatori otkrivaju i Rift – novi izvor energije, koji je od velikog značaja za svu populaciju novih planeta, ali koji također ima i neke neželjene efekte, jer svatko tko dođe u kontakt s njim, biva zaražen što u većini slučajeva rezultira ozbiljnim mutacijama. Pojavili su se Rifteri i Outcasti. Rifteri su, baš kao što njihovo ime i govori, skupljači spomenutog resursa, dok su Outcasti zapravo mutirana rasa, koja je predugo bila izložena dejstvima Rifta. Zahvaljujući dragocjenosti rifta, pojavili su se oni koji su u potrazi za Riftom, ali i oni koji su protiv toga, što će naravno rezultirati sukobima neviđenih razmjera. U sličnoj situaciji će se naći i tamnoputa braća Graves, plaćenici koji su također bili izloženi neželjenim dejstvima Rifta. I dok je naš glavni junak, Emmet Graves, uz pomoć prijatelja Syndeya Cuttera, iako uz brojne ožiljke, ipak uspio odoljeti negativnom utjecaju ovog resursa, njegov brat Logan nije bio te sreće.
Emmet se nakon nekog vremena vraća u White Sands, svoje rodno mjesto i saznaje da je White Sands pod čestim napadima Outcasta, te odlučuje pomoći gradonačelniku i stanovnicima. Međutim, ubrzo nakon svog dolaska on saznaje da je njegov brat Logan, za kojeg se smatralo da je mrtav, ipak živ i da je odlučio krenuti u osvetnički pohod protiv normalnih ljudi i da je zapravo on najveća prijetnja za White Sands. Ovo će kod Emmeta izazvati hrpu pomiješanih emocija, a kako će se izboriti s njima, saznat ćete ukoliko završite prilično kratku single player kampanju.
BUILD & BATTLE = KORAK KA POBJEDI
Starhawk je klasičan third person shooter koji inspiraciju crpi iz mnogih sličnih igara (Star Wars: Battlefront ili npr. Brutal Legend), čije je najveće bogatstvo zapravo sjajan online multiplayer. Za razliku od Warhawka, Starhawk nam nudi i single player kampanju, koja bi se zapravo mogla smatrati produženim tutorijalom, čiji je zadatak da Vas pripremi za opake i veoma zahtjevne online multiplayer bitke. Međutim, ona to baš i ne čini onako kako bi možda trebala, jer nekih pet sati, koliko traje kampanja, neće biti dovoljno da ovladate igrom i postanete vladar surovih online okršaja. Ipak, bilo kakva single player kampanja u jednoj ovakvoj igri svakako je plus i kao što narodna poslovica kaže: „poklonjenom konju ne bismo trebali gledati u zube“. No ono što ovu single player kampanju izdvaja od ostalih single player kampanja iz sličnih igara jest njeno izvođenje, koje zapravo kombinira klasično napucavanje iz trećeg lica (na zemlji ili u zraku) s raznim RTS elementima. Naime, tzv. Build & Battle sustav nam, baš kao i u mnogobrojnim strateškim igrama, omogućava gradnju i kombiniranje raznih objekata, koje možemo iskoristiti kako bismo pobijedili na bojnom polju. Sve objekte gradimo zahvaljujući Rift energiji koju skupljamo naokolo ili rješavajući određene misije i boreći se s Outcastima. Jednim pritiskom na trokut otvara Vam se radijalni izbornik u kojem možemo odabrati što ćemo graditi. U single player kampanji izbor građevina odgovara zadacima koje igra postavlja pred Vas, dok je kod multiplayera zastupljena malo veća sloboda. A te iste građevine variraju od onih obrambenih, poput zidova ili mitraljeskih gnijezda, preko garaža za veliki broj vozila, lanisrinih rampi ili supply bunkera. Ovo je igra u kojoj su napad i obrana podjednako značajni, tako da ćemo često graditi i jedne i druge objekte, što nam zahvaljujući jednostavnosti i nezahtjevnosti Build & Battle sustava uopće neće predstavljati problem. A uistinu je sjajan osjećaj promatrati rezultate Vaše gradnje (npr. gledati kako mitraljezi koje ste upravo postavili na ulazu u vašu utvrdu ruše horde nasrtljivih Outcasta…).
Same Single player misije koncipirane su na način da Vas polako pripreme za multiplayer, a zadaci u njima su tipa „sagradi obrambeni mehanizam“, „organiziraj dobar napad ili obranu“ i sl. Lokacije na kojima se odvijaju misije jako su velike i identične multplayer mapama. Borit ćemo se diljem ogromnih pješčanih pustinja, osvajat ćemo protivničke utvrde i graditi vlastite, ali ćemo se i uzdignuti visoko u nebo i voditi zračne bitke, a čak ćemo ratovati i u svemiru i na orbitalnim platformama. Lokacijama se doista nema što prigovoriti. Naravno, pored klasičnog pješačkog napucavanja iz trećeg lica, u Starhawku ćemo imati priliku uskočiti u neko od mnogobrojnih vozila, poput raznoraznih hoverbikeova, jetpackova ili tenkova, ali ipak najzanimljivije prijevozno sredstvo svakako je Hawk – malena, ali brza letjelica koja se može transformirati u mecha s prilično razornim moćima (svi ljubitelji Mechova i Transformersa definitivno će doći na svoje.. 😀 )
Ukratko rečeno, iako baš i ne briljira na svim poljima, single player kampanja u ovoj igri svakako je dobrodošao potez developera, ali nakon što je završimo i uronimo u multiplayer okršaje, male su šanse da ćemo joj se ikada više vratiti.
MULTIPLAYER LUDNICA
Došli smo i do najznačajnijeg i najvrijednijeg aspekta ove igre, a to je, pogađate, svakako multiplayer. Već smo u nekoliko navrata spomenuli koliko je multiplayer bio zabavan u Warhawku. Sličan slučaj je i sa Starhawkom. Ponovno nas očekuju neizvjesne i spektakularne multiplayer bitke, kako one online tako i one u lokalnom co-op modu. Multiplayer se, u neku ruku, zapravo stapa s prethodnim singleplayer iskustvom, tako da nas očekuju misije slične onima koje smo obavljali u prilično kratkoj single player kampanji. Međutim, u igri postoji zaista velik broj načina na koji neku misiju možemo uspješno privesti kraju, što dodatno doprinosi dinamičnosti i nelinearnosti igre.
Veoma intenzivan online multiplayer donosi nam mogućnost istovremenog igranja do 32 igrača, a brza igra i prilično velike mape jamstvo su za dobru zabavu. Baš kao i u single player kampanji i u multiplayeru je od ogromnog značaja već spominjani i hvaljeni Build & Battle sustav. Ti RTS elementi u kombinaciji s dobrom organizacijom unutar ekipa glavni su ključ za pobjedu. U više slučajeva uspješna gradnja će spasiti i Vas i Vašu ekipu. Spomenut ću još jednu simpatičnu sitnicu – obzirom da se multiplayer misije odvijaju na ogromnim otvorenim mapama, popularne „kampere“ mogla bi razočarati činjenica da im to u Starhawku baš i neće lako polaziti od ruke. Ovakav potez će pozdraviti mnogi igrači, kojima ti kamperi svakodnevno nagrizaju živce podlim skrivanjem i kukavičkim pucanjem u leđa u raznoraznim online pucačinama. Za pohvalu je i veliki broj unlockablesa koje otključavamo tijekom igranja. Tu su mnogi skillovi (perkovi), ali i mnogi kozmetički dodaci za customizaciju svojih avatara. Važno je napomenuti da istovremeno možete koristiti samo jedan skill.
Što se tiče multiplayer modova, ima ih nekoliko. Tu su većinom svi klasični modovi kao što su Deathmatch, Team Deathmatch, Capture the Flag i Zones (varijacija King of the Hill modea). Svi modovi podjednako su zabavni, ali i prilično kaotični, jer privikavanje na online multiplayer ipak zahtjeva malo više vremena. Jedinu manju zamjerku bih mogao uputiti Capture the Flag modu, koji zbog Build & Battle sustava može potrajati u nedogled i usporiti inače veoma dinamične mečeve.
No, vratimo se nakratko već spomenutom kooperativnom igranju. Starhawk nam nudi i veoma napet i zabavan co-op mode za četiri igrača, koji bismo najlakše mogli usporediti sa Horde modom iz igre Gears of War. Postoji i split-screen co-op mode koji je veoma pregledan, što je možda i najvažnije kod igara poput ove.
Sve u svemu, baš kao što se i očekivalo od multiplayera ove igre, to smo i dobili. Super zabavne i napete, ali i veoma izazovne svemirske bitke su tu i definitivno će vam pojesti sate i sate slobodnog vremena, pod uslovom da se uspijete snaći u svemu onome što Starhawk nudi.
SVE LJEPOTE SVEMIRSKOG DIVLJEG ZAPADA
Kada su u pitanju tehnikalije, Starhawk je prilično ispolirani uradak, kojemu je prilično teško pronaći neku ozbiljniju manu, osobito ukoliko se uzme u obzir da se radi o online multiplayer naslovu. Sveukupno gledajući, grafika u igri je jako dobra. Igru krasi lijep dizajn, pomalo isprane boje koje igri daju specifičnu draž, a tu je i dosta dobro optimizirani grafički pokretač. Dizajn likova i lokacija je odličan, a ugođaj svemirskog Divljeg Zapada je dobro pogođen. Igra podržava i 3D stereoskopski prikaz, koji će usrećiti (još uvijek) onaj mali broj igrača u čijim sobama se nalaze takvi televizori. Animacije između misija single player kampanje, koje detaljnije objašnjavaju priču igre, napravljene su u stripovskom stilu, što bi se moglo protumačiti na dva načina – ili je ekipa koja je radila na igri bila toliko lijena da ubaci prave animirane cut scene ili im je možda ponestalo sredstava pri izradi ove igre. Kako god, te stripovske međusekvence izgledaju zadovoljavajuće, ali nikako nisu „state of art“. Kada je vizualni aspekt igre u pitanju, male zamjerke idu na povremeno pucanje tekstura, nešto lošije efekte oružja i slabije animirane eksplozije koje jednostavne ne odgovaraju ostatku igre. Da se još malo na tome poradilo, konačni rezultat bi bio mnogo bolji.
Glazba u igri bi Vam dugo mogla ostati u sjećanju. Soundtrack za igru je radio višestruko nagrađivani skladatelj Christopher Lennertz, koji je ovoga puta stvorio pravu malu Wild West Operu, čiji će vam taktovi odzvanjati u ušima i dugo nakon što ugasite konzolu. Voice acting je odrađen solidno i ništa više. To je u neku ruku i razumno, jer ni likovi u igri nisu pretjerano karizmatični i pamtljivi.
Izbornici u igri su pregledni i lijepo dizajnirani, a ponudit će nam veliki broj raznoraznih opcija, poput customizacije svog avatara pa sve do vijesti i kalendara sa multiplayer događajima. Kontrole u igri su dobre, ali ne i odlične. Odaziv istih je dobar ali, iako se radi o klasičnom mulitplayer ostvarenju, nekako nedostaje opcija zaklanjanja, s kojom su nas Gearsi razmazili. Iako je multplayer Starhawka mnogo dinamičniji od spomenute Xbox360 ekskluzive, mišljenja sam da bi se cover sustav odlično uklopio u napucavanje iz trećeg lica. Upravljanje vozilima i letjelicama traži malo privikavanja, ali kontrole nikako nisu preteške.
STARHAWK – RECEPT ZA DUGOROČNU ZABAVU
Starhawk je igra kojoj je potrebno pristupiti na uistinu osobit način. To je igra koja traži našu potpunu predanost, a za sav uloženi trud ona nas nagrađuje ogromnom količinom zabave, koja može potrajati i mjesecima, ali samo pod uslovom da se se uspijete uživjeti u ovaj, veoma svjež, originalan I futurističko-svemirski Western. Unatoč nekoliko manjih propusta koje ovaj naslov ima (nezanimljiva priča, problemi sa teksturama I sl.), svakako je vrijedan Vaše pažnje. Zahvaljujući impresivnoj vizualnoj prezentaciji, Starhawk slobodno možemo svrstati u sam vrh grafičkih dometa, bar kada su u pitanju multiplayer naslovi. Implementacija single player kampanje u ovaj multiplayer naslov pokazala se kao pravi potez, a Build & Battle sustav i njegovi RTS elementi unijeli su pravu svježinu u klasično multiplayer napucavanje, stvarajući nevjerojatno uzbudljive online svemirske bitke, koje ozbiljno prijete postati prava opsesija svima onima koji preferiraju ovakav tip igara. Ukoliko spadate u tu skupinu, uopće nemojte razmišljati o nabavi igre – obavezno ju kupite i uskočite u jednu od super uzbudljivih online bitaka. S druge strane, ukoliko niste spremni za duži period uhodavanje i prilagodbe, možda Starhawk ipak nije igra za vas.
[nggallery id=127]
Zahvaljujemo PlayStationu Hrvatska na ustupljenoj igri.
Leave a Comment