Rise of the Rōnin je open world akcijski RPG kojeg razvija Team Ninja, stiže 22. ožujka kao PlayStation 5 ekskluziva i trebao bi predstavljati jedno od najvećih dostignuća ovog studija do sada. S naslovima iza sebe kao što su Ninja Gaiden, Nioh i Wo Long: Fallen Dynasty, Team Ninja zna ponešto o razvoju igara s robusnim i isplativim sustavima igranja. Uz to, niti jedna od gore spomenutih igara ne smatra se naslovom otvorenog svijeta, a svaka sadrži relativno linearne naracije koje obično sadrže samostalne misije.
Igra predstavlja prvi zalet ovog developera u okruženje otvorenog svijeta, a to dolazi sa svojim skupom jedinstvenih prilika i načina igranja. Rise of the Rōnin bi mogao slijediti stope prethodnih soulslike igara ovoga studija, no postoji i mogućnost da pruži manje izazovno iskustvo igranja kako bi privukao veći broj igrača.
Predbilježbe za bilo koju verziju igre, Standard ili Deluxe Edition, donose posebne bonuse za one koji se odluče kupiti igru prije njezinog izlaska, predviđenog za 22. ožujak. Među tim bonusima su katana i set oklopa, kao i četiri jedinstvena borbena stila, što čini ovu ponudu primamljivom za fanove franšize.
Za Rise of the Rōnin potvrđene su sljedeće značajke:
- Prilagođavanje lika igrača
- Veliki otvoreni svijet smješten u Edo period Japana
- Raznoliko oružje, uključujući tradicionalne mačeve i puške
- Raznovrsne borbe na različitim udaljenostima, s klasičnim borbenim mehanikama
- Igračev izbor oblikuje ključne trenutke u priči
- Različita sredstva putovanja, poput konja, kuke i jedrilica
Igrači preuzimaju ulogu anonimnog Rōnina poznatog kao Veiled Edge, plaćenika koji se ističe svojim vještinama. Radnja se odvija tijekom turbulentnog razdoblja Bakumatsu. Ovo razdoblje označava prekretnicu u povijesti Japana, započinjući s dolaskom američkih “crnih brodova” predvođenih zapovjednikom Matthewom C. Perryjem. Ovaj događaj označio je kraj stoljetne izolacije Japana i pokrenuo proces modernizacije, preobrazbe od militarističke vlasti Tokugawa Shogunata prema modernom carstvu, poznatom kao Meiji restauracija.
U igri ćemo se susresti s odlukama koje će oblikovati našu avanturu prema vlastitim preferencijama. Unutar dijaloga, naići ćemo na višestruke odgovore, dok će ključni trenuci priče postaviti moralne dileme poput odluke o sudbini svojih protivnika. Iako se ne očekuje da će se ove odluke obilno odraziti na glavnu priču, ispunjavanje određenih sporednih misija ili fokusiranje na specifične likove može voditi prema različitim završecima. Posebno se ističu “Bond” misije, koje nude priliku za produbljivanje veza s određenim likovima kroz pomoć i suradnju.
Direktor igre Fumihiko Yasuda za Game Informer je prošle godine istaknuo važnost međuljudskih veza u Rise of the Rōninu: “Kroz priču ćete susresti mnoge likove s kojima možete razviti odnose. Mnoge sporedne misije također su povezane s ovim povijesnim figurama, te pružaju dodatne načine za izgradnju veza s različitim likovima i lokacijama unutar igre.”
Unutar igre, istraživat ćemo tri ključna grada Bakumatsu razdoblja: Yokohamu, Kyoto i Edo (danas Tokyo). Ruralna područja između ovih gradova postala su opustošena zbog raznih prijetnji, kao što su razbojnici, a to bi nam trebalo omogućiti rješavanje velikog broja sporednih misija. U pogledu prijevoza, koristit ćemo različite metode kretanja, od jahanja konja i letenja jedrilicom u obliku ptice do korištenja kuke za hvatanje koja omogućuje brzo penjanje i letenje u kombinaciji s jedrilicom za napade iz zraka.
Kada je riječ o borbenom sustavu, ističe se sličnost s prethodnim naslovima kao što je, primjerice, Nioh. Susrest ćemo se s raznim stilovima oružja, s naglaskom na pariranje kao ključnom vještinom. Uz to, raznolikost oružja dodatno se pojačava uvođenjem vatrenog oružja zapadnog podrijetla, poput pušaka, što dodaje novu dinamiku borbi. Također, kuku ćemo moći koristiti ne samo za kretanje, već i kao napadačko oružje, što dodaje značaj taktičkim pristupima u već širokom borbenom repertoaru.
Tim Ninja također ističe da se borbeni aspekti Rise of the Rōnina temelje na analizi i razumijevanju obrazaca neprijatelja koje ćemo otkrivati kroz ponovljene pokušaje, odnosno igranja. Ovaj pristup sugerira da će igra pružiti sličan izazov kao i prethodni naslovi iz žanra. Kada je riječ o posljedicama smrti u igri, Yasuda potvrđuje da ćemo kao igrači morati nositi teret sličan onome u soulslike igrama, gdje se izgubljeni resursi, u ovom slučaju karma, moraju ponovno vratiti. Naziv “Karma” nije slučajno odabran; predstavlja koncepciju sudbine koju likovi prenose iz jednog života u drugi. Unatoč tome, Yasuda ističe da Karma nije jedini sustav napretka u igri. Tu je i tradicionalniji oblik XP-a koji ćemo zadržavati nakon smrti.
Je li Rise of the Rōnin soulslike igra?
Iako je Ninja Gaiden: Master Collection iz 2021. bio kompilacija prethodnih naslova, svaki od posljednjih serijala igara studija Ninja, poput Nioh 2, Stranger of Paradise: Final Fantasy Origin i Wo Long: Fallen Dynasty, istaknuo se svojom soulslike mehanikom. Očito je da se Team Ninja osjeća ugodno unutar ovog podžanra, što potiče pretpostavku da će Rise of the Rōnin slijediti sličan pristup.
No, uvijek postoji mogućnost iznenađenja. Primjerice, Ghost of Tsushima je, unatoč sličnom okruženju, odabrao pristupačniji borbeni stil, više usmjeren prema široj publici nego hardcore soulslike igračima. Stoga, dok čekamo više informacija o ovome, ostaje otvoreno pitanje: hoće li Rise of the Rōnin biti izazovan naslov poput Nioha ili će Team Ninja krenuti drugačijim putem?
Rise of the Rōnin je dosad najambicioznija je igra studija Team Ninja
Točan opseg Rise of the Rōnina još nije poznat, ali pošteno je reći da je ono što je do sada prikazano bilo impresivno. Uz potpuno prilagodljivog protagonista, igra je pokazala i tračak svoje ambicije, s prekrasnim svijetom za istraživanje koji, čini se, koristi svaki djelić snažnih grafičkih mogućnosti PlayStationa 5, te borbom koja izgleda uzbudljivo i privlačno. Unatoč tome, prava ambicija studija Team Ninja možda leži u narativu igre. U svim prethodnim igrama, razgranati narativ nikada nije bio na vrhu planova japanskog developera.
Ovo je područje u kojem Team Ninja ima malo prethodnog iskustva, pa će biti zanimljivo vidjeti koliko će dobro biti izvedeno. Ako se isporukom odluka koje će oblikovati našu avanturu postupi ispravno i ako se udruži s prepoznatljivim borbenim stilom ovoga studija, vrlo vjerojatno će se otvoriti novi put za ovaj razvojni tim pa bismo u budućnosti mogli vidjeti slične igre.