INFO BOX
- DEVELOPER: Capcom
- PUBLISHER: Capcom
- PLATFORME: PS3, PS Vita, Xbox 360, PC
- ŽANR: Tučnjava
- DATUM IZLASKA: 9. ožujka 2012.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PS3
Capcom već nekoliko godina vodi šizofreni odnos sa svojim mušterijama. Tu prvenstveno mislim na naslove koji spadaju pod žanr fighting igara unutar kojeg smo se nagledali nekih fantastičnih stvari, ali i nekih dosta pokvarenih i nejasnih poteza. Sve je počelo dugoočekivanim nastavkom Street Fightera koji je vratio ovaj žanr u život i na središte gamerske pozornice gdje je zaslužio biti. Kada se nanjušio potencijal ogromnog communitya koji Capcomove igre uživaju (kao što su naprimjer mnogobrojni turniri za Street Fighter 3 i igrači koji su postali prave pravcate zvijezde) Capcom je krenuo u napad svim mogućim oružjima. Četvrtom nastavku je dodano par novih likova. Oduševljenje kod svih. No, ti novi likovi dolaze u sklopu sasvim nove (lol) SF igre sa prefiksom „Super“ koja se samo nekoliko mjeseci nakon originalnog izlaska nađe na polici svih dućana po istoj cijeni kao i prošla verzija. Bijes kod mnogih. Nakon toga je došao novi rebalans likova (još jedan lol) i puno manji broj novih likova kao DLC. Oduševljenje kod mnogih. Taj DLC je bio dosta skup i zapravo je malo toga novog donio. Bijes kod nekolicine. Naravno, kroz svo to vrijeme ne trebamo zaboraviti ni razne kostime i avatare za likove po urnebesno visokim cijenama koji su mnogi fanovi kupovali i gutali kao da nema sutra.
Dok se odvijala cijela ova priča oko Street Fightera IV, Capcom je napravio još nekoliko sličnih poteza. Najavljen je, a na kraju i izdan, Online edition megapopularnog trećeg dijela za PSN. Erupcija oduševljenja kod svih. Nakon izlaska i plaćanja određene svote para shvatilo se da je online podrška poprilično užasna, a da je i igra puna bugova. Sram i razočarenje kod mnogih. Da ne ostane sve na Street Fighteru, Capcom je najavio i dugoočekivani nastavak Marvel Vs Capcom serijala koji je mnogima ostao u lijepom sjećanju. Kombinacija novih i starih likova, odlična grafika te postepene impresivne najave na Youtubeu, pogađate, oduševile su veliki broj potencijalnih igrača ovog naslova. Uz more likova koji su igrivi izdana su i dva lika koja se mogu dobiti samo ako se kupe kao DLC. U isto vrijeme kad je igra i izašla. OK, postmodernist sam, shvaćam da DLC može značiti, a i značit će svašta, no čak je i mene ovaj podmukli potez zbunio. Pa zar iskorištavanje fan baze i nahypeanih igrača mora biti tako očigledno. Nema veze…Dan je izbor, i bar su vidno perfidni, za razliku od Electronic Arsta i nekih drugih. Ako se nekome da trošiti na dva glupa lika nek’ troše. No, nakon 400 potrošenih kuna za ovo izdanje, ubrzo je mnoge “strefila” vijest o novom nastavku iz serijala Marvel Vs Capcom. Koji neće biti DLC. Pogađate, radi se o „sasvim novoj igri“ (mega LOL) sa puno novih likova, staza i efekata na Youtube linkovima. Postepeno su se objavljivali novi likovi, jedan čudniji od idućeg, impresivniji nego prošli. Svega je bilo. Cijena? Prava sitnica. Opet full price markice na kutijama na kojima je pisalo Ultimate Marvel VS Capcom 3, na sredini koje Hawkeye nemilosrdno cilja svojim lukom i strijelom vašu nasamarenu guzicu.
Ljepota svega ovoga što pričam je da Capcom, unatoč podmuklim potezima koji su postali bolesno preočiti opstaje kao jedan od najdražih proizvođača. Razlog je jednostavan. Rade stvarno lude i dobre igre. U većini slučajeva. Taman kada odlučite biti ljuti na njih do smrti oni vas oduševe nečim sasvim neočekivanim, a to je suradnjom sa franšizom koja im je vjerojatno i najveća konkurencija sve ove godine. Namcov Tekken je postao dio Capcomovog svijeta, kao i što je Capcom postao dio njihovog. Prvi teaser trailer koji je najavio naslov u kojem će se sukobiti likovi iz Street Fightera i Tekkena bio je nerealno dobar i neopisiv, makar bio snimljen kamerom sa mobitela na jednoj od gaming konvencija. Oduševljenje publike moglo se mjeriti i sa onim u našim glavama kad smo prvi put gledali taj trailer (jer, budimo realni, da se sami deremo u sobi usred noći ispali bi malo „problematični“). Zanimljivi dogovor ove dvije kuće se sastoji od toga da se radi na dva zasebna projekta, jedan pod kontolom Namcoa, a drugi pod kontrolom Capcoma, gdje će se u okruženju i mehanici borbe njihovih igara napraviti igra koja će kombinirati oba svijeta. Igrom slučaja (Khm, da..) Capcom je prvi došao na red sa Street Fighter X Tekkenom. Nakon toga je krenuo Youtube link po link, najava za najavom, animacija i filmić za animacijom i filmićem, fanovi su postajali nestrpljivi, kasice se praznile, a na kraju je izlaskom igre došao trenutak za istinu i Capcomovo konačno iskupljenje. No, događale su se opet čudne stvari pri izlasku ove igre. O većini smo već pričali, no još par puta ćemo se osvrnuti na neke zanimljivosti povezane sa ovim lijepim i dugim uvodom. Ipak smo tu zbog same igre, pa krenimo onda.
KRAĐA JE LAJTMOTIV, TO SMO VALJDA DOČARALI
Street Fighter X Tekken je najavljen megalomanski, a ono što sam ja od njega prvenstveno očekivao jest, pogađate, priča. Zovite me njubom, casulacem ili kako god hoćete, no cijeli svoj život se držim svog tvrdoglavog uvjerenja da „tuče“ moraju i mogu imati solidnu priču koja drži smisao svega što se događa u igri. Neki naslovi su dokazali da sam bio u pravu (fantastični Mortal Kombat, naprimjer) dok druge čekam otkad znam za njih (Street Fighter). Iskreno, ne shvaćam zašto se ne može napraviti priča koja bi dovela do još većeg apsurda nego što je sama premisa tabačine sa likovima iz dva različita svijeta. Ne treba to biti previše kvalitetno, no svakako bi trebalo pokazati da se i u single play u serijalu koji ima potencijala postepeno ulaže. Naravno, to moje očekivanje, točnije nadanje, brzo je palo u vodu. Iako igra ima određenu priču koja se vrti oko pandore ubrzo i to splasne.
Pandora je, naime, misteriozna kutija koja je pala „negdje iz svemira“ i povukla sa sobom SF i Tekken dimenziju u jednu. Cilj svih likova je dolazak do južnog pola i preuzimanja tajanstvene Pandorine kutije (veliki LOL za nemaštoviti naziv) kojim će dobiti neku ultimativnu moć ili odgovore na sva svoja pitanja. Ekipe iz ta dva univerzuma se kreću do južnog pola u timu i samo u tim timovima dobiti ćete neke male fragmente nečega što se može prije zvati kao iznimno duhoviti skečevi nego komponente priče. See below.
Unatoč neispunjenoj fantaziji, sve drugo u igri funckionira maestralno. Odlični izbornici, sveukupna prezentacija igre, predivne staze, veliki broj likova, fantastična grafika…Da ne nabrajam dalje, sve je na svom mjestu. Capcom je, očekivano, odradio odličan posao, dajući svojim dugogodišnjim fanovima puno poskočica, intertekstualnih fora i detalja koji će ih oduševiti. Da su se potrudili ovaj put, stvarno jesu. Osim arcade modea koji je rezerviran za samotnjake i naivčine kao što sam ja koji će očekivati neku smislenu priču iz svega ovoga, ostaje vam versus mode i predivan tutorial/challenge mode, gdje vas čeka veliki broj izazova sa svakim likom čime ćete osvojiti mnogobrojne achievmente (tj.trofeje) i uz razne pobjede bahatiti se na internetu. Tamo će vam biti objašnjene i sve inovacije u sustavu borbe koje se razlikuju od prijašnjih Capcomovih igara u ovom žanru (iako je mnogo toga ostalo identično, tj. na istu foru).
SVE NAŠE LJUBAVI
Likovi su predivno napravljeni i prezentirani. Vratile su se neke stareeeee legende SF serijala koje su samo čekale ovako ludi naslov da oduševe fanove pa su tako s nama Hugo i Poison (par iz trojke) , ludi Rolento iz Alpha serijala i mnogi drugi. Kod Tekkena ipak nema prevelikih iznenađenja, osim redikuloznog Pacmana na Mokujin mechu koji nam je dostupan kao DLC (zajedno sa Megamanom, tj. njegovom prvom verzijom iz prve igre). Sony je uspio „popišati teritorij“ sa ekskluzivnim likovima za svoju verziju igre, pa je ubacio Colea iz Infamous serijala koji se ne snalazi previše dobro. Tu su još neke dvije mačketine koje su Sonyeve propale maskote (što se tiče europskog tržišta, čini mi se da su totalno prepoznatljive prvenstveno japanskoj publici).
Novosti naspram prijašnjih Capcomovih fighting igara
Street Fighter X Tekken donosi dvije novosti što se tiče načina borbe. Sada su tu Gem System i Pandora Mode (da Pandora ne bude bez razloga u premisi igre). Što se tiče sustava s gemovima igrači mogu dobiti do tri gema u bitkama koji im omogućuju boost, ovisno o vrsti gema. A tih vrsta ima šest: attack, defense, speed, vitality, assist i Cross Gauge. Svaki gem i njegovi efekti su označeni posebnim bojama,a aktiviraju se kada igrači ispune određene preduvjete tijekom borbe. Ukoliko jedan od vaših likova ima manje od 25% healtha možete ga žrtvovati čime će se aktivirati Pandora Mode, koji daje preostalom borcu u timu pojačanu snagu i beskonačni Cross Gauge. No, ovo stanje ima vremensko ograničenje koje, ako istekne prije pobjede, ubija vašeg lika koji je bio u Pandora modu.
Što se tiče nekakvog balansa likova za kojim mnogi „fajteri“ pate, tu će se naći puno prostora za negodovanje. Neki likovi će biti bliži neiskusnijim igračima dok će drugi biti dosta teži za manevriranje i učenje. No, to je upravo uvijek i bilo tako, dio procesa učenja kojeg morate proći ako želite imati koji „win“ online protiv drugih igrača. Da su neki likovi a priori jači od drugih drži vodu kod mnogih, no oko tih detalja bolje ne ulaziti u recenziji, to je više za neke daljnje rasprave među najzainteresiranijima. Ono što je sigurno jest da je igru puno lakše igrati i u nju se zagrijati nego u Street Fighter IV koji izgleda kao profi platforma sa manjim brojem likova koji su i dosadniji naspram ovog festivala do 38 igrača (po 19 sa svake strane).
Pogledajte odlične artove likova
[nggallery id=31]
Nakon sve te ljepote, hvalospjeva i dočaravanja nekih čudnih stvari koje se nalaze u Street Fighter X Tekkenu, vrijeme je da se osvrnemo i na jedan „mali“ propust u ovoj igri. Šizofrenija se javila objavljivanjem dodatnih likova koji će izaći samo u verziji igre za PSVitu, pa će neki izaći za Xbox, neki za PlayStation 3..no, onda se otkrilo da su svi dodatni likovi (i to čitava paleta njih) već dodani na disku same igre te da malim hakiranjem mogu postati igrivi već sada. O čemu se radi? Pa, jednostavno, Capcom je već napravio zavidan broj likova koje će kasnije bombastično predstaviti kao nove DLC likove (iako su vam oni već na disku, no mogu se aktivirati samo kupnjom DLC-a) ili će napraviti verziju igre sa nekim novim prefiksom i pokušati vam je uvaliti po jednakoj cijeni kao i ovaj naslov. Najtužnije je što će se to vjerojatno dogoditi, a još tužnije je što će mnogi zagristi. Ponovno. Jer, kada krenu sve nove audio-vizualne najave i dorade tih novih likova, teško će biti zaustaviti one glupane u nama koji će posegnuti za novčanikom i govoreći „još samo ovaj put Capcome“ kupiti i novu verziju igre. Tužno, tužno.
KAKO GOD GLEDALI, SVE FUNKCIONIRA
Izuzev tog očitog perverznog, pokvarenog kapitalističkog modela koji Capcom tako otvoreno provodi među svojim potencijalnim kupcima teško možemo naći neke veće zamjerke. Pa, dovraga, dobili smo Tekken i Street Fighter likove u jednoj igri! Sa igranjem dva protiv dva, sa puno prelijepih staza, specijalnih poteza i par kvalitetnih endinga (ovisno o tome ako igrate u pravom duetu likova da bi dobili lijepi kraj priče) ovaj naslov pruža sve (ili bar većinu toga) što su se fanovi i nadali. Dakako, vrijedi napomenuti, da će se Tekken igrači naći na ipak nepoznatom terenu budući da sustav borbe i komande nisu ni približno one iz Tekken igara nego su apsolutno prilagođene Capcomovoj igri (kao što je i grafika, promidžba i sva ova podmukla igra sa DLC-evima). Ako hoćete ovu igru u Tekken okruženju i komandama morat ćete pričekati kraj ove ili početak iduće godine. Tako se to kolo izokrenulo.
Iako nisam preveliki stručnjak za fighting igre (kompleks koji je nastao zahvaljujući nekim profesionalcima u mojoj okolini), smatram da će ovaj naslov oduševiti mnoge. Teško je i promašiti kada već imate uspješnu mehaniku borbe, predispozicije i budget za odličan marketing te izvrsnu konačnu prezenatciju. Možemo žaliti što single play dio nije malo maštovitiji i duži, no očito to mnogima ni ne smeta. Sve ostale detalje, minuse i pluseve koji mogu otkriti i istaknuti kao važnima samo neki, ostavljamo za daljnje rasprave. Ako možete, priuštite si ovaj naslov. I nemojte se bojati zaraditi par žuljeva; )
[nggallery id=30]
Leave a Comment