INFO BOX
- DEVELOPER: Pixellore
- PUBLISHER: Pixellore
- PLATFORME: PS4, Xbox One, PC
- ŽANR: Survival avantura
- DATUM IZLASKA: 25. siječnja 2017.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PS4
U posljednje vrijeme svjedoci smo zaista intenzivne, možda i pretjerana ekspanzije „klasičnih“ survival igara. Simulacije preživljavanja u zadnjih godinu – dvije gotovo da iz paštete iskaču, no većina njih sliči kao jaje jajetu, budući da se većinom radi o „prirodnim“ survival igrama koje se uglavnom odvijaju u divljini ili postapokaliptičnim lokacijama. Na svu sreću, tu je Subterrain, novi „stari“ igrač na terenu, potpuno drukčiji od ostatka ekipe, koji je tu da u ovaj žanr unese pokoji dah svježine.
Duhovi Marsa
Subterrain je open world SF survival igra, koju smo još prošle godine mogli zaigrati na PC-u, a koja je napokon, u nešto unaprijeđenijem stanju, stigla i na PS4 i Xbox One konzole. Ono po čemu se ova igra razlikuje od većine generičnih survival naslova, jeste samo „mjesto zločina“ odnosno setting igre koji je Subterrain s napuštenih otoka i sličnih isklišeiziranih lokacija preselio u duboki i daleki svemir (gdje nitko ne čuje vaše krike..), ili da budemo precizniji, na sam Crveni Planet, ili da budemo još još točniji, Mars, gdje će preživljavanje biti ipak nešto kompliciranije nego na našoj dragoj Zemlji.
Radnja Subterraina baca nas u nešto dalju, optimističniju ali u isto vrijeme mračniju budućnost, u kojoj se većina još uvijek nedostižnih tehnoloških ciljeva ipak ispunila. U bližoj budućnosti, svaki kutak Zemlje postaje prenaseljen i ljudi su primorani na što hitniju ekspanziju svojih naseobina van rodne Zemlje. Do 2050. godine u tome i uspijevaju, izgradivši svoje prve kolonije na Marsu, prvenstveno zahvaljujući naumu i idejama vizionara Jeffa Murraya, koji se zbog nemilosrdne i okrutne klime na površini Marsa odlučuje na gradnju podzemne marsovske kolonije pod nazivom MPO, koja u isto vrijeme postaje i raj za znanstvenike, koji masovno pristižu na Mars. Jedan od takvih znanstvenika je i naš glavni protagonist, Dr. Albert West (umalo napisah Wesker – profesionalna deformacija, što ću..), koji na Mars dolazi na osobni nagovor Jeffa Murraya, kako bi radio na pronalasku lijeka za Alzheimera, od kojeg boluje njegova supruga, međutim nakon nesreće u labosu, Dr. West biva optužen za ubojstvo i zarobljen, što će mu zapravo i spasiti život.
Naime, zatvoren u jednoj od ćelija u zatvoru prve ljudske kolonije i od svih ostalih zaboravljen, Dr. West uspijeva prespavati uzbunu i evakuaciju nakon što je misteriozna biokatastrofa izbrisala cijelu populaciju kolonije. Izoliranog od svih vanjskih utjecaja i faktora, Dr. Westa glad, žeđ i nestanak čuvara koji su mu donosili hranu te učestali nestanci električne energije, natjeraju na bijeg iz ćelije, no naš junak ubrzo po izlasku iz ćelije shvaća da je iz usijane tave pobjegao direktno u vatru. Vidjevši leševe razbacane na sve strane, totalni kaos, učestale nestanke struje koji dovede do potencijalne kontaminacija zraka i neizbježne krvoločne mutante koji zapravo predstavljaju nesretniju verziju onih jadnika koje ova katastrofa nije ubila, a koji tumaraju napuštenom i razrušenom kolonijom, glavni protagonist vrlo brzo postaje svjestan činjenice da je jedini preživjeli u cijeloj koloniji te da će što prije morati pobjeći iz nje kako ga ne bi zadesila sudbina ostalih unesrećenih žitelja. Naravno, to neće biti lako, a ono s čime se Mat Damon morao izboriti u „Marsovcu“ nije ni blizu onome što će našeg junaka dočekati na putu do njegovog izbavljenja.
Kako preživjeti u Podmarsju?
Život na Marsu nije lak, barem tako kažu. No, kada se svemu tome još doda i biokatastrofa ogromnih razmjera i gotovo apokaliptični događaji u razini s onima iz Dead Space i DOOM igara te Carpenterovog SF horrora Ghosts of Mars, izgledi za preživljavanje još su manji, da budemo iskreni gotovo ravni nuli. Upravo takvo što očekuje i našeg glavnog protagonista, koji neće birati sredstva kako bi ostao živ.
Naime, Subterrain je iznimno kompleksna top-down survival igra neugodne i tjeskobne atmosfere prvenstveno namijenjena hardcore igračima. Osnovna premisa ove nemilosrdne igre vrlo je jednostavna – morate preživjeti i pobjeći iz MPO kolonije, no uspjeti u toj namjeri poprilično je teško, u tolikoj mjeri da će ovo ostvarenje odmah u startu od sebe odbiti veliku vojsku casualaca. One koji se uspiju provući kroz višesatno privikavanje kroz kompleksnu mehaničku mašineriju ove igre, očekuje zaista pravo i veoma mučno preživljavanje, koje će u tolikoj mjeri biti stresno da će se i većina tih igrača tokom igranja osjećati jednako očajno kao glavni protagonist igre tokom konstantne potrage za resursima potrebnim za golo preživljavanje i upravljanje ostacima cijele kolonije.
U stalnoj trci s vremenom i prijetećom infekcijom koja je opustošila koloniju, naš glavni junak morat će konstantno biti u pokretu, budući da će stalno morati voditi računa o brojnim svojim fiziološkim potrebama i potrebama ruševne kolonije, koja se još uvijek nekako uspijeva oduprijeti nemilosrdnim uvjetima koji su je okružili. Kao i u većini survival igara, i u Subterrainu konstantno ćete biti primorani lutati proizvoljno generiranim levelima, uglavnom mračnim hodnicima opustošenih i oštećeniih dijelova kolonije, u potrazi za hranom, vodom, lijekovima i drugim resursima potrebnim za preživljavanje. Hrana, voda i lijekovi brzo se troše, pa ćete stalno biti u paničnoj potrazi za novim količinama istih, a tokom igre velika opasnost prijeti i od umora, temperature i nedostatka zraka, kao naravno i horde mutanata koji poput vas lutaju hodnicima napuštene kolonije, jedva čekajući da vas pošalju u vječna lovišta. Stoga, stano morate voditi računa o količini zraka, temperaturi, redovno spavati jer ne želite biti umorni i mutantima olakšati njihov posao. Tu su i raznorane povrede, lomovi i gubitak krvi koji također mogu biti vrlo pogubni po zdravlje i život našeg Dr. Westa. Zanimljiv dodatak svemu tome imamo i u kreativnom segmentu igre koji stiže s posebnim 3D printerom i biointegratorom kolonije, koje je moguće osposobiti i višestruko profitirati. Reciklaža đubreta, pronalaženje ruda i gajenje biljaka, samo su djelić onoga što očekuje one koji se malo dublje udube u ovu igru. Tu su i složene crafting i customizacijske opcije zahvaljujući kojima možemo kreirati snažnije i izdržljvije oklope, oružje, granate i druga pomagala koja zlata vrijede (hint – što prije osposobite 3D printer, jer isti će vam znatno olakšati vaše preživljavanje).
Naravno, ne svodi se sve samo na klasični scavenging. Ne smijemo zaboraviti ni brojne „upravljačke“ poslove budući da isto tako moramo voditi brigu i o sigurnosti centralnog reaktora, kojeg za razliku od većine drugih strojeva i tehničkih problema, nije moguće popraviti. Pomoću centralnog reaktora isto tako moramo manipulirati napajanjem dijelova kolonije električnom energijom, odnosno restrikcijom iste u dijelovima koji nam u određenom trenutku ne trebaju. Da stvar bude još gora, naš centralni reaktor često zna postati metom mutantske najezde, pa se moramo poslužiti svim i svačim kako bismo razjarenu mutantsku bagru odbili od reaktora. To naravno neće biti tako jednostavno, iako se mutantima možemo oduprijeti zahvaljujući zadovoljavajućem repertoaru ranged i melee napada koji su nam na raspolaganju.
Jednostavno rečeno, Subterrain je igra u kojoj nema odmora – sami ste sebi najveći prijatelj i neprijatelj, a vaš konačni uspjeh uveliko će ovisiti od toga kako ćete se ophoditi prema samom sebi.
Klaustrofobična atmosferičnost
Svi oni koji „pate“ od nabrijane grafike, mogli bi se razočarati u izgled Subterraina, no sve što vidimo na ekranu složeno je smisleno i upravo tako treba izgledati. Dakle, zaboravite neke tehničke điđabiđe i epileptične efekte od kojih bole mozak i oči. Naime, Subterrain krasi odgovarajuća i vrlo funkcionalna indie grafika, mnogo bolje atmosfere i dizajna koji odišu napetošću, klaustrofobičnošću i stalnim očajem, koji savršeno odgovaraju događanjima na ekranu. S druge strane, zvučna komponenta je nešto u čemu su developeri pošteno zaribali, budući da su zvučni efekti i zvuk generalno jako loši, što u određenoj mjeri utječe negativno na inače sjajan atmosferični ugođaj koji krasi ovu igru.
Tko preživi pričat će…
Subterrain je vrlo dobra igra koju krase sjajna atmosfera i odlučno osmišljene tehnike preživljavanja, koje će nažalost mnogima ipak biti prevelik zalogaj. Zbog njene velike i nemilosrdne kompleksnosti, ovu igru jednostavno ne možemo preporučiti svima, no ukoliko ste jedan od onih kojima je dosta jednostavnih igara koje vas od starta do kraja vode za ruku, ne pružajući vam dovoljnu dozu izazova, u ovoj igri ćete naći sate i sate panične zabave.
Leave a Comment