INFO BOX
- DEVELOPER: Synset
- PUBLISHER: New Blood Interactive
- PLATFORME: PC
- ŽANR: 2D Shoot ‘Em Up
- DATUM IZLASKA: 18.veljače 2015.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PC
U siječnju 2015. godine, developer Synset i izdavač New Blood izbacili su na tržište shoot ’em up igru naziva Super Galaxy Squadron. Igra je podržana putem Kickstarter kampanje krajem 2014. godine. Izdanje koje je tada izašlo nije sasvim zadovoljilo developere iako je naišlo na pozitivne utiske kod publike. Stoga, nešto malo više od godine dana nam dolazi ispolirano, poboljšano i redizajnirano izdanje u formi Super Galaxy Squadron EX.
Shmup žanr se još uvijek obogaćuje sjajnim naslovima na PC platformi poput Raiden serijala, Ikaruge, Jamestowna i dr. Nova adicija tim naslovima je i Super Galaxy Squadron EX. Žanr koji je popularan zbog težine i izazovnosti igara, te notornog bullet pakla, u Super Galaxy Squadronu dobiva jednu blažu i pristupačniju igru za nove, odnosno ”kežualnije” igrače. Ali igra nije zaboravila i na hard core igrače, stoga ukoliko ste željni klasičnog, već spomenutoga, bullet pakla, Super Squadron vas neće razočarati.
Super Galaxy Squadron EX je shmup top down pogled i kretanja po vertikalnoj osi. Modovi na raspolaganju su arkadni (story mode) i endless mode. Kroz arkadni mod prolazimo kroz šest misija na čijim se krajevima susrećemo s bossovima. Težinu podešavamo prema vlastitoj želji. Ako smo kežualni igrači i nije nam do pravog bullet pakla, jasno je kako ćemo izabrati casual težinu. Iskusnjaci će vjerojatno prihvatiti veteransku težinu, dok Hell težina govori sama po sebi za kakve je tipove igrača. Osim težina dodatne opcije uključuju normal ili hardcore način, gdje ovaj drugi poništava health regeneriranje i checkpointove.
U arkadnom modu prije svake misije na izboru nam stoji četrnaest različitih pilota, tj. letjelica koji sačinjavaju Galaxy Squadron. Svaka je jedinstvenog dizajna, različitih statistika i primarnog, odnosno sekundarnog oružja. Takve varijacije omogućuju nam taktički pristup izazovu koji nas očekuje. Ukoliko nam odabrana letjelica ne odgovara, vrlo ju jednostavno na početku svake misije možemo promjeniti za bilo koju drugu unutar Galaxy Squadrona. Kako bi priča bila bogatija, svaki pilot ima opisanu kratku biografiju unutar koje saznajemo detalje o svijetu, odnosno univerzumu u kojem se napucavamo.
Dakle, spomenuta priča svodi se na jednostavnu temu. Galaksija je u ratu, prijetnja je velika i na Galaxy Squadronu je da tu prijetnju zaustavi. Detalje saznajemo tijekom cutscena na otvaranju igre i između misija. Skromna i minimalistička naracija, ali s obzirom na žanr, sasvim dovoljna. Prolazak kroz story mod je relativno kratak. Unutar jednog sata ga je moguće proći. Zadnji boss može odužiti prolaz, jer njegova težina i borba znatno odstupaju od ostatka igre. Ogroman skok koji nas zateče prilikom susreta s njim i borba koja traje nekoliko minuta čini se mnogo dulja i stresnija. I to na casual težini.
No, ukoliko želimo samo napucavati protivnike u nedogled i pri tome skupljati što bolji rezultat za leaderboard, tu je Endless mode koji generira stazu i progresivno otežava protivnike stvarajući sve izazovnije situacije. Isto kao i u arkadnom modu, i ovdje biramo jednu od četrnaest letjelica.
Sam gameply je standardan za shmup. Ogroman broj stvari na ekranu koje moramo izbjegavati kako nas ne bi uništile. Raznoliki tipovi neprijateljskih letjelica i njihovih napada tjera nas na konstantnu kretnju i pronalaženje pravog kuta za napade. Uništavanjem protivnika skupljamo plave ikonice koji dosta nalikuju na ikonu Internet Explorera. Skupljanjem ikonica punimo Hyper metar koji aktivira poseban napad na nekoliko sekundi i čisti ekran od protivnika. Svaka letjelica ima poseban Hyper napad. Naravno, od pick-upova su tu pojačanja za primarno i sekundarno oružje koje u svojoj punoj snazi poprilično efikasno čiste ekran od neprijatelja. I kad nam je health narušen uvijek dobro dođu itemi za njegovo obnavljanje. Sa strane je još i Overrdrive sistem koji se aktivira nakon dostatnog combo lanca i tada stvari postanu lude, ali ludost je na našoj strani.
Vizualno, Galaxy Squadron je solidan i efektivan u svojoj pikselastoj formi. Dizajn je uredan i nema problema kod raspoznavanja svih stvari na ekranu. Jako brzo ćemo naučiti izglede i ponašanje protivnika i u najvećoj gužvi raspoznavati protivničke od naših projektila. Efekti ekslopzija stvaraju zadovoljstvo, a kad nam je letjelica u punoj borbenoj snazi (svih 5 levela primarnog i sekundarnog oružja) poseban je gušt u eliminiranju svega što dolazi s druge strane ekrana. Zvukovi su solidni i dostatno prate vizualna događanja na ekranu, dok je soundtrack odlično odrađen. Nekoliko izvrsnih tema upotpunjuje iskustvo akcije. Jedina zamjerka ide prema temi koja se javlja u borbi s bossovima. Tema postane zamorna, i nikako ne pridonosi iskustvu, naročito kod finalnog bossa.
U zaključku, Super Galaxy Squadron EX je dobar shmup, pristupačan novoj publici, ali s izborom izazova i težine za hard core publiku žanra. Arkadni mod se može ponavljati i prolaziti na nekoliko težina, a replayabilityu doprinosi izbor i varijacijama letjelica. Ipak, šteta je što mod nije dulji, a zadnji boss je postavljen kao frustrirajući odskok u težini. Endless mode je taj koji produljuje igrivost igre i developeri će ga vjerojatno obogatiti dodatnim opcijama. Dobrog dizajna i vizualne dopadljivosti baca nas u mračne bullet hell vode old school retro Shoot Em Up igara, i svakako je preporuka za ljubitelje žanra, kako hardcore, tako i one koji samo žele kežualno napucavanje.
Leave a Comment