INFO BOX
- DEVELOPER: Nintendo EAD Tokyo
- PUBLISHER: Nintendo
- PLATFORME: 3DS
- ŽANR: 3D platformer
- DATUM IZLASKA: 18. studenog 2011.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: 3DS
U životnom vijeku svake Nintendove platforme jedan trenutak je ključan – trenutak kada ta platforma dobije jednu pravu, istinsku iteraciju Super Mario franšize. Nije nikakva tajna da je Mario najpopularniji i najomiljeniji lik kojeg je Nintendo ikad iznjedrio i njegova nevjerojatna privlačnost duga 26 godina odgojila je već generacije gamera. Zato nije čudno da svaka „prava“ Super Mario igra (a pod tim podrazumijevam one igre gdje Mario ide k svom izvoru – platformskom igranju) predstavlja golemi „boost“ prodaji svake Nintendove platforme. Super Mario 3D Land na Nintendo 3DS-u nije nikakva iznimka. Pompozno najavljivan kao prva 3DS igra koja će zaista iskoristiti sve 3DS-ove mogućnosti i pokazati da Nintendo ipak nije pogriješio kada se za novu generaciju odlučio na istinski 3D, sa zebnjom je iščekivan od svih istinskih fanova. Kao što je poznato, 3DS je imao pomalo zabrinjavajući početak, s razočaravajućom prodajom u prvim mjesecima nakon izlaska, koja ni približno nije mogla konkurirati prethodniku, jednoj od najpopularnijih igraćih platforma svih vremena, Nintendo DS-u. Mnogi su to pripisivali pomalo razočaravajućem hardveru konzole koji je više evolucija nego revolucija u odnosu na DS, ekonomskoj krizi, gubitku Nintendove „core“ publike pretjeranim podilaženjem „casual“ igračima. Najjednostavniji odgovor je da Nintendo 3DS na izlasku nije imao dobrih igara (uz par časnih iznimaka). Tu na scenu stupa Super Mario 3D Land koji bi trebao sve to promijeniti, postati igra zbog koje se kupuje nova konzola.
Vuk dlaku mijenja, ali …
Je li je Nintendo uspio? Jednom riječju, da. Super Mario 3D Land zaista je vrhunski proizvod i vrhunska zabava. Igra je inventivni spoj 2D i 3D platformskog stila igre pa će se podjednako dopasti fanovima New Super Mario Brosa i Super Mario Galaxyja. Priča je jednostavna koliko može biti. Bowser je opet oteo princezu Peach i Mario joj je ponovno jedina nada za spas. Igra se odvija kroz 8 vrlo kvalitetno dizajniranih svjetova, koji su ovaj puta linearnog tipa: nema račvanja, alternativnih puteva, skrivenih warp zona i sl. (odn. ima, ali više kao hommage bivšim Mario igrama nego kao korisna funkcija za preskakanje većeg broja levela). Put će vas voditi kroz 6 do 7 levela po svijetu do konačne bitke protiv Bowsera u njegovom masivnom dvorcu, što ujedno predstavlja i jedan od najboljih levela u igri. Nakon pobjede u glavnom questu otvara vam se dodatnih 8 „special“ svjetova, također sa 6-7 levela po svijetu i dodatnom mogućnošču igranja kao Luigi. Naravno, „pravi“ završetak igre čeka vas tek nakon prelaženja svih 8 specijalnih svjetova i završavanja cijele igre s Marijem i Luigijem. Glavni dio (prvih 8 svjetova ) oduzet će vam dobrih 10-ak sati, kao i specijalni svjetovi, a igranjem s Luigijem ta se brojka dvostruko povećava. Lako je zaključiti da će vam ova igra dati puno sati dobre zabave i, iako je glavni quest relativno lako preći, za puni prelazak ipak će vam trebati barem 40-ak sati.
Što ovu igru razlikuje od prijašnjih verzija Super Maria? Usporedit ću je sa dvije igre koje su fanovima dobro poznate, New Super Mario Bros i Super Mario Galaxy. Moglo bi se reći da 3D Land kombinira najbolje elemente ove dvije. Cijeli svijet je modeliran u 3 dimenzije, perspektiva se često mijenja iz bočnog pogleda u pogled odostraga i odozgo, tako da je u tom smislu sličnija prethodnim 3D igrama kao što je Super Mario Galaxy. Međutim, igra često prelazi u forsirani 2D, na način da se na pojedinim dijelovima levela jednostavno nemate kamo kretati nego u dvije dimenzije, što definitivno daje osjećaj igranja 2D platformera. Kontrole su dobro izvedene, robusne i niti u jednom trenutku nećete imati osjećaj da se s njima hrvate, pokušavajući natjerati Maria da radi ono što želite. Izvrsno izveden 3D prikaz tu igra veliku ulogu. Ovo je prva 3DS igra koja zaista kreativno iskorištava mogućnosti konzole. 3D elementi u svijetu nemaju osjećaj isforsiranosti ili nepotrebnosti, oni su zaista ključan element gameplaya do te mjere da ako isključite 3D efekt putem slidera na konzoli neki leveli postaju upravo nemogući za prelaženje. Osjećaj dubine koji daje 3D efekt zaista pomaže lakšem ocjenjivanju pozicije u kojoj se Mario nalazi u svakom trenutku. Na to treba dodati neke inovativne levele koji zaista na vrhunski način koriste mogućnosti tehnologije i stvaraju potpuno novo iskustvo, koje defintivno nije moguće reproducirati na konzolama bez 3D-a. Naravno, korištenje 3D-a ima i svoje mane koje nisu direktno vezane za samu igru, nego su boljka cijelog 3DS sistema. Ako ekran pomaknete makar 2 cm ulijevo ili udesno, 3D efekt se gubi i iluzija dubine nestaje. Za igru ovog tipa, gdje su nagli pokreti uobičajeni ovo predstavlja dosta veliki minus koji treba pripisati samoj konzoli.
Pametna pomoć
Powerupovi u igri uključuju dobro poznatu gljivu, vatreni cvijet i super zvijezdu, a veliki povratak (prvi puta nakon Super Mario Brosa 3) dožvio je i „super list“, powerup koji Marija oblači u rakunsko odijelo i omogućuje mu da leti, kao i tanooki suit, varijanta istog koja omogućuje Mariju da se pretvori u statuu pritiskom na crouch. Listu powerupova zaokružuje Boomerang Bros odijelo, koje omogućuje Mariju da baca do dva bumeranga koji se naravno vraćaju pošiljatelju pa uz malo vještine mogu biti iskorišteni za vrlo zanimljive combo killove.
Igra ima zanimljivu mehaniku koja je namijenjena manje vještim igračima. Naime, ako previše puta poginete na istom levelu igra će vam pokušati olakšati prelazak na način da će vam prvo ponuditi random powerup u obliku ledenog bloka u kojem se velikom brzinom vrte svi dostupni powerupovi. Ako vam ni to nije dosta za prelazak levela, nakon otprilike 10-ak izgubljenih života igra će vam ponuditi zlatni super list, koji će Marija obući u bijelo rakunsko odijelo koje zapravo ima funkciju konstantnog super zvijezda powerupa kombiniranog s mogućnostima običnog rakunskog odijela. Nakon prelaska nivoa odijelo se pretvara u obično rakunsko (ne-tanooki) odijelo. Ako ste takva šeprtlja da vam ni to nije dovoljno, igra će vam ponuditi zadnju slamku spasa u obliku P-winga poznatog još iz Super Mario Brosa 3, koji vam zapravo omogućuje da preletite cijeli nivo i dočekate se na završnu zastavicu. Nije naodmet napomenuti da ako ganjate maksimalni učinak ni u kojem slučaju ne smijete poginuti 5 ili više puta zaredom na istom levelu jer ćete si u tom slučaju trajno onemogućiti sakupljanje svjetlucavih super novčića koji su potrebni da biste nakon prelaska igre imali 100% učinak.
Sve u svemu, Super Mario 3D Land je vrlo dorađena, na trenutke impresivna, a uvijek zarazna zabava na 3DS konzoli i jedan od glavnih razloga da konačno odlučite iskeširati tih 1600 kn za konzolu ako ste dosad bili neodlučni zbog nedostatka dobrih naslova. Bez ikakve sumnje, ovo je jedan od najboljih mobilnih Super Mario naslova dosad i definitivno bi se trebao naći na vašoj listi igra koje treba odigrati.
Leave a Comment