2016. godina je dosta značajna za Nintendo, ali i sve koji vole Nintendo igre, likove i serijale. Uz neke jako kvalitetne Wii U naslove, održavanje svojih handhelda na životu donoseći im iznimne igre, svakako je najveći boom napravila odluka odlaska na mobilne platforme. Začudo, Nintendo nije najavio izradu svojih pametnih telefona i tableta, nego su odlučili prihvatiti određene trendove i okušati se u igrama za Android i iPad. Iako Pokemon GO nije bio isključivo Nintendov projekt, svakako je bio naznaka nove poslovne strategije u kojem pokušavaju testirati koliko točno mogu zaraditi iz jednog područja u kojem su King, Zynga i mnogi drugi generirali veliki novac i promijenili zabavnu industriju (htjeli to neki priznati ili ne).
A kako da Nintendo najbolje ispita taj teren i potencijal nego da pusti svoje Pokemone i svog vodoinstalatera na to nemilosrdno, uzbudljivo i nepredvidljivo tržište? Pokemon GO je zaludio svijet, vratio stare i stvorio nove fanove i zaradio puno puno novca kako za Nintendo, tako i za Apple. No, pravi test daljnje njihove ”karijere” na mobilnoj platformi biti će igra koja utjelovljuje neke prijašnje standarde u mobilnim igrama i ukrašava sve već ustaljene fore oko mikrotransakcija i zaraznosti kroz Nintendov šarm. A koga bolje poslati nego popularnog Marija, kojem i duguju većinu svog uspjeha još u osamdesetima?
Prvi put kada je Nintendo najavio dolazak svoje prve igre na mobitele, znali smo praktički samo njeno ime – Super Mario Run. Nije bilo potrebno da budemo iznimno stručni i iskusni da zaključimo da će se raditi o Mario igri unutar popularnog endless runner žanra koji lagano jenjava u svojim prvotnim oblicima na iOS i Android uređajima. Temple Run ima puno manje igrača i igračica nego prije par godina, Looney Tunes Dash! isto nije popularan kao nekad, ali zato se rade nove slične igre koje dodaju nešto svoje. U svakom slučaju, radi se, zapravo, o žanru u kojem Super Mario može puno profitirati, ako se već ne može dobiti čisti platformer ili Mario Maker varijacija (ipak to nije igra za vlastiti sustav i konzolu). Usput se odlučilo kako će igra biti iOS ekskluziva (tj. timed ekskluziva, najavljeno je da će nakon izlaska igra doći i za Android uređaje), unutar koje je Apple po prvi puta u svom App Storeu uveo mogućnost svojevrsne prednarudžbe. zapravo se radi o mogućnosti aktiviranja podsjetnika u trenutku kada igra izađe te se od prve najave igre nalazi na samom vrhu App Storea. Očito se radi o popriličnom jakom partnerstvu iz kojeg će, prvenstveno, profitirati Apple. Iako ne znamo poslovne detalje, dosta je jasno i logično da Apple u ovoj avanturi ulaže minimalne resurse, dok Nintendu dosta toga ovisi o uspjehu ove igre. Ovoga tjedna smo napokon dobili više detalja o Super Mairo Runu, koji suprotno očekivanjima nekih tržišnih stručnjaka kao što je Michael Pachter, neće biti samo obična runner igra koja će imati samo Mariove uređenje. Iako je, u suštini, upravo to, prvi gameplay trailer začuđujuće izgleda kao standardni Mariov platformer. Prepreke, gljive, kutije s upitnicima, audio-vizualna prezentacija, sve je praktički isto kao i u standardnim Mario platformerima i jedino što ovu igru, barem se za sada tako čini, čini runnerom je činjenica da Mario samostalno trči prema desnoj strani ekrana (naprijed). Neki bi rekli da nam je na taj način zapravo samo olakšano igranje, a video ukazuje da će tu biti i bitaka sa Bowserom, skakanja u raznim pravcima i penjanje u vis. Svakako nije standardni runner, ne izgleda kao, npr. Temple Run, nego više podsjeća svojom dinamikom i gameplayom na popularni Jetpack Joyride.
Što se tiče samih detalja o načinima igranja, tj. modeovima, Super Mario Run će ponuditi više od samo tog jednostavnog trčkaranja i skakanja. World Tour je taj glavni, već opisani mode koji se sastoji od 6 svjetova i 24 levela. Ciljevi su isti kao prije 20 godina – spasi princezu, porazi Bowsera. Uz to, imamo i Toad Rally u kojem posebnim izazovima možete izazvati druge igrače i natjecati se za što bolji i brži prijelaz određenih levela. Tu možete skupiti određene Toadove koje koristite za gradnju vaših kraljevstva. Kingdom Builder je treći mode u kojem stvarate svoje kraljevstvo, ukrašavate ga i uređujete po vašem ukusu sa konačnim ciljem koji još nije dovoljno jasan no izgleda da će biti određena kombinacija multiplayera i jednostavne izgradnje i ”farmanja” koja je mnogima u svijetu mobilnih igara već dobro poznata.
Ono što je poprilično razočaravajuće u toj priči jest da igra neće biti besplatna. Istina, reklamirana je kao besplatna i svi će je moći zaigrati bez ikakvog troška. No, takvo igranje će biti dosta ograničeno i pružiti će vam samo mali dio onoga što igra nudi. Da bi sve mogli igrati, trebati ćete potrošiti 10 američkih dolara, što je vrijednost nekih kvalitetnih PC indie igara, ponekog jačeg starijeg bundlea ili DLC-a za vašu omiljenu igru na konzoli. Znali smo da Nintendo želi puno zaraditi iz ovoga čina (inače, sigurno ne bi ni radili igru za iPhone i iPad), no izgleda da tu neće priča stati samo na mikrotransakcijama i/ili oglasima kao što to rade Angry Birds 2 i mnoge druge igre danas. Također, znamo da postoje i skuplje igre za mobilne uređaje koje možda nisu toliko zarazne, dobre, a niti zanimljive. To, ipak, ostaje da prosude svi oni potencijalni kupci i igrači na koje Nintendo cilja 15. prosinca kada igra konačno izlazi na tržište. I činjenica je da možemo sad nagađati, negodovati, radovati se ili ignorirati sve moguće prognoze vezane za uspjeh ove igre, no, na kraju (već smo puno puta naučili) znamo da je teško točno prognozirati uspjeh ikakve igre na mobilnim platformama. Često sve prognoze padnu u vodu, a i puno toga nas iznenadi i zaludi na kraće vrijeme, a nešto dobije vrijednost nakon par mjeseci kroz preporuke i promociju. No, ako mi dozvolite da se ipak usudim prognozirati (kao što mnogi drugi to već čine) samo prvi trailer (koji je izašao jučer i dostupan je ispod ovoga teksta) obećava jako puno i praktički garantira Nintendov uspjeh. Ne bi bilo prvi put da sam u krivu kod predviđanja ovih stvari, no osim cijene koja bi mogla odbiti veći broj potencijalnih igrača/ica, druge zamjerke zasada ne mogu pronaći. Ako igra uspije unatoč cijeni, dosta bi stvari u svijetu mobilnog gaminga mogle biti zakomplicirane. Na bolje ili na gore, ostaje da vidimo.
Leave a Comment