Otkada se na e-Bayu pojavio razvojni paket kodnog imena Durango, priče ne prestaju. Radi se o najnovijem razvojnom paketu sljedeće generacije Microsoftove konzole. Novinari Kotaku portala su uspjeli kontaktirati prodavača pa su došli do prilično sočnih informacija o mogućnostima novog Xboxa. Udarne novine su:
- multitasking ili mogućnost igranja više igara odjednom
- obvezna instalacija igara na tvrdi disk velikog kapaciteta
- Kinect će dolaziti uz svaku konzolu, biti će stalno biti upaljen i pokretanje konzole bez njega neće biti moguće
- novi kontroler će biti izmijenjen i neće biti kompatibilan sa starijim modelima
- dual layer odlazi u mirovinu, mijenja ga BluRay (kapacitet nije definiran ali se pretpostavlja da će se raditi o standardnom BR disku).
Najzanimljiviji dio je upravo specifikacija hardverskih mogućnosti nove platforme. Navodno, razlika u grafici će biti kao između Halo 2 na originalnom Xboxu i Crysisa pokrenutog na najnovijem PC hardveru. Srce novog Xboxa biti će 8 jezgreni 64 bitni CPU na 1.6 gHz. Grafički procesor kucati će na 800 MHz i biti će DX 11.x kompatibilan. Dodatni, custom made hardverski blokovi rasterećivati će glavni procesor dodavajući wireless, USB 3.0, HDMI i Ethernet funkcionalnost. 8 Gb DDR3 radne memorije trebalo bi biti dovoljno za glatko pokretanje next-gen igara. Interna sistemska memorija iznosi 32. Mb. Grafički procesor ima podršku za obradu stereoskopske ili 3D slike dok će se zvučna slika povećati za dva kanala pa ćemo dobiti puni 7.1 dolby sorround.
Microsoftova odluka o promjeni kontrolera je bila očekivana jer se to dogodilo i sa prijašnjom generacijom no vidjeti ćemo kako će novi gamepad izgledati. Trenutni kontroler po mnogima je najbolje osmišljeni gamepad na tržištu. Navodno, nova wireless tehnologija biti će glavni razlog zašto stari kontroleri neće biti kompatibilni sa novim hardverom. Ovo je prilično nezgodna informacija jer su brojni vlasnici Xbox360 konzole uložili u dodatnu periferiju koja će sada biti beskorisna.
Kinect je dodatak kojeg ćemo dobiti sa novom konzolom. Nije posve jasno dali će se zadržati kompatibilnost sa starom jedinicom. Kinect 2.0 definitivno je korak dalje. Povećanje mogućnosti prepoznavanja s dva aktivna igrača na njih 6, povećavanje kvalitete kamere za tri puta (sa 640×480 na 192×1080) i povećavanje broja točaka koje Kinect prati sa 20 na 25 zvuči prilično impresivno. Sada će developeri igara biti prisiljeni pružiti Kinect funkcionalnost u svakoj igri. Dobro za igrače, više posla za developere.
Zanimljivo, nekih informacija poput onih o potrebi stalne internet veze ili imena konzole još uvijek ostaju nepoznanica. Također se nezna koliko je Microsoft stvarno ozbiljan u namjeri implementacije zaštite od preprodavanja igara i na koji način će to učiniti. Ako su glasine točne, ovo bi moglo jako naljutiti brojne kupce i otjerati u bankrot kuće koje se bave preprodajom korištenih igara.
Kada će se na tržištu pojaviti novi Xbox? Spekulira se, krajem godine. Niti Sony niti Microsoft ne žele javno potvrditi rad na novim konzolama ali developeri naveliko razvijaju igre što upućuje na zaključak: hardver postoji. E3 tradicionalni je sajam na kojem se prezentiraju nove tehnologije. Hoće li se čekati do 11. lipnja? Tko će prvi izaći sa informacijom mogli bi saznati vrlo brzo, na New Yorkškom PlayStation meetingu 20. ovog mjeseca.
Leave a Comment