INFO BOX
- DEVELOPER: Bandai Namco Studios / Arika
- PUBLISHER: Bandai Namco Entertainment
- PLATFORME: PS5, PC, Xbox Series X/S
- ŽANR: Fighting igra
- DATUM IZLASKA: 26. siječnja 2024.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PS5
Zadnja igra velike trojke (koju, uz Tekken, čine Mortal Kombat i Street Fighter) napokon je izašla, i sve moguće usporedbe, turniri i uživanja u novom zlatnom dobu tučnjava mogu započeti. Tekken 7 je bio aktualan veći dio zadnjih sedam godina, na prijašnjoj generaciji konzola te kroz skoro cijeli njihov životni vijek donosio je nove likove, Season passove, nove modove, gostujuće likove i općenito održavao aktualnost i zanimaciju mnogih. Očito je da će sa novim nastavkom vijek ove igre biti jednako dug, a sa Arikom koja dolazi kao dodatna pomoć i održava daljnji tijek igre i njen sadržaj čini se da nas čeka nikad jači Tekken. Tekken 8, više nego ikoji Tekken prije njega, daje naslutiti da je ovo još ozbiljniji i veći projekt.
Nije ni čudno da je Tekken 8 ispao ovako ispolirani i veliki projekt. Već prije par mjeseci, kad je potvrđeno da će početni roster brojati čak 32 lika i kad su počeli zasebni traileri za sve likove, pa i posebni cinematic traileri i traileri/reklame sa poznatim glumcima postalo je jasno da igra izgleda sjajno (usto je i jedina od ove tri igre koja je rađena samo za novu generaciju konzola) te da je na igru utrošeno jako puno novca. Prema zadnjim neslužbenim informacijama, proizlazi da je Bandai Namco uložio/potrošio više nego Warner Bros. na zadnji Mortal Kombat, što je, poznavajući produkciju NetherRealmove igre, poprilično veliki i bitan iznos.
Od samoga početka i ulaska u igru i glavni meni, postaje jasno da se Tekken trudi biti zabavna igra sa puno opcija u single playu i multiplayeru. Tu je i glavni story mode koji vam donosi oko pet sati priče i borbe, koja se ne shvaća ozbiljno, i to se vidi. Iako nedostaje osjećaja velikih uloga i promjena za franšizu (kakvoga imamo u, recimo, Mortal Kombatu), Tekkenova priča, ili bolje reći način prezentiranja te priče, u svojoj kombinaciji epskih bitki i brze progresije, u opuštenom i dinamičnom anime stilu, predstavlja pravo osvježenje. Osam nastavaka je svakako ostavilo za sobom puno story arcova, kompliciranih sukoba, smrti, povrataka, te iako svojim ambicijama nije blizu Mortal Kombatu ili Dragon Ballu, pruža sjajnu zabavu. Kroz priču nemamo previše ”usiljenih” borbi kojima se puni prostor, te ne prolazimo priču sa velikim brojem likova. Glavni fokus je Jin i njegov sukob sa Kazuyom te se sve odvija iz prvenstveno njegove perspektive, no Tekken u pravo vrijeme unosi svježinu u ovom modu sa par borbi u kojima kontroliramo nekoga drugoga, a i par borbi koje iskaču iz klasičnog gameplaya već nas uvode u novu verziju Tekken Force modea (koji se pojavio u Tekkenu 3 i Tekkenu 4). Tekken Force, bar za sada, još nije poseban mode koji možemo zasebno igrati i ubirati neke dodatne nagrade, no s obzirom na to kako je izveden u story modu, ne bi bilo čudno da postane dio igre u budućnosti. Kroz story mode čak imamo jedan dio sudjelovanja na samom Iron Fist turniru gdje ćemo prolaziti jedan dio bracketa sa likovima koje želimo, a iako ne utječe ni na ništa od priče kasnije, još jedno je osvježenje unutar moda i pruža određeni osjećaj sudjelovanja na klasičnom turniru, koji često nedostaje u story modu u ovakvim igrama.
Uz ovaj story mod, nazvan The Dark Awakens, drugi veći mod je simpatični Arcade Quest. U Questu radite svoj avatar te kroz priču smještenu u arkadama, gdje se borite protiv drugih igrača/ica, igrate Tekken 8 sa svojim najdražim likom, upravo preko arkadnih automata. S jedne strane je zanimljiv način da se nauči većina tajni, novosti i osnova igre (tutoriali su inkorporirani u sami mode), a usto donosi dodatan sadržaj sa ne pretjerano ozbiljnim zapletima i zanimljivim lokacijama. S tim avatarom se prebacujete i u neizbježni Battle Lounge gdje tražite druge igrače/ice za online mečeve. Online aspekt igre svakako ovisi o tome kad se i preko čega spajate, na kojoj ste lokaciji, koliko ste uporni u traženju bitaka, ali sve je manje-više poznato i već viđeno u drugim igrama, a pogotovo je sličan Street Fighteru 6. U Loungeu možete pratiti druge mečeve, izazivati igrače, a i igra na početku probnom meču iščitava vaše sposobnosti i automatski vas rangira i pokušava uparivati sa igračima/icama slične kvalitete/jačine kao što ste vi. Ono što je donekle posebnije naspram konkurencije jeste način na koji vam igra omogućuje da ozbiljnije vježbate. Jedan od načina je takozvani Ghost battle gdje možete igrati protiv određenog lika koji vam stvara probleme te vježbati kako da se bolje borite protiv određenih poteza ili strategija za koje dotad niste imali odgovor. Također, igra sad ima dodatan mode koji omogućuje da ”snima” vaše mečeve, te vam uz pomoć AI-ja nakon igre daje savjete i komentira što ste sve napravili za vrijeme meča. Ingeniozan i zanimljivi način dodatnog educiranja i sjajan aparat za sve one koji se žele opustiti u ozbiljnije igranje Tekkena 8. A ako to ne želite i dalje, nema problema – Tekken 8 je iznimno zabavna igra, i odlično iskorištava već davno pridodanu etiketu da je najbolja fighting igra za casualce. I, doista, svi koji žele samo povremeno s prijateljima igrati lokalni versus i zabavite se sa raznim živopisnim likovima i njihovim potezima, ili uživati u samostalnom igranju, moći će to raditi dosta dugo i dosta dugo sa smiješkom na licu.
A razlog za taj smiješak leži prvenstveno u mehanici borbe i gameplayu općenito. Tekken je uvijek bio više napadački nastrojena igra, a ovoga puta je to još više naglašeno sa dodatnim opcijama unutar borbe. Najnovija je takozvani Heat sistem koji nagrađuje agresivnost igrača i aktiviranjem istoga donosi promjenu nekih od poteza. Jednostavnim pritiskom na R1 (u slučaju PlayStationa 5) na ograničeno vrijeme vaš lik ima jače i drugačije poteze i comboe, a usto je ponovnim pritiskom unutar tog vremena omogućen još jedan specijalni potez. Na taj način Heat uvijek ima neku korisnost i zanimljivost, za one koji teže kompliciranijim potezima dobiti će to, a one koji ne znaju toliko o specijalnim potezima i ne vježbaju comboe opet mogu odaslati jedan dosta jaki napad. Uspješni Rage sustav se vratio, i nagrađuje vas rage napadom, tj. specijalnim potezom sa posebnom animacijom. Rage se napuni tek kada ste primili dovoljno udaraca, tj. kada vam je health bar pri kraju, te se izvodi jednostavnim klikom na R2. No, to što je jednostavno, ne znači da svaki put ispuni svoju svrhu, i taj napad treba pažljivo tempirati i biti spreman iskoristiti taj slobodan prostor kada je vaš protivnik dovoljno otvoren za taj napad. Special Style, slično kao i najnoviji Street Fighter, donosi pojednostavljene kontrole koje bi trebale omogućiti zabavu svima kojima je gameplay mehanika prezahtjevna i komplicirana. Pravi raj za ”casualce” često je negativno percipiran jer se osjeća kao da je cheat i da se kroz jednostavnost gubi određena dimenzija igre. I dok su to argumenti koji u Capcomovoj igri nekad ispadnu sasvim validni, u Tekkenu je ovaj dio poprilično dobro izveden. Special style omogućuje sa jednom tipkom izvođenje nekih dobrih comboa i korisnih udaraca, no nikako niste nepobjedivi. Posebno je koristan u single playu, ali bez obzira na njega, ako nema strategiziranja ili konstantnog napadaja, biti ćete meta i tamo, a kamoli ne u multiplayeru protiv nekog iskusnijeg igrača/ice. I to je veliki plus, jer s jedne strane omogućuje konkurentnost i zabavu ljudima, ali niste nepobjedivi, pa ni nesposobni. Ne osjećate se kao da nešto posebno lakše igrate, čisto je drugačiji način igranja. I to je Tekken pretvorio u umjetnost programiranja, i biti će svakako dobar primjer za razne buduće igre u žanru.
Što se tiče audio-vizualne prezentacije, igra izgleda odlično. Od sjajnih efekata, poznatih zvukova, poteza, određenih arena koje imaju dijelove koje možete razbijati i tako si otvoriti nova područja ili čak pametnije i jače iskoristiti neke svoje poteze, pa sve do sjajne glazbe, Tekken 8 donosi kompletan paket i doživljaj za sve koji su željni dobre zabave unutar fighting žanra. Likovi su prekrasno dizajnirani, mnogi klasični likovi su dobili neke nove kozmetičke preinake, a sjajan detalj je što svaki lik govori jezikom iz države koje dolazi i što se tako sporazumijevaju svi likovi koji međusobno govore različite jezike. Novi likovi u serijalu, izgledaju i ponašaju se kao da su već godinama dio Tekkena. Azucena, Victor Chevalier i Reina Mishima na prvu su skroman dodatak velikom rosteru, no odlično se uklapaju. I tko može kriviti Bandai Namco da je skroman sa unošenjem novih likova kad ih je ovoliko iz prijašnjih nastavaka i skoro svi su poprilično prepoznatljivi i povremenom Tekken posjetitelju. Azucena donosi sjajnu kombinaciju udaraca nogom i rukom, te nove mehanike pariranja i izbjegavanje, te snažni afinitet prema kavi. Reina Mishima ne samo da je važan dodatak serijalu što se tiče priče, nego je jedan od likova koji su najbrži u igri, a Victor Chevalier je sa svojim samurajskim mačem, pištoljima i stavom svakako jedan od likova koji će postati mnogima jedan od najomiljenijih. Skoro svaki lik iz serijala kojeg se sjetite je također dostupan odmah u igri, od Larsa, Howaranga, Yoshimitsua, čak i Kume i Pande, a oni koji nekim slučajem još nisu tu (Eddie, Marduk..) sigurno će biti u budućnosti. Mnogi su zadržali neke od svojih prijašnjih poteza, tako da ako se sjećate nekih poteza, čak i ako vam je Tekken 3 bio zadnja igra prije ove, moguće je da ćete odmah moći izvesti neke poznate poteze. Jedina nepoznanica je hoće li biti gostujućih likova te tko će oni biti, a ne bi nas čudilo da dobijemo nekoga iz Final Fantasya VII unutar idućih godinu dana (već mnogi fanovi oba serijala žele Tifu u rosteru, no još nije potvrđeno). Šteta je samo što će i ova igra od nas tražiti (a nekad i dobiti) dodatan novac za Season passove, DLC-ove i što god nam još spremili u narednim godinama.
Sjajno je što igra omogućuje izmjenu glazbe u svakom području igre, od glavnog menija, ekrana za izbor likova, do samih arena, i to na način da uređujete Jukebox i možete staviti bilo koju pjesmu iz prijašnjih Tekken nastavaka umjesto novih pjesama iz ”osmice”. Mali detalj koji puno znači, jer ovakva pažnja nije česta u fighting igrama, a pogotovo na način da donose sve prijašnje skladbe koje smo voljeli ili zaboravili. Ovo je nešto na što bi se i druge figthing igre, a pogotovo Street Fighter koji također ima sjajnu glazbu, trebali ugledati u budućnosti.
Kada uzmemo u obzir da se vratio Tekken Ball, kao vrhunac dodatnog single play sadržaja (OK, nije vrhunac, ali meni ga je osobno baš drago vidjeti opet, pogotovo ispoliranog i zabavnijeg nego ikad dosad) koje je od sada moguće i prvi puta igrati online protiv drugih, teško je ne pohvaliti najnoviji Tekken. Pa čak ću se odvažiti i preporučiti ga i po punoj cijeni, ne samo ljudima koji inače vole žanr i vole Tekken i kvalitetnu fighting igru već i svima onima koji se samo tek povremeno upuste u neki od nastavaka iz ”velike trojke”. U ovom trenutku, čini mi se i da je najbolja opcija od njih. Veliki broj igara, grafika, zabavni modovi, i mehanika igre koja potiče napadanje, a ujedno omogućuje novacima, kao i onima iskusnijima razne načine za igranje i napredovanje čine Tekken 8 možda i najkompletnijom Tekken igrom do sada.
Recenzija nastala zahvaljujući review kopiji igre ustupljenoj od strane izdavača.