Nakon prvog dijela specijala s Tokyo Game Showa, u kojem smo se osvrnuli na ono što su na svojim štandovima pokazali Sony i Microsoft, pokušati ću vam dočarati što su sve prikazali ostali izdavači i developeri te kakva je atmosfera vladala. Treba uzeti u obzir da je Japan specifično mjesto za gaming. Mnoge igre koje su prikazane tamo, bile su samo za njihovo tržište te je lako moguće da ih mi nećemo nikada niti ugledati u ponudi, a kamoli zaigrati na našim konzolama, mobitelima i računalima.
Ono što nas je iznenadilo je bila velika kampanja Wargaminga za svoju igru World of Tanks. Naime, već u par navrata smo vidjeli kako ulicama Tokya doslovno prolazi tenk. Tek na samom TGS-u smo shvatili što on predstavlja. Na svojem velikom štandu (440 m2) su, osim vrlo zanimljivih tenkovskih kapetana, imali i 30 računala na kojima se mogla odigrati partija-dvije, te 10 Xbox 360 konzola za tu verziju. Na samom štandu stalno se nešto događalo, od raznih malih turnira developera protiv posjetitelja, do raznih nagradnih igara. Sve u svemu, itekako smo ugodno bili iznenađeni.
Nakon toga, ne smijemo zaboraviti Rockstar Games. Naime, veličinom nešto manji štand od Wargamingovog, ali nimalo manje zanimljiv. Glavna uzdanica je bio tek nedavno izašli GTA V. Sam štand je bio zatvoren te se tek ulaskom u njega, moglo isprobati samu igru. Vrijeme čekanja je bilo ogromno, što je i razumljivo kada vidimo kakav je impact igra imala. No, što o samom GTA V mislimo, pogledajte u nedavno objavljenoj full recenziji (zajedno s online aspektom).
EA je na ovogodišnjem TGSu odlučio gurati nekoliko svojih AAA naslova, s velikim štandovima posvećenima svakom naslovu. Odličan PR posao su odradili vezano za Battlefield 4. Za početak, ratni autobus sa oznakama Battlefielda 4 vozio je od stanice metroa do Makuhari Messe, prevozeći besplatno ljude. Ne smijemo zaboraviti niti da su na samoj pozornici imali i Humvee sa logom BF4, kao i američkog marinca koji ga je čuvao. To vam je EA, ima se para, to se i pokazuje. Dimni efekti, s puno mjesta gdje možete isprobati igru, davali su onaj pravi Hollywoodski efekt. Igra se vrtila na PlayStationu 4 i PC-ima. Mogu reći da igra izgleda fenomenalno na obje platforme. Igralo se brzo, bez ikakvih trzanja i zastajkivanja. Doživljaj igranja na PS4 konzoli je bio odličan ponajviše zbog bolje kontrole putem novog DualShocka 4 naspram igranja Battlefielda 3 na sadašnjoj generaciji PlayStationa. Kontrole su prirodnije, puca se i cilja sa L2 i R2 tipkama, te sam isto tako ostao impresioniran kako igra izgleda i kako se ponaša u 16vs16 multiplayeru.
Nogometni zaljubljenici + FIFA 14 = $ .To je računica kojom se vodi EA. Nogomet je sve popularniji u Japanu te ne čudi da je veliki hit bio mini teren na kojem ste mogli pokušati dati gol profesionalnom golmanu iz J-Leaguea. Kao i za BF4, FIFA 14 se vrtila na PC-u i na jednoj next-gen konzoli. Ovaj put na Xbox Oneu. Kao i u slučaju BF4, igranje na obje platforme je glatko i vizualno prekrasno. Pošto po meni meni športske simulacije bolje leže igranju s gamepadom, preporučit ću da ju igrate na konzolama (osim toga FIFA 14 dolazi besplatno uz Xbox One) . Ili nabavite dobar gamepad za PC :).
Sljedeća velika igra koju je EA samostalno promovirao je bila Need For Speed: Rivals. Sam štand je nudio igranje “lopova i pandura” 3vs3, smještenim u racing stolicama (jako sam bio razočaran činjenicom da nisu koristili volane). Veliki štand sa dugom linijom za čekanje (samo 6 mjesta za igranje). Igra je ponovo rađena od strane Criteriona (tvorci Burnout serijala i zadnjeg Need For Speed: Most Wanted) te izgleda odlično.
SEGA je u Japanu i dalje velika. Gomile Seginih arkadnih igraonica možete naći na svakom kutku Akihabare (više o tom raju za gamere i geekove u sljedećem specijalu). Na ovogodišnjem Tokyo Game Showu predstavljali su, među ostalim, novog Sonica: Lost World, kao i novi Bayonneta anime serijal. Također su prikazali gomilu arkadnih igara uglavnom sa 3DS , PS Vita i smartphone platformi.
Capcom je bio u svom elementu. Dok su se Dead Rising 3 i Deep Down prikazivali na MS i Sony štandu, na svojem štandu je Capcom prikazivao čitavu gomilu uglavnom japanskih igara koje mi vjerojatno nikada nećemo niti vidjeti niti zaigrati. Među njima su bili Monster Hunter 4, Gaist Crusher, Sengoku Basara 4 te mnogi drugi. Od nama zanimljivih, prikazivao se novi Super Street Fighter IV: Ultra te reboot Strider serijala. Skoro sve igre bile su prikazane, ali ne i igrive. Na samom štandu se u organizaciji sa Horijem održavao turnir u SSF:IV. Vidjevši sve te igre, zaista je šteta što mnoge neće biti prisutne na našem tržištu, ili ako će biti, onda su obično nedovoljno cijenjene.
Namco Bandai se isto potrudio. U prvi plan su opet išle igre ciljane za japansko tržište. Glavna perjanica im je bila J-Stars Victory VS. Ova tučnjava, za Playstation 3 i PS Vitu, objedinjuje sve najdraže likove iz raznih anime serijala da bi se konačno saznalo tko je uistinu najjači (Goku, ali ajd’, dat ćemo i drugima šansu). Također, tu je bio i God Eater 2, kao i gomila 3DS, PSP i PS Vita naslova, pokazavši još jednom trend u Japanu vezan za mobilno igranje.
AMD je predstavljao novi način igranja na PC-u za sve one dubljeg džepa. Htjeli ste vidjeti kako vaša omiljena igra izgleda prikazana na 5 vertikalno postavljenih monitora u nizu? E, sada možete. Slike ne mogu prikazati koliko je ovo dobar osjećaj i koliko malo treba da prestanete razmišljati o tome da su monitori odvojeni i počnete ih doživljavati kao jedan u komadu. Koliko nas će si moći to priuštiti, to je pitanje.
Ono što nas je razočaralo je bio izostanak nekih velikih imena, kao što su Ubisoft, Epic, Activision… Mnogi od njih su imali svoje igre u obliku trailera ili video gameplaya, ali nisu imali svoju prisutnost same kompanije. Tako smo ostali zakinuti za neke odlične igre, koje smo samo mogli promatrati na ekranima, umjesto da ih zaigramo, kao što je bilo najavljeno. Također, mnoge kompanije su u potpunosti imale svoju prisutnost u obliku prikazivanja igara za handhelde i mobitel te web igre, kao što su već prije spomenuti GungHo. Sve je to za Japan u potpunosti normalno i, vjerujte mi kada vam kažem, oko tih štandova su bile katkada i veće gužve nego što su po za nas puno poznatijih kompanija.
Također, još su tu bili i Hori sa svojim fight stickovima, MadCatz sa svojim gamepadima, no većina njih su samo predstavljali svoju liniju proizvoda za next-gen, bez mogućnosti da se isti isprobaju (čitaj; nisu bili povezani na konzole). Odličan posao je obavio Monster. Cijela dva public dana, davali su besplatna energetska pića. Ogromna zmija od reda se kretala jako brzo, a fino ohlađeni napitak bi dobili u roku 10 minuta. Alienware je također bio prisutan, no o njima već sve znate, koliko para toliko muzike. Cosplaya je bilo posvuda, no oni najbolji su uglavnom imali redove za slikanje u dvorištu Makuhari Messea.
U dva dana što smo ih proveli na TGS-u vidjeli smo svega i svačega. Gomile igara, next-gen konzola, cosplaya, imali smo ugodnih i neugodnih iskustva sa osobljem… Drago nam je što smo išli samo na public dane, jer smo tako iz prve ruke vidjeli ono što se pokazuje javnosti, ne ono što se pokazuje novinarima u cilju ostvarivanja što boljih recenzija. Dobili smo informacije iz prve ruke u vezi stvari koje su nas zanimale. Isto tako smo shvatili da se dosta toga najavljenog nije nalazilo tamo gdje je bilo rečeno, već bi igre bile prikazivane samo u određenim dijelovima (najbolji primjer je Namco Bandai, koji unatoč tome što igre radi primarno za Sony i Nintendo, vrtio je igre samo na svojem štandu). Japan je skroz drugi svijet za nas zapadnjake, njihova ljubav prema mobilnom igranju je osvojila ovogodišnji TGS. Ostaje žal što mi zapadnjaci mnogo propuštamo preskačući japanske naslove. Neka se ne ljute svi kojima možda nisam spomenuo njihovu najdražu igru, ali za pisati o apsolutno svemu viđenom tamo, trebala bi čitava knjiga. Nadamo se da ćemo dogodine imati i video uratke direktno sa showa, da još bolje osjetite atmosferu koja je bila prisutna. Do tada, bacite oko na galeriju, cosplay, igre, boothbabes…. what more do you want? 🙂 Sayonara until next time.
[nggallery id=334]
Leave a Comment