INFO BOX
- DEVELOPER: Wales Interactive
- PUBLISHER: Wales Interactive
- PLATFORME: PS4, Xbox One, PC
- ŽANR: Interaktivna horror avantura
- DATUM IZLASKA: 20. rujna 2016.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PS4
Iako ih se baš i nismo naigrali tokom posljednjih godina, FMV igre se polako ali sigurno vraćaju na scenu. Štoviše, ovaj žanr trenutno proživljava pravu malu renesansu, koja je započela sjajnim, višestruko nagrađivanim indie projektom Her Story, a koja se nastavlja i s novim uratkom razvojnog tima Wales Interactive.
Iz kuhinje ovog razvojnog tima, poznatog po igrama kao što su Soul Axiom ili Master Reboot, stigao nam je The Bunker, live action psihološki horror koji svoju inspiraciju crpi iz TV serijala kao što su Twilight Zone, X-Files ili nešto noviji Black Mirror. Sjajne reference, složit će se mnogi, no jesu li iste dovoljne za uspjeh ovog ostvarenja?
Kultne TV serije kao recept za uspjeh – što da ne!
The Bunker na tržište video igara donosi nešto s čime se mlađe generacije igrača baš i nisu susretale često, budući da su interaktivne avanture – filmovi bili prilično česta pojava tamo krajem devedesetih godina (tko se sjeća Phantasmagorie, koja je u to vrijeme izašla na čak sedam CD-ova, zna o čemu govorim..) pa čak i početkom ovog stoljeća, međutim takve igre u posljednjih desetak godina bile su zaista rijetke, a i one koje su izašle baš i nisu bile pretjerano dobre (čast izuzecima), tako da je ovaj žanr ostao zaglavljen u gaming limbu, sve do pojave gore spomenute indie igre Her Story, koja je ovaj žanr vratila na pravi put – put kojim korača i The Bunker.
Za FMV tip igara svakako je od najvećeg značaja njihova priča, a tu The Bunker zaista briljira. Inspiriran gore spomenutim TV serijalima, tim scenarista na čelu sa Steveom Inceom (Broken Sword, In Cold Blood) kreirao je prilično originalno ostvarenje, koje predstavlja spoj znanstvene fantastike, drame, misterije i horrora, a koje bi bez imalo problema moglo funkcionirati kao samostalna epizoda bilo kojeg od gore spomenutih serijala.
The Bunker nam donosi intrigantnu fikcijsku priču koja nas stavlja u ulogu Johna, čovjeka koji je cijeli svoj život proveo u Essexu, u atomskom skloništu skrivenom duboko pod zemljom. Radnja igre počinje njegovim rođenjem za vrijeme bombardiranja tokom neimenovanog i nepoznatog rata, a nastavlja se 30 godina kasnije, kada je bombardiranje odavno opustošilo Englesku, a gdje su preživjeli koji su se zatekli u skloništima zbog ogromne količine smrtonosne radijacije bili su primorani da svoje živote do daljnjeg provode pod zemljom. Rođen u bunkeru, John je cijelih svojih 30 godina života proveo „pod zemljom“, živeći sa svojom majkom Margaret, čineći iste stvari punih 11,000 dana. Uzimanje dnevne doze vitamina, mjerenje stupnja radijacije, jedenje istih konzerviranih obroka i to sjedeći na improviziranom toaletu (vjerojatno da ne mora daleko ići kada ga grašak iz konzervi protjera..), slušanje radio stanice u potrazi za bilo kakvim signalom i znakovima života te čitanje majci – sve je to ulazilo u Johnovu dnevnu rutinu, no splet događaja koji će uslijediti promijenit će sve. Nakon što mu majka umre, John po prvi puta ostane sam (i to doslovno, u cijelom bunkeru). Shrvan bolom, on nastavlja obavljati svoje uobičajene dnevne obaveze, sve dok trenutka kada taj njegov tempo biva prekinut uznemirujućom i prijetećom greškom u sistemu pri provjeri sigurnosti kompletnog bunkera, što bi moglo dovesti i do proboja radijacije i Johnove polagane ali sigurne smrti. Sve ovo natjerat će Johna da napusti sigurnost i komfornost nekolicine prostorija u kojima je proveo cijeli svoj život i krene u istraživanje kompletnog bunkera, kako bi otkrio prirodu problema i pri tome dobio odgovore na brojna pitanja koja ga muče.
Kako ne bismo ništa spoilali, nećemo se zadržavati na priči i otkrivati bilo kakve pojedinosti. Ono što ćemo samo još spomenuti jeste da se igra čvrsto oslanja na svoj narativni aspekt te često igra na emocije igrača, dok prate samotnu storiju glavnog lika, koja se odvija u sadašnjosti i prošlosti. Sadašnje događaje pratimo direktno iz Johnove perspektive, dok ćemo zahvaljujući brojnim flashbackovima moći više doznati o onome što se dogodilo u prošlosti. Flashbackovi su od velikog značaja za samu priču, s obzirom da prikazuju razne događaje i momente iz Johnovog života (upravo zahvaljujući tim flashbackovima doznat ćemo i nešto više o sudbini ostalih žitelja bunkera) te na taj način popunjavaju kompletnu narativnu slagalicu igre.
Naravno, sama priča na papiru ne bi bila ni približno zanimljiva da nema veoma dobre režije i sjajnih glumaca koji su svoj posao odradili na najvišoj razini. Tu prvenstveno mislim na Adama Browna (da, svi ga znate kao patuljka Orija iz Jacksonove The Hobbit trilogije), koji je na briljantan način utjelotvorio lik glavnog protagonista. Uz fantastičnu izvedbu Browna, svakako moramo spomenuti i performanse Sarah Greene (Penny Dreadful) koja glumi Johnovu majku Margaret te Grahamea Foxa (Game of Thrones, Da Vinci’s Demons) u ulozi Comissionera. Naravno, Adam Brown u ulozi glavnog protagonista ipak se izdvaja po svojoj izvedbi, koja je jednostavno fantastična. Naime, Brown se ne libi prikazati zaista impresivnu lepezu emocija, koje u potpunosti odgovaraju svakoj sceni u igri, koju ćete završiti za maksimalno tri sata. Igra ima i dva različita završetka, no da biste vidjeli oba nećete morati igru igrati ponovo (igri se vjerojatno i nećete vratiti tako brzo budući da je sasvim dovoljan jedan prolaz te da je vrlo lako osvojiti platinasti trofej), već će biti dovoljno samo učitati posljednju snimljenu poziciju.
Point & Click avantura koja to nije
The Bunker krasi standardna FMV gameplay mehanika s određenim point & click elementima. Kao i u većini sličnih interaktivnih avantura, The Bunker donosi klasično linearno narativno iskustvo s istraživačkim elementima i jednostavnim zagonetkama, ovaj put obogaćeno quick time sekvencama, koje nažalost baš i nisu najbolje riješene. Naime, QTE sekvence najčeće stupaju na snagu u akcijskim dijelovima igre i sastoje se uglavnom od frenetičnog lupanja po određenoj tipki, a zbog nepraktičnosti scena i mehanike, takve scene često će nas voditi do „Game Over“ ekrana, što bi igrače s tanjim živcima moglo pošteno isfrustrirati.
U ovoj igri nećete se pretjerano zadržavati rješavajući brojne sporedne zadatke – igra je linearna i vrlo jednostavna s možda ipak premalo interakcije te će vas od početka do samog kraja voditi jedinim dostupnim smjerom, uz tek povremeno skupljanje collectiblesa u vidu Johnovih figurica iz djetinjstva, koje će u većini slučajeva aktivirati neko od sjećanja iz njegove prošlosti.
Da, baš kao TV serija
S obzirom da se radi o interaktivnom filmu, pomalo je apsurdno na standardan način pričati o tehničkom aspektu igre. Stoga ćemo se osvrnuti na neke druge značajke ovog ostvarenja, koje ga i čine posebnim. Naravno, još jednom moramo spomenuti zaista odličan izbor glumaca i njihovu sjajnu izvedbu (posebno onu Adama Browna). Kompletna zvučna strana igre, uključujući i iznimno atmosferični soundtrack, od početka do kraja prati događanja na ekranu, a mračna atmosfera i intrigantna priča tjerat će vas na dalje igranje, sve do završne scene, koja će vas opet gotovo sigurno iznenaditi.
The Bunker mnogi deklarišu kao horror igru, no iako kroz igru ima nekoliko trzavica i jezivih scena, ipak se ne radi o klasičnom hororcu, već upravo o misterioznom trileru koji, ponavljam po treći put, zaista izgleda poput jedne epizode Twilight Zonea ili Black Mirrora.
FMV igre opet su „in“
Izgleda da žanr interaktivnih filmova zaista vraća na velika vrata. Prvo Her Story, a sada i The Bunker… Radi se o igri koja će svojom atmosferom i pričom svakako privući sve ljubitelje misterija i uvrnutih priča, a koju su tek pojedini propusti u izvođenju spriječili da bude hit. Ipak, iako ćemo ga odigrati samo jednom i kroz koju godinu vjerojatno zaboraviti na njega, The Bunker je igra koja definitivno ne biste trebali propustiti. Nabavite igru i odvojite tri sata i odigrajte je u komadu – ugodno ćete se iznenaditi.
Leave a Comment