INFO BOX
- DEVELOPER: SNK
- PUBLISHER: Koch Media
- PLATFORME: PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, PC
- ŽANR: Fighting igra
- DATUM IZLASKA: 17. veljače 2022.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PS5
Šest godina nakon izlaska četrnaestog nastavka popularne The King of Fighters fighting franšize, SNK nam je napokon donio nastavak. Kombiniranje poznatih i klasičnih likova, sa nekim novim gameplay aspektima, boljom grafikom i kvalitetnijim online igranjem. Nakon par odgoda i jako puno trailera, to jest predstavljanja svakog od 39 likova u početnom rosteru, igra je izašla na radost mnogih, no da li ostala pri vrhu SNK-ove ponude unutar žanra?
Kao petnaesti nastavak, igra svakako vuče za sobom puno toga. Od već i previše poznatih likova i njihovih poteza, glazbe, stila, sve je i dalje tu i postojano. No, kao i svaki nastavak, i ovaj mora donijeti nešto novo. Ovoga puta je to bitnije nego možda ikad prije, jer je broj fighting igara izuzetno velik, online scena sve ispoliranija i zahtjevnija, a poneka veća greška može baciti nastavak u zaborav. Unatoč svemu, KOF nije poznat kao Tekken, Mortal Kombat i Street Fighter, iako ima veliki broj fanova koji igraju svaku igru (doduše, u našoj regiji sigurno manje od prosjeka) mora biti pristupačna i novim potencijalnim igračima/icama, kao i fanovima. Od svih navedenih aspekata, SNK se u ovom nastavku koncetrirao prvenstveno na promjenu nekih dijelova borbene mehanike i na online igranje.
Najbitnija komponenta igranja KOF-a je sustav 3 vs 3. Uvijek se borite u timovima od tri lika. Iako imamo tematske timove, likove koji su povezani zbog stila, priče ili nečega sličnoga, možete izabrati bilo kojega od 39 trenutno dostupnih likova (ne računajući već jedan izašli DLC sa novim timom od tri lika) i upustiti se u borbu. Ne možete likove mijenjati kao, recimo, u Marvel vs Capcomu, nego kad jedan od likova ostane bez healtha, dolazi vam drugi kojeg ste namjestili po redu prije borbe. Samo ta činjenica da birate raspored svojih likova, pa i to da preživjeli borac nastavlja sa blago poboljšanim (izgubljenim) healthom od borbe s prošlim likom iz suparničkog tima, uvijek ostavlja prostora za malo strategije i iznenađenja i neke sjajne povratke. Naravno, to sve ovisi opet protiv koga igrate i kakva je vaša vještina. A tu ova igra jest pristupačnija nego prijašnji nastavci. Tutorial će objasniti neke stvari, prostora za učenje ima, no trebati će vremena. Oni koji su upoznati već sa serijalom i igrali su prijašnje nastavke, a možda će biti dovoljno i iskustvo igranja Street Fightera ili Guilty Geara, imati će ipak prednost da se brže izvedu specijalni potezi i sazna koji su potezi podložniji ”exploitanju” u casual mečevima. Mei je i dalje Mei, i njeni potezi s lepezom su uvijek dosta laki za izvesti, kao i što je slučaj sa Kyoom. To ne znači da likovi nisu evoluirali kroz godine, te da novi sustav (koji je mješavina prijašnjih igara i nekih novih varijacija) ne daje novo iskustvo. No, ono će biti primjetno, pa samim time i lakše ipak onima koji su igrali prijašnje nastavke. Novajlijama će ipak trebati vremena da se upuste u kompleksne izvedbe ove igre, od Shatter Strike poteza, rush komande, pa i samih zahvata koji se izvode malo drugačije nego u sličnim igrama. Ovaj KOF omogućuje najlakši i najjasniji ulazak u serijal novim igračima/icama, a to se osjeća i kroz tutoriale. Oni su daleko od savršenog, zahtijevaju ipak neko predznanje u žanru i sličnim igrama, no vjerujem da će takvi igrači/ice upravo biti ti novi potencijalni fanovi. U konačnici, o vama samima i vašem pristupu i količini igranja (online ili offline) će ovisiti koliko ćete dugo igrati, biti zadovoljni sa napretkom i naći ljepotu u ovom sustavu borbe. Potencijala da vam se svidi, prvenstveno zbog tog gameplaya, ima u ovom nastavku.
Novi KOF je praktički u potpunosti posvećen online igranju. To se jasno i vidi iz samog menija gdje je daleko veći broj modeova i opcija za online igranje, a lokalno je ograničeno na trening, arcade mode i versus mode. Online igranje, nažalost, s obzirom na regiju u kojoj se nalazimo i mali broj igrača/ica u nebrojenim pokušajima tijekom zadnjih nekoliko tjedana, nije moglo biti isprobano kako treba. Niti se uvjeriti u rollback netcode, niti u sve te modeove i načine rangiranja kroz online igranje, niti koliko je to sve dobro/bolje/lošije od drugih igara u zadnjih nekoliko godina. No, vrijedi istaknuti da igra prije online igranje testira vaše sposobnosti sa mečevima protiv AI protivnika različitih težina i na temelju vašega rezultata rangira vašu vještinu i uparuje vas online sa drugim igračima/ica slične vještine/ranga. Sjajna je to ideja, i svakako dio koji je još jedna naznaka koliko su se potrudili oko online igranja. Nadam se da će i druge igre imati ovakvo testiranje u budućnosti, jer je stvarno primjer dobre prakse.
Arcade mode je jedini dio u kojem se pokušava prezentirati neka priča, no ona je za današnje pojmove žanra, poprilično loše izvedena. Svega par animacija vezanih za premisu te pokoja jedinstvena komunikacija između nekih likova prije borbe jer su nekom pričom i odnosima povezaniji od drugih, ne pridonosi previše tome da dodatno zavolimo ili zamrzimo likove. Srećom, tu su zadnje dvije posebnije boss bitke, izvedene na klasičan žanrovski način, no one neće predstavljati neki preveliki izazov niti su previše spektakularne. To je šteta, jer KOF pokazuje neke tragove veće i kompleksnije priče, no opet je pitanje koliko bi novi igrači/ice uopće uhvatili/e korak sa svime što se dosada događalo u serijalu. Neki mogu reći da baš zbog toga to ništa nije ni bitno. No, vidi se da se zapravo radi o neiskorištenom potencijalu, a dodatan ”udarac” je činjenica da SNK ne pokušava na nikakav drugi način pružiti sadržajan single play. Ogoljenost ovoga djela igre neće proći bez određenih negativnih reakcija, ali srećom gameplay i online igranje jest glavni dio igre, i onaj dio koji će se mnogima svidjeti. To jest, u slučaju kao što je moj gdje nisam mogao provjeriti to online igranje u potpunosti (jednostavno, često nije bilo nikoga da me igra upari za meč) moramo vjerovati zajednici i recenzijama korisnika koji posebice hvale PC verziju igre.
Grafika također nije vrhunac na današnjim (pa ni prijašnjim) konzolama. Likovi svakako imaju više detalja, sve izgleda brže i ljepše no nikako na Fighter Z način lijepo, ili na Mortal Kombat način kvalitetno. Svakako je napredak s obzirom na 14ticu, pa i u pogledu broja dostupnih likova u rosteru. Čak i da niste redovan igrač serijala, ukoliko ste igrali jednu-dvije igre, ili bar neki od crossovera sa Capcomom, sigurno ćete prepoznati Iorija, Mei, Kyoa, i sličnosti koje nekih njihovi potezi, pa i izgled, imaju sa, na primjer, Street Fighterom. KOF likovi, staze, glazba i svijest su iznimno simpatični, neki likovi su naravno pamtljiviji od drugih, ali to je sve očekivano za ovakvu jednu igru sa ogromnim brojem likova. Treba i pohvaliti činjenicu da je SNK ubacio dosta nostalgičnih trenutaka, točnije glazbu iz prijašnjih nastavaka, što će biti super primljeno kod fanova.
Ukoliko ste fan serijala, i ukoliko vam je online bitniji od ičega drugoga što sam ja naveo ( i imate ekipu s kojom ćete igrati lokalni ili online multiplayer do besvijesti), svakako povisite ocjenu na 8. Iako na konzolama online igranje ima svoje probleme, tjedni updatei i poliranje su već stabilizirali online igranje te, unatoč padu frameratea i problemima sa serverom kod nekih, donosi određenu zabavu i ima još prostora za napredak koji će, poprilično sam siguran, doći. Šteta je što svi mi koji volimo priču u ovakvim igrama, i dosta sadržaja za ”samotnije” igranje nisu dobili praktički ništa. Gameplay se čini poznat, ali pomalo nov, ali u svakom slučaju je najbitniji aspekt koji će vas držati neko vrijeme i zbog čega igra zaslužuju oveći plus.