INFO BOX
- DEVELOPER: Serenity Forge
- PUBLISHER: Graffiti Games
- PLATFORME: PC
- ŽANR: 2D platformer
- DATUM IZLASKA: 23. kolovoza 2018.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PC
The King’s Bird je jedna od igara koju ćete vidjeti na prednjoj stranici Steama, staviti na listu želja i nastaviti dalje s pretraživanjem ogromnog broja indie naslova koji se uredno slijevaju u sve pore Steamovih lista. Ukoliko netko od vaših prijatelja ili prijateljica ne pokrene takvu igru ili ne vidite njezino pregledavanje na jednom od gamerskih medija koje pratite, teško da ćete izdvojiti vrijeme za isprobavanje svakog dnevnog indie naslova. Srećom, povremeno jedan takav naslov dospije na recenziju i dobije zasluženu kritiku, pozitivnu ili negativnu. The King’s Bird spada u kategoriju pozitivnih otkrića u tom Steam loncu i zaslužuje bolju sudbinu od jednokratnog „wishlistanja“.
The King’s Bird je 2D platformer s fokusom na preciznost i hvatanje momentuma. Igramo u ulozi djevojčice koja sanja o letenju, odnosno slobodi izvan granica kraljevstva. Naime, grad u kojem živi i u kojem vlada njezin otac obavijen je zaštitnom barijerom i nitko osim vladara ne može proći kroz čarobnu barijeru. No, to neće spriječiti vladarevu kćer da se odvaži u istraživanju vanjskog svijeta u potrazi za slobodom koju želi. Priča je ispričana na jednostavan i minimalističan način, ali za igru ovog žanra, učinkovit. Putovanje kroz predivan pejzaž odvesti će nas od nevine potrage za snovima do ozbiljnih implikacija i posljedica koje takva potraga predstavlja.
Na svom putovanju ćemo proći kroz četiri propala i napuštena kraljevstva. Prva tri kraljevstva su razgranata kroz nekoliko područja, dok je četvrto kraljevstvo jedan dugi nivo, ujedno i najtežio dio igre. Kraljevstva, odnosno dizajni krajolika koji se očitavaju u pozadini crpe inspiraciju iz rimsko-grčkih, astečkih i orijentalnih civilizacija kakve poznajemo. Estetika igre počiva na stiliziranim oblicima i snažnim kombinacijama boja. Koliko je vizualno dopadljiva i predivna igra, jasno je pogledom na screenshotove. Od početka do kraja, vizualna prezentacija je besprijekorna i očaravajuća. Izmjena paleta boja i efekata u pozadini su zanosni. Čarolija kojom odiše svijet fantastično je prenesena i definitivno prednjači kao glavni adut igre.
Divljenje grafici ne prestaje, ali kako se igra nosi s platformiranjem i kontrolama? Kao precizni platformer koji dosta ovisi o mehanici lebdenja, igra uspijeva iskombinirati ta dva elementa. Kontrola lebdenja i parkour interakcija s platformama zahtjevati će od nas privikavanje i dostizanje željene mehanike kretanja. Jednom kada savladamo kretanje i skakanje, platformiranje poprima novi oblik i započinje hvatanje momentuma. Kombinacija različitih mehanika platformiranja u King’s Birdu pali. Tijekom progresa nailazimo na raznovrsne nivoe koji će nas izazivati na različite načine. U jednima ćemo izrazito koristiti preciznost, u drugima mehaniku lebdenja, u trećem strpljenje i kombinaciju svih vrsta kretanja. Nisam nailazio na poteškoće u prva tri kraljevstva i izazovi su poprilično umjereni i kvalitetno dozirani. Četvrto kraljevstvo, prije spomenuto kao jedan dugi nivo, je predstavljalo ogroman problem i odstupanje od dotadašnjeg iskustva platformiranja. Sačinjen je od nekoliko etapa prepreka koje izgledaju kao posljednji test naučenog platformiranja. Problem je što tijekom prethodnih levela platformiranje, iako izazovno, dostupno opuštenijem pristupu. Blagonakloni checkpointovi olakšavaju prolazak nivoa. Iznimka tom pristupu leži u želji stopostotnog prolaska (skupljanje svih ptičica razasutih po nivou) ili pak postizanje što bržeg prolaska kako bi napredovali na ljestvici i takmičili se s ostalim igračima i igračicama. Ipak, ukoliko se nađete u frustrirajućoj situaciji, na raspolaganju vam je modifikator težine. Jedina kvaka je što vam se prolazak nivoa neće priznati na leaderboardu.
Jako je važno napomenuti kako se isključivo preporučuje korištenje kontrolera. Razlika je ogromna i vjerujem kako je igra sa svojim kontrolama naumljena korištenju kontrolera. Isto tako, doima se kako je igra napravljena previše za hvatanje pravog trenutka i korištenja lebdenja jer se lik olako skliže, čak i na ravnim površinama što zna dovesti do nepotrebnih pogiblja i ponavljanja etapa. Kategoriji nepotrebnih trenutaka pripada i „osjetljivost“ površine, točnije šiljaka na površini. Naizgledan doskok na sigurno poremetit će najbliži šiljak svojim povećim hitboxom. Ponekad nas i kamera ne prati dovoljno brzo, pa ne vidimo površine na kojima bi trebali doskočiti. Česti su trial and error trenuci. Platforme znaju biti stopljene s pozadinom, što nam stvara poteškoće u rasaznavanju „interaktivnih“ djelova od pozadine, itd. Srećom, takvih situacija nije toliko mnogo, ali zajedno s ostalim problemima stvaraju manjkavost programiranja i dizajna levela.
Sljedeća nesklonost ide zvučnoj podlozi. Zvuk i glazba općenito nisu problem, ali uočljiva je razlika tonova igre između vizualne i audio komponente. Često se glazba doima neusklađenom u odnosu na sumoran pejzaž pozadine. Koliko god čudno zvučalo (no pun intended), ponekad je prevesela i odvraća pozornost. S druge strane, upotreba određenh zvukova unutar igre, točnije glasanja likova, doprinosi stilu kojim je obojana cjelokupna narativnost igre.
Sve u svemu, The King’s Bird je platformer koji je uistinu šteta ne isprobati. Vjerujem kako će se dopasti mnogima zbog estetike i lijepog izgleda, ali i odvažnog pristupa platformiranju, kombinirajući preciznost, lebdenje i hvatanje pravog vjetra u leđima…odnosno pravog trenutka i spajanja skokova. Ako vam se nađe u igroteci, slobodno poletite.
Leave a Comment