INFO BOX
- DEVELOPER: Naughty Dog
- PUBLISHER: Sony Computer Entertainment
- PLATFORME: PS3
- ŽANR: Akcijska avantura
- DATUM IZLASKA: 14. lipnja 2013.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PS3
Sve je otišlo kvragu. Ponovno. Apokalipsa je uzela svoj danak, čovječanstvo je na rubu propasti, a pitanje morala postalo je nebitno u usporedbi s pitanjem preživljavanja. Zaraženi (The Infected) haraju po svijetu, a ono malo preostalih ljudi rasipano je u karantenskim zonama i međusobno se ubijaju za hranu i resurse. Live and let live? Nikako, prije Kill or be killed. No, prije nego što krenete igrati The Last of Us, preporučio bih vam da nabavite i pročitate stripove The Last of Us: American Dreams koji prati Ellie i njenu prijateljicu Riley u događajima koji su se zbivali neposredno prije ovih u igri.
LIKOVI – RAZRADA i PRIVLAČNOST
Joel, u čijoj se ulozi nalazite u igri, nije moralan ni dobar čovjek. Odluke koje donosi su uglavnom sebične, ali ga održavaju na životu. Ubija kad se osjeća ugrožen, kad je gladan, kad to služi njegovim interesima. Proganjaju ga duhovi prošlosti, no realan je i živi dan po dan. Ali kad u njegov život uđe tinejdžerica Ellie, stvari će se polako mijenjati i tjerati ga da preispituje neke svoje postupke i da mijenja svoje prioritete. Ellie je divna. Inteligentna, nesebična, draga, ponekad sarkastična, nažalost prerano sazrijela za svoje godine zbog surovosti svijeta u kojem je odrasla. Iako joj je samo četrnaest godina, Ellie je realna i shvaća kako stvari stoje. Kad upoznaje Joela, njena avantura tek počinje, ali shvaća da igra bitnu ulogu u događajima koji će uslijediti. Ellie napreduje kroz avanturu i polako se od djevojčice koja nikad nije vidjela svijet izvan karantenske zone pretvara u vjernog, vještog i korisnog suputnika koji s jedne strane odiše onom slatkom dječjom znatiželjom i zaigranošću, ali s druge strane vrlo je realna i Joelu je puno češće pomoć nego briga. Glas i mocap je fenomenalno odradila Ashley Johnson.
Voice over svih glumaca je fenomenalan tokom cijele igre, odabir je odličan i atmosfera poprilično podjeća na filmove The Road i I Am Legend, ali i na seriju The Walking Dead. Ne samo zbog apokalipse već i zbog odnosa likova, priče i jezivog osjećaja bespomoćnosti u uništenom svijetu gdje se ne nazire svjetla budućnost, već vam je jedina zadaća dočekati iduće jutro.
Ostali likovi koje će Joel i Ellie susretati u svojoj avanturi (Henry, Bill, Tess…) isto imaju utjecaj kako na događaje koji će uslijediti tako i na naše glavne protagoniste. The Last of Us je dramska avantura na kakve smo i navikli od Naughty Doga, sa svim svojim napetim, tužnim i emotivnim trenucima.
GRAFIKA ILI AS CLOSE AS IT GETS TO NEXT-GEN
Grafika u igri je neopisiva. Svijet je toliko realan da to nije normalno. S jedne strane jeza koja vas hvata u mračnim prostorijama kad će vam najbolji prijatelji biti vaša džepna svjetiljka i vaše oružje, do prekrasnih otvorenih prostora s kojih puca pogled na devastirani grad okupan suncem. S jedne strane, Joel shvaća bezizlaznost situacije i konstantnu opasnost koja vreba, ali pogled na suncem okupani grad vraća ga u mislima u neko prijašnje doba kad je sve bilo na svom mjestu. Isprepletenost lijepih pejzaža, mračnih hodnika i kuća, šumskih predjela, izmjena godišnjih doba čine ovu igru jednom od najljepših igara koje sam ikad vidio. Ellie i Joel su isto napravljeni briljantno, tako da su njihove emocije jasno vidljive i prije nego progovore. Naravno, to vrijedi i za ostatak likova koje ćete susretati.
ZVUK
Teško je pisati recenziju dok još imam tikove i tresem se od zvučnog terora koji mi je The Last of Us pružio. Glazba je savršena, Gustavo Santaolalla je napravio odličan posao. Sjetne melodije na akustičnoj gitari puno pridonose ukupnoj atmosferi. Naravno, zvukovi okoline vas konstantno drže napetim i konstantno ćete se okretati na svaki šum. Odlično napravljen posao, teško da išta mogu prigovoriti glazbi i zvuku. Idemo dalje.
IGRIVOST UZ BRUTALNOST I RPG ELEMENTE
Na Naughty Dog razini. Akcije ima taman toliko da vas drži napetim, a da ne rasteže glavnu priču. A akcija je fantastična. Ovo nije igra za svačiji želudac. Cilj ne bira sredstva, tako da ćete neprijatelje ubijati na brutalne načine. Drobljenje lubanja i kosti nogom, cijevima, bejzbol palicama ako se nađete oči u oči s neprijateljima, bombe, Molotovljevi kokteli i cijeli arsenal ubojitog oružja ukoliko niste blizu neprijateljima samo su neki od načina kako ćete uzimati živote u ovoj igri. A uzimati ćete ih na desetke. Isto tako, ako ste ljubitelj šuljanja, imate opciju da zaobiđete neprijatelje ili da im priđete s leđa i prerežete im vrat ako ne želite ništa riskirati. Neprijateljski AI je vrlo dobar, pametni su, planiraju, taktiziraju, pokrivaju se vatrom, pokušavaju vas opkoliti i zabiti vam nož u leđa, a to su i trenuci kad će Ellie pokazati raskoš svog AI-a i pomoći vam bilo upozorenjem bilo napadom na protivnika koji vam se prikrao iza leđa. Borbe su jako dinamične, napete, odlično snimljene i pravi ih je užitak igrati. Naravno, da ne bi sve bilo na AI-u, vi isto možete taktizirati. Na primjer, bacite bocu da se razbije, kako bi navabili više protivnika da dođu izvidjeti što se događa i onda ih sve zajedno raznesete bombom ili Molotovljevim koktelom. Zaraženi nisu pretjerano pametni, ali napadaju u brojevima i jezivi su. Ljudi su puno organiziraniji i pametniji. Kao što bi vaš prijatelj Bill rekao: „At least the Infected are predictable, it’s the normal people that scare me.“
Ja sam igru prešao na Easy (lamer, znam), zato jer sam želio vidjeti priču prije nego se izgubim na ljetovanje. Ima nekoliko modova (Easy, Normal, Hard, a kasnije otključavate i Survivor), ali ono što bih vam preporučio je da isključite Listen mode. Listen mode je opcija u kojoj Joel osluškivanjem vidi neprijatelje kroz zidove (wall hack!) i tako može predvidjeti njihovu putanju. Puno je interesantnije i napetije ako to ne koristite i same borbe čini nepredvidljivima.
Još jedna odlična stvar je RPG komponenta. Naime, skupljanjem resursa kroz igru Joel napreduje i nadograđuje svoje zdravlje, daljinu Listen moda, brzinu healanja i craftinga itd… Isto tako, skupljati ćete razne stvari od kojih ćete raditi bombe, Molotovljeve koktele, zavoje, bodeže i slično. Jako zgodno i korisno kad nađete baseball palicu pa na nju namontirate čavle i onda je zakopate nekom jadniku u mozak. Municije je malo i na Easy modu, a kamoli na težim razinama tako da jako pomno birajte situaciju kada ćete trošiti municiju. Prilaz protivniku s leđa i bodež i vrat su puno tiša i efikasnija opcija, ne samo zato jer će vam uštediti municiju nego i zato jer neće alarmirati sve protivnike u blizini i tako vas, htjeli ili ne, da trošite dragocjenu municiju. Ako ste na izmaku sa zdravljem, Ellie će vam u trenutku predaha dobaciti zavoje tako da koliko toliko pokrpate rane i pokušate izvući živu glavu iz borbe u koju ste upali. Ukupnog gameplaya ima oko 10-14 sati ovisno o tome kako igrate (stealth ili sjekirom u glavu). Mislim da je desetak sati sasvim dovoljno da zaokruži priču i odnos likova, ali radujem se svakom DLC-u koji će izaći.
KAKO PSN KORISNIKU RASKOLITI GLAVU SJEKIROM?
U multiplayeru, a gdje drugdje?! Eto, Naughty Dog me ugodno iznenadio s multiplayerom koji je uspio zadržati onu napetost, dinamiku i akciju koja je viđena u igri. Kad uđete u multiplayer (Factions), sve je slično kao i na, primjerice, COD-u. Birate mapu na kojoj ćete igrati, birate setup koji ćete igrati (Assault, Support, Sniper ili sami složite svoj), čekate da vas igra “spari” s protivnicima i spremni ste za PG18 sadržaj. Na početku birate jednu od fakcija koje se pojavljuju u igri (zato se multiplayer i zove Factions). Na izbor imate Hunters ili Fireflies. Imate dva moda igre na raspolaganju, Supply Raid i Survivor. U Supply Raid modu, vaš tim ima 20 „pojačanja“. Kad ih potrošite, kreće Sudden Death i borba do zadnjeg čovjeka. U Survivor modu stvar je slična Search & Destroy modu u Call of Dutyu. Kad umrete, čekate drugu rundu. Igra se na „best of 7“, što znači da prvi tim koji dođe do 4 dobivene runde, dobiva i partiju. Na početku ste nitko i ništa. Nikoga ne možete pogoditi, mlate vas ‘ko majmuna i kroz desetak minuta upoznat ćete sve najodvratnije načine egzekucije od kojih će većina biti na vama, ali ne očajavajte. Igranjem i izvršavanjem misija napredujete kroz igru tako da samo morate biti uporni. Otključavate nova oružja, nove perkove, nove bonuse i polako ali sigurno postajete badass. Misije su jednostavne i lako ih je odraditi, na primjer – “Ubij 3 protivnika revolverom” ili “Raznesi minimalno dvoje ljudi bombom”.
BONUS
Kada jednom završite igru, otvaraju vam se zgodne opcije. Možete prebaciti render na crno-bijelo, dreampop ili Old West (sephia), pa ponovno prelaziti igru sa malo drugačijim „feelingom“. Isto tako možete otključavati razne outfite za Ellie i Joela, možete otključavati galerije slika (Concept Art) i slično. U drugom prelasku igre možete pokušati i skupiti stvari koje ste propustili u prvom prelasku (razne artifakte, stripove i ostale sitnice) ili skupljati trofeje.
ZAKLJUČAK
Svijet koji upoznajete u igri, likovi koje vodite i susrećete, priča koja je, iako već viđena, predivno ukomponirana i izrežirana, glazba i zvučni efekti, sve to zajedno predivno funkcionira u sinergiji koja igraču daje fantastično iskustvo koje će vam se urezati u sjećanje i natjerati vas da o ovoj igri pričate, da je prijeđete ponovno i da je ostavite u svojoj kolekciji kako bi joj se svako toliko mogli ponovno vraćati, pa makar da samo na tren ponovno posjetite Joela i malu Ellie.
Leave a Comment