INFO BOX
- DEVELOPER: Nintendo Entertainment Planning & Development
- PUBLISHER: Nintendo
- PLATFORME: Nintendo Switch
- ŽANR: Akcijska avantura
- DATUM IZLASKA: 12. svibnja 2023.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: Nintendo Switch
Zlatko: Di si Ante najveća legendo među živućima! Znam da si fanatik i da si već 12.05.2023. na dan izlaska vjerojatno nabavio novu Zeldu, i potencijalno novi limitirani Legend of Zelda SWITCH OLED (osim ako su te zezli na Amazonu i kasne s isporukom unatoč prednarudžbi 2 mjeseca ranije), pa bi te zamolio da napraviš kratki osvrt na igru. Naravno, ako uhvatiš vremena.
Ante: Di si Zlatko najkreativniji sociolože u široj regiji! Da, zezli su me na Amazonu, i skoro sam ostao bez limitirane konzole, ali stiže uskoro. No odbijam igrati novu Zeldu na standardnom smrtničkom Nintendo Switchu, pa molim te strpi se pa ti šaljem.
Zlatko: Hvala Ante, vjerujem u tebe više nego što je ikad u tebe vjerovao vlastiti otac i radujem se tekstu.
Ante: Nema problema Zlatko, za par dana dobivaš detaljnu recenziju. Samo da dođe OLED, i da odigram dan dva.
…Ante je lagao. Amazon je nakon par dana isporučio, ali Ante,… nije. Izmišljao je razloge, opravdanja i krao vrijeme. Vrijeme koje je umjesto za pisanje recenzije, sređivanje doma, druženje s bližnjim, razgovor sa psihijatrom,… koristio na zlostavljanje Koroka i uništavanje flore i faune Hyrulea za vlastitu financijsku dobit. Čak je glumio želučanu virozu kako bi što više vremena provodio na WC školjci sa novim Switch modelom sa većim OLED ekranom. Ante se navukao, a hemoroidi prišuljali.
Prije nego krenem, ovo je spoiler – free zona. Napisati išta na temu The Legend of Zelda – Tears of the Kingdom (TOTK) bez spominjanja The Legend of Zelda – Breath of the Wild (BOTW) je nemoguće. Dalo bi se diskutirati da je TOTK zapravo samo DLC ili ekspanzija BOTW, jer realno svi argumenti su tu, ali nije tako. Zapravo čitati cijeli ovaj tekst nema smisla ako niste igrali ili bar znate osnovne stvari o BOTW.
TOTK je jedan od rijetkih direktnih nastavaka koji su se pojavili u Legend of Zelda franšizi od 1986. do danas. Primjerice Ocarina of Time i Majora’s mask Nintendo 64 i 3DS verzije. Da trebam u kratkim crtama opisati TOTK, rekao bi da je TOTK za BOTW ono sto je Terminator 2 za Terminator 1, NEED FOR SPEED UNDERGROUND 2 za NFSU, You’re my heart you’re my soul 1998. za You’re my heart you’re my soul 1984. itd. Lidija Bačić za Severinu, (ofc iduća usporedba bi bila vezana uz Star Wars) Poanta vam je jasna. Kvalitetan nastavak, gdje je uzeto nešto što je dobro, zadržalo se sve bitno, maklo naporno, nadogradilo postojeće mehanike i proširilo cjelokupno iskustvo. Dosta toga na prvu izgleda kao lijena zamjena. Ista stvar, samo drugo ime i malo drugačiji dizajn. Ponovno imamo preko 100 mini dungeona gdje se dobiju nekakve magične kugle, koje kad se skupi 4 komada, može se nadograditi 1 srce za LIFE ili 1/5 kruga STAMINA, ponovno imamo tornjeve koji otkrivaju komad mape, sposobnosti kojima upravljamo okolinom, 4 glavne lokacije sa većim dungeonom na suprotnim krajevima mape, skupljanje siječanja rasutima po Hyruleu i da ne nabrajam dalje od sličnih/istih protivnika do oružja. Sve što ima BOTW, ima i TOTK. Ali, ključne su one stvari kojih nema i koliko je nadograđeno postojeće.
Da TOTK ne bi ispao samo ok nastavak i BOTW u malo drugačijem ruhu, zaslužne su prije svega nove sposobnosti. Pa tu imamo wall-hack (doslovno plivaš i izranjaš kroz stropove), MaxTv snimalica (premotaš vrijeme objektima) i kraljicu svih sposobnosti ULTRAHAND iliti ga sposobnost fuzije. Fuzije čega? Da točno toga, i toga. Da, i to naravno. Da, možeš zalipiti Koroka na križ i pržiti ga na vatri dok ga vučeš na konju. Da, možeš napraviti Megazorda pomoću nekoliko dasaka i kamenja. Da naravno možeš mu staviti i k***c iz kojeg ide vatra. Pitaš gluposti, naravno da možeš napraviti i automatsku pečenjaru za kokoš, zašto ne. Osim fuzije okoline, sva oružja i štitovi također mogu dobiti duck-tape tretman. Bilo da spajate mač na štap, bombu na strijelu, komad zida na štit, ili ste pak malo kreativniji pa zakačite vagon na štit za improvizirani skejt ili raketu na mač pa ga bacite prema protivniku. Kao i kod BOTW, prolazit će mjeseci i godine, a ljudi će i dalje otkrivati zanimljive stvari koje su moguće. Već sada postoje tisuće videa na netu gdje ljudi rade genijalne stvari. Zamalo sam instalirao tik tok da mogu neke pratiti, ali samo zamalo. Gameplay u osnovi je točno ono što smo rekli na početku, BOTW PRO MAX ULTRA.
Mapa je ako se gleda površinski (pun intended) ostala topografski gotovo identična. Vidi se da je prošlo nešto vremena od BOTW, no pogođen je omjer, pa istovremeno je sve poznato ali drugačije. Prava razlika se vidi tek kad se pogleda malo dublje (pun intended). Pod zemljom se nalazi cijeli jedan svijet istih dimenzija kao na površini (cca. Ploha od Benkovca do Zadra sa sajmom uključenim), gdje uz osnovno znanje matematike možemo zaključiti da je mapa u TOTK duplo veća. Ali, to nije SVEEE. Dodani su i otoci na nebu, koji površinski nisu nešto pretjerano veliki, no ako zrak između pojedinih lebdećih otoka uračunamo (imamo i na zemlji livade i vodene površine koje su samo tu da bi putovali preko njih) onda dođemo do nekakve površine od 30% mape BOTW. Ali ni to nije SVEEEEEE! Na površini su dodane razne pećine i bunari, čiju površinu ne mogu trenutno procijeniti ali isto bi se usudio reći da su sigurno na nekih 30% mape BOTW. Kada sve to zbrojimo, i ovisno kako što tretiramo, zaključujemo da je mapa u TOTK nekih 2,5 do 3 puta veća od BOTW. Jedino mala napomena, zemljopis mi je uvijek bio navučena dvojka pa uzmite ove brojke sa rezervom.
Priča je dovoljna. Kronološki se nastavlja nedugo nakon BOTW, ali i uključuje radnje koje su preteča legendi navedenih u BOTW. Nisam još prošao cijelu priču pa em ne znam, em ne želim spoilati. Igra zaslužuje apsolutno sve pohvale i sve kritike. Stvarno je previše toga slično/isto kao u BOTW, ali nije problem kad je dobra realizacija. Najveća mana igre je zapravo činjenica da nakon TOTK teško da će itko htjeti ponovno upaliti BOTW, jer nove mehanike su prezabavne. Ako imaš Nintendo Switch, igra je pod obavezno i ukoliko je ovaj tekst potreban za donijeti odluku i kupiti igru… kupi odmah. Može se igrati kežual par minuta neobaveznog istraživanja, a može se udubiti i izgubiti sate. Zato i imamo handheld i docked verziju. Fokus izgubiš u roku od keks. Kreneš odraditi neki main quest, a 4 sata kasnije jašeš zmaja kroz podzemlje sa milijun novih stvari di više se ni ne sjećaš gdje si krenuo. A da ne govorimo ako kreneš pomoću fuzije praviti robote i sl.
Pod zaključak bi odradio jednu kontroverznu usporedbu.
Zelda i općenito Nintendo sa jedne strane, te Apple i iPhone sa druge. I jedni i drugi znaju užasno kasniti za konkurencijom i teže failati, a opet gurati cijelu industriju naprijed i biti inovatori. Čak kada zadnji implementiraju nešto, dogodi se da odrade to kvalitetnije. Na papiru su redovito inferiorniji u odnosu na ostatak, ali u praksi, uživaš u korištenju. Toliko puta nas frustriraju kod sitnica, ali i razvesele. TOTK bi bio onaj iPhone ”S” model u najpozitivnijem smislu. Iz vani djeluje jednako, ali toliko toga se pojačalo i izbrusilo ispod haube, da je jednostavno feeling tu. Uglavnom, napisao sam na brzinu recenziju, samo da pošaljem nešto Zlatko da me ne ubije i da mogu nastaviti igrati Zeldu, jer – da, toliko je zarazna i opširna.