INFO BOX
- DEVELOPER: Free Range Games
- PUBLISHER: North Beach Games
- PLATFORME: PS5, Xbox Series X/S, PC
- ŽANR: Survival avantura
- DATUM IZLASKA: 24. listopada 2023.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PC
The Lord of The Rings: Return to Moria je tipičan survival, crafting i avanturistički naslov u kojem ćete graditi baze, rudariti, boriti se protiv raznih neprijatelja i s vremena na vrijeme napredovati dalje. Međutim, vjerujem kako je ova igra dobila ipak malo oštrije kritike i komentare igrača nego što zaslužuje. Da, igra je prepuna bugova, ima problema s izvedbom, neki elementi (kao što je primjerice borba) nisu najbolje osmišljeni, ali itekako vas može iznenaditi sa svojom bogatom predajom Međuzemlja i multiplayer načinom igranja.
Sam koncept je jedinstven, a sadrži spoj nama svima najdraže trilogije Gospodara prstenova, u ovom slučaju riječ je o Četvrtom dobu Međuzemlja, nakon pada Saurona i završetka rata za prsten, i survival crafting elemenata koji imaju svoje prednosti, ali i nedostatke. U igri ćemo pronaći i svima poznatog patuljka Gimlija, kojem glas posuđuje glumac John Rhys-Davies. Naime, priča se vrti oko toga da je Gimli pozvao sve frakcije patuljaka natrag u Moriju kako bi je povratili od goblina i orkova koji se još uvijek nalaze u tim područjima. Kada na umu imamo gdje je radnja točno smještena, onda možemo dodatno uživati u činjenici da igra spominje događaje iz Prstenove družine, primjerice, mjesta gdje su Legolas, Frodo, Sam, Aragorn i ostali prolazili. Iako ćete većinu vremena provesti istraživajući razne prostorije, a premalo naglaska je stavljeno na priču, neki određeni elementi, kao što je pjevanje patuljaka, drevna arhitektura, Durinova grobnica, vilenjačka šuma i još mnogo toga, donekle će ublažiti taj osjećaj nedostatka neke priče.
Veliki nedostatak koji ova igra ima je taj da nemate previše slobode. Izgradnja različitih građevina, zidova i predmeta limitirana je kod postavljanja, odnosno nije to sve najbolje smišljeno. Često se zna dogoditi da se dosta namučite samo kako biste postavili nešto na mjesto koje vi želite, a postoji i mogućnost da se sve raspadne jer igra ne registrira najbolje prostor na kojem se nalaze neke platforme. Uz to, limitirani ste i prilikom brzog putovanja s jednog mjesta na drugo. Najbitnija ruda u igri je crni dijamant, do kojeg je izuzetno teško doći, gotovo i nemoguće u nekim situacijama, što je pokvarilo cijelo iskustvo igranja, jer upravo su crni dijamanti potrebni za map stonese koji su opet potrebni za brzo putovanje. Brza putovanja spašavat će vam vrijeme i novac, međutim, zamislite sad da vam treba 20 dijamanata kako bi mogli napraviti most za daljnji napredak. Treba još napomenuti da je Moria okružena nesalomljivim zidovima, odnosno strukturalnim zidovima špilja pa ste također limitirani oko toga što možete uništiti i kuda se možete kretati.
Kako sam spomenuo, većinu vremena provodit ćete putujući i istraživajući razna mjesta i skrivene prostorije. Skupljat ćete resurse i poboljšavati svoju opremu i oružja kako biste uspješno svladali sve prijetnje u ovoj igri. Ovo je čak i zabavan aspekt, jer nikad ne znate što može iskočiti ispred vas prilikom sve dubljeg ulaska u same rudnike, a tama donosi još zagonetnije događaje i neprijatelje. Također, nemojte paničariti ako se pogubite sa silnim sadržajem i resursima koji se nalaze u igri, ona vas ne tjera da odmah idete dalje i napredujete, nego imate dovoljno vremena da sve istražite i prođete. Osim toga, zabava se može pronaći u pijenju piva koje povećava vašu moralnost, staminu, ali daje i različite efekte i pogodnosti. Nadalje, možete kuhati napitke, detaljno analizirati recepte i uvijek planirati svoje buduće pothvate. Igra je iznenađujuće dobrog ritma i napredak u njoj se nagrađuje poprilično velikodušno, međutim, svaka nova zona opet ne nudi toliko raznolikosti i detalja. Uvijek ćete dobiti pet do šest novih stvari koje trebate nadograditi, nakon toga, što dalje?
Nažalost, zaključno se može reći da su gradnja, borba o kojoj ćemo uskoro govoriti i posebno istraživanje promašili svoj cilj, odnosno nisu najbolje međusobno povezani. Gradnja baza trebala bi predstavljati gušt, a ne da je vrlo teško uopće razmisliti o toj mogućnosti jer ste uistinu limitirani što se tiče toga. Nadalje, borba je za mene bila previše ponavljajuća, imate normalan napad, pojačan napad, mogućnost blokiranja i kotrljanje, odnosno izbjegavanje. To bi sve pasalo da AI nije toliko dosadan, ograničen i repetitivan. Praktički ni ne trebate razmišljati kako se boriti – napadni goblina dva puta, blokiraj pa opet ispočetka. Postoji veliki broj neprijatelja, od paukova koji bacaju otrov nas vas, trollova, orkova, šišmiša, bosseva u kampovima i drugih koji su obogatili prostor Morije. Oružja su praktički ista, na isti način koristite sjekiru i mačeve, a nekoliko strijela i lukova siromašan su dodatak već lošem borbenom sustavu.
Možda najiritantnija značajka ove igre je napad horde goblina i neprijatelja. Ovo se najčešće dogodi tijekom rudarenja i istraživanja zbog stvaranja previše buke, a protivnici također mogu napasti vašu bazu i s namjerom da je unište. Nema ništa gore nego kada se neprijatelji uporno pojavljuju, kada vam treba pola sata samo da odmaknete tu hordu od svoje baze. Također, svi neprijatelji imaju velike količine zdravlja, a velika skupina njih na jednom mjestu može vas izluditi jer nećete znati što prije napraviti, napasti ili obraniti se. Osim toga, znalo se dogoditi da neprijatelji zapnu i prestanu se kretati. Nekad bi ih nevidljiva sila u okolini spriječila da išta čine, pa onda postanu nepokretni i laka meta.
Međutim, kada bismo izuzeli sve loše stvari, najzabavniji dio ove igre bi bilo multiplayer igranje. Uspio sam okupiti šest različitih patuljaka s kojima sam zajedno krenuo na jedinstveno putovanje. Multiplayer jednostavno piše svoje vlastite priče, a uistinu je zabavnije kada ne morate na sve misliti i imate s kime nasmijati se svakom nedostatku ove igre. Nisam osoba koja će sve nedostatke pretvoriti u nešto što nije zabavno, dapače, fascinantno mi je da smo napokon dobili igru koja ima survival elemente i koja spaja trilogiju Gospodara prstenova. Unatoč velikom broju iritantnih značajki, mene je u potpunosti kupio upravo koncept ove igre, odnosno jedinstveno iskustvo da kao patuljak putujem svijetom Morije.
Developer Free Range Games pogodio je s konceptom Morije, koji opet, nažalost, ipak nije najbolje izveden. Ovo je jedna od rijetkih Lord of the Rings igara koje su ostale vjerne cijeloj priči, međutim, ako ste ipak veći ljubitelj survival igara nego obožavatelj Lord of the Ringsa, onda je Return to Moria svakako naslov koji trebate izbjeći, barem dok se ne poboljša i dok njegovi autori ne isprave određene poteškoće. Jednostavno postoje bolje opcije kada su u pitanju survival igre, no ako imate neko društvo s kojim možete zaigrati ovu igru, onda je svakako vrijedi isprobati.