INFO BOX
- DEVELOPER: Obsidian Entertainment
- PUBLISHER: Private Division
- PLATFORME: PS4, Xbox One, PC
- ŽANR: Akcijski RPG
- DATUM IZLASKA: 25. listopada
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PS4 / Xbox One
Obsidian Entertainment je jedan od onih razvojnih timova koji u zlato pretvara gotovo sve što dodirne. Neverwinter Nights 2, South Park: The Stick of Truth i Pillars of Eternity, samo su neki od naslova izašlih iz radionice ovog razvojnog tima, no njihova najbolja dosadašnja igra, složit će se mnogi, zapravo je Fallout: New Vegas. Vjerojatno najbolja igra iz ovog popularnog serijala, poslužila je Obsidianu kao temelj za razvoj potpuno novog IP-ja po imenu The Outer Worlds, a kako je Obsidian u međuvremenu postao Microsoftov first party studio, mnogi su pomislili da će ta nova igra samo biti ne pretjerano eksponirani “filler” prije početka neke nove ere. Odmah ću reći, svi koji su tako pomislili, bili su u krivu, jer pred nama je jedno od najvećih iznenađenja godine i potencijalni kandidat za igru godine!
Izgubljeni u svemiru
The Outer Worlds je akcijski RPG iz perspektive prvog lice, koji nam donosi zanimljivu priču smještenu u alternativnu budućnost. Nova grana te alternativne budućnosti započela je događajima iz 1901. godine. Na predsjednika SAD-a Williama McKinnyja nikada nije izvršen atentat. Sukladno tome, njega nikada nije naslijedio Roosevelt, a takva situacija omogućila je velikim korporacijama da neometano donimiraju svakom porom novonastalog društva. Nekoliko stoljeća kasnije, dolazi do rađanja ogromnih korporacija, koje počinju koloniziranje i teraformiranje izvanzemaljskih planeta, radi bjesomučnog eksploatiranja njihovih resursa. Tisuće svemirskih brodova počinje da hrli prema novootkrivenim planetima, a u jednoj od takvih intergalaktičkih arki, prigodno nazvanom Hope, nalazi se glavni protagonist ove priče, tj. vi.
Cijela priča počinje vašim buđenjem nakon 70 godina dugog sna. Iz vaše cryo kapsuje budi vas otkačeni znanstvenik po imenu Finneas Welles, a vi shvaćate da dobar dio vaših suputnika i dalje spava “ledenim snom”, te da je na vašem putu do kolonije u sazviježđu Halycon nešto pošlo po zlu. Doznajete kako su sve kolonije u galaksiji Halycon pod direktnim negativnim utjecajem para uvijek gladnih korporacija i vladajućih frakcija. Naravno, tu su uključene i brojne zavjere, a to je samo ogrebotina po površini onoga što se krije ispod haube ovog epskog putovanja. Kako se vi uklapate u cijelu priču i što vas čeka tijekom vaše avanture, neću vam otkriti niti bilo što spoilati. Na vama je da, koračajući na svojstven način kroz osobno kreiranu priču, proživite doista posebnu svemirsku avanturu, jednom, dvaput, triput..
Fallout: New Halycon
Kako najlakše opisati The Outer Worlds? Hm, možda kao akcijski RPG iz prvog lica, koji izgleda kao spoj Fallout: New Vegasa, Mass Effecta, BioShocka i No Man’s Skyja. Mislim da neću pogriješiti ako kažem da je ekipa iz Obsidiana svjesno posudila brojne ideje iz navedenih naslova. Po izvođenju, The Outer Worlds je najbliži New Vegasu, po settingu djelomično BioShock Infiniteu (najviše, zbog jarkih boja lokacija), a po mehanici putovanja i istraživanja Mass Effectu i No Man’s Skyju. Mogao bih tu dodati i malo Dishonoreda, no bojim se da ćemo onda ipak otići predaleko…
Na samom početku igre, pomoću bogatih kreacijskih alata kreiramo svog heroja i dobivamo brod cool imena (Unreliable). Sam brod služi nam kao svojevrsni hub između planeta koje posjećujemo, te kao fast travel točka između njih, kako ne bismo morali pješice da skakućemo od planeta do planeta.
Prije nego što se njime detaljnije pozabavimo, moramo razjasnimo nešto – The Outer World nije open world igra! Sam njen svijet sastoji se od više manjih djelomični nelinearnih levela, koje slobodno istražujemo, obavljamo questove i sidequestove, upoznajemo nove NPC-jeve i, naravno, borimo se protiv hrpe najrazličitijih kreatura i ljudskih protivnika.
Radi se o naslovu koji forsira dijaloški sustav odluka i različitih ishoda (nešto što imamo u BioWareovim, Telltaleovim ili Quantic Dreamovim igrama), zahvaljujući kojem se sama priča dalje grana na različite načine. Dobar dio odluka koje donosimo tijekom igranja ovaj put doista utječu na dalji razvoj priče, a sve to vrlo pozitivno utječe na sam replay value, budući da nam igra nudi bezbroj različitih opcija i mogućnosti. Dosta toga u igri ovisi od našeg ponašanja i reputacije koju gradimo, pa načini odgovaranja na pitanja NPC-jeva mogu biti herojski, moralni ili moronski (doslovno). Kombinacija skillova i načina igranja (akcija, stealth, diplomacija..) doista je mnogo, pa vjerujemo da će svaki igrač proživjeti igru na doista unikatan način.
Igra forsira i party sustav, što znači da sa sobom možemo da vodimo maksimalno dva dodatna lika, dok ostali čekaju na “klupi za rezerve” koja se nalazi na našem brodu. Svaki od NPC kompanjona ima svoju priču, misiju i motive, a razlikuje se po svojim vještinama i sposobnostima, pa je uvijek poželjno malo razmisliti koje od njih da povedemo sa sobom na neku od misija. Većina likova osmišljena je veoma dobro i dobar dio njih će vam se svidjeti i prirasti k srcu. Kompanjoni pomažu i u borbi (a ukoliko igrate na hard, prati ih i permdeath pa..), a svaki od njih ima poseban set skillova i napada, što opet pruža brojne kombinacije prilikom fajta.
Borba je jako zabavna, a na raspolaganju nam je vatreno i melee oružje. Svako vatreno oružje ima tri tripa municije (light, heavy i energy), a svako na protivnika ostavlja drukčiji efekt. Oružje je moguće dodatno customizirati i modificirati, a vrijedi napomenuti i malu pomoću koju nam igra prilikom borbe nudi kroz Tactical Time Dilation (TTD), koji je zapravo pandan V.A.T.S.-u iz Fallouta. Ovaj dodatak nakratko usporava vrijeme tijekom fajta te nam otkriva statistiku i slabe točke protivnika. Sve ovo pomalo vuče na New Vegas, no to u ovom slučaju nije nešto loše.
Flawsi su još jedan zgodan dodatak kojim se The Outer Worlds može pohvaliti. U pitanju su posebni dodaci koji naglašavaju vaše loše strane, dajući vam zauvzrat dodatne perkove. Ovaj koncept preuzet je iz pen & paper RPG-ova, a funkcionira tako što vam igra, nakon što u više navrata poginete na isti način (na primjer, ako određena vrsta čudovišta bude kobna po vas ili poginete više puta tako što padnete s visine..) nudi određeni perk, dodajući vašem liku zauzvrat negativne atribute (npr. Perception -1, Dexterity -1, and Temperament -1 isl.). Sami odlučujete želite li prihvatiti neki od Flawsa, no jednom kada to učinite, iste nije moguće ukloniti, pa to opet vodi do različitog kalkuliranja prilikom igranja. Broj Flawsa ovisi od razine težine, pa tako na normalnim postavkama možete maksimalno imati tri, na hard četiri, a na supernova razini pet. Negativni statsi isto tako utječu i na ostatak vaše družine, što opet sa sobom vuče nove posljedice, pa je uvijek najbolje razmisliti što prihvatiti a što ne.
U svakom slučaju, što god tijekom igre odabrali, kojim god smjerom krenuli i kakve odluke donijeli, The Outer Worlds će vas jednako zabaviti i ispred ekrana zadržati minimalno 30 – 50 sati, no vjerujem kako ćete mu se, prvenstveno zbog pitkog, oku ugodnog i doista zabavnog gameplaya, vrlo često vraćati po još.
Ko Fallout, samo mnogo stabilnije
Mnogi će se složiti s tvrdnjom da je Fallout: New Vegas, osim što je vjerojatno i najbolja igra u serijalu, zapravo bila najispoliranija i najsređenija Fallout igra. Za takvo što, glavni i odgovorni krivac bila je upravo ekipa iz Obsidiana, koja svoje igre uvijek lijepo ispolira prije nego što ih pusti u prodaju. Pogledamo li portfolio ovog studija, ne čudi činjenica da je The Outer Worlds u prodaju stigao bez ijednog jedinog ozbiljnijeg tehničkog problema, što je, s obzirom na veličinu igre, doista impresivno.
S prezentacijske strane, The Outer Worlds je prilično ušminkano ostvarenje prepoznatljivog dizajna i veoma šarolikog kolorita, zbog kojeg svaka lokacija djeluje živo, a svaki lik izgleda posebno. Potpunom ugođaju doprinosi i lijepo složena priča, te odlično napisani likovi i njihovi voice overi, koji u potpunosti odgovaraju njihovim karakterima. Zvučna komponenta mrvicu zaostaje za vizualnom, no igru ipak daje dodatni štimung.
Ovoj oko i uhu ugodnoj i veoma kompaktnoj cjelini, povremeno mogu zasmetati duga učitavanja i pomalo kaotični i detaljima nabijeni izbornici (ipak je RPG u pitanju..), no s obzirom na sve one dobre tehničke strane igre, ove probleme ćete vrlo brzo potisnuti i u potpunosti zanemariti.
Iznenađenje godine, pa i mnogo više!
Sada, kada smo zavirili u sve najvažnije aspekte ovog ostvarenja, red je da zaključimo ovu recenziju. Bez imalo pretjerivanja, usudit ću se The Outer World proglasiti jednim od kandidata za igru godine. Neke od argumenata za takvo što već ste čuli (i pročitali), no samo bih još dodao i to da se radi o ostvarenju koje na inteligentan način „krade“ najbolje od Obsidiana i njegovog New Vegasa, donoseći potpuno novu dimenziju akcijskog RPG-a, dotjeranog, ispoliranog i prepunog sadržaja. Stoga, ako tražite samo jedan RPG koji ćete odigrati ove godine, neka to bude ovaj. Vjerujte mi na riječ, rijetko koji naslov će vas ovako suptilno zaraziti i natjerati da se izgubite u bespućima galaksije Halycon.
Leave a Comment