INFO BOX
- DEVELOPER: Ocellus Studio
- PUBLISHER: Microïds
- PLATFORME: PS5, Switch, Xbox Series X/S, PS 4, Xbox One, PC
- ŽANR: Platformer
- DATUM IZLASKA: 24. listopada 2024.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PS5
U sigurnom ritmu od dvije igre godišnje, Microids nastavljaju sa Štrumpfovima, a ovoga listopada na red je došao novi pokušaj stvaranja zanimljivoga 3D platformera. Dreams donosi kombinaciju sjete, kompleksnosti, poznatih likova i mali dašak Super Mario 3D Landa. Jesmo li napokon i dobili igru dostojnu najvećih platformerskih imena, ili će se, kao mnoge Smurfs igre dosad, utopiti zbog svoje prosječnosti?
Premisa igre je da se odvija u snovima Štrumpfova u kojima posjećuju nova kraljevstva, lokacija, prijatelje i neprijatelje. Naime, Gargamel je iskoristio čaroliju koja je uspavala sve Štrumpfove te koji se mogu probuditi jedino da su upuste u snovitu pustolovinu i dođu do izlaza, kroz koji ih vodi vaš štrumpf ili štrumpfeta. Da, heroj/heroina Dreamsa je sasvim novi lik koji ćete kroz igru dodatno uređivati i pripremati za razne izazove koji vas čekaju u standardnim 3D platformerksim levelima punima skakanja, skupljanja, a i boss bitaka koje svakako imaju dozu grandioznosti. Zasad se čini da su s ovom igrom ispunili sve potrebne zahtjeve koje bi takva igra trebala imati, no idemo vidjeti malo detaljnije što nas točno od sadržaja tu čeka i kakvi su leveli.
Relativno novi developeri Ocellus Services (stoje iza neočekivano dobroga platformera Marsupilami: Hoobadventure) pripremili su svakako ambicioznu Smurfs igru koja već na prvi pogled donosi ogromne levele, puno Štrumpfova za spasiti, razne bosseve i lokacije. Takav projekt onda i zahtjeva relativnu raznovrsnost, razne prepreke u levelima, pa i power upove, a i osnovne ciljeve koji su ovdje bazirani na skupljanju gljiva. Donekle u sličnoj maniri kao i u Astro Botu, u kojem skupljamo botove i uživamo u svakom levelu, u Smurfs Dreams skupljamo gljive. Igra je namijenjena mlađima, slično kao i Astro Bot, pa kao i ta igra, ipak ima neke levele i prepreke koje će biti izazovne i onima starijima i iskusnijima. Izgleda da platformeri u zadnje vrijeme vole tako privući sa svojom jednsotavnošću i onda pomalo izfrustrirati, no pitanje je koliko zadržavaju element zabave i šarma. Kod Štrumpofova je malo oslabljen taj element zbog ponekad bugovitih dijelova, nemogućnosti micanja kamere te, nakon nekog vremena, ipak jednoličnih levela.
Ono što prvenstven krasi Dreams jest jako dobre kontrole i često dobra preglednost. Igra svakako nekad žudi za tim da se kamera kontrolira, no nije toliko često, a dosta jednostavan princip što se od vas traži u igri, pa i kako se izvode, recimo, dupli skok, ili kako se pozdravlja druge Štrumpfove ili koristi neki power up napravljeno je dosta dobro i intuitivno. Najveća sličnost sa spomenutom Mario igrom, izuzev nekih nijansi vezanih za atmosferu i melankoliju nekih levela jest skok, tj. lebdenje nakon skoka koje vam omogućuje da dosegnete neke udaljenije platforme. Simpatičan je to sustav i donekle inovacija naspram očekivanog i predvidljivog duplog skoka, a što je najvažnije, iznimno ga je lako usvojiti. Čak je moguće i aktivirati balončić usred skoka kako bi izbjegli padanje i možda se tako vratili na neku platfomu, što je također lijepi aspekt koji nam donose Ocellus Services. Sve su to samo donekle približne sličnosti sa Mario igrama, kao i koncept skupljanja gljiva koji sad trenutno podsjeća na Astro Bota, no nije ni ta igra prva bila s tim stvarima. Radi se, zapravo, o kombinaciji raznih poznatih, reklo bi se i obveznih elemenata za platformer koje su ovdje izvedene iznimno dobro, a to je uvijek najsigurniji način da igra postane iznimno dobro primljena.
Da Štrumpfovi ne budu totalno bespomoćni, na mnogim levelima će vaš lik moći koristiti određena oružja, bilo da su to pištolji ili ogromni čekić, a s time se riješavamo kako neprijatelja, tako i određenih zagonetki. Igra nije po svim tim izazovima preteška, te će najmlađi fanovi Štrumpfova koji vole platfomere uspjeti naći puno razloga za veselje u Dreamsu, no za sve koji žele skupiti sve gljive, power upove, bonuse i iteme, igra će biti ipak poprilična izazova. A tada neke od ovih malih nedostataka oko levela, nepreglednosti ili jednoličnosti dolaze do malo većeg izražaja.
Sami zvuk i audio-vizualna prezentacija općenito je solidna, no ne mogu se oteti dojmu često da igri ipak nešto nedostaje. Je li stvar konkretnijih dijaloga, da li bi trebala biti bolja i dinamičnija glazba, nisam uspio još odgonetnuti. No, nedostatak još pokojeg sloja zvučnog iskustva koji bi sakrio omanji budžet za izradu igre bi svakako dobro došao. Možda upravo dijalozi među likovima i življe pjesme. No, naspram nekih dosadašnih Štrumpfova, ova igra vrvi sadržajem.
The Smurfs – Dreams je najbolja Štrumpf igra u zadnjih nekoliko godina, i svakako vrijedan platformer ove godine. Dosta impresivan posao koji su napravili sa Marsupilami: Hoobadventure, developerska ekipa Ocellus Studio opet je pokazala sa ovom igrom. Iako ne pretjerano duga (za prelazak igre će biti potrebno oko 7 sati, no opet ovisi o godištu i iskustvu onih koji igraju), najnovija Štrumpf igra donosi vedre lokacije, solidne izazove, šarm i jako puno Štrumpfova. Nezaobilzna je ovo igra za fanove, pogotovo one mlađe, ali i za sve fanove žanra kojima uz Astrobota, novog Sonica X Shadow Generations, raznih Super Mario igara, nije dosta platformera. Ova možda ne može toliko sigurno s njima uz bok, no franšiza je sve bliže tome, ako se uhvate dobitnih formula prikazanih u ovoj igri.