INFO BOX
- DEVELOPER: Terminal Reality
- PUBLISHER: Activision
- PLATFORME: PS3, Xbox 360, PC, Wii
- ŽANR: FPS
- DATUM IZLASKA: 22. ožujka 2013.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PC
Prošle godine Telltale Games nam je dokazao da licencirane igre mogu biti dobre. Štoviše, pokazali su nam da se može napraviti odličan proizvod koji će i igrači i kritičari objeručke prihvatiti. The Walking Dead serijal ima veliki potencijal da bude iskorišten u igrama. Likovi i priča su posloženi tako da se uz malo kreativne slobode mogu stvoriti fantastične priče i vrlo dobre igre. A i ubijanje zombija je trend koji jednostavno ne želi umrijeti.
Počnimo s dobrim stvarima u igri. Očito je da su to Daryl i Merle, dva originalna lika iz serijala, kojima su glasove posudili glumci koji su ih glumili u seriji. Prema meni dva vrlo zanimljiva karaktera koji su mogli biti iskorišteni na dublji i bolji način od onoga što smo dobili ovdje. Ipak na samom početku, dobivate dojam da će ovo ipak biti zadovoljavajuće iskustvo. Pogotovo kad vam igra dopusti da birate put kojim ćete krenuti, kad shvatite da možete skupljati ljude koji će vam pomoći, potraga za resursima, hrana, piće, municija, oružja. Premisa i ono što su developeri željeli napraviti od ove igre je odlična, ali postoji mali problem, ništa ne radi kako treba.
Ispričaj mi priču…
Igra nema nikakvu mogućnost kooperativne kampanje, automatski jedan ogroman minus. Ljudi iz Terminal Realityja su znali da će im igrači to zamjerati i u najavama igre su napominjali da su namjerno odustali od co-opa, da bi se mogli fokusirati na priču. I onako završite igre nakon 5-6 sati i onda vam se iznad glave pojavi ogroman upitnik. Iskreno ako je ovo fokusiranje na priču, onda definitivno ne želim igre s pričom. Kraj igre je priča za sebe. Definitivno jedan od najgorih završetaka u povijesti gaminga. Neću vam kvariti zadovoljstvo da sami vidite kako su nama igračima opalili pljusku direktno preko face. Inače ova igra je trebala biti prequel samoj seriji, ali kad završi shvatit ćete da ovo apsolutno nema veze s početkom serijala. Možda žele napraviti drugi nastavak prequela, pa treći, pa…. Dok god mogu izmusti lovu od fanova serijala, sve je dobro zar ne? E, pa nije dobro. Problem s ovom igrom i sa sličnim igrama je što očito ljudi odgovorni za izradu igara misle da je u redu da mi snižavamo svoje kriterije, a oni će izdavati poludovršene, besmislene igre koje služe samo za popunjavanje budžeta, da bi izdali neki veliki hit, u ovom slučaju Call of Duty. Besramno potkradanje da bi nas nastavili pokradati s AAA naslovima, koji uz svu produkciju i zvučno ime ne donose ništa novo, već samo kopiraju i dodaju malo bolju grafiku.
Mrtvo slovo na papiru
Istini za volju ovaj naslov sam iščekivao s nestrpljenjem jer sam veliki fan serijala, a i kao što sam već napomenuo ranije, igra je obećavala par svježih stvari, što se same mehanike igranja tiče. S obzirom na zasićenost tržišta igrama u kojima ubijate zombije, da bi igra uspjela, mora unijeti pokoje osvježenje. Serijal je ograničio developere na jedan tip zombija, ne postoje varijacije na temu, već samo živa raspadajuća gomila mesa koja vam je jedina prijetnja. Naravno fanovi će biti zadovoljni jer se nije išlo protiv premise serijala, tako da bi ovo bila još jedna pozitivna stvar. S druge strane obećano nam je par stvari, koje su se na kraju našle u igri, ali njihova egzekucija je krajnje problematična. Biranje puta koje je trebalo rezultirati različitim levelima i različitim scenama, s više ili manje protivnika, skupljanje zaliha i potraga za resursima te upravljanje timom preživjelih koje skupljate ovisno o izboru putovanja koji napravite. Počinjete s autom koji vam dopušta da sa sobom vodite određeni broj preživjelih koje srećete putem. Svaki od njih ima različite zahtjeve, ali koji se uglavnom svode na to da pronađete hranu, lijekove, vodu ili nešto slično. Na vama je da odlučite hoćete im pomoći ili ne. Pozitivna stvar je što ih ne možete sve sresti tijekom jednog igranja, ovisno o izboru puta kojim krenete, tako da igru možete ponovno igrati nakon završetka, ali iskreno nakon jednoga igranja nisam imao ni snage ni volje da krenem ponovno. Nakon završetka glavne misije birate koga vodite sa sobom, i kojim putem da krenete. Možete krenuti stranputicama, koje vam omogućavaju da stanete i skupljate resurse, ali time trošite najveću količinu goriva, možete izabrati cestu, na kojoj trošite manje goriva i imate manje prilika da skupljate potrebne stvari i kao treći izbor vam se nudi autocesta na kojoj trošite najmanju količinu goriva, ali nemate priliku za skupljanje resursa, a i postoji mogućnost da vam se automobil pokvari. Zvuči zanimljivo, zar ne? Naravno da zvuči zanimljivo, još sam da smo dobili obećano. Tada bih i nekako prešao preko nevjerojatne linearnosti i ograničenja levela. Ovako sve skupa izgleda jeftino i sklepano nabrzinu. Stajanje i skupljanje zaliha događa se uvijek na jednom jedinom levelu. Budući da dizajneri ove igre misle, da smo mi nevjerojatni idioti potrudili su se, tako da počinjete s različite točke ili prelazite cijeli level od kraja do početka. Mislim hvala na trudu, ali niste trebali zbog nas. Ipak je 2013. godina, tehnologija je još uvijek nazadna, a i mi sami obožavamo copy paste tehniku. Dizajn je ionako precijenjena novotarija. Eh, da tu još imamo i članove našega tima, koji onako jadni nakon svega što su prošli dolaze pod našu komandu. Moguće ih je slati na misije, gdje dobavljaju resurse, ali nemojte se ni truditi. Koliko god dobro naoružani bili i koliko god sama misija bila ocijenjena kao sigurna, vratit će se gotovo uvijek s pola zdravlja i s jednim komad hrane ili goriva. A najgore je što istu tu hranu koju oni vama donesu dajete njima da biste se izliječili poslije misije. Ma jednostavno ne vidim načina da bude bolje nego je. Eh, da i još samo da dočaram koliko je izbor u stvari bitan. Dakle izaberete makadam, s namjerom da skupite nešto resursa i onda se molite da likovi neće odlučiti pričati dok vozite jer ako započnu pričati, vi ne stajete nigdje. A količina potrošenoga goriva je ista kao i da ste stali negdje. Nevjerojatan propust. Zbog čega nam nudite izbor ako nemamo direktan utjecaj na njega.
Mrtvi i glupi
Sami zombiji su nevjerojatno primitivni. Ok, to se i očekuje od nekoga kome je jedina misija ubiti i hraniti se, ali kad ubijate grupu zombija, a jedan od njih udara u ogradu jer očito ograda je veća prijetnja od vas. U ovoj igri ne postoji, a imali su tako malo posla oko toga. Mislim koliko je teško programirati umjetnu inteligenciju za iste obrasce ponašanja. I onda shvatite da igra inzistira na prikradanju i izbjegavanju velikih grupa i pokušate tako igrati, ali nakon dvije misije jednostavne pošaljete sve bestraga jer je naporno, dosadno i besmisleno.
Najlakše rješavanje neprijatelja je da uletite među njih i dopustite da vas jedan dograbi, nakon čega slijedi mini igra u kojem se vi nožem branite od njih. I tako vi ubijate jednoga po jednoga dok svi nisu mrtvi. Nakon 30 minuta shvatite da to vrijeme možete potrošiti na bolji i zabavniji način. Ne znam, udaranjem glavom o zid jer i to manje boli od odluka programera i produkcije ove igre. Grafika je loša, isprane i ružne teksture, neprivlačan dizajn levela. Jednostavno sve izgleda loše i jeftino i ne dopušta nikakvo uživanje u ovom naslovu.
Recite Ne!
Definitivno jedan od najgorih naslova koji sam igrao u dosta vremena, ne nudi ništa, traži od vas da platite kao i za „pravu“ igru jer ovo što smo dobili ovdje je samo jeftina mužnja fanova serijala. Kad dobijete ovakav naslov na igranje i vidite koliko se industrija može podcjenjivački ponašati prema igračima, jednostavno dođe vam da dignete ruke jer svjesni ste da ne možete mnogo napraviti. U ovoj igri je sve pokvareno, nedovršeno, nerazrađeno i molim vas da za svoje dobro ovaj naslov izbjegavate jer ćete nakon tih 5-6 sati shvatiti da je to vrijeme koje nikad ne možete vratiti natrag. Ne igrajte, ne nabavljajte i ako vam netko kaže nešto pozitivno u vezi ove igre izbacite ih iz svoga života zauvijek.
Leave a Comment