INFO BOX
- DEVELOPER: Telltale Games
- PUBLISHER: Telltale Games
- PLATFORME: PS3,Xbox 360, PC, iOS
- ŽANR: Avantura
- DATUM IZLASKA: 11. listopada 2013.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PC
Kada imate konja koji pobjeđuje u utrci, točnije, koji je druge konje iste kategorije ostavio daleko iza svog repa, onda ga ne mijenjate. Sigurno su se ovom mišlju vodili i dečki/cure/konji, sada popularnog dev studija Telltale Games, ali nije sve tako banalno. Vratimo se koju godinu u natrag… Mnogi od vas vjerojatno nisu ni čuli za njih do prošlogodišnjeg im pulena The Walking Dead Season One, avanture koja odmah po izlasku proglašena za jedan od najboljih naslova godine pa i najboljih avantura ikad napravljenih. Prije dotičnog uspjeha, Telltale Games je uglavnom radio na oživljavanju starih i zaboravljenih uspješnica ovog plemenitog žanra, na kojima su mnogi stari igrači i odrasli. Nekoliko više ili manje uspiješnih naslova, među kojima je danas hvaljeni Telltaleov remake Sam and Maxa koji po mom mišljenju nije nimalo bolji od zabavnog Tales of Monkey Islanda, nisu očito bili dovoljni da Telltale Games automatski lansiraju u respektabilne vode. No ekipa nije odustajala, razvili su svoj takozvani „Pilot program“ koji je u posljednje dvije godine izbacio nekoliko manjih i zabavnih igara koje su istraživale drugačije pristupe koji se mogu ukomponirati unutar njihovih epizodno-orjentiranih „Grafičkih novela“, među kojima su Poker Nights, Nelson Tethers: Puzzle Agent (koji je sigurno kriv za puzzle area u The Walking Dead epizodama), ali i kraće epizodne naslove poput neuspjelog Jurrasic Parka i više-manje solidnog Back To The Future naslova. No dosta o povijesti, prošla godina je napokon donijela hvaljeni TWD koji je poptuno zasluženo svrstao Telltale Games svrstao među velikane developerskih krugova.
Pred nama je nova avantura, serijal grafičkih novela pod imenom The Wolf Among Us. Iako je kao setting, odnosno „lore“ odabrana popularna serija DC Comics stripova Bill Willinghama imena Fables, igra je nazvana „Vuk među nama“ vjerojatno iz razloga da se ime ne bi miješalo s popularnim Microsoftovim akcijskim RPG-om no, kako bilo, smatram da joj ovo ime pristaje savršeno. Glavni protagonist s kojim ćete proživljavati igru je Big Bad Wolf, ili ukratko Bigby, svima vama vjerojatno mnogo poznatiji kao Vuk iz priče o Crvenkapici, koju su vam pričali dok ste bili djeca. Svi likovi u The Wolf Among Us su likovi iz Ezopovih basni, bajki Hansa Christiana Andersena te ostalih popularnih priča iz narodnog folklora.
Priča, odnosno radnja odvija se u New Yorku, krajem 80-tih godina, a Fables su zapravo gorespomenuti likovi koji su se u velikom gradu skrasili nakon izgonstva iz svog čudesnog svijeta. Žive u zatvorenoj komuni bez kontakta sa vanjskim, ljudskim svijetom. Pri tome im pomaže transformacijska čarolija, takozvani „Glamour“, zahvaljujući kojem fantastični likovi koji nisu ljudskog oblika poprimaju ovosvjetovni izgled, kako se ne bi otkrili ljudima. Glavna radnja se vrti oko našeg Bigbya koji je u prošlom svijetu bio ono što je bio – krvoločni vuk kojeg su se svi bojali. No on se promjenio te se trudi ispraviti greške iz „prošlog života“. Sada radi kao šerif, održava mir i red unutar zatvorene komune fantastičnih likova, no svoje repove iz prošlosti ne može tako lako odbaciti pa ga ostali likovi zbog njegove povijesti i dalje smatraju zlobnim, ostavljajući ga jadnog, izoliranog i bez prijatelja. Polako shvaćate dio njegove priče i uloge u svemu. On je neprilagođen, razdiran među svojim osobnim problemima i psihologijom, a s druge strane služi kao poveznica među zajednicom koja tvori, a to ćete vidjeti i kroz igranje, zamršenu mrežu spletki i odnosa.
Pokrili smo setting, no gdje sad tu počinje priča? Priča počinje u trenutku kada se u Fabletownu nakon dugo godina dogodi ubojstvo, što Bigbya stavlja u centar, a radnja serijala se stoga odnosi na njegovo otkrivanje ubojice. Igra je brza, razvoj priče i likova isto tako, a ni akcije ne nedostaje. Akcijske scene su me posebno oduševile, a izvrsna koreografija u kojoj se nerijetko događa da razvalite pola sobe i inventara izvedena je na način koreografije u kojoj morate brzo reagirati i pritiskati tipke ili gljive gamepada u smjeru u kojem se pokaže na ekranu. Kažem brzo, jer to i mislim, dok nisam pohvatao kontrole, dogodilo se da sam nekoliko puta vidio i GAME OVER screen, jer akcija ovisi od brzine vaših refleksa. Zanimljivo je vidjeti da čak i u akcijskim scenama igra daje mogućnost izbora. Tako ćete protivnika moći baciti u ormar, razbiti njime stolić ili mu glavom razbiti keramički sudoper. Mogućnosti i izbora je mnogo i sve se vrti oko njih, kako u akciji tako i u radnji, a zahvaljujući njima razvijate vašeg lika te vaš odnos s drugim likovima. Osim što ćete svojim postupcima određivati hoće li Bigby biti „pozitivan ili negativan“ lik, njima ćete ujedno određivati i to kako će vas drugi likovi doživjeti, jer oni vaše postupke „pamte“ u nastavku priče. Igra vam nakon nekog postupka napiše da vas je neki karakter doživio na ovakav ili onakav način te da vam je nešto zapamtio, što svakako kasnije ima utjecaja u nastavku igre (isti taj lik može vam ili ne mora pomoći pri nekoj komunikaciji s njim). Primjer je vrlo jednostavan, u jednoj situaciji će vas jedan lik napasti i nakon akcijske scene u kojoj ga Bigby nekako uspije prebiti, dobijete mogućnost da ga ostavite na miru ili da budete divljak i iživite se nad bijednikom, naravno, ako to učinite ostali likovi koji svjedoče tom činu, vidjet će vašu lošu stranu koja vas prati još od crvenkapice i samo ćete im još više pasti u očima, što Bigbyevoj osobnosti nikako ne ide na ruku, jer on želi postati bolji i oprati ljagu sa svog imena. Odluke su dakle teške, a onaj izbor o „pozitivnom i negativnom“ nastupu možemo jednostavno svrstati u sredinu, jer kolko god se Bigby trudio biti dobar njegova tamna i mračna prošlost mu to ne dozvoljava.
Bigby je dakle antiheroj koji se savršeno uklapa u cijelu priču i setting same igre. Osim što se bori sa vanjskim svijetom, Bigby se bori i sa svojim unutarnjim, a sve je savršeno odrađeno i naglašeno putem nekakvog noir stila koji se sa grafičkim stilom igre savršeno spaja. Telltaleov engine koji je korišten u prvoj sezoni The Walking Deada pokreće i The Wolf Among Us, no osobnog sam mišljenja da ovdje odrađuje još bolji posao. Cel-shaded grafika s realnijim tonovima boja, kombinirana sa zanimljivim kutovima kamere posebno dobro naglašava strip doživljaj i nebrojeno puta za neke scene sam pomislio da su zbilja preuzete iz Fables stripa. Zvuk je opet priča za sebe. Voice-acting je odrađen fantastično i dojmio me se toliko da smatram da bi glumci koji su posudili glasove za ove fantastične likove zaslužuju u najmanju ruku biti nominirani za Oscara. Jako veliku ulogu u priči i stvaranju ugođaja određuje kvalitetan voice-acting i zbilja ćete uživati slušajući dijaloge u igri koji uvelike naglašavaju jako dobru razradu likova, njihovu prošlost, osjećaje i osobnosti koje igra malo po malo servira na pladanj. Nikada nisam mislio da ću nevine likove iz dječjih priča pratiti u ovako odrasloj i zreloj radnji, s druge strane prožetom kvalitetnim humorom. Mnoge likove ćete prepoznati na prvu, ne želim ih nabrajati sve, jer igru jednostavno morate sami doživjeti. Tu su Snjeguljica, Lovac koji vas je jedini u prošlosti pobjedio i spasio crvenkapicu a to će vam kroz dijalog komično nabiti na nos, zatim Grendel iz spjeva Beowulf koji i dalje predano loče po birtijama, te mnogi drugi. Jedan od komičnijih mi je bio Colin, prase iz priče o Vuku i tri praščića kojeg jednog dana Bigby zatekne na svom kauču, nakon čega mu Bigby pripali cigaretu i ulije čašu viskija pa njih dvojica vode razgovor u kojem ga Colin istovremeno kritizira zbog nekih postupaka ali i razumije njegovu bol i odbačenost te mu na nos nabija činjenicu da mu je Bigby otpuhao kuću.
Dijalozi u igri su zbilja jaki, a priča je kvalitetno napisana. Iako ova prva epizoda, koja nosi naziv „Faith“, traje tek nekih 2 sata, odličan je uvod u serijal, odnosno prvu sezonu The Wolf Among Usa. Nakon prelaska u jednom dahu, odmah sam krenuo na New Game i novi save da vidim sve izbore i utjecaje ove zamršene priče i odnosa likova, a to je vjerojatno najbolji pokazatelj o kvaliteti igre. Smatram da nikakve posebne zaključke nemoram izvoditi. Ako ste spremni na novu avanturu i tražite nešto što će u najmanju ruku biti jednako dobro kao The Walking Dead, ako ne i bolje (što ja osobno smatram da jest), onda je The Wolf Among Us definitivno igra za vas i mirne savjesti je mogu preporučiti svima.
Leave a Comment