INFO BOX
- DEVELOPER: Respawn Entertainment
- PUBLISHER: EA
- PLATFORME: PS4, Xbox One, PC
- ŽANR: FPS
- DATUM IZLASKA: 28. listopada
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: Xbox One
Nakon vrlo uspješnog prvog dijela Titanfalla, koji je ekskluzivno izašao za Xbox One i PC, dolazi nam nastavak koji, osim što je prešao u multiplatform vode, ispravlja i poneke nepravde originala. Napokon smo dobili single player kampanju, a multiplayer je doživio kvalitetnu evoluciju. Pitanje ostaje da li je Titanfall 2 dovoljno dobar da stvori vojsku vjernih sljedbenika kao i megapopularni COD ili Battlefield naslovi?
Napokon i kampanja
Prvi Titanfall nas je upoznao s dvije frakcije – IMC i Militia. Kako single player kampanja nije postojala, jedini kontakt s pričom i univerzumom Titanfalla imali smo igrajući multiplayer. Osobno sam ih podijelio na „dobrice“ – IMC i „zločeste“ gusare – Militia. Ispada da sam bio u krivu te mi je dvojka srušila sve snove. U Titanfallu 2 preuzimamo ulogu prašinara Militie Jacka Coopera, koji igrom slučaja postaje pilot. Na samom početku igre titan BT-7274 ostaje bez pilota, a naš junak je zapravo jedina osoba u tom trenu koja bi mogla preuzeti tu ulogu. I ljubav je rođena! Jack i BT su zapravo u igri odličan par. Jack pojma nema o većini stvari, ali BT preuzima ulogu mentora i vodi ga kroz planet Typhoon na kojem se odvija radnja. Određena kemija između Jacka i BT-a postoji i ima simpatičnih dijaloga između njih dvojice gdje BT kao pravi i racionalni AI odgovara i ponaša se točno onako kako smo već naviknuli i kako očekujemo od stroja, a Jack je s druge strane poprilično simpatičan lik. Posebno sam zapamtio trenutak u kojem Jack zeza BT-a (koji je pun elana objasnio novo super oružje koje smo pokupili) kako se zaljubio, a potom je BT vrlo složeno i matematički objasnio što znači biti zaljubljen te zaključio kako je zaljubljen 50%. Sama kampanja će potrajati oko šest sati, što je na žalost postao standard za pucačine, ali srećom kampanja je sasvim solidna i izuzetno zabavna te ju je šteta odigrati samo jednom i na samo jednoj težini. Na kraju ispada da se radi o kombinaciji Super Maria, Transformersa i Call of Dutyja. Level design i gameplay su zaista nešto što igru razlikuje od klasičnih pucačina gdje smo uglavnom prizemljeni i pucamo do cilja. Igra je bogata platformerskim elementima te ćemo zaista kao Super Mario skakati po svuda i trčati po zidu kao (već zaboravljeni) perzijski princ. Igra također odlično balansira gameplay s pilotom i titanom. Taman kad se zaželite BT-a, igra vas time nagradi, a kad se zasitite gaženja svega pred sobom, Jack dobije zadatak u kojem BT može biti samo moralna potpora.
Audio – vizualno
Titanfall 2 je lijepa igra. Od početka pa do kraja ćemo promjeniti popriličan broj doista raznolikih lokacija – od otvorenih prostora gdje teče voda i njiše se drveće, do tvornica, traka za sklapanje, građevinskih zona, ogromnih letjelica… You get the point. Otvoreni prostori su zaista impreisvni i nerijetko sam imao otvorena usta. Kod zatvorenih prostora, bez obzira na hrpu detalja poput raznih cijevi, kranova, kutija, i sl. imao sam osjećaj sterilnosti. I dalje je sve to pic pic, ali nešto fali. S druge strane Titani su naprosto fenomenalno detaljni! Ima ih više nego u jedinici i zaista je svaki poseban na svoj način i vrlo jasno prepoznatljiv. BT je klase Vanguard, originalnog Militia dizajna tako da se protiv takvih nećemo boriti. Što se tiče prijatelja i neprijatelja ljudskog oblika, nakon Battlefielda 1 nisam impresioniran. Dizajn plaćenika koji obavljaju prljavi posao za IMC je zato dobar i satiričan. Svaki od njih nas može podsjetiti na nekog otprije poznatog stvarnog ili virtualnog lika. Jedan od najupečatljivijih je plaćenik koji je Arnold Schwarzeneger 1/1. Zvuk u igri je na visokoj razini kao što i očekujemo od visokobudžetnog shootera. Čega god da se dotaknem, bilo zvuk oružja , trčanje Titana, eksplozije, voice acting, je zaista impresivno.
BT-7274
Titanfall čine titani pa bi bio red par rečenica posvetiti upravo njima. Kroz kampanju ćemo igrati s Vanguard klasom titana. Meni osobno super izgleda, a i BT ima neki privlačan karakter. S njim ćemo isprobati sva oružja, primarna i sekundarna, te različite sposobnosti titana specifične za pojedino oružje. U svakom trenutku u kampanji možemo mijenjati naoružanje i prilagođavati se situaciji na terenu. Novost je i „super napad“ koji se aktivira preopterećenjem jezgre i specifičan je za svako oružje (od salva raketa preko pratećih metakapa sve do napada mačem). Ti napadi su izuzetno razorni i lako mogu okrenuti karte na vašu stranu. Ili onu drugu. Priča je u multiplayeru nešto drugačija. Postoji šest klasa titana i svaki je poprilično različit. Na žalost ne možemo kombinirati klase s naoružanjem. Točno je određeno što koja klasa ima pa osim nekih sitnica i perkova ne možemo modificirati. To možda doprinosi većem balansu igre, ali šteta što s nekim heavy titanom ne možemo koristiti snajper ili vitlati mačem, a da shotgun primjerice korisiti slabašni ali brzi titan.S obzirom na kratak domet sačmarice, nekako mi to oružje ipak bolje pristaje nekom „debeljuci“. Naravno, korištenjem određene klase u multiplayeru, podižemo level titana i otključavamo nove perkove kojima dalje prilagođavamo titana svom guštu. U kampanji titan se ponaša kao i u originalu, ima health bar i obnovljivi štit, a health obnavljamo skupljajući baterije. U multiplayeru obnavljajućeg štita više nema te je daleko lakše ostati bez titana, a i piloti su im veća prijetnja nego prije. Na žalost, svaka pretrpljena šteta je trajna tako da ako odmah ne uočite otkud vas i tko gađa, vaš titan će biti ozbiljno oštećen te neće potrajati na terenu ni minute. Baterije možete pronaći i u multiplayeru ili ih izvaditi iz neprijateljskog titana prilikom tzv. rodea, ali s obzirom na toliko brz ritam multiplayera sumnjam da ćete se time baviti.
Pilot, standby for Titanfall!
Titanfall 2 je obogatio ponudu titana, ali i pilota i oružja. Na raspolaganju je nekoliko klasa pilota koji se razlikuju po svojim sposobnostima (npr. cloak, stim, phase shift, grapple, itd.) i izgledu (neki piloti s obzirom na protetiku izgledaju kao da su iz Deus Exa). Osnova im je ista te se ponašaju jednako, mogu koristiti jednaka oružja, ali primarna sposobnost je ono po čemu ćete ih birati te sam ja uglavnom koristio provjerenu mehaniku iz prvog dijela – jurišna puška, granade launcher i cloak. Uz to naravno odaberete još i poneki perk (kill report, fast regen, itd.) i spremni ste za akciju.
Što više igrate i pobjeđujete, podižete level pilota i oružja. Na taj način pilotu otključavate nova oružja (kojih je zaista puno i svatko lako nađe favorita), a oružju otključavate modove (razni nišani, brži reload,brže nišanjenje, itd.). Također, element koji je danas standard u žanru. Tzv. kartice iz prvog dijela koje smo mogli iskoristiti prije meča su umirovljene i zamijenio ih je boost koji možemo iskorisiti tokom meča, a bira se samo jedan (npr. povećani damage primarnih i sekundarnih oružja ili postavljanje turreta).
Multiplayer je također dobio „produženu verziju“ pa uz poznate multiplayer modove kao štu je Capture the Flag, igra nudi i one specifične za Titanfall, a to su Last Titan Standing (igra se s titanima 5 na 5), Attrition (mod u kojem uz ljudske igrače sudjeluju i AI protivnici; skupljaju se bodovi, čiji je broj različit ovisno o tome koga ubijete – gruntovi nose najmanje, a titani najviše), Pilots Only je svojevrsni Deatmatch, Bounty Hunt (ubijanjem protvnika se skuplja lova koje se kad je moguće sprema u „banku“, a ukoliko vas ubiju protivnik uzima vaš bounty), Amped Hardpoint (oblik popularne dominacije u kojem „držite“ određeni dio mape i skupljate bodove prolaskom vremena), Coliseum (mod u kojem se igra 1 na 1 te pobjeđuje onaj koji pobjedi u 3 od 5 rundi) i još poneki. Titanfall me svojim tempom podsjeća na Unreal Torunament – sve se brzo odvija, stalno se nešto događa i vremena za pauzu nema. Definitvno je drugačiji tempo od dva trenutna rivala – Battlefield 1 ili Gears of War 4. Usamljenim vukovima će biti drago čuti da je Titanfall 2 jedan od rijetkih multiplayer naslova kojeg je zabavno igrati solo. Mečevi se nalaze brzo, akcija je konstantna, gameplay je dovoljno jednostavan da se i sami možete zabaviti. Toliko zabave, u već gore spomenutim rivalima, gotovo je nemoguće dostići igrajući bez ekipe koja si podijeli zadatke.
Zaključak
Titanfall 2 je u svakom aspektu nadmašio prethodnika. Kampanja je solidna, odličnog level dizajna te unikatnog gameplaya, ali na žalost i kratka. Multiplayer je odličan s brojnim modovima, različitim klasama pilota i titana te ima snažnu mogućnost personalizacije s gomilom perkova, oružja i sposobnosti. Općem dojmu i posebnosti igre svakako najviše pridonose titani koji su toliko veća fora od bilo kojeg vozila ikad dostupnog u drugim pucačinama. Mnogi su EA zamjerili što je izbacio Battlefield 1 i Titanfall 2 gotovo u isto vrijeme, ali igre su totalno različite i Titanfall 2 sa svojim odličnim i „brzim“ gameplayem pruža multiplayer iskustvo koje ne bi trebalo zaobići.
Leave a Comment