Hype, hype, hype! To bi ukratko opisalo Titanfall od samo trenutka kada je predstavljen i što se mene tiče hype approved! Opće je poznato da sam fan SF tematike, pa u skladu s time i većina meni osobno jako dragih spadaju u taj žanr (Halo, Wing Commander, Freespace, Homeworld, Shogo M.A.D, KOTOR…itd.). Ono što je Titanfall ponudio u beti definitivno je zacementiralo moju odluku da napravim pre-order.
Što se nudi u beti, kome je namjenjen Titanfall?
Ruku na srce, ne previše tog, no kako je riječ o beti to je apsolutno očekivano. Tako nas nakon skidanja klijenta od cca 13GB očekuju tri moda (plus jedan koji mixa ta tri), dvije mape i ograničenje od maksimalnog dostizanja levela 14 za vaše “pilote”. No i to “malo” je sasvim dovoljno da se stekne uvid u što to konkretno nudi Titanfall. U prevodu…za jednu betu, sasvim dovoljno. Na opis modova neću trošiti riječi, obzirom da slika govori više nego što bih ja tu mogao nadrobiti. Ajmo sada uroniti i prenijeti pokoji dojam.
Naravno tu postoji i pokoja modifikacija za četiri oružja dostupna pilotima, ona se sastoje od Iron Sightsa, HCOG-a (Holographic Combat Optical Gunsight), prigušivača te dodatnih spremnika za naše “pljuce”. Naravno sve modifikacije se “otključavaju” s vremenom, odnosno koliko vremena i truda uložite, toliko će se modovi brzo otključavati. No bez brige, ako je suditi po beti, to će ići brzo. Za brže otključavanje modova uz skupljanje experiencea dobro dođe i rješavanje zadataka za pojedinu mapu ili oružje (challenge) kojih ima hrpa. Ako ste upoznati s COD sistemom napredovanja, Titanfall u ovom aspektu ne skriva svoje korijene.
Kako naš pilot ima pravo na blagodati modova za dostupna mu oružja, tako i naš Titan ima pravo na arsenal uz koje isto tako dolaze određene điđe a bogami i miđe. Lijepi primjer bi bio 40mm Cannon modan s Burst Fire dodatkom u paketu s Slaved Warheads koje su u biti navodeće rakete koje prate naše protivnike. Uz modifikacije u beti nas je dočeo i “Burn Cards” sistem koji je u biti power-up koji možete aktivirati prije ulaska u bitku (ili respawna) i traje sve dok ne umrete. On omogućuje slaganje decka od tri karte koje možemo iskoristiti za dodatnu modifikaciju našeg pilota, poput bržeg trčanja ili “nabrijane” verzije dostpunih oružja (pa čak i onih koje niste otključali. Cards sistem isto tako nudi modifikacije Titana i njihovih oružja, no kao i u “verziji” za pilote. U svakom slučaju fora nije loša, no ponekad se zaboravite da uopće i postoji.
Ono što je potrebno naglasiti jest da niti jedna od ovih modifikacija nije negativno utjecala u balansu same igre, te ne pruža preveliku prednost “starijim” igračima. Naravno zgodno je napomenuti da to vrijedi za betu koja ima ograničen arsenal i broj karata. Na kraju dana nam ostaje za vidjeti što će biti u “punoj” igri, no zasada se čini da Respawn zna što radi. I na kraju odlomka, za koga je namjenjen Titanfall? Iako ima deathmatch koji nam omogućava da se odmah bacimo u bratoubilačke pohode protiv drugih “pilota” i njihovih AI suboraca, ono što Titanfall ističe kao ključnu stvar jest potreba za timskim radom bez koje uistinu nema pobjede na kraju dana. Dakle, svi vi koji volite timski surađivati, urlati u mikrofon na svoje kolege suborce, Titanfall je definitivno igra za vas.
Stanje igre, vizualne peripetije
Build s kojim se beta predstavila je uistinu jedna od poliranijih beta s kojom sam se susreo u zadnje vrijeme (i inače) te očito predstavlja server stress test s koji će developeri bolje optimizirati infrastukturu same igre kao i AI naših suboraca (a bogami i protivnika) koji se nalaze na cloudu zajedno s dedicated serverima. Dakako, ima tu pokoji “levitirajući AI”, čudnih tekstura, “potrgane” animacije Titana, no to je sve svedeno uistinu na minimum i zrači optimizmom za finalnu verziju.
Vizualno igra izgleda jako dobro, tehnički je definitivno iza Battlefielda 4 no stilski je ispred bar za dva koplja. Moramo upamtiti da je ovdje riječ o modificiranom Source engineu koji pogoni Half-Life 2. Igra u pokretu izgleda sjajno i uz sve što se na bojišnici događa uistinu ne dopušta koncentraciju na pokoji low-res detalj. Očigledno je cilj bio napraviti brzu, pitku, balansiranu i punu kaosa igru.
Oružja izgledaju i zvuče sjajno, a sami Titani su jednostavno brutalno dobro odrađeni kako sa aspekta kretanja tako i s aspekta gameplaya odnosno bratoubilačke borbe protiv drugih Titana na bojišnici. No zvijezda ove igre nisu Titani već kretanje naših pilota koje je izvedeno u najboljoj parkour maniri koju je pokušao izvesti (osobno) jako dobar Brink koji je podbacio kako kod publike tako i kod kritike.
Ono što će Titanfall izdići iznad guste džungle FPS-a u kojoj se nalazimo je upravo taj parkour element koji nam omogućava da dođemo do željenog položaja na mapi na hrpetinu načina. Možete igrati na standardni “vanilla” način i biti dobri, no ako želite biti više nego dobri onda morate prigrliti sve načine kretanja koji su vam dostupni. Što se tiče samog gameplaya, ja osobno vam nemogu ništa reći posebno novo, a da niste vidjeli već u toni gameplay videa koji su procurili na youtubeu i srodnim servisima. Uglavnom, puno se trči, skače kao na drogama, puca i onda još malo skače. Eh da, dok nisam zaboravio…developeri su odlučili ubiti mogućnost chata (tekstualnog) i volio bih dizajnera kojem je to palo napamet uši navući.
Radi i na kalkulatoru?
Dobra stvar kod Titanfalla je što su developeri preuzeli filozofiju s kojom su došli iz Activisiona. A ona glasi, ako želiš da ti igru igraju milioni, potrudi se da radi na prosječnom računalu. Tako Tifanfall radi solidno čak i na i5 procesoru s integriranom HD 4000 serijom Intelovih grafičkih čipova, što je morate priznati pohvalno i jako zahvalno.
Ja osobno sam igrao na laptopu (1366×768) koji u sebi ima Core i7 (3632QM) i smRadeon 7670 HD 2GB grafičku karticu, svi detalji su na high (max seting u beti) osim Anti-Aliasinga koji je na 4x i igra trčkara sasvim ugodno (preko 60fps-a) bez primjetnih framedropova. Laptop nije sam po sebi bogznašto no i kada sam spojio na full HD televizor, nisam morao raditi nikakve zahvate po pitanju detalja i sve je i dalje kuckalo uredno. Kolege iz redakcije koje su igrale na Xbox One, kažu da igra radi fantastično i da se upscaling na full HD rezoluciju ne primjećuje nimalo.
Preorder ili ne?
Ako ste voljeli Modern Warfare, Battlefield 2142, Shogo M.A.D pa čak i Unreal Tournament jednim dijelom onda je definitivno preporuka za kupnju. Treba uzeti u obzir da je ovo isključivo multiplayer naslov i čak unatoč tome što je igra približena masovnoj publici i u njoj mogu uživati i povremeni igrači, ukoliko su vam gore navedene igre “tako-tako”, onda slobodno zaobiđite u širokom luku.
Titanfall definitivno ima svoju publiku, što krcati serveri u beta fazi dokazuju, no isto tako njegov uspjeh ovisiti će uvelike o prihvatu od strane organizirane gaming zajednice (klanovi) i eventualnih liga/laddera koji nas očekuju u budućnosti. Beta je trenutno otvorena svima (PC i Xbox One) i ako dvojite oko nabavke, probajte i odlučite!
Leave a Comment