INFO BOX
- DEVELOPER: Ubisoft Montreal
- PUBLISHER: Ubisoft
- PLATFORME: PS4, Xbox One, PC
- ŽANR: Multiplayer taktički FPS
- DATUM IZLASKA: 1. prosinac, 2015.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PC (Uplay/Windows), Xbox One, Playstation 4.
Bijaše to sada već davne 1998. godine, zajedno sa svojim najboljim frendom Sašom molio sam svevišnjeg Manitua da nam originalni PlayStation ne stvara muke prilikom igranja zadnje inačice NHL-a. No, desilo se nešto čudno. Naime, Sale je izvukao novu igru (originalnu naravno) čudnog imena Tom Clancy’s Rainbow Six. Tom Clancya sam znao (intimno bi se reklo) preko Lova na Crveni Oktobar, Jack Ryan serijala i sličnih književno-filmskih uradaka, ali za Rainbow Six nikada nisam čuo. Što bi se moglo kriti iza tog čudnovatog imena boje duge i brojke šest (6) nisam ni mogao slutiti.
Ispalo je da se pred nama stvorio najbolji taktički FPS (u tom trenutku), te smo brzo zaboravili NHL i ostale glupave igre koje smo mogli drobiti u co-opu. U tadašnje vrijeme, iznimno kompleksan taktički pristup oslabađanju talaca, zauzimanju objectivea je bilo upravo ono čega nismo ni svjesni bili da tražimo. A sada fast forward u 2015. Rainbow Six ima pomalo poljuljanu poziciju suvremenog vladara taktičkih shootera (iako su Vegas 1 i 2 bili i više nego solidni). No, budite bez brige oko činjenice jeli Siege dobar i kvalitetan dodatak u proslavljeni serijal, ovo ne samo da je dobra i kvalietetna igra…već i najbolja u serijalu.
NinĐa specijalci!
Na prvu ruku, Siege se čini poprilično straightforward igra, na drugu ruku se čini isto tako, ali kad zagrebete ispod površine tek onda postanete svjesni što je pred vama. Starightforward dojam je u biti i najveća prednost novog Rainbow Sixa. Igra od vas traži da smislite način kako pobjediti protivničku ekipu i to je sve. Naravno da nije, ali naoko to je sve što igra od vas traži. Hrpetina taktiziranja i načina na koje ćete to “obaviti” su zaista svijet unutar svijeta za svaki pojedini online okršaj i predstavlja istinski gušt doslovno svaki put. Teško je opisati neki tipičan online fajt, jer zaista svaki na kraju ispadne unikatan sam po sebi. Nijanse taktiziranja u ovoj igri su nesagledive, od brute force pristupa (koji najčešće ne rezultira povoljnim rezultatom) do mega strpljenja, stvaranja distrakcija kao i savršeno tempiranog te uigranog kretanja po mapi od strane suboraca. Uigrani tim (ili klan nedajbože) može stvoriti potpunu dominaciju na svakoj mapi, no isto tako neki strpljiv igrač u suprotnoj ekipi s dobrim smislom za taktiku može stvoriti kaos.
Za one koji igraju Siege od njegovog izlaska, svjesni su i svojevrsne player created klase (najčešće zvane Roamer ili Wild Gun) koja ne prati taktiku tima već stvara distrakciju na način da stječete dojam kao da je nema. Takav igrač u biti stvara kaos u savršeno urednom svijetu i stvara užasnu nelagodu i nesigurnost u svakom koraku. Kao što vidite, Siege je poprilično straightforward s jedne strane, a s druge strane uber kompleksan. Napisano, čini samo mali pogled u ono što Siege nudi, no svatko od nas može od ove igre dobiti potpuno drugačiji dojam. Dobro je naglasiti da kada steknete dovoljno iskustva otvara vam se Ranked sustav igranja koji nudi najbolje moguće iskustvo igranja Siega. Ranked sustav je u neku ruku svijet za sebe i moj savjet je da ga izbjegavate ako nemate vrline poput strpljenja, slušanja iskusnijih igrača i njihovih zapovijedi a prvenstveno poštovanja prema svojim suborcima.
Novi element u Rainbow Six serijalu predstavlja djelomična destrukcija prostorija, no na način koji je implementirana, stiče se dojam potpunog kaosa i uništenja. Scene proboja kroz zid, strop ili pod predstavlja neopisivi gušt i fenomenalni element strategije u svakoj pojedinoj rundi. Jednostavno nikada niste sigurni, identificiranje s koje strane dolazi prijetnja postaje neusporedivo teže nego ikada do sada. Zato budite spremni za barekadiranje i izoštravanju šišmiš klasu sluha, jer na kraju vas vaša sposobnost pažljivog slušanja može spasiti od smrti.
Kakva je situacija?
Po svemu sudeći, poprilično ozbiljna! Siege nam se dijeli na tri komponente, offline (situations) i multiplayer (Ranked ilitiga onaj bitan dio i Casual) i Terrorist Hunt (PVE multiplayer). Situacije su u biti ništa drugo nego tutorial u kojem možemo “trenirati” protiv solidnih botova i služi svojoj svrsi. Svrha je da se obučimo za multiplayer segment. Naravno, botovi su daleko od prljavih umova i spletki koje vam mogu prirediti “živi” igrači koji vrebaju u multiplayer modovima. Multiplayer segment se dijeli na:
- Bomb | detektiraj i onesposobi dvije eksplozivne naprave skrivene unutar mape;
- Hostage | obrana, odnosno oslobađanje taoca (ovisi u kojem ste timu);
- Secure Area | klasični conquest mod s dodatkom bojnih otrova.
Upravo iz gore navedenih razloga, Situations je dobar za nekakav start (kako, kuda, zašto), no dobronamjeran savjet bi bio da se odmah brže bolje zaglavite u multiplayer modove i krenete svoje iskustvo i skill graditi u “realnom” svijetu Siegea. Ovakav pristup može biti kratkoročno frustrirajući, no vjerujte da je dugoročno manje problematičan nego adaptacija iz offline okršaja u one online. Terrorist Hunt je fora za co-op razbibrigu i neloš benchmark (regrutacijski alat) u uvid mozgova vaših potencijalnih klanskih suborava.
Testerom po contentu!
To je valjda popularno u zadnje vrijeme, prodaj malo, naplati puno (u startu). Činjenica oko koje se svi istresaju po Electronic Artsu u zadnje vrijeme (Star Wars: Battlefront sadržaj) je nešto što Ubisoft nije doživio s izlaskom (a ni najavom) Rainbow Six: Siegea. Jako je bitno naglasiti da je najavljen DLC (Seasons), no on će biti u potpunosti besplatan. Naravno, treba biti fer pa reći jednu stvar, a to je da Siege ipak ima više sadržaja od Battlefronta, no opet premalo da bi opravdao punu cijenu (po online bitching kriterijima). Pa, ajmo svi skupa vidjeti što nas čeka u osnovnom paketu Siegea. Sastav specijalaca je sačinjen od najboljih policijskih postrojbi na svijetu:
- SAS – Velika Britanija;
- SWAT – Sjedinjene Američke Države;
- GIGN – Francuska;
- GSG9 – Njemačka;
- Spetsnaz – Ruska Federacija.
Razlike između gore navedenih ima po pogledu kakav tip gadgeta mogu koristiti te što od oružja (i nadogradnji) možemo brže “otvoriti”. Svaka od navedenih “frakcija” ima više klasa (20 sveukupno). Kako bi to bilo jasnije u svijetu prosječnog FPS gamera, imate medice, snajpere, inženjere itd. U svakom slučaju, svaki od navedenih ima svoje prednosti i mane. Nekome će SWAT biti bolji izbor od Spetsnaz operativca, ali sve je to jako subjektivno. U offline PVE mečevima, ovo nema neke pretjerane “posljedice” što god odabrali. Ali u multiplayeru ima poprilične prednosti (ili nedostatke), to naravno ovisi kakav tip igrača ste. Kvalitetna preporuka bi bila da isprobate dvadesetak rundi svakog od njih i donesete svoj sud.
Mape su razbacane tematski i ima ih ukupno 11 (prvi DLC uskoro stiže). Neke od mapa je moguće igrati samo u specifičnim modovima, poput Yacht ili Bartlett University. Već se iz samih naziva nazire, odnosno možete zaključiti kakav je setting u pitanju:
- Bank;
- Chalet;
- Clubhouse;
- Consulate;
- Hereford Base;
- House;
- Kafe Dostoyevsky;
- Kanal;
- Oregon;
- Presidential Plane;
- Bartlett University;
- Yacht.
Mapa nema puno, ali generalno nema ih ni malo. Sve ovo dobija extra vrijednost kada se uzme u obzir da Ubisoft kako smo već gore naveli ima u planu solidan DLC plan i sav nam stiže potpuno besplatno. Tako nas u svakoj do sezona čekaju nove mape, novi operatori i oružja. U svakom slučaju, svijetla budućnost. Ipak, najbolje je pogledati promidžbeni video koji malo bolje približava situaciju i plan DLC-a.
Vizualiziraj me nježno!
Sa douchebag (graphics whore) fronte nema ničega spektakularnoga. Siege izgleda korektno i to je manje više to. I dok je grafički pristojan i “prazan”, na polju zvuka apsolutno briljira. Zvukovi flashbangova, granata, naboja za razaranje zidova i slično su jednostavno maestralni i sasvim sigurno prezentiraju realnu audio sliku. Oružja imaju osjećaj režine u zvuku i svaki ispaljeni metak ima svoj specifičan fijuk na različitim površinama. Bez zadrške možemo reći da je zvuk apsolutni 5/7.
Ako se pitate koju platformu odabrati zbog vizualnog dijela, iskreno…totalno je svejedno. Igrajući igru na Playstationu 4 ili Xbox One konzoli, razlike su golom oku nevidljive i igre imaju stabilan framerate (60FPS za Multiplayer i 30FPS za Terrorist Hunt). PC je definitivni kralj po pitanju izgleda, pogotovo sa službenim 4K teksturama (za one dubljeg džepa). Eh, da dobro je spomenuti da Xbox One igrači, dobiju free primjerke Vegas 1 i 2 putem Xbox One backwards compatibility programa. Ruku na srce, što god odabrali, zabava je zagarantirana, naravno ako ste fan ovog žanra.
Ranked, very high!
Na kraju dana i runde, Siege je upravo ono što je psihijatar propisao kao terapiju (dobro sam, nije mi ništa). Igra koja vas kontinuirano tjera na razmišljanje i kreativnost u svakom potezu, igra čiji okršaji nikada nisu identični, igra koja nakon uspješnog manevra u kojem visite naglavačke usred prostorije jedini živi vaše lice pretvori u osmjeh vrijedan titule miss svijeta. Uz besplatni DLC koji nam stiže, ovo se čini kao igra u kojoj ćemo uživati na duge staze.
Da zaista, igra koja je fantastična u svakom najsitnijem taktičkom pogledu, i apsolutni vrh i novi standard u team tactics žanru. Ako već niste shvatili do sada, Rainbow Six: Siege je vrhunska taktička igra u kojoj će uživati samo istinski taktičari. Točka.
Leave a Comment