Iako je većinom poznat po istraživačkim igrama o upitnosti egzistencije ili filozofskim hororima preživljavanja, razvojni studio iz Brightona, The Chinese Room, najpoznatiji po autorstvu Dear Esther i Everybody’s Gone to the Rapture, za svoj novi projekt odabrao je prilično neočekivanu kombinaciju. Naime, Total Dark je izometrijski RPG sa avanturističkim elementima, čije estetsko polje autori opisuju kao Rave Noir, a to bi u osnovi značilo spoj Thirty Flights of Loving psihodelije i urbano-ruralne anksioznosti ala Detectorists.
Sve će to biti zapakirano u priču koja bi trebala obuhvatiti raspon od 1886. do 2016. godine, te povezivati krakove između jedva vidljivog mikro-univerzuma smještenog unutar odsjeka za historiju velškog Bangor univerziteta, MI6 agentice Anne Dornstein, koja, također u sjevernom Velsu traži prigodan put za pokojnike i čudnih događanja iz 19. stoljeća u gradiću Holyhead koji se nalazi na velškom otoku Anglesey. Dakle, možete očekivati spoj znanstvene fantastike, spekulativne fikcije i recentnog vala britanske new weird scene, a ako se prepoznali utjecaje Connie Willis ili China Miévillea, niste daleko.
Kao što se da primijetiti, Vels je poveznica sve tri narativne linije, što nije iznenađujuće, s obzirom da TCR naslove obično karakterizira specifična britanska atmosfera. No, bez obzira na ime koje nosi, Total Dark sa sobom nosi dosta opušteniju atmsoferu u odnosu na prethodnike istog razvojnog tima.
Što se tiče mehaničkog aspekta, možemo očekivati pet centralnih vrijednosti koji će se mijenjati u skladu s vašim akcijama i interakcijama sa okolinom. S obzirom da je okolina često neprijateljski nastrojena, tako će i često negativno uticati na statistike. Veći dio igranja je fokusiran na istraživanje i razgovor s raznim likovima, a igra bi trebala imati i dosta razvijen loot sistem, uz poseban naglasak na naprednu upotrebu inventara.
Ono što posebno odskače u odnosu na prijašnje The Chinese Room uratke je sistemski induciran pristup dizajnu. Tako da možemo očekivati mnoštvo mehanika koje će imati dugoročne posljedice na sam univerzum dešavanja. Inače, Total Dark je u početnom stadiju zamišljen kao stolni RPG, teško inspiriran distopijskim i postapokaliptičnim RPG vizijama Paranoie i Twilight 2000, tako da ne čudi ovakav pristup dizajnu, unatoč tome što je on nešto novo za TCR, čak i poredeći sa njihovim rijetkim akcijskim izletima poput Antlion Soccera.
The Chinese Room ima iza sebe turbulentan period razvoja Everybody’s Gone to the Rapturea, u kojem koordinacija sa Sonyem i njihovim Santa Monica studijom, blago rečeno, nije išla najbolje. Posljedice su se osjetile i u internim odnosima unutar TCR, a zbog strukture studija i u onim bračnim. Ipak ovaj tim je dosta duboko ukorijenjen u PC game dev kulturu, tako da je bilo za očekivati da će doći do problema pri tranziciji na konzole. Zbog toga Total Dark će zauzeti značajno drugačiji i otvoreniji pristup samom razvoju. Već od početnih blogerskih unosa, vidljivo je da su pozicije oko dizajna i narativnih momenata dosta fleksibilne, tako da niti samo ime projekta, a niti trenutne informacije o dizajnu nisu nepromjenjive.
Generalno se čini da TCR kroz Total Dark pokušava stvoriti jedan drugačiji model razvoja prilagođen vlastitim prohtjevima, te nešto opuštenijim pristupom pokušati ponuditi dovoljno drugačiji, ali opet prepoznatljiv interaktivni jezik prožet specifičnom vrstom britanskog ekscentrizma.
Total Dark će se u nekom obliku pojaviti već naredne godine, najvjerojatnije kroz neki vid early access programa na PC platformama, a do tada ćemo vjerojatno dobiti i još unutrašnjeg uvida u razvojni proces same igre.
Leave a Comment