INFO BOX
- DEVELOPER: WeirdBeard
- PUBLISHER: WeirdBeard
- PLATFORME: PS4, PC
- ŽANR: Puzzle / Tetris klon
- DATUM IZLASKA: 2. kolovoza 2016.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PS4
Konzole su uvijek bile mjesto velikih AAA naslova, a i zabavnih multiplayera koji su prvenstveno išli na FPS, fighting, shooter i sportske naslove. No, ponekad, poricali to neki ili ne, najveću pošast na konzolama što se tiče multiplayera činile su naoko jednostavne i pristupačne igre kao što su Tetris, arkadni biljar, fliper i slično. Sjetimo se samo Tetris Plus igre za PlayStation One, koja je, barem u mojem okruženju, bila kriva za mnoge neprospavane noći i ne baš produktivna popodneva. I danas u PlayStation 4 i Xbox One eri imamo slične igre koje neplanirano privuku veći dio obitelji i prijatelja i pruže puno sati zabave (Frozen Free Fall: Snowball Fight je svakako jedan od svježijih primjera).
Tom taktikom je išla ekipa developera iz Nizozemske koja stoji iza imena WeirdBeard i koji su imali tu sreću da budu besplatna igra u kolovozu za PS Plus korisnike. Iako Sony doživljava dosta kritika oko svoje ponude besplatnih igara iz mjeseca u mjesec, ne može se poreći da su na takav način na mjesec dana neke igre postavili u središte pozornosti koje inače vjerojatno i ne bi tako lako (i brzo zapazili). Rocket League je najbolji primjer, a dok Tricky Towers sigurno neće polučiti toliki uspjeh, svakako su sa PlayStation Plusom dobili određeni ”vjetar u leđa”. Pitanje je da li imaju proizvod koji to može iskoristiti.
Tricky Towers je, prvo i prvenstveno, Tetris klon. Tako se praktički i predstavljaju iako oko samog gameplaya postoji puno više toga. Prvotno sam bio zainteresiran za jedan ispolirani tetris naslov koji će svojom dinamikom i mogućnošću lokalnog multiplayera pružiti zabavu na popodne ili dva, no na kraju me iznenadila njegova težina i, zapravo, veliki broj promjena koji je igra unijela u već poznati gameplay. Blokovi standardnih oblika (oni najklasičniji) teže upadaju u izgrađene dijelove koje je puno teže i stvarati nego što smo navikli, a prilikom igranja morate izabrati lika koji ima light i dark magic koje aktivirate tijekom igre (sa kockom i krugom). Light magic daje svojevrsne power-upove koji vam pomažu da sastavljate svoje blokove, dok dark magic power-upovi odmažu vašem protivniku. I dosta veliki dio gameplaya ovisi o tim power-upovima, zbog čega je bitno da su raznovrsni i u velikom broju, a čini se da je Tricky Towers našao savršeni omjer toga. Igra nudi i tri game modea: u jednom pobjeđujete tako da prvi izgraditi najvišu građevinu sa svojim ”ciglama”, u drugoj vam ne smiju ispasti tri cigle, a u trećoj pobjeđuje onaj koji ima najviše dijelova postavljenih do određene razine koja je unaprijed zadana. Prva ludnica nastaje kad postavite u multiplayeru ”random” opciju pa vam se svaku rundu mijenja jedna od te tri opcije, što daje na dinamici i nepredvidljivosti. U sva tri slučaja možete koristiti i power-upove koje dobivate u određenom vremenu, a za sve to (kad ubrojite dosta teško slaganje ”ciglica” koje sam već spomenuo ) trebati će puno više vježbe nego što bi očekivali. Budući da postoji mogućnost da kroz vježbu postanete profesionalniji i bolji, samim time igra rješava problem jednakih mogućnosti za one koji duže vrijeme igraju igru i onih koji je igraju prvi put i poprilično eliminira one poznate nam ”neugodne situacije” u kojima newbie ima sreće i pobijedi. To možda i za neke neće biti ”plus”, no vrijedi spomenuti kao jednu karakteristiku koja nekima uistinu može biti bitna. Najvažnije je da je proces učenja i solidnog usavršavanja moguć već nakon sat vremena, tako da težina koja postoji ne bi trebala biti presudna za odustajanje od igranja.
Najveći problem Tricky Towersa je njegova trajnost jer poprilično ovisi o multiplayeru, i to prvenstveno lokalnom. Online multiplayer igranje postoji, ali je, u najboljem slučaju, dosadno, nedostaje mu dinamike, prvenstveno što se tiče sučelja i vođenja povijesti rezultata, no moguće je da se te inovacije dodaju kasnije i s obzirom na broj i feedback igrača/ica nadograde. Kad smo već kod feedbacka, dobro bi došlo predložiti im da i sami prostor na ekranu koji zauzimaju ciglice i vaša konstrukcija se malo poveća, jer neki igrači/ice dosta ”škilje” dok igraju jer su, prema mnogima, ti dijelovi ekrana dosta maleni. No, možda i to utječe na dodatnu težinu i možda je to bio cilj (iako sumnjam). Single play je također dosta dosadan, često i poprilično težak, no zbog izgleda igre, i velikog otvorenog prostora kojeg imate oko vaše konstrukcije, ponekad zna izgledati sve dosta osamljeno i sablasno. Unatoč veseloj glazbi. Kad smo kod glazbe, ona je dosta dobra, pjesmica koja vas prati kroz gradnju i sve mečeve je smirujuća i ugodna, no problem je što postoji SAMO JEDNA pjesma. To je jedan čest problem kod igara ovakvih tipa (pa i Frozena, na primjer) zbog čega veliki upitnik stoji već godinama na taj aspekt ovakvih igara. Je li stvarno toliki problem ubaciti oveću playlistu? Ili developeri misle da nije bitno? Ili se igrači/ice dovoljno ne žale? Ovo nisu pitanja zbog kojih nećemo spavati noću, ali svejedno su bitna.
Kad se sve zbroji i oduzme, Tricky Towers pruža odličnu zabavu u lokalnom multiplayeru, a developeri imaju zanimljive ideje i dobar koncept koji su razradili i eksperimentiranjem došli do tri modea koji odskaču od tradicionalnog Tetris klona. Nažalost, single play i poneki audio-vizualni nedostatci daju naslutiti da postoji neiskorišten potencijal. Bolje rečeno, nedostaje dodatni rizik za još više modeova pa čak i još više power-upova i zanimljiviji single play koji bi produžio trajanje igre i koji ne bi ovisio o broju raspoloživih članova/ica u kućanstvu koji bi s vama troši dane uz ovu igru. Velika prednost igre jest što je sad besplatna i što vas ništa ne košta da je isprobate (kolovoz je čak idealno vrijeme za ovakav način druženja, kada kroz ljeto dolaze gosti ili imate više kućnih zabava pa vam treba dodatan sadržaj), dok cijena od 15 dolara izvan ove ponude ipak zahtjeva oprez. Jer, ako nemate još ljudi oko sebe koji su zainteresirani za igranje, ili nemate dodatne kontrolere, možda bi trebali preskočiti igru.
Leave a Comment