Dolazi nam pomalo čudna suradnja i to u formi partnerstva dva gaming giganta. Naime, Ubisoft i Riot Games su otkrili da će surađivati u istraživanju alata kontroliranih AI-jom za borbu protiv toksičnosti u videoigrama.
Toksičnost u online igrama problem je s kojim se studiji za igre i dalje bore. Iako mnoge online igre podržavaju automatizirana rješenja i rješenja temeljena na korisničkoj službi, sama automatizacija ne može uhvatiti sve probleme i ljudi ne mogu sve nadgledati, što zahtijeva nove inovacije.
Interes Riota za takvo partnerstvo je očigledan. League of Legends je jedna od najpopularnijih online igara na svijetu. Izvješće iz 2019. godine pokazalo je da je 75% igrača League of Legendsa doživjelo „uznemiravanje“ tijekom igranja. Tom Clancy’s Rainbow Six Siege, Trackmania i The Division samo su neka od Ubisoftovih uspješnih izdanja za više igrača, pa možemo zaključiti da je suzbijanje toksičnosti u interesu ovih tvrtki.
Thrilled to announce this new project. Very proud of the teams involved at @Ubisoft & @riotgames as well of the audacity of both companies to greenlight such a project – Thank you for your trust ! https://t.co/T3Omb2jd6j
— yvesjacquier (@yvesjacquier) November 16, 2022
Tvrtke su predstavile projekt pod nazivom Zero Harm in Comms, a Riot Games i Ubisoft ga opisuju kao prvi korak u međuindustrijskoj suradnji koji će koristiti svima koji igraju video igre. Zero Harm in Comms je istraživački projekt izgrađen oko izgradnje baze podataka u igri. Ova baza podataka će trenirati alate za preventivno moderiranje temeljene na umjetnoj inteligenciji. Cilj je poboljšati automatsko otkrivanje štetnog ponašanja i u konačnici poticati pozitivnije zajednice, odnosno s većom bazom podataka, ovi sustavi teoretski mogu steći razumijevanje nijansi i konteksta izvan riječi.
Svatko tko pročita da Ubisoft i Riot sastavljaju bazu podataka u vezi s podacima o igračima, razumljivo bi odmah imao zabrinutosti u vezi s privatnošću. Riot objašnjava da će podaci koji bi se koristili za identifikaciju pojedinca biti uklonjeni prije dijeljenja. Podaci, za koje se kaže da su prvenstveno chat zapisi iz Riot i Ubisoft igara, neće biti u kategoriji koji se tiču osobnih podataka. Nema posebno riječi o tome hoće li biti nadzora nad ovim procesom, što će sigurno dovesti do skepticizma bez obzira na ono što se sada govori.
Rad na projektu Zero Harm in Comms traje već oko šest mjeseci, a Ubisoftov direktor odjela za istraživanje i razvoj LaForge Yves Jacquier i Riotov voditelj tehničkog istraživanja Wesley Kerr već surađuju na ovom projektu te iduće godine zajedno planiraju podijeliti podatke samog projekta.