INFO BOX
- DEVELOPER: Naughty Dog
- PUBLISHER: Sony Interactive Entertainment
- PLATFORME: PS4
- ŽANR: Akcijski avantura / platformer / shooter
- DATUM IZLASKA: 10.svibnja 2016.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PS4
Nije tajna da ljudi vole Uncharted. Naravno, volimo ga i mi na GoodGameu. Nazvana od člana našeg tima kao najbolja pustolovina svih vremena, Uncharted je uvijek nudio dozu dobre priče, intrigantnih i maštovito koncipiranih zagonetki, humor i oooooodlične akcijske sekvence u kojima smo sudjelovali. Igrali smo se s njim u počecima PlayStationa 3, pa u počecima PS Vite, a sada dvije godine nakon izlaska četvrte PlayStation konzole igramo se s Nathanom i ekipom u novom ruhu. No, koliko toga velike franšize, među kojima je i Uncharted, mogu donijeti novoga, svježega i zanimljivoga u svom četvrtom izdanju? Jedino kako se to može saznati jest igranjem. Ili čitanjem ove recenzije. Ili oboje.
GRIJESI OTACA BRAĆE
Svi koji su igrali prošli nastavak Uncharteda, znaju da smo Nathana, Elenu i Sullya ostavili kako nakon još jedne relativno uspješne i nemirne avanture odlaze u miran život. Naravno, bilo nam je jasno da to neće potrajati, ako zbog ičega onda zbog toga što smo dobili četvrti nastavak koji se događa tri godine nakon trećeg dijela. Nathan i Elena su vjenčani i vode svoje mirne te na trenutke dosadne živote. Upravo zbog toga i zbog najvažnijeg elementa priče, povratka Nathanovoga davno izgubljenog brata, dobivamo glavnu premisu koja pokreće događaje u ovom nastavku. Iznenađujući dolazak njegovog brata, koji ga je naučio dosta toga kao i Sully, pun je tragedije, avanture i nedovršenog posla koji vraća Nathana iz ”mirovine” i pruža svima nama novu avanturu gdje poznati likovi dobivaju novu dubinu, a mi još jednu izliku za skakanje, pucanje, rješavanje zagonetki i smijeh. Jer, unatoč svemu, Uncharted je akcijska igra sa solidnom pričom koja je gurala igru i utjecala na konačno oduševljenje istom i bez koje igra ne bi bila ista. Znaju i to Naughty Dogovci koji su praktički zatvorili sve sa trećim dijelom, no prilikom izrade četvrtoga (i vjerojatno zadnjeg nastavka) morali su nam pružiti logičan nastavak Drakeovih avantura i novi emocionalni završetak i oproštaj sa svim likovima. U kontekstu toga, dosta dobro su to obavili, zajedno sa samim završetkom, iako ”dolazak davno izgubljenog brata” nije baš najnovija ideja u svijetu pisanja scenarija, no svakako nije i najgora solucija za ovakvu igru. Dapače, priča je postala praktički glavni fokus igre, a kada se taj fokus promijeni, jedna dosta poznata igra i mijenja svoj imidž. Zbog toga smo na neki način svi natjerani i da drugačiji procjenjujemo cijelu igru, budući da je očigledno smanjila ritam i posvetila se dijalozima.
Pristup likovima, kao i osjećaj gledanja filma koji stvaraju određene scene, neodoljivo podsjeća na The Last of Us, veliku Naughty Dogovu igru, a njen utjecaj najviše vidimo u prvih 2 sata igranja kad se kroz igranje isprepliću događaji iz Nathanovog djetinjstva, pa iz mladosti i neki događaji iz perspektive Nathanova brata. Onaj ”miks” koji smo dobili u trećem nastavku i ovdje dobiva na još većem naglasku, a igra je smanjila dozu napetosti, pucanja i skakanja na koji smo navikli u prijašnjim igrama. Dobro ili loše? Ha, svakako nije ”loše loše”, no nekima bi moglo biti pomalo neugodno iznenađenje koliko se Naughty Dog odlučio za pričanje priče i objašnjavanje svakog detalja među likovima koji ima šarmantne dijelove, a i neke poprilično dosadne. Pristup igri kroz razne dijaloge, igranje Crasha Bandicoota i opravdavanje i prezentiranja Nathanovog života nakon Uncharteda 3, i prije prvoga donosi za sobom velike rizike. Unatoč priči i zabavnom glavnom liku, Uncharted nikad nije bio samo to i svakako nije bio glavni aspekt igre koji nas je najviše tjerao naprijed. Kao potvrdu tome imamo sve one trailere za svaku od igara, scene koje se vrte na raznim YouTube kanalima, kao i one trenutke kada ste nekome htjeli prezentirati grafičku moć vaše konzole i kvalitetu igre sa nekim predivnim akcijskim scenama. Znajući to, Naughty Dogovci su odlučili malo začiniti stvari i na tom polju, koji je postao glavni argument mnogima koje igra nije oduševila. Ono što se svakako treba pohvaliti je simpatično ubacivanje raznih detalja koji su igrivi, a koji su dio poboljšanja atmosfere u samoj igri, iako nisu važni gameplay elementi. Od predivnog igranja video-igre na prvoj PlayStation konzoli (nećemo otkriti detalje, iako ih možda već i znate), do Nathanovog ”igranja rata” i pregledavanja memorabilija iz prijašnjih avantura na svom tavanu dodaju jedan dosada nedoživljeni šarm likovima i serijalu, a kasnije akcijske, underwater i ostale scene i izazovi puno su pažljivije i detaljnije ”ubačeni” kroz priču na koju se Naughty Dog ovoga puta želio puno više koncentrirati. Hoće li se svakome svidjeti ovaj novi pristup, ostaje da vidimo.
KUKA, RONJENJE I STEALTH
Povratak pitanju ”što novo može ponuditi obožavana igra sa praktički savršenim gameplayom u svom četvrtom nastavku” dovodilo je do problema mnoge jednako jake igre u bliskoj nam prošlosti. Jedan od najsvježijih primjera je zadnja igra o Batmanu, Arkham Knight, gdje se u dobar sustav borbe i općenito gameplay mehaniku ubacila velika inovacija sa Batmobilom koji je zauzeo puno veći dio kolača nego što je trebao i, u konačnici, iznervirao mnoge. Noviteti ne smiju biti preveliki rizici, a kada se i pojave, ne smiju nadvladati sve lijepo i korisno što je prije serijal imao. Naughty Dog je išao u tom smjeru, sa ubacivanjem grappling hooksa (tj.užeta s kukom) kao obaveznog dijela nekih poznatih gameplay dijelova sa skakanjem i penjanjem koji je dosada bio doveden do savršenstva. Uže je dodalo inovaciju u načinu svladavanja prepreka i provalija na ogromnim prostorima, a još jedna veća novost je ”slajdanje” niz padine (pijesak, blato, ruševine) koje vam služe da se dočepate novoga mjesta za skakanje i penjanje. Obje stvari su najočitiji primjeri novosti, a i izgledaju najbolje, a bojazan od toga da bi prevelik naglasak mogao doći na takve dijelove na sveopće iznenađenje je uklonjena, tako da ćemo i dalje moći uživati u starim poznatim stvarima vezanima za gameplay te u izrazito doziranim novitetima pomiješanima sa starim sposobnostima koje već znamo i na koje smo navikli, kao i novim ludim scenama, vožnjama i svemu ostalome.
Najviše pažnje svakako zaslužuju stealth elementi koji praktički omogućuju da s Nathanom obavite određene zadatke na otvorenom prostoru na dosta drugačiji način nego što je to prije bio slučaj. Ukoliko želite doći do željene točke na jednoj od prekrasnih lokacija u igri, moći ćete unijeti dozu elegancije i milosti ne naudivši vašim protivnicima tako da se uspješno šuljate, skrivate po travi, izbjegavate svijetla i nokautirate straže. Stealth elementima Uncharted pristupa kao i mnogim drugim aspektima gameplaya – naoko jednostavno, a na kraju dosta zarazno i zabavno. Jasno je naznačeno kada vas stražari počinju primjećivati, kada su u stanju opreza, a sve se može bolje pripremiti promatranjem njihovih obrazaca kretanja. AI tih stražara nije na najvišoj razini, no svakako zadovoljava osnove dobrog stealth pristupa koji nije pretežak, a i ne događa se na svakom koraku. No, ukoliko vam se ne sviđa stealth, igra ga ne ”unosi u facu” toliko često niti je takav način igranja obavezan. Veliki izbor oružja i lakoća izvođenja akcijskih napada kao i u prijašnjim nastavcima, omogućuje i ”staromodniji” pristup preprekama. Moguće je i ovdje kombiniranje oba pristupa, ovisno o vašem raspoloženju što je dodatan plus. Nekad je dobro pokušati stealthom riješiti se nekoliko većih prijetnji, pa, ukoliko budete uhvaćeni na djelu, krenuti na pucanje i skakanje do željenog cijela. Ušteda streljiva na takav način je praktički sigurna, barem mala. Često ćete imati i pomoć u oružanim sukobima, prvenstveno od Nathanovog brata koji je uz vas većinu vremena, što radi društva, što radi pomoći pri usmjeravanju na pravi put što pri rješavanju dijela neprijatelja koje je izvedeno bolje nego u prošlim nastavcima kada bi se takva vrsta sukoba dogodila.
SPEKTAKL
Uncharted 4 i dalje vjerno brani titulu jedne od najljepše dizajniranih igara u gaming industriji. Lokacije na kojima skačete, pucate i istražujete, kao i razne pećine i zatvoreni prostori izgledaju predivno, bili oni otoci obasjani suncem, planine usred snježne mećave ili prljavi zatvori u Južnoj Americi, igra donosi odličnu atmosferu gdje god vas odvodi. Od uvijek pamtljivih osjećaja klaustrofobije do rušenja svega oko vas tijekom bježanja od neprijatelja, teško ćete ostati neimpresionirani onim što se oko vas događa, pa čak i ako ste veteran ove igre i mislite da vas više ništa ne može toliko oduševiti. Veliki dio tehničkog postignuća igra su i cut-scene u igri koje se neprimjetno prebacuju u igranje bez ikakvog zastajkivanja i praktički bez promjene u modeliranju i izgledu likova. Određene cinematic scene izgledaju jako dobro, iako su vidno smanjene u kvaliteti kako bi se uklapale u vizuale igrivih dijelova, a usudio bih se reći da je takvo riješenje i bolje. Glazba, glasovna gluma i općenito zvuk izvedeni su iznimno kvalitetno.
Suprotan slučaj bi ionako bio dosta čudan budući da se radi o Sonyjevoj igri stvorenoj za Sonyjevu konzolu da prikaže sve njene ljepote i mogućnosti. Ima li pretjerano drastične razlike u samoj grafici s obzirom na remaster izdanja? Iskreno, nikad me to nije previše ni diralo, promjena ako i ima (izuzev ovih najvažnijih što sam već napomenuo) tiču se prvenstveno detaljnijeg okoliša i krasnih dizajnerskih rješenja nekih lokacija, zbog čega je i standardni dio opcija u igri postao Photo mode s kojim na miru možete ”opaliti” razne fotografije i pohvaliti se njima na društvenim mrežama. Ono što je najvažnije, sjajno je prezentiran suživot okoline, likova, te zasebnih animacija čija kombinacija čini nesmetano igranje i užitak zbog koje se jednostavno ne može novom Unchartedu puno toga prigovoriti.
MULTIPLAYER
O online multiplayeru se reklo već puno u tekstu koji je izašao nakon puštanja bete verzije multiplayera na PSN-u, a dojmovi ostaju praktički isti. Naravno, sada smo dobili konačan broj multiplayer modeova (team deathmatch, command, ranked i plunder) među kojima je najzabavniji plunder. Najbolje ga je opisati kao klasičan Capture the flag mode koji ste viđali u mnogim igrama do sada, no Uncharted dodaje svoj stil u taj mode sa dva tipa puna lovaca na blago koji rade upravo to – hvataju blago nasumično pobacano po pažljivo konstruiranim mapama koje su prilagođene ovom tipu igre. Općenito, imate ukupno osam mapa, koje će vam biti poznate iz glavnog dijela igre, a što se tiče samog gameplaya on je u ovom modeu prvenstveno podređen pucanju, skakanju i bacanju granata. Također, svaki lik ima dva specifična dodatna poteza, Mysticals i Sidekicks među kojima je Mystical malo veće iznenađenje (Sidekicks power up manje više sam sebe dobro pojašnjava nazivom) koje smo upoznali već u betu, a omogućuje određene nadnaravne elemente koji vam mogu pomoći da si odstranite konkurenciju. Sve navedeno, kao i veliki izbor likova iz serijala, lokacija i oružja čini ovaj dio igre zanimljivim dodatkom, no sumnja i dalje postoji da će taj dio biti dugog vijeka. Multiplayer je, ipak, svakako dosta napredovao od onoga u trećem dijelu, a svi oni koji su tada trošili dosta vremena na ovaj dio igre, sigurno će i sada biti oduševljeni. Multiplayer za mene nije razlog zbog kojeg sam zainteresiran u igru, no to ne znači da ova usputna zabava ne može postati alternativa za Call of Duty, kako tvrde neki.
ZLATO, NE PLATINA
I single player i multiplayer krase predivni vizuali, jednostavno upravljanje, kamera koja obavlja posao i bolje nego što smo inače navikli, a usto nam donosi zanimljivu (ali svega samo solidnu) priču, drage nam likove, zanimljive zagonetke, lokacije i neke inovacije koje ukazuju i dokazuju da je Naughty Dogovcima i dalje stalo do Uncharted svijeta i svega što im je donio tijekom PlayStation 3 ere. No, nakon što to sve uzmemo u obzir, ostaje činjenica da smo dobili ”samo” bolji, ispoliraniji i luđi Uncharted koji je čak smanjio nešto akcije povučen utjecajem The Last of Usa i koncetriranjem na priču i likove na način na koji nismo navikli iz serijala. Kad se i to uzme u obzir (kao pozitivno ili kao negativno) dobivamo igru koja nas ne baca sa stolice niti oduševljava na način da ćemo o njoj pričati danima kao što je bio slučaj sa prvim ili drugim Unchartedom. Ništa nije ponudilo veliki ”boom”, ali je završilo sa eksplozijom koja nas čini zadovoljnima i zbog koje se radujemo novim Naughty Dogovim projektima u budućnosti. Nadam se, sa većim brojem snažnih ženskih likova, kao što su natruhe istoga prikazane, napokon, u ovom nastavku. Vrijeme je za nove pustolovine, sada to zaista možemo reći.
Rezultati Uncharted 4: A Thief’s End nagradne igre
Kao što smo i obećali, zajedno s našom velikom GG Recenzijom donosimo vam i rezultate naše nagradne igre, u kojoj ste mogli osvojiti dva primjerka nove Drakeove avanture. Prije svega, željeli bismo se zahvaliti svima koji su sudjelovali u natjecaju – mnogi od vas poslali su točne odgovore, no iznenađuje činjenica da je bilo i dosta natjecatelja čiji poslani odgovori nisu bili točni (neki su čak poslali i sva tri pogrešna odgovora). Naravno, svi oni koji su točno odgovorili na sva tri pitanja putem maila te nam se javili u komentaru ispod članka, automatski su sudjelovali u našem nagradnom izvlačenju, a naš nagradni ždrijeb usrećio je dvije gamerice, tako da nagrade idu u ruke čitateljica s nadimcima (imenima):
- Goga
- Andrea K.
Sretnim dobitnicama čestitamo i molimo ih da se jave na gregor@goodgame.hr, kako bismo se dogovorili oko preuzimanja nagrada. Ostalima želimo više sreće u nekoj od idućih nagradnih igara, kojih će po dobroj staroj GG.hr tradiciji biti još puno (neke od njih očekuju vas već idući tjedan)!
Leave a Comment