Valve je prošloga tjedna objavio dvije veoma bitne vijesti. Prva vijest tiče novog Half-lifea, a o tome više možete pročitati ovdje. Ja ću se sa druge strane pozabaviti onom drugom, a to je Operation Shattered Web za Counter Strike Global Offensive.
Naime, novi Battle Pass košta skoro 13 eura, a donosi veliki broj novih misija, mapa, skinova i agenata. Malo me začudila tolika cijena, ali kada se zbroji količina sadržaja koja s njim stiže, onda i nije nešto velika. Međutim, najbitniji update vezan je za balansiranje pušaka. CSGO pro zajednica već duže vrijeme moli Valve za nerf Kriega i to smo možda i dobili. Zašto kažem „možda“? Pa, zato što sama puška nije dobila nikakve promjene, nego je samo povećana cijena na 3000 dolara. Ako pogledamo unatrag, sjetit ćemo se AUG mete koja je naprasno završila vraćanjem cijene na staro, ali nisam siguran da ćemo i ovde imati istu situaciju. Točno je da je cijena značajno utjecala na popularnost Kriega, jer za samo 50 dolara više u odnosu na AK-47 dobivate skoro istu probojnost, lakši spray pattern i scope. Ispočetka se ovo nije činilo kao veliki problem, ali ubrzo je eskaliralo i postalo teško za gledati. Pro igrači doslovno su se otimali oko Kriega, a vrhunac je bio IEM Beijing, na kojem Device sa CT strane baca AWP da bi uzeo Krieg. Da napomenemo da je isti taj Device rekao da mu je užasno igrati AWPom jer protivnici imaju ogroman peek potencijal igrajući sa Krigom i uveliko mu otežavaju posao. Ali eto, nakon puno moljakanja i mimova dobili smo nerf.
E sad, zašto mislim da to baš neće proć kao AUG? Pa zato što sama puška nije nerfana, i dalje je izuzetno jaka i problematična za izbalansirati. Plus što je ovaj put to puška sa T strane. Opće je poznato da T strana manje kuburi sa parama, jer u startu ne mora da kupuje defuse kit, a i puške su im generalno jeftinije (AK47 $2700, Krieg $3000 u odnosu na M4A1 $3100 i AUG $3300). Znači to je opet skoro 800$ razlike u fullbuy-u. Kada uzmemo u obzir ovu razliku, veliko je pitanje hoće li se pro igrači sa T strane vratiti na AK. Neki zadrti skilleri poput Nike vjerojatno hoće, ali kad vidimo kako sa Kriegom igraju hunter, woxic, shipz i slični, moguće je da ipak ostane u upotrebi.
Druga bitna promjena je ubacivanje agenata. To u praksi znači da će svi, koji otključaju agente pomoću misija, moći da ih koriste u standardnom igranju. Tu nastaje problem, jer agenti se razlikuju po boji i veličini. Tako imaju neki koji se uklapaju u određene boje mapa, a opet drugi su veliki, pa kad čučnu, vire iza kutija, iza kojih ne bi trebalo da vire. To stvara veliki problem za pro igrače, jer nije u redu da netko ima prednost samo zato što je odabrao drugi skin. Naravno, moguće je da pro igrači ovo zanemare, ali onda se postavlja pitanje kupovine skinova koje ne koriste pro igrači. Što mislite koliko bi se AIR Jordan tenisica prodalo da ih nije nosio Jordan? Vjerovatno puno, ali ne toliko puno. EliGE je došao na super ideju, a to je vraćanje stare cl_minmodels komande, koja skinove vraća na originalne. Radi se o client based komandi, što znači da bi igrač koji unese tu komandu vidio default skinove, ali bi observer vidio one skinove koji su na serveru. Reklo bi se „i vuk sit i ovce na broju“.
U svakom slučaju, pred nama je jedan od najvećih updatea za CSGO, kako u svakodnevnom igranju, tako i na pro sceni. Ovaj vikend gledali smo posljednji veliki turnir na starom patchu. Na CSGO Asia Championshipu, pobjedu je odnio mouseports, savladavši ENCE u finalu. A utjecaj novih promjena gledamo već idući vikend na ECS Finalsima u američkom Arlingtonu.
Leave a Comment