INFO BOX
- DEVELOPER: Strange Loop Games
- PUBLISHER: Strange Loop Games
- PLATFORME: PS3, Xbox 360, PC
- ŽANR: Puzzle Platformer
- DATUM IZLASKA: 13. ožujka 2014.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PS3
Postoji li ijedan gamer koji tokom svoga gamerskog staža nije zaigrao barem jednu logičku igru? Mala je vjerojatnoća za takvo što jer, ako ništa drugo, svi od nas barem su odigrali partiju Tetrisa… Ima nešto posebno, što mozgalice čini toliko primamljivim, zar ne? Puzzle igre možda nisu popularne kao shooteri ili RPG-ovi, ali sasvim sam siguran da će se svatko od nas prisjetiti barem jedne takve igre koja mu je ostala u lijepom sjećanju.
Sličnog je mišljenja i indie razvojni tim Strange Loop Games, koji je još prije gotovo dvije godine (2012) na PC-u izdao iznenađujuće dobar puzzle platformer Vessel. Prativši trend izdavanja indie projekata na PS3 i Xbox 360 konzolama, Strange Loop Games je Vessel odlučio izdati i u verzijama za spomenute konzole. No, hoće li Vessel biti jednako zabavan i konzolašima, kao što je bio PC igračima?
NOVA INDUSTRIJSKA REVOLUCIJA
Vessel je klasičan puzzle platformer, koji ipak donosi nešto novo – njegova mehanika zasnovana je na fizici tečnosti i rješavanju velikog broja prilično izazovnih zagonetki. Radnja igre, koja je smještena u steampunk okružje, fokusirana je na M.Arkwrighta, genijalnog naučnika koji je malo ispred svoga vremena, koji je svojim izumom znatno doprinjeo industrijalizaciji cijelog svijeta. Naime, Arkwright je pronašao način da tečnost pretvori u žive mašine, tzv. Flurose (mala tečna bića koja imaju sva stanja – mogu se topiti, mijenjati oblike, miksati s drugim tipovima tečnosti isl.), koji bi ljudima trebale olakšati rad. Ovo njegovo dostignuće biva sjajno prihvaćeno od strane svih industrijalaca, međutim stvari se kompliciraju kada se Flurosi masovno počinju kvariti, uzrokujući prestanak rada brojnih tvornica, gašenja plantaža i zatvaranja rudnika. Bacivši se na rješavanje problema, Arkwright svojim novim izumom mora oživjeti svoje kreacije, a to neće biti lako, jer će morati obići brojne lokacije i popraviti svoje Flurose i udahnuti im novi život.
TEČNA PLATFORMERSKA MOZGALICA
Igrajući Vessel nisam mogao a da se ne prisjetim nekih starijih (P.P. Hammer, The Lost Vikings, The Incredible Machine), ali i nekih novijih (Braid) igara. U pitanju je logički platformer koji je zasnovan na prilično interesantnoj mehanici. Naime, cijeli gameplay zasnovan je na tečnosti i njezinim fizičkim svojstvima. U pitanju je klasični 2D side-scrolling platformer, koji kombinira „hopsanje“ s rješavanjem logičkih problema, uporabom tečnih supstanci (voda, lava, svjetleće tečnosti..). Koristeći tečnosti iz okoline i Arkwrightovog topa koji se može nadopunjavati raznim tečnim supstancama, manipuliramo raznim strojevima, aktiviramo prekidače, okrećemo turbine, spuštamo mostove i otvaramo vrata te na taj način rješavamo prilično izazovne zagonetke, koje zahtjevaju i aktivno manipuliranje Flurosima. Flurosi su jezgra igre. U igri nam je dostupno pet vrsta Flurosa. Baš kao i svaka tečnost, i Flurosi se razlikuju po svojim sposobnostima, a za uspješno rješavanje pojedinih zagonetki ponekad je potreba kombinacija svih njih. Jedan se npr. boji svjetla, drugi reaguje na druge vodene izvore itd… Flurosi se tope, mijenjaju oblike, apsorbiraju druge tečnosti, eksplodiraju..Sve ove njihove osobine ključne su za rješavanje logičkih problema, koji se uglavnom odnose na pritiskanje tastera određenim redom i otvaranje novih prolaza.
Zagonetke u igri zaista su veoma dobre i predstavljaju priličan izazov i najokorjelijim igračima, što zbog svoje kompleksnosti, što zbog pojedinih tehničkih problemčića. Naime, tokom rješavanja logičkih problema ponekad znaju iskrsnuti mehanički problemi, koji se očituju u ne-reagiranju Flurosa na vaše komande. Flurosi se nekad jednostavno „zalede“ i ogluše se na željene akcije, a takvo što bi pojedinim igračima moglo pojesti dobar dio živaca, a jedino rješenje je bukvalno skočiti im na glavu i „ubiti ih“ te i ponovo oživjeti i pokušati ponovo. Druga stvar koja bi pojedine igrače mogla namučiti jeste pomalo neprecizno ciljanje vodenim topom, a ni platformerski elementi ne briljiraju i ponekad u igračima mogu izazvati nelagodu zbog svoje nepreciznosti i paničnog jurcanja od lokacije do lokacije i vremenski ograničenog pritiskanja prekidača. S obzirom na samu prirodu igre, platformerski elementi su svakako morali biti bolji. Ipak, koliko god pojedine zagonetke bile problematične, zaista ih je pravi gušt rješavati. Osjećaj nakon riješavanja izazovnije zagonetke zaista je sjajan, osobito kada se kod pojedinih poprilično namučite, iako vam je rješenje istih „vidljivo iz zrakoplova“.
Sam ritam igre veoma je pitom. Na startu su vam dostupne osnovne mehanike, a kako napredujete kroz igru, tako otključavate i one nove. Lokacija u igri ima priličan broj i sve su zanimljive, iako se standarno radi o varijacijama na temu. Tu su tvornice, šume, rudnici, kao i veliki broj skrivenih lokacija koje sadrže razne bonuse i misterioznu protoplazmu, koja služi na nadogradnju sposobnosti i opreme.
Za završetak igre bit će vam potrebno oko 10ak sati, 12 ukoliko se pozabavite istraživanjem svakog kuta igre. Potpuni dojam igre malo je narušen pomalo nepreciznim platformerskim elementima i problemima umjetne inteligencije Flurosa, no takvi problemi ipak nisu toliko česti da bi ozbiljnije poremetili prilično pozitivne utiske koje igra u cjelosti donosi.
SIMPA IZGLEDAJUĆA INDIE IGRA
Tehnička strana Vessela zaslužuje veoma visoke ocjene, što zbog svoga dizajna, što zbog veoma dobrog grafičkog pokretača, zaslužnog za cjelokupnu fiziku tečnosti. Igra koristi 2D/3D hibridni stil (2D teksture crtane rukom kombinirane s 3D mapama), a impresivni 2D art stil igri daje posebnu vizualnu raskoš. Svijet igre i njegove lokacije sjajno su dizajnirani, svjetlosni efekti u igri također su veoma dobri, a utisak pomalo kvare povremena usporavanja i animacija koja baš i nije u razini ostatka vizualnog dijela. Zvučna strana igre ne zaostaje za vizualnom. Soundtrack, koji je djelo Johna Hopkinsa, savršeno odgovara settingu igre, baš kao i zvučni efekti, a kao jedinu manu vezanu za zvučnu stranu igre mogli bismo navesti nedostatak voice overa. No, s obzirom da se radi o logičkom platformeru, kod kojeg je priča svakako u pozadini, vjerujem da to nikome neće smetati.
LIJEP UMNI TRENING
Tako bismo najlakše mogli opisati Vessel. Vessel je igra koju ću, zbog njezinih neospornih kvaliteta, svakome preporučiti. Ukoliko ste se poželjeli zaigrati nešto sasvim drukčije od onoga čime se „dopingujete“ svaki dan, ako vam muka od svih tih silnih shootera, jurnjava i raznoraznih akcijskih blockbustera od kojih mozak boli, svakako biste trebali zaigrati ovu igru – lijepo će razgibati vaše sive ćelije, a pri tome ćete se i solidno zabaviti. Iako nije Braid ili Fez, Vessel je svakako igra vrijedna vašeg vremena. Isprobajte, zabavite se, nećete zažaliti.
Leave a Comment