Sinoć održani State of Play konačno nas je detaljnije upoznao s dugoočekivanom PS4 ekskluzivom Ghost of Tsushima. Vidjeli smo 18 minuta gameplaya i doznali nešto više o samoj mehanici igre, njenom konceptu i svijetu te naravno borbi. Pustili smo da nam se slegnu dojmovi, pa idemo sada bistre glave napisati riječ ili dvije o onome što smo vidjeli.
Prije svega, idemo se pozabaviti onim, što je pomalo zabrinulo veliki broj igrača – primjetnim grafičkim downgradeom. Naime, usporedimo li inicijalnu gameplay demonstraciju s ovom koju smo vidjeli sinoć, jasno je vidljiv manji grafički downgrade, koji se primarno očituje u nešto siromašnijem prikazu podloge po kojoj se glavni protagonist kreće (osobito po blatnjavim i prašnjavim dijelovima). No, bez obzira na sve, Ghost of Tsushima izgleda doista prekrasno, no ne i onako lepršavo kao što je to izgledalo prilikom one nezaboravne E3 demonstracije.
Kada smo već kod samog svijeta u kojem se igra odvija, nova gameplay demonstracija još jednom je potvrdila kako nas u igri očekuje minimalistički-do-nikakav HUD. Ranije je bilo riječi kako u igri neće biti nikakvih pokazatelja, koji bi nas uputili do određeniih destinacija, što se na kraju ipak nije pokazalo u potpunosti točnim, budući da smo vidjeli zanimljiv način direkcije prema nekim od zadataka ili interesnih sfera. Do njih ćemo dolaziti zahvaljujući vjetru, koji će nas usmjeravati. Vjetar ćemo moći “dozvati” u svakom trenutku, kako bismo vidjeli jesmo li na pravom putu. Tu su i brojne životinje, koje će nas na jedinstven način navoditi do određenih destinacija (konkretno, prikazana je situacija u kojoj nas lisica vodi do svetišta). Pažnju će nam privlačiti i dim iz kampova u daljini, ptice koje nas usmjeravaju do raznoraznih collectiblesa i slično. Sve djeluje mnogo ljepše, prirodnije i ugodnije nego, recimo, u Assassin’s Creedu, gdje nas na mapi i u samom svijetu očekuje hrpetina kojekakvih oznaka.
Kada je u pitanju sama gameplay koncepcija, upravo spomenuti Assassin’s Creed bismo općenito mogli smatrati najbližom referentnom točkom ovog naslova, iako tu ima malo i Sekira, Red Dead Redemptiona i naravno, nikad prežaljenog Tenchua. Idemo mi početi s ovim potonjim, budući da nam se taj segment definitivno najviše svidio. Naravno, mislimo na stealth i stealth killove, koji izgledaju doista impressivno.
Naime, Ghost of Tsushima zapravo nudi dva glavna pristupa cijeloj igri. Uz upravo spomenuti stealth, koji cijeloj priči o smrtonosnom “Duhu iz Tsushime” daje poseban štimung i kredibilitet, tu je i klasična “prsa u prsa” konfrontacija, koja nas baš i nije oduševila, budući da izgleda prilično automatizirano te se svodi na ritmično prebacivanje između “parry” i “attack” poteza. U korist joj nije išla ni umjetna inteligencija protivnika (kojih nikad nije bilo više od 3-4), koji onako lijepo u redu čekaju da ih isjeckate jednog po jednog. Zanemarit ćemo “samurajsku čast” i reći da su u ovom slučaju protivnici Mongoli, koji baš i nisu mnogo marili za čast. Također, usudit ćemo reći i to da nas je cijeli borbeni sustav podsjetio na fajt iz “Ezio Auditore” trilogije. Ukoliko se borba doista bude svodila na ono što smo vidjeli (uz časni izuzetak super cool odbijanja strijela katanom u stilu Wadea Wilsona), bojimo se da bi vrlo brzo mogla dosaditi i čak postati naporna. Oba pristupa igri trebala bi donijeti potpuno drukčije igraće iskustvo, no prava stvar očekuje one koji budu kombinirali oba stila.
Osim što ćemo moći nadograđivati Jinovo oružje, u igri nas očekuju brojne customizacijske opcije, zahvaljujući kojima ćemo, skupljajući tijekom igre resurse, glavnog protagonista moći opremiti raznoraznim oklopima i odjevnim predmetima. Oklopi i outfiti neće imati samo kozmetički karakter, nego će sa sobom doista donositi brojne prednosti i mane, zbog čega ćemo ih, sukladno situaciji u kojoj se nalazimo, vrlo često morati mijenjati, što opet, u konačnici, igri daje dodatnu dubinu.
Sve ljepote feudalnog Japana moći ćemo zabilježiti pomoću Photo Modea, no glavna zvijezda igre svakako bi trebao biti Samurai Cinema mod. Naime, Sucker Punch je u igru ubacio posebni crno-bijeli zrnasti filter s dodatnim efektima vjetra, kako bi kreirao atmosferu i autentičnost samurajskih filmskih klasika. Ono što smo vidjeli, u kombinaciji s japanskim voiceoverima, doista djeluje fantastično.
Sve u svemu, Sony i Sucker Punch konačno su učinili ono što smo već nekoliko godina čekali – prikazali su pravi gameplay svoje open world akcijske avanture. Ako ćemo biti baš iskreni, unatoč činjenici da se radi o impresivnom naslovu, nekako smo očekivali još više, no to više ipak nismo vidjeli u tih kratkih 18 minuta, pa se nadamo još boljim dojmovima nakon što igru konačno i zaigramo.
Ghost of Tsushima na PS4 stiže 17. srpnja. Hoće li na kraju ispuniti iznimno visoka očekivanja, doznat ćemo vrlo brzo.
Leave a Comment