Da, ovo što slijedi je uistinu povratak kralja i to na više načina. Legendardni developer Origin Systems-a, osnivač Digital Anvil-a i suvereni kralj space sim žanra Chris Roberts nam se vraća u gaming industriju. Nakon kratke epizode u Hollywoodu (između ostalog producirao Erin Brokovich, Lord of War…).
Za vas mlađariju (ispod 30) i “console-only” gamere ovo ime neće značiti previše, no, treba istaknuti da nitko od nas danas ne bi imao story driven igre s hrpetinom kvalitetnih in-game “filmića” da nije bilo Chrisa. Jedan od developera zaslužnih za potpunu revoluciju PC gaminga krajem 80-ih i tijekom 90-ih, Chris Roberts je razvio (kao kreator ili kao suradnik) hrpu popularnih naslova, pa idemo nabrojati one najzvučnije: Times of Lore, Ultima, Bad Blood, Wing Commander, Privateer, Starlancer i Freelancer kao svoj zadnji naslov (koji se i dan danas igra na hrpetini “user-hosted” serverima).
Dok je Ultima inspirirala današnje MMO-e a Bad Blood inspirirao Fallout-like post-apokaliptične RPG/FPS igre, Chrisa pamtimo najviše po Wing Commander serijalu. Nekada mega-popularan “space-sim-shooter” žanr kojeg je spomenuti Wing Commander bio suvereni kralj današnji gameri praktično ne poznaju. Zadnje vrijedno spomena u žanru su genijalni FreeSpace/Freespace 2 i X serijal.
I iz tog razloga, Chris je odlučio ispraviti nepravdu i vratiti spomenuti žanr di mu je mjesto, u sam vrh. No, ovaj put iza njega ne stoji Electronic Arts ili Microsoft kao u “starim” vremenima.
Izrađen oko modificirane verzije Crytekovog CryEngine 3 grafičkog enginea dolazi nam StarCitizen koji je u pravom smislu riječi spiritualni nasljednik Wing Commander, Privateer i Lancer serijala. Zapanjujuća je razina kvalitete i detalja koje možemo vidjeti u trailerima niže.
Za financiranje Chris Roberts i ekipa okupljena u Cloud Imperium Games Corporation odlučila se na pod zadnje popularni “community funding“, ali ne kroz svemogući KickStarter već direktan, odnosno “gamer-2-developer“ formulom. Ovakav tip financiranja omogućuje bližu suradnju s gamerima kao i ispunjavanje njihovih želja. Sve ovo ima dodatni začin, a to je razvoj isključivo za PC platformu, koju Chris smatra nepravedno zapostavljenom, iako se slažem s tom tvrdnjom, neću raspirivati “PC vs Console” raspravu jer jednostavno volim sve platforme koje omogućavaju igranje igara. Kratki teaser prikazuje kako oni vide poredak stvari.
Da sve ne ostane na riječima, pobrinula se “extended” verzija istog trailera i nakon gledanja istog opet moramo spomenuti zapanjujuću razinu kvalitete u detaljima. Obzirom na poznati grafički engine, svi zainteresirani bolje da krenu štediti već sada.
StarCitizen nam donosi potpuno sandbox iskustvo u svemiru koje jako podsjeća na EVE Online uz jednu bitnu razliku. Tamo gdje je EVE RPG i možemo svoj brod voditi isključivo klikanjem miša i korištenjem već predodređenog “skillseta“, ovdje ćemo imati punokrvni shooter, znači očekuju nas stari dobri dog fightovi “mano-a-mano“. No to ne znači da je ovo samo space-shooter, tu će biti i dinamična ekonomija (opet poput EVE-a), trgovine, borbe za teritorij (sektore/stanice/planete…) i još hrpa nepoznatih mogućnosti. Primjećujete da stalno spominjemo EVE kao uzor, no treba napomenuti da je EVE-u uzor bio Chrisov Freelancer.
Priča StarCitizena se odvija tamo negdje daleke 2942 godine i ustroj u svemiru podsjeća na staro Rimsko carstvo pred raspadom koje je iskorišteno kao uzor prilikom razvoja igre. Kako sam naziv igre sadrži riječ “citizen” što znači “građanin”, specifično za igru će bit upravo to, status građanina kojeg trebamo zaslužiti u društvu (igri).
Tako će nam StarCitizen omogućiti da svoje “građanstvo” zaslužimo na razne načine i uloge koje ćemo odabrati. Znači možete biti trgovac koji će kroz vrijeme akumulirati dovoljno love da jednostavno kupi svoj status “građanina” ili lovac na glave (popularni bountyhounter) pa raditi prljave stvari za carsto u raspadu, a možete i biti lojalni svemirski-prašinar u posebnoj vojnoj sekciji “Squadron 42“. Treba spomenuti da će “Squadron 42” opcija biti najsličnija Wing Commander / StarLancer serijalima (shoot first, bring flowers later).
Zadnje informacije govore da će StarCitizen biti free-2-play igra uz napomenu da mikrotransakcije neće donositi nikakvu bitnu prednost u odnosu na gamere koji neće koristiti “real-life” lovu i već spomenuto ovo će biti PC Only naslov. Eh sad obzirom na CryEngine 3 vrlo je relativno koliko je ovo “besplatna” igra za nas gamere i naš hardver. Eh da, ne očekujte StarCitizen prije 2014.
Nakon svega rečenog i viđenog, stariji dio GoodGame.hr redakcije je uzbuđen…a vi? 🙂
Za kraj pogledajte Chrisovu najavu StarCitizena, kakve nas blagodati iščekuju u istom uz čak malo gameplaya i što misli o trenutnom stanju u gaming industriji.
Leave a Comment