Javnost je upoznala Xbox 360 prije nepunih 8 godina. Div iz Redmonda je i tada bio prilično škrt sa informacijama. Vrijeme do otkrivanja novog uratka Microsoftovih razvojnih laboratorija polako curi, a cure i informacije o tome što nas čeka u novoj inačici popularne igraće platforme.
Microsoft muku muči sa piratima odnosno modifikacijama koje niču kao gljive poslije kiše. Otkako je otkriveno na koji način zaobići službenu zaštitu, neslužbenim komadima hardvera nema kraja. Generalno, moderska scena je osmislila dvije osnovne grupe modifikacija kojima Microsoftovi inženjeri ne mogu učinkovito doskočiti. Razlikujemo softverske i hardverske modifikacije koje opet imaju nekoliko podgrupa izbora. U grubo, najveća noćna mora Xbox razvojnog tima zove se RGH (Reset Glitch Hack). Nećemo se baviti detaljima, no poznato je da je uz Nintendo Wii, Xbox 360 platforma najviše oštećena nelegalnim korištenjem igara. Microsoftu je očigledno dosadilo slušati prigovore izdavača i razvojnih studija pa su odlučili promijeniti taktiku: lopticu odgovornosti zaštite sadržaja su prebacili u izdavački teren. Nova DRM politika daje mogućnost implementacije vlastitog tipa zaštite svakom pojedinom izdavaču igara. Kako je online prisutnost u današnje vrijeme najnormalnija stvar, na proizvođačima igara je da odaberu kako će zaštiti svoje intelektualno vlasništvo. Nama se od “radite što hoćete” pristupa zaštiti diže kosa na glavi. Znamo kako su u PC svijetu neslavno prošle sve drakonske zaštite do sada. Microsoft se elegantno ogradio od allways online zahtjeva: tehnički, konzola ne mora biti online ali kako bi ste igrali igru, morate se spojiti online. Vrlo mudro!
Sony je na svojoj prezentaciji pokazao kako bi trebala izgledati buduća integracija socijalnih mreža i igraćih platformi. Microsoft naravno nije ostao dužan pa je u javnost procurila vijest kako će nova funkcionalnost Xboxa sadržavati mogućnost snimanja ključnih momenata tijekom igre. Moći ćemo odabrati pravi trenutak unutar timelinea, a vidio isječak će automatikom biti proslijeđen na omiljenu društvenu mrežu. Integracija sa Facebookom i Youtube servisom će biti još veća. Spominje se i Twitter integracija. Način na kojeg dodajemo prijatelje na listu će se također promijeniti. Sada ćemo moći “pratiti” ljude po našem izboru, slično kako pratimo kanale na youtubeu ili twetteru. Komunikacija između igrača će na ovaj način, nadaju se u Microsoftu, dobiti posve novu dimenziju. Achievementi će, navodno, doživjeti pravu malu revoluciju. Microsoft eksperimentira sa achievementima na multiplatformskoj razini: igranje određenog naslova na PC-u ili tabletu omogućiti će osvajanje gold bodova. Nagrade će uključivati do sada ne nagrađivane događaje poput sudjelovanja u weekend natjecanjima ili postizanju vodećeg mjesta na top listama najboljih igrača. Cross-title achievementsi još su jedna novina koja bi trebala zaživjeti na novoj platformi.
Naravno, službene reakcije Microsoftove PR službe na navedene glasine nema. Nema niti demantija. Dakle, gdje ima dima ima i vatre!
Leave a Comment