U razvoju još od daleke 2006 godine, Interstellar Marines je bio i ostao benchmark za indie FPS-ove. Da budemo precizni, Intestellar Marines je prvo bio zamišljen kao naslov koji će imati izdavača. Kako to inače biva, stvari nisu išle po planu, no ono što je bilo dostupno javnosti je jednostavno prevazilazilo sve dotadašnje (op.a a i dosadašnje) indie pokušaje u iznimno popularnom žanru kao što je FPS. I tako nakon 7 godina u razvoju kojeg su pratile silne poteškoće marinci nam dolaze na Kickstarter. Obzirom da publika u Hrvatskoj i regiji nije baš imala prilike na puno mjesta doznati o ovom obećavajućem naslovu, odlučili smo ispraviti tu nepravdu i ovu vijest pretvoriti u kratku najavu same igre.
Dok neki u komentarima nisu spomenuli Black Mesu kao indie naslov, samo ću naglasiti da je to remake postojećih resursa a ne izrada igre iz dna i ništa pretjerano inovativno u odnosu na original. Naravno sve rečeno nikako ne umanjuje trud Black Mesa ekipe.
MA ŠTO SU TO INTERSTELLAR MARINES?
Vratimo se mi na 2006 godinu, kada je ekipa tada tek oformljenog Zero Point Softwarea predstavila Interstellar Marines gaming svijetu, točnije publisherima (E3 2006). Reakcije su bile izvanredne i par velikih izdavača je zagrizlo. Financiranje je omogućilo nabavku konceptualne licence tada još svježeg i najnaprednijeg Unreal Enginea v3. Sve je išlo po planu i onda se financijsko tržište raspalo, nastupila je velika kriza (koja je još danas s nama) što je rezultirao povlačenjem velikih igrača iz riskantnih investicija. A IM je bio upravo to, developeri bez ikakve prethodne igre, škakljiv pokušaj inovacija u već etabliranom žanru.
ŠTO TO IZDVAJA INTERSTELLAR MARINES IZ MORA DRUGIH SHOOTERA?
Pa kakve su to inovacije koje je ekipa iz Zero Point Softwarea željela tamo davne 2006 uvesti u FPS žanr. Naglasak je prije svega bio na zanimljivoj priči koja nas vodi kroz igru uz potpuno ne skriptiran gameplay, roleplaying elemente i taktiziranje kao ključni dio samog gameplaya. Kao glavni uzor se navodio System Shock (gameplay, RPG elementi, priča, atmosfera) serijal s dodatkom Half-Lifea (gameplay i kvaliteta priče) i originalnog Rainbow Sixa (taktički elementi). Naravno to je bila 2006 i sve tamo do 2010 ove stvari su bile raritet u shooterima, ali ako se okrenemo sada oko sebe u mulju od FPS žanra kakvog imamo danas, vidimo da svaki naslov ima nešto od RPG elemenata. Zgodno je još naglasiti da je Interstellar Marines zamišljen izvorno kao trilogija a prelaskom u Indie vode ta ideja nije napuštena što pokazuje samouvjerenost developera u njihov proizvod.
7 GODINA U RAZVOJU, KAKO JE TO MOGUĆE?
Nakon svih silnih periperita i loših iskustava s high-end izdavačima, ekipa Zero Point Softwarea se prije 3 godine okrenula totalno publici u smislu financiranja. Oformljen je takozvani AAA Indie develompent pokret s parolom “For the Love of the Game” koji omogućava publici i developerima totalnu transparentnost i kontrolu nad razvojem same igre. Dakle, kada nije postojao Kickstarter ovi dečki su među prvima počeli tražiti novce od gamera za razvoj igara. Fascinantno je za spomenuti činjenicu da su tisuće ljudi donirale novce na neviđeno, odnosno na ono što smo vidjeli u traileru tamo daleke 2006 godine. Osobno poznajem više od 20 ljudi (uz mene) koji su donirali ovom potencijalno sjajnom projektu. Pojavom Kickstartera je napokon došao trenutak kada se odlučilo izaći u “širu” javnost i to sve u dogovoru s dosadašnjim donatorima. Video koji je ekipa predstavila na Kickstarteru govori više o samim problemima i nedaćama koje je ekipa morala prevazići u 7 godina.
PA NE BIH BAŠ DAVAO LOVU NA “NEVIĐENO”!
Na Interstellar Marines stranici nakon kratke registracije možete istestirati kako to IM funkcionira “uživo“. Nakon fijaska s izdavačima, developeri nisu imali love nastaviti razvijati igru na Unreal Engineu pa su nastavak razvoja nastavili na sve popularnijem Unity engineu koji omogućava ugodno igranje igara i na starijim strojevima (op.a gaming PC-i starosti do 4 godine cca) bez pretjeranog utjecaja na grafičku kvalitetu. Treba spomenuti da donatori imaju priliku iskusiti puno više od “običnih” posjetitelja što dodatno stimulira da se uključite u donacije. Suma koja se želi ostvariti preko Kickstartera iznosi 600 000 $ i služi isključivo za dovršetak uvodne priče i nastavka rada na punoj trilogiji (detaljnije u nastavku). Kickstarter donacije ne znači da je doniranje putem IM stranice ukinuto, već upravo suprotno.
KAKVA NAS PRIČA ČEKA U INTERSTELLAR MARINES?
Uvodna priča/igra jednostavnog naziva Interstellar Marines: Prologue će nas baciti u čizme pripadnika specijalnih postrojbi ITO-a (Interplanetary Treaty Organization) u nespecifiranom razdoblju naše relativno bliske budućnosti. Srž priče se vrti oko ITO-ove tajne kolonizicije prvih planeta pogodnih za život izvan našeg solarnog sustava i mogućem kontaktu s drugim razvijenim vrstama u svemiru. Prologue nas neće baciti odmah u svemir na milost i nemilost svega što su developeri zamislili već će nas zadržati čvrsto na zemlji odnosno duboko ispod. Potvrđena lokacija je Groom Lake, Nevada u kojoj se nalazi škola za obuku najnaprednijih vojnika svih zemalja članica ITO-a.
Tako nas čekaju uber nabrijana oruža i gadgeti, razni trening scenariji (oslobađanje taoca, prvi kontakt s neprijateljskom vrstom i slično). O svim trening scenarijima, njihovoj izvedbi kao i činjenici da budu potpuno dinamične i neskriptirane će se brinuti in-game umjetna inteligencija (AI) SARA.
U KOJOJ FAZI JE IGRA SADA?
Interstellar Marines je po dosad viđenom negdje na pola razvoja uvodnog poglavlja u ono što se nadaju developeri iz Zero Point Softwarea će biti puna trilogija. Već spomenuti Interstellar Marines: Prologue će poslužiti kao uvod u Interstellar Marines: First Contact tj. prvo poglavlje ovog zanimljivog naslova i upravo za dovršetak tog uvodnog naslova developeri traže financije.
Trenutno dostupne verzije/oblici igre koje je moguće isprobati:
- Stage 1: Concept – The Vault
- Stage 2: Shooting – BullsEye
- Stage 3: Movement – Running Man
- Stage 4: Multiplayer – DeadLock
HMH, PA NE ZVUČI LOŠE.
Ne samo da ne zvuči loše, već sa svime do sada viđenim, ekipa Zero Point Softwarea je pokazala svim zainteresiranima da zna znanje i očigledno želi napraviti jedan od onih shooter s totalno “uvlakačkom” atmosferom kakvog nismo vidjeli od zadnjeg System Shocka. Kako je već jasno da su SS i SS2 bili najveći uzori u izradi koncepta Insterstellar Marinesa, zgodno je spomenuti da su developeri uspjeli locirati Terri Brosius koja je posudila glas za uvrnutu i psihotičnu umjetnu inteligenciju SHODAN koja nas terorizira u System Shocku serijalu. Teri je tako odlučila potpuno besplatno posuditi svoj glas za AI (imena SARA) koji će nas pratiti kroz priču Interstellar Marinesa. Pa poslušajmo kako zvuči SARA:
I NA KRAJU?
Na kraju? Obzirom da se kraj još ne nazire u samom razvoju IM-a, ostaje nam samo da strpljivo čekamo, nadamo se i poželimo da još developera bude predano svojim idejama na ovakav način. Platforma za koju se Interstellar Marines primarno razvija je PC, no u planu su verzije za slijedeće platforme:
- Playstation 3
- Xbox 360
- PC (Microsoft Windows 7+, Apple OSX)
Dodatne detalje o samoj igri možete doznati na već toliko puta spomenutoj web stranici: http://www.interstellarmarines.com/
Kako god na kraju sve ispalo, mi skidamo kapu do poda na svemu do sada postignutom. Kako sami developeri kažu “You Will Believe”, eto mi ćemo im vjerovati ako zbog ničeg onda zbog totalne otvorenosti prema svojoj publici.
Leave a Comment