Sid Meier’s Civilization i Total War se obično smatraju krupnim zvjerkama na području strateških igara za PC, no za one koji su nešto više ozbiljniji u upravljanju carstvom, jedan serijal stoji iznad drugih: Paradoxov Europa Universalis.
Stavljajući igrača u ulogu svjetskog vođe u pred kraj srednjeg vijeka, potrebno je nadgledati sve aspekte ljudskog razvoja do vrhunca industrijske ere, od diplomacije i trgovine pa sve do rata i svih sitnica između.
Zadnja igra u serijalu, Europa Universalis: Rome, objavljena je 2008. godine. Jučer je najavljen novi nastavak, a trebao bi biti objavljen krajem iduće godine.
Europa Universalis IV imat će koristi i od uspjeha prethodnih strateških naslova Paradoxa kao što su Sengoku i Crusader Kings II. Dakle, uz dodatak očekivanih poboljšanja – kao što je ljepša 3D mapa (koja će prikazivati i godišnja doba) i napredniji sistem trgovanja – tu su i stvari naučene direktno iz šire popularnosti Crusader Kingsa II kao što je veći naglasak na osobnosti (drugim riječima odnosi između 4000 povijesnih vladara u igri) što će se reflektirati na ideju Europe Universalis IV o vladarevoj moći.
Paradox će također posvetiti veću brigu stvarnim povijesnim događajima. Po riječima Johana Anderssona igrači će kontinuirano biti suočeni s događajima (minijaturni questovi ili važne odluke) koji su specifični za naciju i prikladni kulturi i vremenskom periodu (naspram prijašnjih generičnih događaja).
Najvažniji od svega bi mogao biti pristup tutorialu, segmentu u kojem se Paradoxove igre nisu iskazale i koji je spriječio manje strpljive igrače od uživanja u njihovim naslovima. Andersson je potvrdio da s tutorialom planiraju napraviti nešto dramatično drukčije, te da će njime nastojati igračima dati više šanse za učenjem kroz samo djelovanje.
Premda igra izlazi tek krajem iduće godine, bit će predstavljena na Gamescomu idućeg tjedna.
Leave a Comment