INFO BOX
- DEVELOPER: Ubisoft Montreal
- PUBLISHER: Ubisoft
- PLATFORME: PS4, Xbox One, PC
- ŽANR: Open world akcijska avantura
- DATUM IZLASKA: 15. studeni 2016.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: Xbox One / PS4
Originalni Watch_Dogs vjerojatno je jedna od najhajpanijih video igara svih vremena. Još od bombastične inicijalne najave igre pa sve do samog izlaska iste, igrači su konstantno bivali bombardirani raznoraznim promocijama i obećanjima Ubisoftovaca i njihovih marketinških stručnjaka, što je definitivno i bilo urodilo plodom budući da se igra u rekordnom roku prodala u multimijunskoj nakladi. Međutim, tek kada je stigla u prodaju, svima je bilo jasno da su Ubisoftovci sa svojim zaista ambicioznim obećanjima poprilično pretjerali, ispunivši u konačnici tek djelić istih. Watch_Dogs je tako u isto vrijeme postao i mega hit i veliko razočaranje te čest predmet podsmijeha u gaming krugovima, no na kraju, svi su ga ipak odigrali.
Veliki komercijalni uspjeh Watch_Dogsa automatski je značio i zeleno svjetlo za Ubisoftovce da se bace na razvoj njegovog nastavka. I tako, već nedugo nakon izlaska originalne igre, bilo je evidentno da Ubisoft već radi na nastavku, no ovaj put, učeći na svojim greškama i slušajući savjete i kritike igrača, Ubisoft nije srljao s najavama i raznoraznim obećanjima. U potpunoj medijskoj tišini, bez raznoraznih megalomanskih medijskih promocija i kojekakvih obećanja, gotovo dvije godine radio je na nastavku igre sve do ovogodišnjeg E3 sajma, kada ju je službeno predstavio zajedno sa službenim datumom izlaska predviđenim za sredinu studenog. Uz znatno „tišu“ promociju igre i datum izlaska koji se polako bližio, bili smo skeptični da će Ubisoft uspjeti igru izbaciti na vrijeme, no to se ipak dogodilo, i što je još najbolje u svemu tome, pred nama je ostvarenje mnogo bolje od originala i definitivno jedna od najboljih i najzabavnijih igara godine.
DedSec u borbi protiv Big Brothera
Ono što je u konačnici bila jedna od glavnih mana originalnog Watch_Dogsa (naravno, uz drastično inferiorniju tehničku prezentaciju od one koja nam je u startu bila obećana) bila je prilično sterilna glavna priča, kao i nedostatak dodatnog sadržaja te nezanimljiv glavni lik s kojim se zaista teško bilo poistovjetiti. Usamljeni jahač, haker Aiden Pearce, koji je u tmurnom Chicagu vodio osobnu osvetničku bitku s ozloglašenog korporacijom, baš i nije sjeo velikom broju igrača, stoga su Ubisoftovci za nastavak igre odlučili napraviti nešto potpuno drukčije – prvo su odlučili preseliti radnju nove igre na znatno atraktivniju lokaciju, a potom i osmisliti novog glavnog karizmatičnog protagonista koji će se odmah na prvu svidjeti svim igračima. Ta misija u potpunosti im je uspjela, budući da su radnju igre iz mračnog i dosadnjikavog Chicaga prebacili u znatno vedriju, suncem okupanu Sjevernu Californiju, ili da budemo precizniji, San Francisco i njegovu širu okolicu, a umjesto dosadnjikavog Aidena Pearcea dobili smo novog glavnog protagonista, mladog hakera Marcusa Hollowaya, karizmatičnog hipstera koji će se svima dopasti već nakon par minuta igranja.
Priča Watch_Dogsa 2 odvija se dvije godine nakon događaja iz originala te nam donosi novi susret s dobro poznatim „negativcem“, ozloglašenom korporacijom Blume i njenim „bigbraderovskim“ sustavom za nadziranje po imenu CtOS (Central Operating System), zahvaljujući kojem je cijeli Chicago bio pod konstantnim nadzorom ove tvrtke. Aiden Pearce je na kraju prve igre uspio spriječiti Blume i stati na kraju CtOS-u, no to nije obeshrabrilo Blume da novu, znatno napredniju verziju svog sustava, jednostavno nazvanu CtOS 2.0, instalira diljem cijelog San Francisca i njegove šire okoline, diskretno terorizirajući žitelje koji nemaju ni pojma da Veliki Brat iz Blume korpopracije prati svaki njihov korak. No srećom, na bezbjednost i privatnost običnog kalifornijskog građanina misli DedSec, anarhistička i idealistička „robinhoodovska“ skupina hakera koja se bori protiv birokracije i korumpiranih korporacija, kojoj se, nakon što mu od strane Blumea i CtOS-a bude „prišiven“ zločin koji nije počinio, pridružuje i naš glavni protagonist Marcus Holloway. Marcus postaje član DedSeca te oni zajedničkim snagama kreću u iznimno kompleksnu hakersku misiju, u kojoj im je cilj srušiti CtOS 2.0, najkompleksniji sustav za nadzor, te jednom za sva vremena stati na kraj pokvarenjacima iz Blume korporacije.
Watch_Dogs 2 donosi znatno interesantniju priču od one koju smo imali u originalu, no da se razumijemo, i dalje se ne radi o nekom „a la Kojima“ story masterpieceu, već čisto o zabavnom i pitkom štivu za čije će nam kompletiranje biti potrebno nekih 30ak sati. Za razliku od prve igre, čiji je glavni motiv zapravo bio ispričan kroz osvetu pojedinca, Watch_Dogs 2 ide korak dalje i predstavlja nam dinamičniju (ali i dalje trashy) priču s pravom plejadom zanimljivijih likova na čelu s Marcusom, koji ipak odskače od ostatka tima u kojem vlada očiti stereotipni političko-korektni diverzitet, dok su sama priča i svijet u kojem se ista odvija prepuni raznorazniih pop kulturalnih referenci (meni je osobno najdraža ona koja se na jedan suptilan ali očit način odnosi na vjerojatno najvećeg smrada u povijesti moderne ekonomije, bahatog Martina Shkrelija, koji je zbog astronomskog povećanja cijena svoga lijeka veliki broj oboljelih osudio na propast, a koji je svojevremeno iskeširao silne milijune Wu-Tang Clanu, kako bi posjedovao jedini primjerak njihovog novog albuma).
Hakerska posla u San Franciscu
Na prvi pogled, gameplay Watch_Dogsa 2 ne razlikuje se previše od onoga iz originala, no već nakon nekoliko minuta igranja uvidjet ćete da se radi o znatno uštimanijem ostvarenju kod kojeg je svaki gameplay element poprilično dotjeran i usavršen.
Watch_Dogs 2 je u biti i dalje klasična open world akcijska avantura koja je koncipirana na prepoznatljiv način, što znači da pred sobom, kao i u svakom drugom open world ostvarenju, imamo glavni dio igre koji se sastoji od story misija, kao i veliki broj sporednih misija i najrazličitijih dodatnih aktivnosti (sitni hakerski poslovi, karting utrke, vožnja Ubera..), a što je najvažnije u svemu tome, Watch_Dogs 2 stiže s dodatnom dozom slobode i znatno nelinearnijim pristupom pri rješavanju svake od tih misija, bez obzira radi li se o glavnim ili sporednim misijama. Sama mapa San Francisca i cijelog Bay Area područja otključana je od starta, što vam pruža šansu da se odmah na startu izgubite u ogromnom, ali iznimno bogatom i živom kalifornijskom području te da se glavnih misija ne dotanete satima. Naravno, dosta vremena u igri provest ćemo hakirajući sve i svašta – od kamera, preko bankovnih računa, pa do vozila, semafora i bilo čega drugog čemu možete pristupiti pomoću svog najkorisnijeg oružja – smartphonea. Samo hakiranje, koje uz stealth predstavlja osnovicu igre, mnogo je jednostavnije i fleksibilnije, pa ćete mu tijekom igre češće pribjegavati i dobro se zabaviti (tu su i brojne hakerske mini igre, koje će poslužiti kao razbibriga od akcije i jurcanja kroz igru). Da, kao što smo spomenuli, uz hakiranje, svakako najvažniji gameplay segment Watch_Dogsa 2 je stealth, tako da ćemo se tijekom većine glavnih (ali i onih sporednih) misija često morati šunjati prilikom inflitracije u lokacije i baze sa zabranjenim pristupom, zbog čega Watch_Dogs 2 na momente podsjeća na novije Far Cry igre. Naravno, nemojte pomisliti kako u ovoj igri nema akcije. Naravno da je ima, samo je ista u drugom planu. Naravno da Marcus raspolaže impresivnim arsenalom oružja, no sama pucačka mehanika, iako nije loša (mada je cover sustav mogao biti bolji) ali ipak zaostaje za onom iz GTA V ili MGS V igara, u ovoj igri pada u potpuno drugi plan. Marcus i ekipa iz DedSeca su pacifisti, tako da je pucnjava u neku ruku besmislena, pa je tijekom igre vrlo često zamijenjena bliskom borbom, pri čemu Marcus na raspolaganju ima Taser i Thunderball (biljarsku kuglu na kanapu) kojima će radije onesvijestiti protivnike nego poslati ih u vječna lovišta. Stoga, ukoliko Watch_Dogs 2 planirate igrati u pomahnitalom Rambo stilu, možda ipak radije odustanite od igre i vratite se GTA V.
Jedan od najvećih problema originalne igre svakako je bila vožnja i jako loš vozni model. Ubisoft je u nastavku igre uspio i to koliko-toliko dovesti u red, tako da je vozni model značajno unaprijeđen, no i dalje je ostalo poprilično mjesta za napredak. Vožnja automobila i dalje zna biti problematična, no zato je situacija s motociklima mnogo bolja (a i motocikli su mnogo praktičniji, u što se i osobno možete uvjeriti), a još bolje i zabavnije je daljinsko upravljanje dronovima i RC automobilima, s kojima ćete provesti sate i sate slobodnog vremena.
U svakom slučaju, Watch_Dogs 2 je igra koji svakako ne bismo trebali uzeti za ozbiljno (ukoliko je kao takvu promatramo, vjerujte, mnogo je bolja), a koja i na polju gameplaya predstavlja značajan pomak u odnosu na originalnu igru, a taj pomak vidljiv je na svakom koraku, unatoč činjenici da i ova igra ima nekoliko nedostataka i lošije riješenih elemenata, poput zaista prerijetkih ili gotovo nikakvih checkpointa unutar misija, i dalje kilavog (mada svakako boljeg) voznog modela, kao i na momente traljavo riješenog cover sustava i parkour elemenata koji debelo zaostaju iz onih iz Assassin’s Creed igara, koje također dolaze iz Ubisoftove kuhinje. Ukoliko se Ubisoft eventualno odluči na razvoj trećeg dijela igre (na to će svakako utjecati prodaja ove igre), opravdano očekujemo da svi postojeći problemi i propusti definitivno izostanu iz istog.
Hakerske invazije i lovci na ucjene
Iako je prvenstveno osmišljen kao single player igra, Watch_Dogs 2, baš kao i njegov prethodnik, stiže s nekonvencionalnom online komponentom, koji se sastoji od online misija koje možete igrati sami ili u društvu. Te misije su uglavnom slične onima iz single playera (uništavanje droge, oslobađanje zatvorenika, download podataka sa servera svojih meta, pomaganje policiji pri hvatanju zlikovaca isl.).
Multiplayeru možemo pristupiti u svakom trenutku jednostavnom aktivacijom aplikacije na svome smartphoneu ili odlaskom na neko od mjesta predviđenih za to, inače označenih ljubičastom točkom na mapi. Većinu diskretno zapakiranih modova možete igrati u co-op ili PvP režimu, a svakako najviše vremena provest ćete igrajući ili Bounty Hunter mod ili napadajući tuđu igru ili spriječavajući druge da vas napadnu. Dok je „online invazija“ već viđen i dobro poznat, ali pomalo iritantan mod, svoje izlete u multiplayer vode najčešće ćete provoditi igrajući Bounty Hunter PvP mod, u kojem ćete zajedno s drugim igračima loviti igrače koji naprave kaos u svojim igrama te shodno tome navuku sebi policiju za vrat. Lovci na ucjene moraju što prije uhvatiti metu, dok „lovina“ mora ostati što duže na slobodi.
Iako zabavan, multiplayer nije nešto na čemu će se ogroman broj igrača zadržati na duži vremenski period, budući da su česti problemi sa serverima te da single player nudi jako puno zanimljivijeg sadržaja, koji djeluje mnogo primamljivije nego onaj iz multiplayera. Oni koje multiplayer uopće ne zanima, isti mogu jednostavno isključiti isti kako bi neometano mogli uživati u glavnom dijelu igre.
Manje obećanja, više spektakla
Kada je u pitanju tehnička strana originalne Watch_Dogs igre, Ubisoftovci su se poprilično osramotili budući da su nam od starta obećavali brda i doline (sjetite se samo inicijalne najave igre) da bi nam na kraju isporučili tek iznadprosječan audiovizualni paket koji je daleko bio od onog „jaw dropping“ grafičkog obećanja kakvim su nam od same najave igre mazali oči. To si ponovo nisu smjeli dopustiti (a nakon debakla s prvim dijelom igre, iskreno, ne bismo im previše ni vjerovali), tako da se tijekom razvoja nastavka igre nisu folirali i razbacivali nedostižnim obećanjima, već su tiho, bez neke pretjerane medijske eksponiranosti, marljivo radili na igri, što je definitivno urodilo plodom budući da je Watch_Dogs 2 pravo malo tehničko savršenstvo i raj za oči i uši svakog igrača.
Kompletna prezentacija igre na vrlo visokom je nivou, počevši od znatno kvalitetnije i kreativnije dizajniranih likova, sjajno režiranih cutscena pa sve do fantastično dočaranog i prije svega autentičnog San Francisca, koji po atraktivnosti i vjerodostojnosti „šiša“ Chicago za nekoliko svjetlosnih godina. Naime, za razliku od aluminijski sivog i pomalo plastičnog Chicaga iz originala, Watch_Dogs 2 nam donosi potpuno drukčiji stylish setting, znatno šareniji i življi sukladno sa stvarnim uzorom i likovima koje srećemo u njemu. Bogatstvo boja i svjetlost koji vas očekuju na apsolutno svakom koraku zaista doprinose kompletnom ugođaju i na poseban način pozitivno utječu na igrače, no naravno tome doprinose i veoma dobro riješen i raznolik i dinamičan gameplay te sama atmosfera igre, koja je u potpunosti pogođena. Zvučna komponenta ni malo ne zaostaje za vizualnom prezentacijom – efekti i voiceoveri su na svome mjestu, a hipstersko – urbani soundtrack u potpunosti je također pogođen i svaki njegov takt u potpunosti odgovara radnji igre i dodatno doprinosi njenoj sveukupnoj atmosferi.
Samo izvođenje u igri dodatno je unaprijeđeno u odnosu na ono iz originala, no ne i bez mana. Iako je sama igra u svim aspektima znatno bogatija od originala te se sve odvija pri konstantno stabilnom framerateu, ono što svakako bode oči tijekom igranja jesu nešto drvenije kretnje glavnog lika i veoma problematična, na momente jako loša umjetna inteligencija koja će vam u više navrata na slamku popiti živce. Iako se ne radi o kardinalnim propustima, bilo bi lijepo da su u Ubisoft Montrealu malo više pažnje posvetili tim problemima – i responsivnost kontrola i AI svakako mogu biti ispravljeni kroz neku od nadogradnji za igru tako da se nadamo da će Ubisoft to vrlo brzo riješiti i na taj način još više unaprijediti ionako veoma dobru igru.
Mnogo bolje od originala
Ubisoft je definitivno položio popravni ispit iz predmeta „Open World hakerskih avantura“, jer unatoč svojim mušicama, Watch_Dogs 2 je veoma dobra i zabavna igra vrijedna vašeg slobodnog vremena i novaca. Radi se o ostvarenju koje krase vrhunska visokobudžetna produkcija, velika količina sadržaja, dopadljivi likovi i nekonvencionalni multiplayer, koji garantiraju sate i sate zabave, a to je ono što se traži, zar ne? Bez straha nabavite igru i priuštite si (uz Titanfall 2) vjerojatno najbolju virtualnu zabavu koju novac ove jeseni može kupiti.
Leave a Comment