INFO BOX
- DEVELOPER: 5 Lives Studios, 5 Lives Studios Pty. Ltd.
- PUBLISHER: Deep Silver, Koch Media
- PLATFORME: PC, PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch, Google Stadia
- ŽANR: rogue-like survival avantura s crafting elementima
- DATUM IZLASKA: 28. kolovoza 2020.
- PLATFORMA NA KOJOJ JE IGRA TESTIRANA: PlayStation 4
Napušteni, nepoznati otok, samoća, prirodne opasnosti, preživljavanje, mistično naslijeđe, magija..to su glavne teme nezavisne igre imena Windbound, koja je svojim prvim trailerima, prvenstveno zbog atmosfere i izgleda, zaslužila veliku pažnju dijela gaming zajednice. Pustolovina u kojoj preuzimate ulogu ratnice Kare, koja se želi vratiti svom plemenu ili, barem, preživjeti na nepoznatim otocima, ”tajanstvenom raju”, kako ga zovu developeri, puna je uspona i padova, no što na kraju od svih navedenih asocijacija prednjači?
Windbound se pokreće vjetrom jednostavnosti. Takva je barem premisa i većina iskustva koje zna prolaziti mirno. Naime, vaš je zadatak sa Karom istraživati i preživljavati. Naravno, na pustim i misterioznim otocima smještenih u svijet video-igara to nije tako jednostavno. Veliki dio svakoga otoka, do kojeg u početku morate doplivati, donosi neke iskoristive dijelove – bilo za izradu oružja, pripremu vatre ili za gradnju broda. Izgradnja prvog broda će doći dosta rano, par suhih grančica, malo drva, kamenja i imate prvi ”kanu” s kojim ćete veslati do svakoga idućega otoka. Što posjećujete više otoka, više se životinja pojavljujete koje možete loviti (ili se od njih braniti) sa napravljenim oružjima, pojesti ih i dobiti druge iteme važne za izradu drugih itema i tako u nedogled. Na otocima postoje određene misije, ilitiga ciljevi, otkrivanje tajnih artefakata koji otvaraju nove prostore te daju dio priče koja razotkriva misterij oko Kare i otoka.
Šteta što taj misterij ne privuče više tijekom igranja igre, i nije element koji te tjera na daljnje ”preživljavanje”. Tu se vidi i nedostatak jače produkcije, jer je većina priče tekstualna, a grimase i akcija, iako provučeni kroz poseban vizualni stil, postanu dosta nezanimljivi. Također, te sve misije pomalo postaju jednolične nakon nekoga vremena, i fokus se prebacuje dosta brzo na glavnu zvijezdu igre, a to je atmosfera napuštenih otoka, mirno skupljanje alata i itema, a i stresne sukobe sa raznim živinama koje se pojavljuju proceduralno. Naime, nakon svakoga umiranja, ili ponovnog pokretanja igre, svi otoci se nanovo generiraju i pružaju slične varijacije, ali često iznenade sa neprijateljima (ili plijenom, zavisi koje oružje imate) na mjestima u igri u kojima ih prvotno niste vidjeli. Kada smo već kod tog ponovnoga viđenja, vrijedi se osvrnuti na dva načina igranja.
Igra nudi dvije težine, Survivalist i Storyteller. Obje se osvrću prvenstveno na težinu igre kada, zapravo, umrete. A takva vrsta opasnosti vas čeka od raznih većih životinja, ali i od plovidbe morem tijekom nevremena ili ako naletite na rakove ili neke slične životinje u moru koje znaju napadati vaše prijevozno sredstvo. Survivalist vas uvijek vraća na prvo poglavlje i krećete ispočetka, dok Storyteller, kao što samo ime ukazuje, fokusirana je više na olakšano igranje i priču, svi predmeti koji ste skupili su zadržani, nastavljate gdje ste stali i borba je lakša. Sustav borbe je, doduše, dosta ukočen, iako igra donosi dosta pregledno i jasno upravljanje i odrađivanje bitki, no jednostavno nedostaje dodatne dimenzije u tim bitkama, tj. fluidnije izvođenje. Tu se vidi manjak financija, opet, kao i na mnogim otocima i okolišu koji su jednolični nakon nekoga vremena, iako igra ima sjajne audio-vizualne dijelove na moru (pogotovo dijelovi između poglavlja), kada ste sami sa svojim kanuom/čamcem i kada se sukobljavate s valovima.
Dosta dijelova igre će ipak biti pravi ispiti strpljenja. Prvih dva sata igre, pogotovo na prva dva poglavlja, kada je dosta toga nepoznato, a kada postoji puno itema za skupiti, problem radi inventory. Naime, postoji ograničen broj predmeta koje možete skupiti, tj. ”nositi” sa sobom. U trenucima kada još otkrivate igru, i iteme koji su korisni i za oružja, i za čamac i za hranu, sve te kombinacije postaju zbunjujuće, a i ne mogu se sve isprobati na neki mirni i jasan način. U redu, možete od suhe trave napraviti košaru i staviti je na čamac, no to vam samo malo olakšava cijeli proces skupljanja i testiranja. Izbornik koji izlista sve iteme, njihove opise i načine kako ih se riješiti (ili nešto pojesti) je dosta nepregledan. Tipke koje aktiviraju menije mogli su biti intuitivnije, kao i načini izbora oružja, ciljanje i ostalo. Iako je to sve stvar navike, može biti zbunjujuće i čak naporno nekima u samim počecima, pogotovo ako niste upoznati sa ovakvim igrama koje polažu veliki dio doživljaja na craftanje, skupljanje i kombiniranje.
Igri se ne može poreći atmosferičnost i činjenica da će mnogi uživati u mirnom istraživanju i priči koja se polako, ali sigurno isprepleće kroz 10tak sati igranja, a sve može trajati i puno duže ako se upuštate u razne borbe ili hvatanje svakakvih alata i tajni. No, naglasak je upravo na šetanju i istraživanju, i uživanju u vremenskim prilikama i neprilikama koje doživljavate u moru. S te strane Windbound donosi svakako lijepo iskustvo, jedno koje podsjeća na neke slične igre, ali koje je unikatno u svojoj priči i nekim sitnicama koje mogu ovu igru istaknuti, pogotovo unutar istraživačkog žanra, koji puno više prednjači nego neka vrsta stresne survival igre pune opasnosti (glazba koja se pojavi iznenada kada vam prijeti opasnost od neke veće životinje zna uistinu prestrašiti na trenutak). Komunikacija između prirode i ljudi, promišljanje o resursima, štetnosti nas samih, ali i moći zajednice i vjerovanja dio su narativa koji nam se predstavlja kroz melankolične otoke koji se često gube u svojoj jednoličnosti i ”siromaštvu”, unatoč tome što se nasumično mijenjaju i nanovo generiraju svakim vašim ponovnim igranjem. Iako igra izgleda lijepo, donosi neke tehničke nedostatke (poneki bug koji možete vidjeti i u galeriji iznad) i neispoliranost, a iako ima dobru premisu i ideju, ponekad je napušta ili se suzdržano izvodi. Zbog toga se Windbound nalazi na listi igara koje svakako preporučujem onima koji vole igre u ovakvom stilu i uživaju u žanru i traže nešto novo. Za sve druge, doduše, mogu odaslati poticaj i nagovor da se u istom okušaju. Ako ne očekujete previše, vjerujem da bi vas mogla ugodno iznenaditi.
Leave a Comment